Hravec Vloženo 3. Březen 2014 Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 chtěl bych se tímto podělit o funkčnost asistenta, který pomocí MFK kamery čte dopravní značky a zobrazuje je v Maxidotu co se týče vlastního čtení - tedy rozpoznávání (úspěšnost) - nejlepší rozpoznávání jsem zaznamenal v Rakousku, tipl bych tak 98 % a to i včetně maličkatých třicítek na začátku obce i nízko položených značek konec omezené rychlosti např za tunelem na dálnici a včetně svítících značek nad dálnicí - o něco horší rozpoznávání je v ČR, tipl bych tak 85 % - špatné je hlavně rozpoznávání ukončení rychlosti a obecného ukončení omezení, světelné značky jsou kamerou v ČR téměř nerozpoznatelné... - další bych uvedl Slovinsko kam často jezdím a tam je to dost bída, tak max 80 % možná i míň... je mi jasné, že je to kvalitou dopravního značení, umístění, znečištění, natočením a podobně.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oct Vloženo 3. Březen 2014 Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 Já vím že jsem trochu postarší konzerva, ale nějak jsem nepochopil účel tohoto asistenta. Když se dívám na maxidot, tak sice vidím značky, ale to ostatní na silnici, co je pro jízdu více důležité (chodec, zvíře, pneu kamionu...) přehlédnu. A teď do mě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 3. Březen 2014 Autor Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 nemyslím si, že jsi až tak starší než já, už jsme to tu jednou probírali.... budu citovat z jednoho testu, se kterým se ztotožňuji a který jednoznačně odpovídá na Tvůj dotaz Myšlenka celého systému je prostá a chvályhodná – auto dokáže přečíst dopravní značky omezující rychlost a zakazující předjíždění, upozornění zobrazí na displeji palubního počítače. Řidič tak má v každém okamžiku informaci o tom, co zrovna může, a co naopak nesmí. Podle zákona se má samozřejmě plně věnovat řízení, sám by měl tedy nejlépe vědět o všech značkách v provozu. Ale po pravdě – kdo z nás neměl za volantem „okno“. Je tu pořád ještě sedmdesátka, nebo platí zase padesátka? pokud by to bylo k ničemu, proč tedy dopravní značky uvádějí výrobci v mapových podkladech navigací a proč je to tak žádáno? bohužel je to dáno stářím podkladů, není to vždy aktuální a nedovede to v mapových podkladech reagovat na místní dočasné úpravy a na proměnlivé světelné dopravní značky... naopak GPS pozná začátek a konec obce.... pokud to nechápeš ani nyní pak nevím, jak to osvětlit, snad jen, že snad jezdíš stále podle papírových map? a třeba vozem Š 105/120 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 3. Březen 2014 Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 Z jaké vzdálenosti to dokáže přečíst značku? A jak dlouho zůstane zobrazena na displeji? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oct Vloženo 3. Březen 2014 Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 Asi takto. S čím jezdím, vidíš v podpisu. Navi mám Garmina. Hlavně z důvodu, abych se srovnal s maximem povolené +. Samozřejmě je lepší než listovat v papírové mapě, či se nechat navigovat manželkou ;-). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 3. Březen 2014 Autor Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 to Pawouk: těžko říct z jaké (nebo na jakou) vzdálenosti, v podstatě to ani není důležité, podstatné je, kdy se zobrazí na Maxidotu - zobrazí se ihned po průjezdu kolem značky.... zobrazena zůstane tak dlouho dokud je ta značka aktuální, tedy dokud ji neukončí konec omezené rychlostí, nebo konec zákazu předjíždění nebo obecný konec omezení.... a z toho plyne, pokud konec je z nějakého důvodu nepřečten, svítí tam i nadále např. 30 km/h ... to oct: bylo to nadnesené, Garmin určitě rychlost ukazuje z mapových podkladů, což je v podstatě to samé a navíc kamera bere aktuální stav.... nerozumím co znamená: "abych se srovnal s maximem povolené +".... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 3. Březen 2014 Autor Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 škoda že Octavia III nemá Head up displej, nicméně platforma MQB s ním počítá, protože ve VCDS je vidět možnost nastavování.... třeba v FL bude, pak by čtení značek nemělo chybu... 