Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Zdar.

Neviete poradiť ako na zmeniť nastavenie bohatosti pri studenom štarte?

Klasický problém? Pri studenom štarte to obšas (zima, vlhko?) skoro nejde a nereaguje na plyn kolisu otacky a su nizke. Po asi 30 sec sa to spravi.

Podla mna to je nizkou štartovacou dávkou pri studenom motore. (umňa to súvisí s nastavením LPG)

Neviete ako to zmeniť?

1)Robí sa to zmenou palivovej mapy alebo len nejakým jednoduchým parametrom?

2)Čo je potreba na zmenu palivovej mapy? Stačí VAG kabel a software ? (VAG-COM)   A odvaha... :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Startovací dávka paliva se nastavuje sama v souvislost na teplotě vzduchu a motoru...
Nějak ale nechápu to stím LPG... Žádný sekvenční vstřikování není nastavené tak, aby auto dned startovalo do plynu... A už vubec né při studeném motoru.
Jinak bych možná zkusil vyměnit snímač teploty chladicí kapaliny... Připadně to nechat napíchnout na vaga, jestli nebude v dusledku problemového studeného startu vypsana nějaká chyba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar.

PRoblem (a to vela ludi s LPG) je v tom, že keď je zle nastavené LPG, tak sa pohnú dlhodobé korekcie. A keĎ sa pohnú do mínusu, tak to pri štartovaní dáva chudobnú zmes NA BENZÍN. V openloop režime,. Akonáhle to nabehne na lambda, tak to ide ok.

Niektorí to riešili tým, že majú prepínač, ktorým benzínovej ECU našvindľujú nízku teplotu a tak ECU pridá na bohatosti.

PRoblém s LPG je v tom, že buď to nastavujú fušeri, alebo sa v zime mení zloženie zmesi, takže to čo sedí v lete nesedí už v zime. Autoadaptačné LPG systémy buď niesu

použité, alebo to zas nikto nevie nastaviť aby sa to rozumne prisposobovalo..

Ale pochopil som že bez preprogramovania palivovej mapy v EXCU to asi nepôjde.. Stačilo by mať možnosŤ zresetovaŤ zakaždým dlhodobé korekcie, ale kto by so sebou stale vozil VAG?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdař... 
Tvé info jsou značně nepřesné. Má rodina montuje LPG už asi 20let...
Každopádně (i já mam ve své 1.8T plyn). Plyn se nastavuje podle hodnot benzínu... Resp. řídicí jednotka LPG si načte benzínovou mapu a podle ní pak technik ladí mapu plynovou... Pak je to ještě otázka délky doby vstřiku atd...

Ty když ráno přijdeš k autu a nastartuješ, tak auto MUSI startovat na benzín a bežet na něj do doby než se ohřeje (obecně se nastavuje cca 30 stupnu). Každé další startovaní je také na benzín.
Plyn ale jako takový NEovlivnuje pohon na benzín, benzinovou mapu, delky doby vstřiku a ani nic dalšího. Pak samozřejmě když maš problem s benzínem, tak se to projeví i na plynu...

V našich končinách jsem ale nikdy neslyšel že by někdo měl přepinaž na oblbování řídící jednotky. Také mam stag4... Zítra svoje auto napíchnu na pc a udelam ti par screenu jak to má být správně nastaveno.

 

Tvuj problem bude patrně někde jinde. 
Problem který si popsal "Klasický problém? Pri studenom štarte to obšas (zima, vlhko?) skoro nejde a nereaguje na plyn kolisu otacky a su nizke. Po asi 30 sec sa to spravi."
Tam bude souvislost  s regulací směsi při startování se studeným motorem. Snímač teploty chladící kapaliny... Na ten bych se podival jako první.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To čo píšeš sxú samozrejmosti a dávno to viem

Prepínač na švindľovanie teploty mal môj dvorný mechanik v Třebíči.

