Přejít na obsah

Octavia 1.6 55kw chcípá za jízdy


LPG

Doporučené příspěvky

Prosim o radu,tatikovi zacala blbnout Octavka,pri jizde at je auto studene nebo teple se nekdy,nepravidelne zacne jakoby dusit motor. Projevuje se to jako kdyz dojde benzin. Staci vyradit a protocit motor a je to zase dobre. Nekdy to udela 5x za 10km,nekdy 1x za 50km. Na VAGu to ukazalo spatnou lambda sondu,muze to byt tim? Klapka je cista,svicky-palec-vicko jsou nove.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj řešil jsem to nedávno.Po výměně rozdělovače a ujetí asi 150 km začalo auto chcípat,po opětovném nastartování zase jelo,projevovalo se to nepravidelně.Po namontování původního rozdělovače (opraveno ložisko)auto jede v pohodě.Závada bude asi v Hallův snímač,který je v rozdělovači,potom je tam už jen palec a víčko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdar odborníci.

Dnes mi sám od sebe během dne asi 4x zdech za jízdy motor AEE. Nastartovat se mi podařilo tak po minutě. Teplota motoru byla odhaduju na polovině provozní, řekněme 45 stupňů.

Škubání motoru, nepravidelný chod motoru, kolísání otáček k tomuto motoru patří, to neřeším. To prostě tak je, ale proč to zdechlo ?

Neřešil jste to někdy někdo ?

 

Díky za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No i nová může být špatná - vlastní zkušenost :huh:

Potom rozdělovač, palec. Nebo lépe zkontrolovat, jestli dává jiskru, když chcípne a nestartuje. Ještě může být přicpaný filtr benzínu, pokud pálí.

Chce to postupně vylučovací metodou zjistit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak cívkou to není. Malý tuning a mám tam dvě cívky. Přepojení cívky je na pár vteřin - napájení + VN je přehozené hned.

Víčko rozdělovače + palec + VN kabely jsou nové.

Filtr asi ucpaný nebude, zkoušel jsem to držet asi 10 minut na 4.000 ot a bylo to bez problémů.

 

Dnes to zase zdechlo.Na křižovatce, jak jinak :-)

Tak mě napadlo, že když nejde tachometr (neukazují ručičky, nejde počítadlo km ani denní km ) jestli to s tím nějak nesouvisí, když v tachometru je jednotka imobilizéru.

IMG_20170120_155717.jpg

Editováno: , autor: Vlastik555
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Osobní zkušenost, máš vadný servomotor v klapce sání, lze ho složitě vymontovat a vyčistit, video hledej na youtube - je v ruském jazyce.  Před opravou zkus udělat základní nastavení klapky, když funguje správně, musí se otevřít postupně na 4 polohy do cca 1/3, tobě určitě zůstane zavřená, nebo se otevře jen nepatrně. Proto AEE chcípá. Pokud nejsi šikula,  kup novou klapku  u AutoKelly cca 3,5tKč a máš to vyřešené. Je to XS díl, ale funguje jako originál, otestováno.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže výsledky pozorování:

Tacho mám opravené, immo nejspíše bude v pořádku - klíček nebliká, navíc immo odstavuje palivovoé čerpadlo a motor by nejel cca 30 vteřin.

Aktuální situace je - auto stojí s odpojenou baterkou.

Po zapojení baterky ( - pól ) motor chytne tak na 20 až 30 vteřin. Potom zhasne.

Jednu svíčku mám vytaženou, aby bylo vidět, co se děje. Po zhasnutí motoru už nejde nastartovat - na svíčce není jistra.

Zapalovací cívka je nová, nový rozdělovač ( funkční na 100 %, testováno v jiném autě )

Napájecí napětí je na konektoru rozdělovače i na cívce, výstupní impulsy s Hallova senzoru jdou.

Drát mezi Hallovým senzorem a jednotkou je průchozí, stejně tak drát na impuls pro cívku je průchozí do jednotky.

 

Jednotka chybu hlásí tuto už asi rok - doposud to jezdilo a fungovalo normálně i stouto hláškou:

1 Nalezeny chyby:
00609 - Vystup zapalovani 1
31-10 - preruseni n.zkrat na kostru - Sporadicky

 

Motor na mém druhém stejném autě funguje i s odpojeným konektorem klapky - na klapku to nevidím, nemyslím si, že by snímač na klapce způsobil odpojení zapalování. Stejně tak lambda, váha vzduchu a snímač teploty by neměly mít vliv na jiskru.

 

Jediné, co mě napadá je, že odešla jednotka motoru Magneti Marelli, ale taky jsem nikde nenašel zmínku, že by někomu odešla.

Už netuším, na co se ještě mám podívat.

 

 

Editováno: , autor: Vlastik555
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...