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oct Vloženo 3. Březen 2014 Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 "abych se srovnal s maximem povolené +" vyrovnal odchylku udávanou tachometrem se skutečnou rychlostí GPS + povolená tolerance, (si povoluji sám) :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 3. Březen 2014 Autor Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 už rozumím... nezkoušel jsem porovnávat s externí GPS, ale někde jsem četl, že nový Columbus a Amundsen koriguje dle rychlosti GPS rychlost zobrazovanou na tachometru... nespornou výhodou vestavěné navigace je aktivní průjezdová rychlost v tunelech a místech se slabým signálem GPS, když jsem jezdíval podle GPS v telefonu, 2x se mi stalo že jsem na sjezdu za tunelem nestačil sjet, protože GPS v dlouhém tunelu nestíhala pohyb vozidla (Klagenfurt, sjezd za druhým tunelem za sebou - těsně - nyní postavili dobrý orientační bod v podobě nákupního centra IKEA), podobně i při starém průjezdu Vídní byly občas problémy, stejně tak v Praze za strahovským tunelem a pod. další výhodou je, že navigace vždy ví, kam vozidlo jede, že se kurzor při zapnutí nemotá na křižovatce jako hovno pod splavem a netipuje, kde vlastně stojím... samo nevýhodou je vysoká cena a pozdější aktualizace mapových podkladů... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 3. Březen 2014 Autor Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 Z jaké vzdálenosti to dokáže přečíst značku? A jak dlouho zůstane zobrazena na displeji? z dalšího z testů: Systém pracuje bezchybně i za snížené viditelnosti v dešti nebo za sněžení, a když je jeho funkce omezena, pak vás na to upozorní. Ovšem bude-li policista stát s radarem bezprostředně za značkou, a vy nestihnete zpomalit, budete mít smůlu, protože symbol značky se displeji objeví až ve chvíli, kdy ji minete. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Napalm Vloženo 3. Březen 2014 Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 (editace) Jo to vypadá, že to je dobrá funce.... podle mě ten software na rozpoznání vymýšlí v Německu (ve VW), tak to bude asi nejlépe číst značky tam... Rozlišuje to dodatkové tabulky ? Jako třeba 80-ka z a deště, nebo 60-ka pro vozidla nad 3,5tuny... nebo ti to tam prásnekne jen tu značku.... to by pak byla drobná nevýhoda toho systému.... P.S: Dodnes si pomatuji mou jízdu v autoškole ve Favoritu jak jsem na 40-ce jen 35 a instruktor mě pěkně "zdrbal" a já si pak musel vystoupit a jít se podívat, že tam byla dodatková cedulka "platí nad 3,5t"... a já měl jet 60 - sice mě tenkrát (v 17ti letech) pěkně naštval, ale zase si to dodnes pomatuju ... no když vidím některé dnešní autoškoly ... no nic, to sem nepatří... Editováno: 3. Březen 2014, autor: Napalm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 3. Březen 2014 Autor Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 (editace) Rozlišuje to dodatkové tabulky ? Jako třeba 80-ka z a deště, nebo 60-ka pro vozidla nad 3,5tuny... nebo ti to tam prásnekne jen tu značku.... to by pak byla drobná nevýhoda toho systému.... to by byla spíš otázka na xstorma, má to čtení z výroby, já ho mám dokódované a není to úplně tak jak to má být, návodů je vícero, ale žádný správně plně funkční, mám zkombinované dva návody dohromady a nezapnutou jednu funkci... a mimo to mám starší verzi přístrojovky, (mám starší HW - moje auto je vyrobeno v první pětistovce sŕiové výroby) nezobrazují se mi značky vedle sebe, ale jen jedna, přednostně vždy rychlost nikoli zákaz předjíždění... abych viděl dvě značky (např. rychlost a zákaz předjíždění) musím do maxidotu do položky Značky, tam uvisím i zákaz předjíždění... stejně jako dvě značky vidím na Columbovi z mapových podkladů... tedy abych odpověděl, dodatkové tabulky, v Rakousku kde jsou hodně značky 80 km/h za deště a sněžení (mnohdy ještě s doplňkem vypadají podle hmotnosti) jinak, než