 

Plyn OVPLYVŇUJE chod na beznín. Keď LPG jednotka zlou bohatosťou donúti benzínovú upraviť dlhodobé korekcie. A tie sa práve prejavia pri štarte na BA :)

Ak o tom chceš ďalej diskutovať, tak by sme sa mali presunúť do šuplíku LPG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LPG ovlivnující benzin je prostě blbost. Nevím kdo ti to řekl, nebo jak si na to přišel... Ale prostě je to hovadina. Jednotka LPG NIKDY nemuže donutit benzinovou jednotku k upravam benzínové mapy nebo jakékoliv korekci. 
LPG jednotka POUZE ČTE. Ona respektivě VUBEC není napojedná na benzínovou jednotku. LPG jednotka si udela svojí vlastní benzínovou mapu podle toho, jak jedeš (v benzínu).  
PS: Ty Magic vstřikovače vytrhni a hod je do popelnice :) Do takového auta patřej pořádné vstřikovače jako Hana Gold, nebo Dragony.

Tvuj problem bude uplně někde jinde, a s plynem to nemá vubec nic společného. 

Jestli na tom ale trváš, tak ve firmě kde dělaj chip tuning ti mapu určitě rádi upravěj :) Vyhodíš peníze a budeš tam kde si byl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navrhoval som Ti prechod do fora LPG...

Tak v tom ovplyvnovani sa celkom iste nezhodneme. LPG ovplyvnuje korekcie v benzinovej ECU, na tom si trvám. O tom je ladenie LPG jednotky: nmusí sa naladiť tak aby nerozdrbala benzínové korekcie.

O to sa kludne stavím. :-)

Vstrekovače MAGIC vôbec neriešime, pretože s nimi nemám žiaden problém. Hana mozu byt lepsie, ale naco?

Editovat palivovu mapu by som naozaj asi riesit nechcel. Dúfal som, že sa to bude dať spraviť pošolichaním nejakého parametru.

Samozrejme primarne treba riešiť to ze sa rozhasí LPG. Ale podla mna to silne závisí od momentálneho zlozenia LPG.

A ak chceš pokračovať o plyne, prejdime do LPG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To namikaze > Kluvi vi o čem mluví! Ano palivová mapa LPG ovlivnuje dlouhodobé korekce BENZINOVE JEDNOTKY. Dnes jsem si po problémech ! 3roky ! a povyměnováním (svíčky, filtry,hadice, čišt škrticí klapky, výmena všech cívky, čidla teplot, ...atd atd...BEZ VYSLEDKU) nechal seřídit LPG mapu jednotky. Konečně jsem našel někoho kdo to uměl nastavit. Jezdili jsme cca 1 hodinu v různých režimech.... a nastavovalo se online.

Posledni měsíc jsem měl tak pohnuté korekce (pro NAMIKAZE155) korekce BENZINU ;) že se po nastartování ani nedalo přidat a už se to dusilo. Uplná katastrofa. Po vyresetování základního nastavení a přizpůsobení jednotky benzínu a najetí cca 100 jen a pouze na benzin, starty úpně v pohodě, dokonce jsem se mohl po nastartování auta i normálně rozjet! ;) někomu to připadne normál, někomu kdo má posunutou mapu zázrak. Takže odedneška mám seřízenou mapu LPG a uvidím hned zítra jak nastartuju;)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Juuuj. Nechápeme sa. Treba ladit LPG krivky aby sa nerozhasila benzinova mapa...

Keď máš LPG krivky OK, tak aditivna a multiplikativna konstanta ostavaju blizko 0. Potom to ide OK.

Mne ide len o poistku ze ked sa rozhasi LPG, tak aby to aspon rozumne nastartovalo. A na to je potreba pri startovani pridaŤ bohatosť alebo zresetovať korekčné koeficoenty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No prostě si řikejte co chcete... Ale LPG benzinovou mapu ovlivnit nemuže! Ale měl bych ktomu dodat že v případě, je-li lpg sestaveno z vyhovujících komponentu... Pokud budeš mít délku dobu vstřiku u benzínu (řekněme) 3,4 a u plynu 5 (nebo obdobně velkou odchylku) tak je to prostě špatně... To by mohlo teoreticky ovlivnit korekce benzínové mapy. Ale jak říkam nikdy se stím unás nikdo nesetkal a to se tu plyn montuje už cca 20 let.

