profor Vloženo 6. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2007 Tak tak Neneneneeee! Chyba v dedukcii je v tom, ze alternator sa snazi vyrobit 14,4 V kdezto baterka ma 12 naprazdno (pri zatazi samozrejme menej) a tym padom klesne napatie z 14,4V pod 12V a to proste uvidis... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bord Vloženo 27. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2010 Mám téměř novou 1,4 tdi 59 Kw a světla pohasínají při otáčení volantem taky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eriks Vloženo 1. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2011 PROSIM VAS O RADU KED ZASTANEM A VYPNEM MOTOR POCUJEM AKO NIEKEDY PISKA ALTERNATOR MOZU TO BYT VADNE DIODY?ALEBO SA JEDNA O NIECO INE.FABIA 1,4 16v63kw model 2011. Dakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kedarek1 Vloženo 2. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2011 Když vypneš motor a slyšíš takové pískání a končí to tichým klapnutím, tak je to škrtící klapka, která provádí test. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eriks Vloženo 2. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2011 Když vypneš motor a slyšíš takové pískání a končí to tichým klapnutím, tak je to škrtící klapka, která provádí test. Ak je to tak tak som rad ze nemam problem z alternatorom a viem nieco nove, ale ten test moze robit aj po piatich minutach od vypnutia motora? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Salus Vloženo 3. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2011 (editace) Vsetko. Alternator je pohanany predsa motorom. Takze odobera vykon motora na vyrobu elektrickej energie. Na pokrytie zvyseneho odberu musi dodat motor alternatoru dodatocny vykon. Teraz trepnem, dajme tomu ze na volnobeh ma motor vykon 1kW a potreba dodatocnej enrgie je npr. 500W. Zmena vykonu z 1kW na 1,5kW bude asi iny problem pre regulaciu ako zmena pri jazde z 30kW na 30.5kW. Prosim berte na vedomie, ze cisla su vymyslene, pre lepsiu predstavu. Výkon alternátoru je dán především otáčkami jeho rotoru. Samozřejmě pro výrobu elektrické energie alernátor potřebuje i odebrat nějakou část výkonu motoru, pokud by žádný výkon nepotřeboval, bylo by to perpetuum mobile. Alternátory jsou schopny dodávat cca 50% svého výkonu již od 1000 ot/min (RPM)- tím jsou ale myšleny otáčky rotoru alternátoru! Příklad je třeba zde, graf mluví myslím za vše: http://www.iskra-agv...ators_aan_c.pdf Při volnoběných otáčkách motoru, které jsou cca 750 ot/min a převodovém poměru cca 2:1 (řemenice klikového hřídele : řemenice alternátoru) má rotor alternátoru cca 1500 ot/min. Alternátor pak je schopen dodávat již poměrně vysoký výkon - z tohoto důvodu se také již spoustu let alternátory v automobilech používají. Dříve používaná dynama na tom byla se svojí charakteristikou dost bídně. Pohasínání světel při otáčení volantem na místě je nutné brát jako normální jev, je třeba si uvědomit že motor elektrohydraulického čerpadla servořízení má vysoký odběr - ne nadarmo je jištěn pojistkou 50A, kromě toho záběrové proudy VŠECH elektromotorů jsou až několikanásobně vyšší než jmenovitý proud, takže se to zákonitě projeví na výši palubního napětí. Pro nevěřící - zkuste u nějakého staršího auta, které nemá automatické vypínání světel při startování rozsvítit světla a startovat. Podobné je to s tím servem. Jinak u mého 1,6/16V je alternátor 110A, akumulátor 44Ah, pohasínání světel při otáčení volantem na místě je také viditelné. Editováno: 3. Prosinec 2011, autor: Salus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 14. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2011 Tak sem taky přidám svůj problém, který už řeším cca 3 týdny. Občas, cca 2x do týden, se mi stane, že při vytočení volantu na místě mi značně pohasnou světla, ale tím to nekončí. Světla začnou jakoby "mrkat" a začne blikat i osvětlení klimatronicu, včetně občas se vypne/zapne rádio Dance. Při těchto uvedených problémech naměřeno aktuálně na baterce pouze 13,5V!! Jakmile vypnu motor a zapnu znova je problém pryč a na baterce 14,3V. Zvláštní je, že to začalo dělat teď, kdy auto stojí venku celou noc a teploty padají k 0st. C. Auto jsem měl u dvou autoelektrikářů na kontrolu alternátoru a dobíjení. Výsledek je takový, že auto je v pořádku, alternátor a dobíjení taky. Tak tedy nevím. Bohužel si připadám jako blb, když vyjíždím z firemního parkoviště a z auta mám diskotéku. Uvítám jakoukoliv další radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 18. