Přejít na obsah

Rozpoznání a zobrazení dopravních značek


Hravec

Doporučené příspěvky

chtěl bych se tímto podělit o funkčnost asistenta, který pomocí MFK kamery čte dopravní značky a zobrazuje je v Maxidotu

 

 

 

co se týče vlastního čtení - tedy rozpoznávání (úspěšnost)

 

- nejlepší rozpoznávání jsem zaznamenal v Rakousku, tipl bych tak 98 % a to i včetně maličkatých třicítek na začátku obce i nízko položených značek konec omezené rychlosti např za tunelem na dálnici a včetně svítících značek nad dálnicí

 

- o něco horší rozpoznávání je v ČR, tipl bych tak 85 % - špatné je hlavně rozpoznávání ukončení rychlosti a obecného ukončení omezení, světelné značky jsou kamerou v ČR téměř nerozpoznatelné...

 

- další bych uvedl Slovinsko kam často jezdím a tam je to dost bída, tak max 80 % možná i míň...

 

je mi jasné, že je to kvalitou dopravního značení, umístění, znečištění, natočením a podobně....

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím že jsem trochu postarší konzerva, ale nějak jsem nepochopil účel tohoto asistenta. Když se dívám na maxidot, tak sice vidím značky, ale to ostatní na silnici, co je pro jízdu více důležité (chodec, zvíře, pneu kamionu...) přehlédnu. A teď do mě :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemyslím si, že jsi až tak starší než já, už jsme to tu jednou probírali....

 

budu citovat z jednoho testu, se kterým se ztotožňuji a který jednoznačně odpovídá na Tvůj dotaz

 

Myšlenka celého systému je prostá a chvályhodná – auto dokáže přečíst dopravní značky omezující rychlost a zakazující předjíždění, upozornění zobrazí na displeji palubního počítače. Řidič tak má v každém okamžiku informaci o tom, co zrovna může, a co naopak nesmí. Podle zákona se má samozřejmě plně věnovat řízení, sám by měl tedy nejlépe vědět o všech značkách v provozu. Ale po pravdě – kdo z nás neměl za volantem „okno“. Je tu pořád ještě sedmdesátka, nebo platí zase padesátka?

 

pokud by to bylo k ničemu, proč tedy dopravní značky uvádějí výrobci v mapových podkladech navigací a proč je to tak žádáno?  bohužel je to dáno stářím podkladů, není to vždy aktuální a nedovede to v mapových podkladech reagovat na místní dočasné úpravy a na proměnlivé světelné dopravní značky... naopak GPS pozná začátek a konec obce.... pokud to nechápeš ani nyní pak nevím, jak to osvětlit, snad jen, že snad jezdíš stále podle papírových map? a třeba vozem Š 105/120

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Pawouk:

 

těžko říct z jaké (nebo na jakou) vzdálenosti, v podstatě to ani není důležité, podstatné je, kdy se zobrazí na Maxidotu - zobrazí se ihned po průjezdu kolem značky.... 

 

zobrazena zůstane tak dlouho dokud je ta značka aktuální, tedy dokud ji neukončí konec omezené rychlostí, nebo konec zákazu předjíždění nebo obecný konec omezení.... a z toho plyne, pokud konec je z nějakého důvodu nepřečten, svítí tam i nadále např. 30 km/h ... 

 

to oct:

 

bylo to nadnesené, Garmin určitě rychlost ukazuje z mapových podkladů, což je v podstatě to samé a navíc kamera bere aktuální stav....

 

nerozumím co znamená: "abych se srovnal s maximem povolené +"....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

už rozumím...

 

nezkoušel jsem porovnávat s externí GPS, ale někde jsem četl, že nový Columbus a Amundsen koriguje dle rychlosti GPS rychlost zobrazovanou na tachometru...

 

nespornou výhodou vestavěné navigace je aktivní průjezdová rychlost v tunelech a místech se slabým signálem GPS, když jsem jezdíval podle GPS v telefonu, 2x se mi stalo že jsem na sjezdu za tunelem nestačil sjet, protože GPS v dlouhém tunelu nestíhala pohyb vozidla (Klagenfurt, sjezd za druhým tunelem za sebou - těsně - nyní postavili dobrý orientační bod v podobě nákupního centra IKEA), podobně i při starém průjezdu Vídní byly občas problémy, stejně tak v Praze za strahovským tunelem a pod.             další výhodou je, že navigace vždy ví, kam vozidlo jede, že se kurzor při zapnutí nemotá na křižovatce jako hovno pod splavem a netipuje, kde vlastně stojím... samo nevýhodou je vysoká cena a pozdější aktualizace mapových podkladů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z jaké vzdálenosti to dokáže přečíst značku? A jak dlouho zůstane zobrazena na displeji?