pp. rozpoznává systém tedy Rakousko většinou takto nějak a systém takto u nás jsem ještě na značku s dodatkem nenarazil takže nevím Editováno: 3. Březen 2014, autor: Hravec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 7. Březen 2014 Autor Sdílet Vloženo 7. Březen 2014 (editace) odkaz kamera Editováno: 7. Březen 2014, autor: Hravec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 12. Březen 2014 Autor Sdílet Vloženo 12. Březen 2014 také zajímavý asistent - dočkáme se i u ŠA Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Napalm Vloženo 12. Březen 2014 Sdílet Vloženo 12. Březen 2014 (editace) Nápad je to dobrý, myšlenka plynulosti dopravy mezi dvěma křižovatkami ve měste není nic nového... vzpomeňme na tzv. "semafory" na kterých se zobrazovala doporučená rychlost, kterou když řidič jel, tak na dalších světlech mu to vyšlo na zenenou... montovalo se hlavně v 80-tých letech ve velkých městech. Jenže aby tohle fungovalo - museli by to dodržovat úplně všichni účastníci provozu... což je bohužel nereálné.... Takže Audinu jedoucí 35km/h ve velké městě (Praha, Brno, Bratislava) k dalšímu semaforu....2 z 10 řidičů vytroubí, 5 z 10 prudce - nasraně a rozhodně "neekologicky" předjede, 2 z 10 téměř vytlačí - tzv. lepením se na "pr.el" a 1 z 10 předjede a ukáže ... takže k dalšímu semaforu stejně nedojedete na zelenou, ale na konec kolony aut před sebou , a úspora paliva a snížení emisí to tedy nebude... Ale jinak, až to budou mít všechna auta ... což jednou budou, tak dobrý, a určitě bude i méně nehod Editováno: 12. Březen 2014, autor: Napalm 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 12. Březen 2014 Autor Sdílet Vloženo 12. Březen 2014 jj semafory s doporučenou rychlostí byl super vynález ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 13. Březen 2014 Sdílet Vloženo 13. Březen 2014 A pořád ještě je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 13. Březen 2014 Sdílet Vloženo 13. Březen 2014 No ale skoro nikde to uz nefunguje. Popravde jsem to nevidel uz mnoho let. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sanek81 Vloženo 13. Březen 2014 Sdílet Vloženo 13. Březen 2014 (editace) Zajímavý asistent,jen to nastartování 5 sekund před zelenou mi nesedí, většinou stojím ještě 5 sekund po zelené, než se kolona hne;-) A propo v Německu mají nějaké takové semafory,když jedeš rychle, tak ti hodi červenou,zpomalis a vrátí ti zelenou, tohle myslíte? Editováno: 13. Březen 2014, autor: Sanek81 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 13. Březen 2014 Sdílet Vloženo 13. Březen 2014 Ne, my myslime toto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 13. Březen 2014 Autor Sdílet Vloženo 13. Březen 2014 jj myslím, že už to v ČR nikde není. nebo je? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 13. Březen 2014 Autor Sdílet Vloženo 13. Březen 2014 tak jsem dnes v Praze a po dílnici jsem potka rychlost 100 s dodatkovou tabulkou za deště dle výše uvedeného, tedy a nic nepřečetlo, ale jak už jsem psal, mám dodatečně čtení značek dokódováno přes VCDS ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 13. Březen 2014 Sdílet Vloženo 13. Březen 2014 (editace) No ale skoro nikde to uz nefunguje. Popravde jsem to nevidel uz mnoho let.ale funguje, v Hradci Králové místa těch ukazatelu, pak v pohodě chytnu zelenou vlnu: http://goo.gl/maps/0rpYS http://goo.gl/maps/GA2P3 Editováno: 13. Březen 2014, autor: kokta7 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Napalm Vloženo 13. Březen 2014 Sdílet Vloženo 13. Březen 2014 (editace) No v Brně byl dlouhou dobu jeden na konci Černovické (směr na Starou osadu), ale byl nefunkční a možná už tam není vůbec... Editováno: 13. Březen 2014, autor: Napalm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 12. Květen 2014 Autor Sdílet Vloženo 12. Květen 2014 tak jsem se dočetl na zahraničním fóru, že při vybavení auta menší kamerou pro Intelligent Light Assist (vlevo na obrázku) nejde dokódovat Rozpoznávání dopravních značek... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.