Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Plne súhlasím so stihackou !

Dočkám sa normálneho argumentu proti podložkám? Nehovorím o extrémoch ale o zdravých 1 až 2 cm.

Pridaním každého "cudzieho" prvku medzi disk a náboj zvyšuješ riziko zmeny jazdných vlastností a riziko mechanického poškodenia disku, náboja, tlmiča, nápravy atď. ...

Fyzikálne sily, ktoré pôsobia na disk a náboj majú určitú charakteristiku s ktorou rátajú projektanti ale pridaním podložiek sa ich charakteristika mení čo môže vyústiť v zmeny uvedené vyššie.

Ak už to chceš mať širšie tak je lepšie ísť cestou širších diskov, je to drahšie ale určite bezpečnejšie riešenie... :)

Když bude dobře provedená podložka a šrouby se správnou pevností, tak se nic nezmění a namáhání bude stejný jako by bylo s jinejma kolama. Jednoduše, je to všechno dostatečně předimenzovaný a udrží se to pohromadě i kdybys tam nechal jenom třeba 3 šrouby, rád bych ale slyšel názor těch radilů jakej je podle nich rozdíl v tom když dám na kola podložky nebo kola s jiným ET? Tak co? Řeknu vám to, žádnej...

Nejde o namáhání náboje,ale rozhodně se zvýší zatížení jednotlivých prvků nápravy..myslím tím hlavně její uložení apod. A ten vliv je stejný, pokud použiju ráfky s jiným ET nebo tomu odpovídající podložku. Tak je pak otázka,na kolik je dimenzované dané uložení nápravnic a s jakým koeficientem bezpečnosti je celé ústrojí navržené. Na to by mohl odpovědět jen někdo, kdo se na konstrukci přímo podílí..pokud se s namáháním dostanu za určitou mez, může se snížit životnost, popř může dojít i k poškození. Ale jak říkám,zjednodušeně závisí na tom,jak moc je ta konstrukce předimenzovaná, protože každopádně ať menší ET nebo podložky z té rezervy něco ukrojí.

Souhlas, jednoduše je to úplně to samý, jestli podložku nebo kola s jiným ET... Jestli někdo chce říct, že 18kola s nějakým ET nebudou tolik namáhat uložení oproti 18kolům s podložkou, tak je to blbost, samozřejmě pokud se nedaj podložky jen proto aby byly kola vystrčený, podložky jen v případě potřeby změny nevyhovujícího ET...

Konec týhle diskuze, protože to se mele pořád to samý, doufám že už je to všem jasný a odpůrci podložek si konečně uvědoměj jak to je...

Já bych zase řekl, že rozložení sil bude jiné. Bude posunuté o tu podložku zato s jiným ET bude pořád v tom samém místě. Jinak nejsem odpůrce podložek.

To je sila ! Nemôžem si pomôcť, ale asi budú treba silné argumenty.

Podložka = zmena ET

To je jednoduchý sedliacky rozum.

Já bych zase řekl, že rozložení sil bude jiné. Bude posunuté o tu podložku zato s jiným ET bude pořád v tom samém místě. Jinak nejsem odpůrce podložek.

Presne tak! That´s it! :palec2:

Já bych zase řekl, že rozložení sil bude jiné. Bude posunuté o tu podložku zato s jiným ET bude pořád v tom samém místě. Jinak nejsem odpůrce podložek.

Presne tak! That´s it! :palec2:

Tak to určitě ne.

Pro názornost,vezmi dvě identická kola pouze s rozdílným ET.Jedno ET 35 druhé ET 20.Aby jsi docílil shody použiješ podložku 15mm.Souhlas?

A teď ji -samozřejmě obrazně-přivař na kolo s ET 35 a máš dvě stejná kola s ET 20.

Zatížení prvků népravy je stejné v obou dvou případech.Můj názor.

Pouze zatížení šroubů bude asi větší a možná i kombinované,ale o tom se přít nebudu.

Já bych zase řekl, že rozložení sil bude jiné. Bude posunuté o tu podložku zato s jiným ET bude pořád v tom samém místě. Jinak nejsem odpůrce podložek.

Presne tak! That´s it! :palec2:

Tak to určitě ne.

