Publikováno Květen 23, 201411 r zdar, loni mi na konci sezony mi měnil jeden šikovný klimaman (okolí prahy) kompresor (nechal jsem udělat výplach a výměnu dehydrátoru a expanzního), v novém kompresoru bylo 70ccm oleje podle štítku (což i pro jistotu zkontroloval vypuštěním) a já pro jistotu požadoval do systému při napouštění ještě 20ccm oleje doplnit. Pán mechanik udělal všechno na jedničku (je opravdu šikovný a věci znalý) nicméně při přebírání auta jsem při vyptávání co a jak vznesl otázku jestli mi tam fouknul i těch 20ccm(rozuměj: gramů ) oleje - pán se zarazil a říkal něco o 200g, pak to zamluvil a na fraktůře napsal 20g.. ale nevylučuju že se spletl a těch 200 tam fakt poslal. Klima jela při vyzkoušení obstojně (ale bylo 20st C), tlak byl do 20barů, pak bylo chvíli zima a pak jsem vyrazil na delší cestu, udělalo se 38 st C tepla a mě klima začala periodicky vypínat (tlak letěl na 30bar a kolem této hodnoty osciloval jak to vypínalo vysokotlaké čidlo), zároveň se vzhledem k tak vysokým tlakům nekonal žádný extra výkon (na výparníku 10st v periodě zapnutí). No a já se na to vyprdl, páč už pak nebyly vysoké teploty. Včera jsem díky krásným 30st teplíčka znovu zapl a měřil, klima sice nevypínala, ale hrála si na tlaku 25 až 27 bar, chladila na výparníku 5-7 st C s občasným zaváháním na 10-12 st. Kompresor je hodně slyšet, zatěžuje motor (výkon / spotřeba). Co teď ?
Květen 23, 201411 r Tak asi nezbude nic jiného,než vážně zkontrolovat kolik tam je oleje. Vypadá to že kompresor jde nějak ztěžka.
Červen 17, 201411 r Ahojte, keďže je tu téma o klíme tak sa opýtam tu. Dával som plniť klímu asi mesiac a pol dozadu, ešte celkom chladí, ale začala mi nejak šušťať resp šumieť, tak som bol dať pozrieť, lebo som do nej dával aj kontrastnú látku a zistili mi, že tá trubka, čo ide dolu od klímového chladiča po ľavej strane motora do výparníka (ľavá strana motorového priestoru, keď stojíte čelom k motoru) je čiastočné rozožratá dole pri chladiči ako je držiak tejto trubky, ževraj je tá hadca z dvoch častí, ale ževraj sa dá kúpiť iba celá od spodu od chladiča až po výparník, že stojí cca 240e origo v škode. Chcem sa spýtať: 1. či sa dá zohnať niekde lacnejšie? 2. ak by som ju chcel skúsiť dať zavariť či sa k tej časti čo ide od chladiča zdola (ževraj je z dvoch častí a rozpojiť sa dá niekde ako ide vertikálne zdola od chladiča a potom sa lomí do motora a pokračuje vedľa motora a poza do výparníka) viem dostať, keď sa vymontuje chladič a sahary? vďaka za prípadnú pomoc. fabia r.v. 2005, kombík, 1,4 16V benzín 74kW
Červen 17, 201411 r Trubka zavařit jistě jde,ale pochybuji,že ji zavaříš na autě. Musíš ji vymontovat a zevnítř vypláchnout-odmastit. Je to hliník a bude to porovat a pěnit. Vykašli se na svař. a mrkni na bazoš a bazar. Klimatrubky tam jsou z demontáže za velice dobré ceny! 240 e je šílená částka.
Červen 18, 201411 r Autor njn, ale pokud se rozohnil a přidal k těm 80 co bylo v kompresoru.... rozhodně se dělo toto : klima vypínala díky vysokému tlaku (přes 30 bar), ucucl chladivo (z 550 g na 400 ! ) a klima jede na cca 12 až 15 barech, tedy tlak celkem ok, chladí ale malinko míň (na výparníku bývalo 2 až 5 st.C při 25st.C teď je tak 4-8 st.C při 25 st.C) Může to tedy znamenat toto : oleje je víc, zabírá tedy místo chladivu, proto tam musí být chladiva míň aby neletěly tlaky, a chladí míň protože olej snižuje výkon ať už díky snížení podílu chladiva v kompresním cyklu tak i díky izolační schopnosti oleje (což se týká jak kondenzátoru/nižší chlazení při zkapalnění/ tak výparníku/chlazení protékajícího vzduchu/) Chlaďař je v tom nevinně, prostě kompresor má menší obsah oleje (a zřejmě i menší obsah skříně), prostě se bál že bude oleje málo
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.