Jak jsem říkal, mam také stag4 (ve 110kw) až se vrátim domu, udělam par screenu aby ses mohl podivat jak to má správně vypadat a určit jak správně/špatně to máš nastavené... ikdyž tito nevyřeší tvuj problem se startování. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ přesně tak, kluvi. Já tedy za mě opravdu potvrzuji, že od minulého týdne, KONEČNĚ.... uuuf ( a pár vyhozených tisíc a desítek(100vek) hodin laborovaní čím by to mohlo být) startuju normálně a můžu ihned jet. Žádné škobrtání, dušení, poskakování,chcípání, "3válce" atd.... 

 

Takže kluvi, radím ti pokud máš někoho kdo je schopen ti LPG nastavit ( "zkorigovat mapu" bych pořád řekl, ale jestli jde o terminologie a je to špatně, tak tedy: "udělat korekci LPG mapy" - by se dalo nazvat asi nejlépe) tak dle toho co jsem už popsal ale radši uceleně ještě jednou:

1) Přepnout pouze na benzín

2) nejlépe vyresetovat adaptační hodnoty VAGem (přizpůsobení jednotky motoru)  - :  ŘJ motoru - adaptace - kanál 0 - zapsat 0

3) najezdit přes 100km

4) pokud nelze 2) tak pro 3)platí 200-300km

5) máš načteny nové adaptační hodnoty pro benzín a auto ti bude startovat 

6) pokud ne je problém v "benzínové" soustavě

7) pokud ano -> následuje korekce LPG mapy

 

Namikaze155> Možná nejde tak ani o fušeřinu nebo nekvalitní díly i s těmi by to mohlo jet ve výsledku velmi dobře, hlavní je nemít velké rozpětí "odchylky" mezi benzinem a LPG. Odborně to říct neumím ale asi jsme se už pochopili.

PS:Možná si to skus nastavit tuto odchylku a uvidíš co to udělá se starty;) Budeš se divit.

 

Moje lpg LandiRenzo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo presne tak, suhlas.

Mne šlo len o to ako problem s rozhasenymi korekciami a studenym startom vyriesit plosne. Ale asi jedine rozumne riesenie je trvale udrzat korekocie blizko nuly.

Coz pri meniacej sa kvalite a hlavne zlozeni plynu dost dobre neda. Iba ak s autoadaptivnym LPG (ISA, OBD a podobne)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdar kluci, řeším stejný problém, špatné starty na benzin, bohužel nikdo v okolí za servisáků nechápe o čem mluvím a tvrdí pořád dokola jak tento zdejší rádce že to nemá vliv, vyměňuje svíčky, cívky, vstřiky a furt to jede stejně nebo hůř. A to se Namikaze155 honosí tím že to montuje x let:-)) Takové odborníky bych nejraději pověsil víte za co do průvanu.

Nevíte o někom, s kým bych se nemusel dohadovat jako s tímto "odborníkem" co by mě naladil mapu? V okolí vsetínska.. Děkuji Radek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Ahojte

 

Skúsim sa aj ja zapojiť do tejto diskusie. Predpokladám, že problém si už dávno vyriešil. Ale ak nie, odporúčal by som Ti pár (možno 100km, možno 1000km) odjazdiť na benzíne a potom si dať naladiť LPG mapy tak, aby boli korekcie minimálne.

 

Bol som na tom podobne ako Ty. Stále bol s tým nejaký problém. Kým šlo auto na benzín, tak to bolo utrpenie. Keď sa preplo na LPG, tak zrazu ožilo. Menil som snáď všetko. Použitých sviečok mám doma viac než dosť. Každá sa ohriala pár tisíc km a šla druhá. Potom som raz niečo riešil s motorom a dlhšie som jazdil na benzín. Vtedy šlo auto perfektne. Plynulý záťah, žiadne šklbanie, žiadne divné zvuky. Dal som ho do LPG servisu, na opätovné nastavenie LPG a problémy prestali. Po dlhšom čase sa to síce trošku rozladilo, ale stále je to pomerne OK. Pokiaľ nesvieti kontrolka motora, tak to nejako nechcem riešiť. Myslím si, že po opätovnom nastavení by sa to zlepšilo, ale nestojí mi to za to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...