Publikováno Červen 2, 201411 r Dobrý večer, pánové trápí mě problém. Při jízdě rychlostí mezi 30-45km/h se ozývá citelné bouchání od levého předního kola. Zní to asi jako by bylo šišaté kolo. Při překročení této rychlosti to utichá. Zvuk se opakuje s vyšší frekvencí ale není tolik citelný. Ještě citelnější zvuk je při zatáčení vpravo. Když kola srovnám nebo zatáčím vlevo tak to utichá. Když za kolo vezmu necítím tam žádné vůle. Kola jsou nově vyvážená, rovná ( stejná situace se opakuje i na druhé sadě kol). Nějak si už nevím rady. Nemáte někdo žkušenosti?
Červen 3, 201411 r Zdar, i když za kolo vezmeš nemusíš notně poznat vůli v čepech. Je lepší vzít pajsr a zapáčit. V Tvém případě ale sázím na homokinetiký kloub nebo ložisko. Ještě zkus dotáhnout poloosu (ten velký šroub uprostřed) Zvednout, natočit, dát tam za pět a poslouchat...
Červen 3, 201411 r Autor Děkuji za odpověď. Kloubem to ale nebude. Jelikož chroupali v dubnu jsme je dávali nové. Jedině fakt nějaká vůle v čepu, která není tolik poznat.
Červen 3, 201411 r Hm, dávali jste v dubnu nové. Podívej se na tu středovou matku, to by mohl být problém...
Červen 4, 201411 r Autor Děkuji za tip. Zkontroloval jsem obě dvě strany a bezvýsledně. Oboje utržené dostatečně.
Duben 20, 201510 r Zdravím nevěděl jsem do kterého topicu můj problém zahranout tak píšu tady. U mého Superbu se začalo projevovat občasné bouchání na levém předním kole. Bratr je bývalý automechanik a společně jsme zjistili, že je to čep horní zadní páky řízení jelikož šlo vidět jak poskakuje i u stojícího auta po zapření do karoserie. Tak bratr toháhnul šroub držící obě horní páky v těhlici což mělo za následek, že čep při zapření o kareserii už necvakal ale při jízdě zvláště po zvlněné vozovce se ozývá docela často. Chtěl bych se zeptat jestli si myslíte, že je to tím, že je ten šroub pořád málo dotažený popř. uvolněný v těhlici nebo je prostě vybouchaný čep u ramena. Superb 2007 2,0 TDI BSS. Děkuji za odpovědi.
Duben 20, 201510 r http://macmarty.rajce.idnes.cz/nastenka#DSC_0236.jpg Jsou tam fotky z několikati pohledů natočení kola. Upraveno Duben 20, 201510 r od MartyJameson
Duben 22, 201510 r Tak tohle vypadá na unavené, zlomené, zkrácené, nebo extrémně zkrácené pružiny Řekl bych důsledek neodborného snížení... Vyměň pružiny, pak geometrie a bude to OK Upraveno Duben 22, 201510 r od SUP1
Červen 30, 201510 r Zdravím klub, mám přesně to samé jak psal Jirka1990, vyřešilo se to něják? Díky! Upraveno Červen 30, 201510 r od Niickll
Září 19, 20159 r Autor Dobrého dne přeji, tak největší podíl na mém nepohodlí měli staré pneumatiky(ačkoliv po vizuální stránce vypadali v pořádku). Když jsem je vyměnil za nové, situace se značně zlepšila. Pořád jsem však slyšel divný zvuk při zatáčení(klepání), při rychlé jízdě dokonce vibrace a lehké uskakování vozu do stran. Dokonce jsem vyměnil ramena ale opět jen částečná úspěšnost. Ačkoliv jsem nepozoroval klasické hučení opotřebovaného ložiska včera jsem pravé přední vyměnil a celý problém zmizel. Až když jsem demontoval kolo, kotouč a poloosu a volně otáčel nábojem teprve pak bylo slyšet, že nejde hladce a ozývá se z něj ,,chroupání".
Září 21, 20159 r Dobrého dne přeji, tak největší podíl na mém nepohodlí měli staré pneumatiky(ačkoliv po vizuální stránce vypadali v pořádku). Když jsem je vyměnil za nové, situace se značně zlepšila. Pořád jsem však slyšel divný zvuk při zatáčení(klepání), při rychlé jízdě dokonce vibrace a lehké uskakování vozu do stran. Dokonce jsem vyměnil ramena ale opět jen částečná úspěšnost. Ačkoliv jsem nepozoroval klasické hučení opotřebovaného ložiska včera jsem pravé přední vyměnil a celý problém zmizel. Až když jsem demontoval kolo, kotouč a poloosu a volně otáčel nábojem teprve pak bylo slyšet, že nejde hladce a ozývá se z něj ,,chroupání". Mám to stejné, pneu čerstvě nové i komplet ramena, ale vliv na "bouchání" to nemělo. Teď to bouchá i když jedu rovně nebo doprava, znatelně více do levé zatáčky, když se zatíží pravá strana. Při couvání z garáže mám rejt naplno doprava, a při rozjezdu dopředu stačím volant zase doleva a něco tam jednou chroupne, křupne. Nedávno jsem si všiml, že při brždění v rychlosti okolo 130ti se mi rozvibruje volant (brzdy komplet nové TRW), může na to mít ložisko vliv? Tento týden to jde k mechanikovi, který taky tvrdí že to je ložiskem, uvidíme. Ale zvláštní, že jsme to nejdřív slyšeli do pravotočivé zatáčky a při srovnání kol nebo levotočivé zatáčky to utichlo... Upraveno Září 21, 20159 r od Niickll
Září 21, 20159 r Měl jsembrzdy TRW a vydržely půl roku. Kotouče zrkoucené. Takže už i renomovaná značka stojí za prd Vůbec bych se tedy nedivil, že budeš mít kotouče taky v háji
Září 21, 20159 r A co máš Supoe teď za brzdy? já mam komplet Brembo a zatím ok brzdi dobře jen trošku více špiní :-)
Září 22, 20159 r Oproti mým mšem zásadám jsem je nechal stočit na soustruhu a je klid. Přeci jenom jsem za ně dal 3500Kč, tak jsem to zkusil. A to jako bývalý kamioňák fakt málo brzdím, dojíždím s kvaltem, nevyřazuju na neutrál, brzdím motorem, atd. Existuje dokonce předpis, jak nové kotouče zajet, aby se uvolnilo vnitřní pnutí. V nějakých rychlostech brzdit do zastavení, atd. Bývá to někdy i v návodu na montáž. Upraveno Září 22, 20159 r od SUP1
Říjen 9, 20159 r Takže bouchání za jízdy bylo opravdu ložiskama. Křupání na plný rejt zůstalo (homokineťák)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.