aeronaut Vloženo 23. Květen 2014 Sdílet Vloženo 23. Květen 2014 zdar, loni mi na konci sezony mi měnil jeden šikovný klimaman (okolí prahy) kompresor (nechal jsem udělat výplach a výměnu dehydrátoru a expanzního), v novém kompresoru bylo 70ccm oleje podle štítku (což i pro jistotu zkontroloval vypuštěním) a já pro jistotu požadoval do systému při napouštění ještě 20ccm oleje doplnit. Pán mechanik udělal všechno na jedničku (je opravdu šikovný a věci znalý) nicméně při přebírání auta jsem při vyptávání co a jak vznesl otázku jestli mi tam fouknul i těch 20ccm(rozuměj: gramů ) oleje - pán se zarazil a říkal něco o 200g, pak to zamluvil a na fraktůře napsal 20g.. ale nevylučuju že se spletl a těch 200 tam fakt poslal. Klima jela při vyzkoušení obstojně (ale bylo 20st C), tlak byl do 20barů, pak bylo chvíli zima a pak jsem vyrazil na delší cestu, udělalo se 38 st C tepla a mě klima začala periodicky vypínat (tlak letěl na 30bar a kolem této hodnoty osciloval jak to vypínalo vysokotlaké čidlo), zároveň se vzhledem k tak vysokým tlakům nekonal žádný extra výkon (na výparníku 10st v periodě zapnutí). No a já se na to vyprdl, páč už pak nebyly vysoké teploty. Včera jsem díky krásným 30st teplíčka znovu zapl a měřil, klima sice nevypínala, ale hrála si na tlaku 25 až 27 bar, chladila na výparníku 5-7 st C s občasným zaváháním na 10-12 st. Kompresor je hodně slyšet, zatěžuje motor (výkon / spotřeba). Co teď ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 23. Květen 2014 Sdílet Vloženo 23. Květen 2014 Tak asi nezbude nic jiného,než vážně zkontrolovat kolik tam je oleje. Vypadá to že kompresor jde nějak ztěžka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
transporti686 Vloženo 17. Červen 2014 Sdílet Vloženo 17. Červen 2014 Ahojte, keďže je tu téma o klíme tak sa opýtam tu. Dával som plniť klímu asi mesiac a pol dozadu, ešte celkom chladí, ale začala mi nejak šušťať resp šumieť, tak som bol dať pozrieť, lebo som do nej dával aj kontrastnú látku a zistili mi, že tá trubka, čo ide dolu od klímového chladiča po ľavej strane motora do výparníka (ľavá strana motorového priestoru, keď stojíte čelom k motoru) je čiastočné rozožratá dole pri chladiči ako je držiak tejto trubky, ževraj je tá hadca z dvoch častí, ale ževraj sa dá kúpiť iba celá od spodu od chladiča až po výparník, že stojí cca 240e origo v škode. Chcem sa spýtať: 1. či sa dá zohnať niekde lacnejšie? 2. ak by som ju chcel skúsiť dať zavariť či sa k tej časti čo ide od chladiča zdola (ževraj je z dvoch častí a rozpojiť sa dá niekde ako ide vertikálne zdola od chladiča a potom sa lomí do motora a pokračuje vedľa motora a poza do výparníka) viem dostať, keď sa vymontuje chladič a sahary? vďaka za prípadnú pomoc. fabia r.v. 2005, kombík, 1,4 16V benzín 74kW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 17. Červen 2014 Sdílet Vloženo 17. Červen 2014 Trubka zavařit jistě jde,ale pochybuji,že ji zavaříš na autě. Musíš ji vymontovat a zevnítř vypláchnout-odmastit. Je to hliník a bude to porovat a pěnit. Vykašli se na svař. a mrkni na bazoš a bazar. Klimatrubky tam jsou z demontáže za velice dobré ceny! 240 e je šílená částka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 17. Červen 2014 Sdílet Vloženo 17. Červen 2014 200g oleje??To snad né.Tolik nemá ani v lahvičce na plničce :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aeronaut Vloženo 18. Červen 2014 Autor Sdílet Vloženo 18. Červen 2014 njn, ale pokud se rozohnil a přidal k těm 80 co bylo v kompresoru.... rozhodně se dělo toto : klima vypínala díky vysokému tlaku (přes 30 bar), ucucl chladivo (z 550 g na 400 ! ) a klima jede na cca 12 až 15 barech, tedy tlak celkem ok, chladí ale malinko míň (na výparníku bývalo 2 až 5 st.C při 25st.C teď je tak 4-8 st.C při 25 st.C) Může to tedy znamenat toto : oleje je víc, zabírá tedy místo chladivu, proto tam musí být chladiva míň aby neletěly tlaky, a chladí míň protože olej snižuje výkon ať už díky snížení podílu chladiva v kompresním cyklu tak i díky izolační schopnosti oleje (což se týká jak kondenzátoru/nižší chlazení při zkapalnění/ tak výparníku/chlazení protékajícího vzduchu/) Chlaďař je v tom nevinně, prostě kompresor má menší obsah oleje (a zřejmě i menší obsah skříně), prostě se bál že bude oleje málo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.