Přejít na obsah

Nestabilita s 1.2 TSI / 1.4 TSI při vyšších rychlostech


Goril

Doporučené příspěvky

Uz jsem tady psal do jineho vlakna, ze jsem si pred dvema dny vyzvedl novou O3 1.2 TSI 77 kw a celkove jsem velmi spokojen, akorat dneska jsem si vsiml jedne veci, kdyz jsem poprve vyjel na dalnici: od cca 100 km/h mi prijde auto lehce nestabilni a je ho treba jemnymi korekcemi porad udrzovat v pozadovanem smeru, coz bude asi dan za lehouckej motor, s kterym se zase ale auto ktasne posila do zatacek. Kazdopadne mensi neprijemnost to je a zajimalo by me, jestli maji i jini majitele tohoto motoru stejnou zkusenost. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zatackach je to auto exkluzivni, zatim s tim jezdim porad relativne opatrne, ale jeste jsem nejel s zadnym autem, ktere by vylozene s radosti takhle krouzilo, ale ostre projety byly zatim jenom zatacky s hladkym asfaltem.... Kazdopadne ten primy smer bude asi kombinace lehkeho motoru a ty zadni napravy, ale vsimla si toho i pritelkyne, ktera sice na zenskou ridi opravdu dobre, ale porad je to zenska, ktera podobny zalezitosti neresi, takze pouze v moji hlave to nebude...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zde je clanek prelozeny z googlu, takze je to jak pro tatary, ale presne to vystihuje to, co za volantem citim ja:

většinu testu absolvovala Octavia s minimální zátěží a tým se projevil další neduh nového podvozku. Vlečená náprava se z konstrukční podstaty nevyrovná Směrové Stabilo Multilink, zvlášť POkud je dimenzována pro převoz Těžkej nákladu. Když se přidá nízká provozní hmotnost a lehký motor v přijde, výsledkem drobná směrová nestabilita. Vůz sice jede stále PRIMA směrem, Svým chováním si ale říká o pevnější uchopení volantu.

V zatáčkách jdou naopak jakékoliv pochybnosti stranou. Na poměry kategorie rodinných aut je ovladatelnost příkladná , tady se z lepšího rozložení a obec nízké hmotnosti stává jasná výhoda. Octavia zbytečně nedělá ramena , naopak hrozící nedotáčivost na sobě s velkým předstihem decentně upozorní. Auto se snadno, ale bez přehnané jistota nebo naopak nepříjemný pohupování, skládá ze zatáčky do zatáčky, takže i navzdory Minimální zpětné vazbě v řízení podvozek Octavie s řidičem dobře komunikuje. Stabilizační systém ESC ponechává řidiči značnou volnost, v rizikových situacích ale krátkým razantním zásahem auto zkrotit a včas upozorní na jeho limity.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám sice 1.2TSI ale nějak mi to s 1.4TSI nestabilní nepřijde a to jsem se a to včera ve 150km/h zaměřil. Pokud jde ale o nestabilitu za větru, nebo u kolem jedoucích kamionů, tak to je jiná. OII mi přijde že byla na vítr daleko méně náchylnější. OIII má hold větší boční profil a je o dost lehčí, takže vítr s autem více hází.

Editováno: , autor: Kubis001
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Smerovu nestabilitu a caste drobne korekcie volantom pri dialnicnych rychlostiach musim potvrdit (1,2 tsi) Ludom co byva na zadnych sedadlach zle, je v O3 hadam zle este viac. odskusane

Prave tie drobne korekcie ak su o co i len par milimetrov vacsie, je treba kompenzovat par milimetrami do opacnej strany a to uz cestujuci na zadnych sedadlach pomerne dost citia a autu zadok akoby viac "plaval".

 

Podotykam, ze auto bolo skoro plne nalozene 3osoby+plny kufor a aj napriek tomu to bolo citit.

 

Na druhu stranu musim podotknut, ze tento efekt sa da eliminovat akymsi vacsim sustredenim sa na pohyby volantu a ja osobne som to za par tisic odjazdenych km na dialnici takpovediac vychytal, ale akonahle dostane auto do ruky iny sofer, tzv,. nestabilita je spat.  (na ex O1 combi som nieco take pri dialnicnych rychlostiach nemusel korigovat a auto slo rovno za nosom)

 

Da sa s tym nieco spravit ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potvrzuji toto také. Nějak zvlášť jsem si toho nevšímal, akorát jsem si říkal, že to auto na dálnici musím nějak víc honit a myslel si, že je to pravděpodobně mnou. Vždy jsem byl zvyklý volant na dálnici jen tak lehce přidržovat  zde se musí opravdu přidržovat více a více korigovat.

Editováno: , autor: Diver
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 let později...

Ahoj, neřešil toto téma někdo do detailu? Mám něco podobného s 1.4 TSI. U žádného jiného auta jsem se nikdy nesetkal s takovou nestabilitou při rychlosti nad 100 km/h jako u této 3 octávky.. Auto mě přijde že cestuje ze strany na stranu při bočním větru mě to je schopné hodit do strany o pořádnou vzdálenost..  Někde jsem se dočetl že to někomu dělala převodka řízení... (2013 liftback)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Nestabilita s 1.2 TSI / 1.4 TSI při vyšších rychlostech

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...