Přejít na obsah

Benzín versus nafta


Clint

Doporučené příspěvky

A já začnu. Dieslům už všeobecně pomalu začíná zvonit hrana, protože udržet emise bude čím dál náročnější a u diesla obzvlášť. Někde jsem četl nějaký článek, že už kolem roku 2020 (nevím jaká v té době bude platit emisní třída Euro 7,8 ? ) Bude vývoj a výroba diesl. motorů tak drahá, že pomalu půjde do kytek. Už dnes se diesl vyplatí jen málo komu a díky vzkříšení benzínových motorů (turbomotorů) ani nemá pro mnoho lidí diesl význam (krom velkých SUV či dodávek apod.) Tedy, ať je dieslům země lehká. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mého názoru diesel pořizují hlavně firmy do služebních aut. A není jich málo. Kvůli spotřebě. Já když počítal jen pořizovací náklady, tak při nájezdu 25tis ročně by se mi vyplatil po 2,5 roce. No do toho ovšem nezahrnuji servis, vyšší povinné ručení (o ceně paliva nediskutuji - ta se srovnala).

Přitom bych celou dobu poslouchal jeho chrochtání (o vibracích nemluvě)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, pěkné vibrace do spojkového pedálku, strýc má Yeti 2,0TDI 4x4 a S2 fl 2,0 TDI obojí 3 měsíce staré a u obojího pěkně vrní při sešlápnuté spojce do palečku, asi auto pro ženský, těm se ty vibrace možná budou líbit. Sešlápneš pedál plynu a čekáš dvě hodiny než se to nadechne a začne to táhnout (cca 2200 ot.) Hold  není to TSI s krouťákem už od 1500 otáček

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu porovnávat super turbomotor 1,8 T pětiventil s 116 Kw a zkušenost s ním mám již neuvěřitelných 15 let. Jede super, dříve porážel suveréně Audi 2,5 tdi, protože u něho nevadne kroutící moment ve vyšších otáčkách a výkonově a pocitově byl na úrovní dřívějších benzínových třílitrů. Za tu dobu neztratil na půvabu a oceňuji že na pětku má neuvěřitelný rozssah 175 km/h a to se jinde jen tak nenajde. Spotřeba je stále mezi 6-7,7 litru podle režimu jízdy. Poruchy nejsou a tak je ekonomika za 15 let super.

Dále u mého 2,5 Crdi u Sorenta oceňuju velkej obsah motoru a zátah od 1250 otáček a párkrát do roka překročím 3000 ot a rezerva je až k 4500 ot. Tedy převážně je provoz mezi 2000 - 2500 ot a to stačí na všechny režimy provozu. Spotřeba je okolo 8 litrů a tak to je k nevíře v porovnání s dnešníma osekanejma obsahama které to dohání otáčkama. Trošku přirovnám můj motor ke Caterpillaru, kdy od malých otáček zahvízdá turbo a krouťák letí strmě nahoru. To je bezva pro tahání vleků nebo v terénu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano když jsem přivezl tenkrát novou O1 SLX 1,8T tak jsem svezl souseda kterej sedlal Omegu MV6. Ten byl unesenej ze zátahu a proto brzy dal žravou Omegu pryč. Myslím že od té doby lepší motor nebyl udělán protože pětiventil byl maximum možnýho a při zachování vysoké životnosti. Spotřeba je opravdu nízká .Když jsem sháněl velké terénní auto tak přeplňovanej benzín nikde nebyl a tak jse akceptoval naftu. U velkého obsahu a ještě k tomu s Euro 4 bez zbytečných kravin které zkracují životnost je to dobrá volba.

Jen pro porovnání jakou mám aktuálně teplotu motorovýho oleje (8,4 L). Dneska při 33 C a čekání v koloně od Hlávkova mostu k Muzeu to bylo 88 C a na dálnici pak 92 C. Po sjetí z dálnice pak 85 C a tak to beru jako dobré parametry k zachování životnosti motorovýho oleje.

Jakou máte aktuálně tu teplotu při 33- 35 C venku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U diesla dodržuju zásadu že jezdím na čistou naftu bez biosrágory a vím velice dobře proč. Dávám Vif kvůli mazivosti a to mi prodražuje naftu. Takže to ale neřeším, jde o životvost vstřikování, motoru atd. Toto majitelé benzínů nemusí řešit a do 1,8 T beru jeden z nejlevnějších benzínů a to v Uhřiněvsi a stále bez jediného problému. Je totiž Rakouskej a tak to je zase plus pro ekonomiku benzínového pohonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sem nevěděl - že máš ve své sračce motor z O III

 

HOŠI (nejsem sice moderátor), ale tady jste v sekci O III !!! prosím vemte to na vědomí - sračky s motorem 1,8 T který v O III nenajdeme tu nikoho nezajímají ! běžte si to řešit do hosdpody...

