Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Pisete tu, ze menite olej po 1000 - 5000Km. A to s tym idete do servisu, ci si to menite doma? A menite aj filter ci len olej. Dnes uz v servisoch menia olej vysatim cez odmerku oleja. Ak to vypustate cez šrubu, menite aj tesnenie ak tam je?

Vloženo

pokud máš poblíž rozumný servis který má olej za rozumný peníze ( což pochybuju ) tak proč ne v servisu. Jinak to stojí cca 3500Kč

pokud ti dovolí vlastní olej, vyjde tě to na cenu oleje za kterou jí koupíš na netu + cca 800 - filtr + práce

 

Můžeš si to nechat i udělat sám nebo u kamaráda co třeba má servis - penězma se pak dostaneš celkem na cca 1500Kč

 

Filtr se mění vždy a pokud si to měníš sám a chceš aby servis nepoznal že se v tom někdo šťoural ( což dělat nebude ) a budeš opatrný, můžeš klidně použít původní šroub který je nalakovaný jako vana. Nový je stříbrný. Těsnění jedno sundání úplně v pohodě přežije a sundat nejde - je nalisované na šroubu.

 

Jinak nevím jak jezdíš denně, pokud krátké trasy, tak určitě dříve vyměnit olej než až po 2 letech nebo cca 30tis km, ale spíš někde tak v půlce, po 1000 - 5000km je to asi moc brzy. Na ten nový olej pak ještě nějakých 25tis najedeš což je asi moc na krátké trasy. Je nejlepší vždy po roce nebo v půlce nájezdu proměnlivého intervalu...

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

cituji : Na ten nový olej pak ještě nějakých 25tis najedeš  .

 

Ano problem je slovo najedeš ! nejet mužež i na olej 100 tkm !

 

bylo by za vhodno se naučit konečně používat google a vlastni rozum :) a něco si o olejich a mazání motor přečíst , a pak trpeve kecat :kol-28:

Vloženo

prosím tě ty s do toho nemontuj, ty tu neustále pouštíš nějaký krávoviny...

 

cca 25tis je braný za jak dlouho tě cca palubák pošle do servisu při proměnlivém intervalu.

 

Napsal jsem mu 2 varianty, buď měnit 1x ročně / max 15tis km. Nebo každý cca 2 roky a cca 25tis km v kolika ho palubák poženě do servisu.

 

Jestli jsi to nepochopil, tak on řeší výměnu oleje pokud je auto v záruce...

 

Řekni mi v čem konkrétně nemám pravdu.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Strašně se mi líbí názory, "jak jsou ty moderní motory špatný, že dřív to tak nebylo". Zamyslete se nad vývojem. Downsizing není NIC nového. Před 80 lety měly motory objem 5 litrů, výkon 60 koní. Pak šli s objemem dolů ...... až až až ..... vznikla Škoda 100L (mimochodem jsem na ní začínal a nostalgicky vzpomínám), ale po 5 letech  na novou kastli, motor po 100 000 km na generálku. Pokud se zamyslíte nad vývojem, současné motory zvládají 300 000 bez problému a to s tím jezdí kdejaké individuum bez technického myšlení. Dřív muse řidič umět, aby vůbec odjel, každé auto (v rámci modelové řady) vlastní startovací rituál, kde, když jsi něco nedodržel, tak jsi nejel.

 

Holt pokrok, a ten jak známo nezastavíš.

  • o 8 měsíců později...
Vloženo

Moje zajíždění:

 

S novým autem okružní seznamovací jízda (zvyknout a ohmatat auto) okolo Mácháče a zpět (250-300km) po okreskách,

delší různorodá jízda bez velkého namáhání bez vypínání motoru => první plné prohřátí.

Pak jízda podle předpisů bez prudkých akcelarací a na 3-5 tis. výměna oleje a filtru bez mazání intervalu.

 

cca 2/3 najezdím po R10 120km/h, zbytek příměstky a aktuální exemplář 1.2TSI 77kW má dlouhodobou 5.5

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...