Pro názornost,vezmi dvě identická kola pouze s rozdílným ET.Jedno ET 35 druhé ET 20.Aby jsi docílil shody použiješ podložku 15mm.Souhlas?

A teď ji -samozřejmě obrazně-přivař na kolo s ET 35 a máš dvě stejná kola s ET 20.

Zatížení prvků népravy je stejné v obou dvou případech.Můj názor.

Pouze zatížení šroubů bude asi větší a možná i kombinované,ale o tom se přít nebudu.

Jsem rád že už to pár lidí konečně pochopilo, jediný co je víc namáhaný jsou šrouby a ty jsou dostatečně předimenzovaný...

Já bych zase řekl, že rozložení sil bude jiné. Bude posunuté o tu podložku zato s jiným ET bude pořád v tom samém místě. Jinak nejsem odpůrce podložek.

Presne tak! That´s it! :palec2:

Tak to určitě ne.

Pro názornost,vezmi dvě identická kola pouze s rozdílným ET.Jedno ET 35 druhé ET 20.Aby jsi docílil shody použiješ podložku 15mm.Souhlas?

A teď ji -samozřejmě obrazně-přivař na kolo s ET 35 a máš dvě stejná kola s ET 20.

Zatížení prvků népravy je stejné v obou dvou případech.Můj názor.

Pouze zatížení šroubů bude asi větší a možná i kombinované,ale o tom se přít nebudu.

Jsem rád že už to pár lidí konečně pochopilo, jediný co je víc namáhaný jsou šrouby a ty jsou dostatečně předimenzovaný...

Jsem rád že jsi rád,ale problematika ET a podložek je mi už nějaký ten pátek jasná. :palec2:-_-

Jinak taky nejsem jejich příznivec,Zatím co jsem viděl,tak si lidi pověsí jakékoliv podložky bez ohledu na jejich průměr a průměry dosedacích ploch kola a kotouče.

Potom tam mají schody ,opravdu hnus.Když u,tak je necht udělat na míru,aby to nějak vypadalo.

Já bych zase řekl, že rozložení sil bude jiné. Bude posunuté o tu podložku zato s jiným ET bude pořád v tom samém místě. Jinak nejsem odpůrce podložek.

Presne tak! That´s it! :palec2:

Tak to určitě ne.

Pro názornost,vezmi dvě identická kola pouze s rozdílným ET.Jedno ET 35 druhé ET 20.Aby jsi docílil shody použiješ podložku 15mm.Souhlas?

A teď ji -samozřejmě obrazně-přivař na kolo s ET 35 a máš dvě stejná kola s ET 20.

Zatížení prvků népravy je stejné v obou dvou případech.Můj názor.

Pouze zatížení šroubů bude asi větší a možná i kombinované,ale o tom se přít nebudu.

Jsem rád že už to pár lidí konečně pochopilo, jediný co je víc namáhaný jsou šrouby a ty jsou dostatečně předimenzovaný...

Jsem rád že jsi rád,ale problematika ET a podložek je mi už nějaký ten pátek jasná. :palec2:-_-

Jinak taky nejsem jejich příznivec,Zatím co jsem viděl,tak si lidi pověsí jakékoliv podložky bez ohledu na jejich průměr a průměry dosedacích ploch kola a kotouče.

Potom tam mají schody ,opravdu hnus.Když u,tak je necht udělat na míru,aby to nějak vypadalo.

Tak samo že by podložky měly být přímo podle rozměrů součástí se kterými budou ve styku, mělo by to vypadat jako by tam nebyly...

Tak samo že by podložky měly být přímo podle rozměrů součástí se kterými budou ve styku, mělo by to vypadat jako by tam nebyly...

Některé ráfky se středí na střed na náboji, potom tam jsou šrouby jinak namáhané než když se tam dají podložky rovné, pak se taky můžou šrouby ustřihat.

Jinak nic to nemění na faktu, že použití menšího ET (popř.odpovídajících podložek) vnáší další namáhání do celého ústrojí nápravy..

  • 5 měsíců později...

Mate niekto skusenosť aka max. hrubka rozširovacích podložiek môže isť na prednu nápravu, a aká na zadnú nápravu, tak aby pri tvrdšom perovaní vozu nedochadzalo k stretu pneu s falcom blatniku, elektrony origo škoda päťcipe 15 pneu 195/65 v plane 17 205/50 vďaka za typy.

myslim ze tuhost perovania nema vpliv na to ze ci sa stretne falc blatniku s pneu.