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2011 Lukáši, dělá to snímač úhlu natočení volantu, už se to tady několikrát řešilo, hledej - způsobuje to servo, které kvůli vadnému snímači (ztrácí kontakt) buď trvale zapne hydraulické čerpadlo, nebo ho střídavě zapíná a vypíná. Odběr elektromotoru čerpadla je při rozběhu až 80A, běžně při chodu 40-50A - to už dá baterce a nabíjecí soustavě pořádně na prdel, takže se nediv, že blikají světla jak na diskotéce a resetuje se autorádio. Zkus vyměnit ten snímač - uvidíš sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 24. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2011 Díky za reakci Ekkare. Už vím přesně co to je a ať to tu nezaplácávám, hodil jsem to zde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ciryl Vloženo 21. Duben 2014 Sdílet Vloženo 21. Duben 2014 Trošku obnovím toto téma, abych nemusel zakládat nové. Na mé fabii se v poslední době projevuje zvláštní závada: když nastartuju motor je napětí palubní sítě kolem 12V (někdy i nižší, podle zátěže), čili je znatelné, že alternátor nedobijí a jedu na baterku. Jakmile zvýším otáčky motoru nad 1500, alternátor začne dobíjet a napětí palubní sítě stoupne na 14,4V (světla svítí víc a otáčky větráku se taky zvýší). Toto napětí je už potom stálé (i na volnoběh). Už se někomu toto stalo? Myslíte, že je nejvyšší čas na opravu nebo výměnu alternátoru? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galvi Vloženo 21. Duben 2014 Sdílet Vloženo 21. Duben 2014 No elektrice moc nerozumím, ale podle toho co si pamatuji z elektrotechniky ze školy, tak to vypadá jako by se alternátor nenabudil.. S tím, že když zvýšíš otáčky se pak nabudí "sám..?".. Nějaký auto elektrikář by si měl s opravou poradit, určitě by to nemělo být na výměnu.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Duben 2014 Sdílet Vloženo 21. Duben 2014 (editace) Alternátor se nenabudí sám, nabudí ho normálně regulátor - ale je tam problém, že ten regec má poruchu a nebudí se z přívodu od baterky ("od klíčku"). Měl jsem stejnej problém na formanu, taky to hned po startu nenabíjelo, stačilo "vrknout plynem" a alternátor byl nabuzenej = napětí vyskočilo na volnoběh nad 13,5V a při normálním běhu 14,4V. Vyměň regulátor i s uhlíkama, začne to nabíjet jako dřív. Jestli nevíš, kde ho najdeš a jak to vyměnit, hledej nejdřív tady na fóru. Někdy může to samý udělat i přerušenej "modrej kabel" (tenkej drát vedoucí k regulátoru altíku) nebo jen zoxidovanej kontakt na konektoru mezi ním a alternátorem. Editováno: 21. Duben 2014, autor: Ekkar_z_Bastlírny 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 (editace) Já bych Ekkara ještě doplnil, že dříve docházelo k předbuzení alternátoru přes žárovku kotrolky nabíjení. Tím se do buzení dostal potenciál plus, proudem žárovky, alternátor naběhl, a dále už se budí sám sebe. Když se žárovka spálila, došlo k tomu samému co popisuje Ciryl. Ze zbytkového magnetizmu kotvy se vybudí sám, ale až ve vyšších otáčkách. Dále už se budí sám sebe, jako normálně. Dneska už klasická kontrolka nabíjení není, tu rozsvěcí počítač. A počáteční předbuzení zajišťuje ŘJ motoru. A mělo by to být přes hnědo/červený drát z altíku, a potom se změní v nějaké svorkovnici na drát fialovo/zelený a pokračuje do ŘJ motoru. Ty barvy jsem tak zběžně prohlídl, nevyznám se moc v těch motorizacích r2006. Já to vidím v tom vedení. Editováno: 22. Duben 2014, autor: jipol57 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxim12 Vloženo 6. Květen 2014 Sdílet Vloženo 6. Květen 2014 (editace) Ahoj, Tak mam dalsi dotaz - vecer jsem jel pryc, stal jsem na miste, nastartovano a tocil jsem plnej a jak jsem tocil volantem tak najednou vsechno zhaslo i radio na par sekud 3-4s, pak to naskocilo a videl jsem pri toceni volantu i pokles sily sviceni svetlometu.. dal pokud jsem zaviral okenko tak svetlomety take snizovali intenzitu, co myslite co s tim? Neco spojene s alternatorem? Jo a jeste me chvili svitila kontrolka serva.. vypnul jsem to, chvili jsem to nechal a znovu nastartoval a pak uz ok. Editováno: 6. Květen 2014, autor: maxim12 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casy Vloženo 6. Květen 2014 Sdílet Vloženo 6. Květen 2014 Servo má vělkyý odběr , takže je to tím, něž altík začal dobíjet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxim12 Vloženo 6. Květen 2014 Sdílet Vloženo 6. Květen 2014 Servo má vělkyý odběr , takže je to tím, něž altík začal dobíjet. A to je takhle normální? źe na chvíli zhasne všechno na přístrojovce ? a svítí kontrolka serva pak? do teď to bylo ok půl roku co s tím jezdím žadnej problém.. začalo to dělat teď až Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casy Vloženo 6. Květen 2014 Sdílet Vloženo 6. Květen 2014 Altík dobíjí, takže nech překontorolovat dobíjení, většinou, když někdo žádá o radu, napíše údaje k vozidlu, jako R.V. , sta km, typ motoru, atd. , pak je z čeho vycházet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxim12 Vloženo 6. Květen 2014 Sdílet Vloženo 6. Květen 2014 (editace) Fabia II, R.V 2008 motor 1.4 16V 63kw, najeto cca 92000km, v 80000 delany rozvody .. Nejjednodusi bude asi pripojit to na VAG ne? A pak se uvidi chyba co to obcas hazi to servo? Editováno: 6. Květen 2014, autor: Pawouk Necituj předchozí příspěvek! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casy Vloženo 7. Květen 2014 Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 Ten VAG určitě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrisa Vloženo 7. Květen 2014 Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 (editace) Baterka nabitá? Kontakty na baterce cisté a dotažené? Na volnoběh napětí na baterce cca 13,5-14,5V? To je první, na co bych se v tomto případě zaměřil. Editováno: 22. Květen 2014, autor: petrisa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxim12 Vloženo 7. Květen 2014 Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 (editace) Tak jsem to měl připojené na diagnostice a ukazovalo to, že prej nedobíjel alternátor. Kdyz to pak zkouseli tak to bylo OK.. prej to mohlo bejt neco u uhliku nebo neco.. kdyz by to dal zlobilo, kuchli by alternator a vyzkouseli zda je vse ok.. No a moje otazka nemuze bejt problem nekde jinde? Treba v pojistkach? Editováno: 7. Květen 2014, autor: maxim12 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 8. Květen 2014 Sdílet Vloženo 8. Květen 2014 Můj soukromý tip: ukostření (baterie, motor, servo) měl jsem problémy s nedobíjením po očištění ukostření vše v pořádku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. Květen 2014 Sdílet Vloženo 8. Květen 2014 Budou to uhlíky na regulátoru nebo přívod zpod palubovky "od klíče" k regulátoru. Diagnostika je poměrně jednoduchá, stačí na ni libovolnej voltmetr s rozsahem 20V stejnosměrných. Voltmetr se "připíchne" trvale k baterii ještě před nastartováním a měří se napětí - před startem má mít baterka kolem 12,3 - 12,5V, pokud má míň, je málo nabitá nebo už má život za sebou (to se odliší později). Při startu by nemělo napětí padnout pod 10V - pokud padá níž, zase je málo nabito nebo konec životnosti. Po naskočení motoru musí napětí stoupnout na 13-13,5V NA VONOBĚH. Pokud nestoupne, ale drží se na hodnotě naměřený před startem, nedobíjí altík. Pak se musí krátkodobě přidat plyn, aby otáčky přelezly cca 2000rpm - a měří se znovu. Když při těch zvýšenejch otáčkách napětí najednou vyskočí a dosáhne cca 14,4-14,5V, je regulátor v pořádku, ale nedostává budicí napětí po tom "drátu od klíčku" - ten drát je tenkej, modrej a vede na konektor regulátoru z motorovýho svazku.Bývá přelomenej, nebo vyhrkanej a zoxidovanej konektor. Když je přerušenej, nesvítí po zapnutí zapalování před startem na palubce červená kontrolka se symbolem baterie. Když ani při 2000rpm napětí nestoupne, je potřeba prohlídnout regulátor, jestli jsou v pořádku uhlíky i samotnej regec. Tím zvednutím otáček se totiž alternátor s funkčním regulátorem sám nabudí remanentním (zbytkovým) magnetismem i bez přívodu budicího napětí z vnějšku. No a jsme u posledního bodu - jestli je nebo není baterka kaput. Pokud napětí zvednutím otáček vyskočí nad 14V, motor se nechá pár minut běžet aspoň na volnoběh a po jeho vypnutí baterka zase spadne pod 12V, je buď totálně vybitá, nebo kaput - přitom totálně vybitá by nedokázala natočit motor. A pokud se ani při zvýšení otáček napětí na baterce nezvedne, musí se nejdřív opravit regulátor - baterka se musí nabít nejlíp externí nabíječkou a její stav se zhodnotí až potom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxim12 Vloženo 10. Květen 2014 Sdílet Vloženo 10. Květen 2014 (editace) Ted to bylo dva dny ok bez jakehokoliv problemu az dnes rano...rychleji sem otocil volantem do jedne strany a pak zpatky, najednou se vyplo radio, ale podsviceni zustalo u palubky sem si nevsiml, ta svitila, kdyz sem tam koukl, ale rozsvitila se opet ikonka serva a temer neslo hnout volantem, nefungoval posilovac, po novem nastartovani zas ok.. volant sel normalne a kontrolka zhasla.. Editováno: 10. Květen 2014, autor: maxim12 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 11. Květen 2014 Sdílet Vloženo 11. Květen 2014 Udělej tu diagnostiku voltmetrem a zároveň opucuj a pořádně dotáhni svorky na baterce - pak se uvidí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.