 

z dalšího z testů:

 

Systém pracuje bezchybně i za snížené viditelnosti v dešti nebo za sněžení, a když je jeho funkce omezena, pak vás na to upozorní. Ovšem bude-li policista stát s radarem bezprostředně za značkou, a vy nestihnete zpomalit, budete mít smůlu, protože symbol značky se displeji objeví až ve chvíli, kdy ji minete. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to vypadá, že to je dobrá funce.... podle mě ten software na rozpoznání vymýšlí v Německu (ve VW), tak to bude asi nejlépe číst značky tam...

 

Rozlišuje to dodatkové tabulky ? Jako třeba 80-ka z a deště, nebo 60-ka pro vozidla nad 3,5tuny... nebo ti to tam prásnekne jen tu značku.... to by pak byla drobná nevýhoda toho systému....

 

P.S: Dodnes si pomatuji mou jízdu v autoškole ve Favoritu jak jsem na 40-ce jen 35 a instruktor mě pěkně "zdrbal" a já si pak musel vystoupit a jít se podívat, že tam byla dodatková cedulka "platí nad 3,5t"... :kol-64: a já měl jet 60 -  sice mě tenkrát (v 17ti letech) pěkně naštval, ale zase si to dodnes pomatuju   :D ... no když vidím některé dnešní autoškoly ... no nic, to sem nepatří...

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozlišuje to dodatkové tabulky ? Jako třeba 80-ka z a deště, nebo 60-ka pro vozidla nad 3,5tuny... nebo ti to tam prásnekne jen tu značku.... to by pak byla drobná nevýhoda toho systému....

 

to by byla spíš otázka na xstorma, má to čtení z výroby, já ho mám dokódované a není to úplně tak jak to má být, návodů je vícero, ale žádný správně plně funkční, mám zkombinované dva návody dohromady a nezapnutou jednu funkci... a mimo to mám starší verzi přístrojovky, (mám starší HW - moje auto je vyrobeno v první pětistovce sŕiové výroby) nezobrazují se mi značky vedle sebe, ale jen jedna, přednostně vždy rychlost nikoli zákaz předjíždění...

abych viděl dvě značky (např. rychlost a zákaz předjíždění) musím do maxidotu do položky Značky, tam uvisím i zákaz předjíždění... stejně jako dvě značky vidím na Columbovi z mapových podkladů...

 

tedy abych odpověděl, dodatkové tabulky, v Rakousku kde jsou hodně značky 80 km/h za deště a sněžení (mnohdy ještě s doplňkem vypadají podle hmotnosti) jinak, než pp. rozpoznává systém tedy Rakousko většinou takto nějak a systém takto

 

u nás jsem ještě na značku s dodatkem nenarazil takže nevím

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nápad je to dobrý, myšlenka plynulosti dopravy mezi dvěma křižovatkami ve měste není nic nového... vzpomeňme na tzv. "semafory" na kterých se zobrazovala doporučená rychlost, kterou když řidič jel, tak na dalších světlech mu to vyšlo na zenenou... montovalo se hlavně v 80-tých letech ve velkých městech. Jenže aby tohle fungovalo - museli by to dodržovat úplně všichni účastníci provozu... což je bohužel nereálné.... :kol-32:

 

Takže Audinu jedoucí 35km/h ve velké městě (Praha, Brno, Bratislava) k dalšímu semaforu....2 z 10 řidičů vytroubí, 5 z 10 prudce - nasraně a rozhodně "neekologicky" předjede, 2 z 10 téměř vytlačí - tzv. lepením se na "pr.el" a 1 z 10 předjede a ukáže :kol-46:   ... takže k dalšímu semaforu stejně nedojedete na zelenou, ale na konec kolony aut před sebou :aggressive: , a úspora paliva a snížení emisí to tedy nebude...

 

Ale jinak, až to budou mít všechna auta ... což jednou budou, tak dobrý, a určitě bude i méně nehod  :kol-47:

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavý asistent,jen to nastartování 5 sekund před zelenou mi nesedí, většinou stojím ještě 5 sekund po zelené, než se kolona hne;-)

A propo v Německu mají nějaké takové semafory,když jedeš rychle, tak ti hodi červenou,zpomalis a vrátí ti zelenou, tohle myslíte?

Editováno: , autor: Sanek81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...