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to s tím vůbec nesouvisí, o tom to vůbec není, je to o tom, že nejvíc zkušeností s O III co s ní běžně nejezdí - takto to schválně píši, abych zase nečetl, že kdo nemá O III je méněcenný - jak jsi to naznačil...

 

chápu, že do sekce O III chodí Ti, co o ní uvažují, ale krafat o nesmyslech je o ničem...

 

takže klid a méně vztahovačnosti....

 

edit. Paw - byl jsi rychlejší....

 

edit 2: podobné téma je manuál vs. DSG - tedy např. já když nemám DSG, jel jsem s ní všehovšudy 3x pár set metrů a tedy se nevyjadřuji k DSG, protože nemám zkušenost praktickou a trvalejšího rázu a to i když si dovolím tvrdit, že o jejím principu a fungování vím možná mnohem víc než jistá část diktujících v tom tématu...

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lidé mají tohle téma rádi, jde o něm psát do nekonečna, nakonec se stejně dobereme k tomu, že benzín je lepší volba :kol-46:

 

Navíc k tomuto tématu to zbytečně sklouzává na mnoha jiných vláknech a tak to tady máme regulérně pěkně na hromadě, jak se říká...

 

Pawouk: ano ano, hospoda je to pravé místo ;)

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Hravec

moc slušně jsi se nevyjádřil, ale to mě nepřekvapuje. Až Ti bude sloužit OIII patnáct let bez strostí nebo i pět a půl roku jako můj Sori tak můžeš bejt taky spokojenej jako já.

Třeba je pro někoho zajímavé jak se motory projevujou v praxi a i rozdíly mezi malinkatýma obsahy a většíma obsahy. Pokud bych uvažoval o novým autě tak i toto by mě zajímalo a nehleděl bych upnutě k jednomu výrobci. Přesně takto jsem postupoval v roce 2009 kdy jsem poprával auta od 1,8 l do 3 litrů. A reference byly podstatný a pak cennové nabídky. Nakonec všechny porazila firma z Bavorska svojí nabídkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravda je, že 1,8T byl nesmrtelnej motor, navíc s perfektní dynamikou a žral dooknce méně než 1,8 bez turba. Kamarád ho měl v oktě a najel s nim opravdu spoustu km bez problémů. Samozřejmě v té době se honili všichni za spotřebou  a brali 1,9 TDI, ale kdo byl trochu fajšmekr a chtěl nechávat ua sebou všechny ropáky, šáhnul jednoznačně po této motorizaci. Na mě byla tenkrát trochu finančně out, tak jsem vzal 1,6 MPI a myslel si, jak lítám.....ovšem do doby, než mi kamarád půjčil 1,8T :D

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám,že v tomhle vlákně bude fakt sranda:-)))

Petrrr vsadím svoji uchrochtanou vibrující O III na to,že zatímco tvoje mrtvola už bude solidně ožraná od červů, tak z výrobních linek budou stále sjíždět vozy s dieselovými motory.

O III je můj první diesel,jeho koupi ovlivnilo několik faktorů i když se o té doby moje situace radikálně změnila a je pro mě teď diesel "nevýhodný" rozhodně se ho nehodlám zbavit,ten motor mě zatím jen těší.

A raději milionkrát diesel než ušmudlanou 1,2TSI aspoň co se Octavie týče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Hravec

moc slušně jsi se nevyjádřil, ale to mě nepřekvapuje. Až Ti bude sloužit OIII patnáct let bez strostí nebo i pět a půl roku jako můj Sori tak můžeš bejt taky spokojenej jako já.

Třeba je pro někoho zajímavé jak se motory projevujou v praxi a i rozdíly mezi malinkatýma obsahy a většíma obsahy. Pokud bych uvažoval o novým autě tak i toto by mě zajímalo a nehleděl bych upnutě k jednomu výrobci. Přesně takto jsem postupoval v roce 2009 kdy jsem poprával auta od 1,8 l do 3 litrů. A reference byly podstatný a pak cennové nabídky. Nakonec všechny porazila firma z Bavorska svojí nabídkou.

 

věř tomu že nebude.... né že bych měl tiskárnu peněz nebo zlaté doly, ale nepředstavuji si jezdit starou mrdkou a pokukovat po mladších, tak to nedělám ani s ženskejma.... vždy jsem měl výrazně mladší manželky či přítelky... takže ani u auta se nebudu živýrovat - max 4 roky a jde do světa... takže co bude až bude mě je úplně fuk byť bych měl něco prodat abych mě na nové auto...

 

p.s. aha sem nevěděl že ty mrdyky korejsky pochází z bavorska, že by je tram doensl ten meterorit co dopadl kdysi vytvořil u nás zásobyčky vlavínů?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...