Mate niekto skusenosť aka max. hrubka rozširovacích podložiek môže isť na prednu nápravu, a aká na zadnú nápravu, tak aby pri tvrdšom perovaní vozu nedochadzalo k stretu pneu s falcom blatniku, elektrony origo škoda päťcipe 15 pneu 195/65 v plane 17 205/50 vďaka za typy.

Nejmenší je ET35, které můžeš použít na svém voze bez kolize s lemem blatníku.Plánované disky si kup jen od prodejce, který ti dodá i typový list a homologaci TUV abys je mohl legalizovat.

Nepochopili sme sa elektrony mam original škoda 6J 15 ET 38 a chcem dať pod nich rozširovacie podložky, no a neviem či môžem dať napr. do zadu hrubku 25mm, alebo len 20mm a do predu taktiež. Ak niekto daval pod elektrony rozširovacie podložky, tak akej hrubky?

  • 4 měsíce později...

Zdravím, chtěl jsem se zeptat na podložky pod kola, nemáte někdo na prodej? nebo nevíte někdo kdo je dělá, za dobrou cenu??...a jinak jestli máte kolik tam máte?..1,5cm???

Zdravím, chtěl jsem se zeptat na podložky pod kola, nemáte někdo na prodej? nebo nevíte někdo kdo je dělá, za dobrou cenu??...a jinak jestli máte kolik tam máte?..1,5cm???

Není to téma na podvozek??

Tak jde o to...jako já bych to chtěl aby to líp vypadalo, tak si myslím že je to spíš sem no...když je tu miss alu...

Zdravím, chtěl jsem se zeptat na podložky pod kola, nemáte někdo na prodej? nebo nevíte někdo kdo je dělá, za dobrou cenu??...a jinak jestli máte kolik tam máte?..1,5cm???

ahoj.podložky mám(auto kúpené s podl.,takže cenu ti neporadím),vpredu 1cm a vzadu 1,5cm. nemám aktuálnu fotku tak pripájam starú ;) .

Vypadá to s nima daleko líp!...a co máš za kola a pneu?..to vzadu je ten 1,5cm akorát vid?

Vypadá to s nima daleko líp!...a co máš za kola a pneu?..to vzadu je ten 1,5cm akorát vid?

ano,vzadu to je tak akurát(auto je aj znížené) a prst tam určite nevopcháš.kolečka sú origo z laurina 205/55 R16 ET43.pneu Continental premium contact 91 H.

Upraveno od Laci Pecze

já to mám bez podložek a myslím že to stačí - Spidery 17" pneu Conty Sport Contact 3 225/45 R17

post-3282-1205613755_thumb.jpg

post-3282-1205613774_thumb.jpg

já to mám bez podložek a myslím že to stačí - Spidery 17" pneu Conty Sport Contact 3 225/45 R17

Jo vypadá ti to moc hezky!..ale máš pěknej rozměr 225, to už je fakt super, já mám 205/45 R17 a chtěl bych to trošku ven...

ano,vzadu to je tak akurát(auto je aj znížené) a prst tam určite nevopcháš.kolečka sú origo z laurina 205/55 R16 ET43.pneu Continental premium contact 91 H.

Ale vypadá to dobře!..o snížení byhc taky uvažoval, ale bojím se našich silnic už takhle s těma kolama je to dost debilní a pak když se to auto naloží jako třeba na dovču a tak....o kolik to máš snížený?

Jinak podlozky za solidni penize prodava KUCHY na vw-club.cz foru.

Ale vypadá to dobře!..o snížení byhc taky uvažoval, ale bojím se našich silnic už takhle s těma kolama je to dost debilní a pak když se to auto naloží jako třeba na dovču a tak....o kolik to máš snížený?

sú tam Eibachy pružiny a podla faktúry je to mínus 3cm.toho naloženia na dovču sa neboj,mne to klesne max.2-3cm a tvrdé to je tak akurát ;) .

Jinak podlozky za solidni penize prodava KUCHY na vw-club.cz foru.

Dík moc za info, tak jsme mu poslal mail, tak uvidíme kolik za ně bude chtít, ale vypadají dobře...ještě jednou dík za kontakt

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.