Mr.Pavka Vloženo 13. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 13. Srpen 2014 Nepodcenuj mě. Sem zámečník a určitý povědomí o pevnosti materiálů mam. Navíc všechno co vyrábim dělam jako by to mělo udržet 3x větší zatížení než normálně. Kdyby jsme se setkali v dílně tak tě u svěráku s vrtačkou, rozbruskou, pilníkama a všelijakým dílenským cajkem hravě rozsekam. (ruce mam hodně zručný a vyrobim věci na který ty nikdy nepomyslíš že bys je někdy vyrobil!) "A dělat si po svým ukotvení čehokoliv, co má v autě držet i za jízdy je docela vodvaha, v případě mermomocnýho setrvání na týhle blbosti i přes odmítavý varování okolí pak prokazující různě těžkou mentální retardaci až debilitu." A naznačovat, že sem retard nebo debyl, no, tak to bych bejt tebou byl opatrnej! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 13. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 13. Srpen 2014 Jinak ti ale děkuji za informace a asi tedy navštívím autorizák aby mi ukázal cestu pod čalouněním k těm kotvícím místům. a o pevnost mojí konstrukce strach mít nemusíš. Ta a Karel Gott vydrží navěky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2014 Nepodcenuj mě. Sem zámečník a určitý povědomí o pevnosti materiálů mam. Navíc všechno co vyrábim dělam jako by to mělo udržet 3x větší zatížení než normálně. Kdyby jsme se setkali v dílně tak tě u svěráku s vrtačkou, rozbruskou, pilníkama a všelijakým dílenským cajkem hravě rozsekam. (ruce mam hodně zručný a vyrobim věci na který ty nikdy nepomyslíš že bys je někdy vyrobil!) "A dělat si po svým ukotvení čehokoliv, co má v autě držet i za jízdy je docela vodvaha, v případě mermomocnýho setrvání na týhle blbosti i přes odmítavý varování okolí pak prokazující různě těžkou mentální retardaci až debilitu." A naznačovat, že sem retard nebo debyl, no, tak to bych bejt tebou byl opatrnej! Opatrnej bych byl hlavně pokud bych měl ZA JÍZDY V AUTĚ používat podobně spáchaný konstrukce, který "vydrží 3x větší zatížení než normálně" - že jseš zámečník vypovídá možná o tom, že tě někdo učil pracovat s kovem, řezat, vrtat, svařovat a brousit, můžeš v tom dokonce bejt hodně dobrej a tvoje výrobky můžou krásně vypadat - ale umíš taky určit a hlavně vypočítat, co ty tvoje výrobky učuní v momentě, kdy takovým verkem osazený auto musí nouzově brzdit (= zpomalení se záporným zrychlením nižším než -1g) anebo dokonce v okamžiku libovolný kolize, kdy celý auto bude podrobený ještě mnohem většímu (zápornýmu) zrychlení = uvědomuješ si, že v momentě havárie jdou "géčka" až do několika desítek???? Neboli že předmět vážící (například) v klidu 10 kilo působí v momentě nárazu na jiný předměty ležící dál ve směru předchozího pohybu tlakem srovnatelným s váhou až několika stovek kilo - a že třeba pes větší rasy s váhou 40-50 kilo, kterej nebude při čelním nárazu v kufru připoutanej k dostatečně pevnýmu ukotvení spojenýmu se základním skeletem auta, v tom samým momentě narazí do čehokoliv "před sebou" silou klidně i větší než 1 tuna? Všecko, co výrobce instaluje do aut, podléhá schvalovacímu procesu i včetně právě svýho chování při nežádoucí situaci = havárii. Nazývá se to HOMOLOGAČNÍ ZKOUŠKY a celej proces je uzákoněnej státníma normama a musí se dělat v předem schválený a vyzkoušený instituci = VE STÁTNÍM (nebo státem ověřeným a pověřeným) ZKUŠEBNÍM ÚSTAVU. Konstrukčně se určujou místa, kde se konstrukce musí vyztužit, aby odolala působení kolizních sil - a kde je potřeba konstrukci naopak oslabit, aby se při havárii sama zdeformovala a tím pohltila nežádoucí energii, která by v opačným případě zraňovala posádku - UMÍŠ TY SÁM URČIT A VYTVOŘIT TAKOVÝ MÍSTA NA SVEJCH KONSTRUKCÍCH? Já ti šikovnost neupírám, ale máš aspoň ponětí o tom, co znamenají pevnostní výpočty, co to je mez pevnosti materiálu v tahu, skluzu nebo střihu? A co s danýma vlastnostma materiálu učuní tepelný namáhání při jeho dělení nebo naopak při svařování konstrukce, jak se v ní bude šířit pnutí a jak se projeví cyklický namáhání? Umíš to určit, hádáš - anebo sis s tím nikdy hlavu nelámal, protože o podobnejch problémech nemáš ani šajnu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaroslavpe Vloženo 13. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2014 Ahoj já to mám ve velkém techničáku jako z výroby chtěl jsem to oficielně dát pryč a bylo mi řečeno že u fabie ll to už nikdy oficielně dát pryč nejde.A oficielně to do aut pro Škodovku montuje MTX Praha tak se tam zkus zeptat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2014 Podle aktuálně platnýho zákona můžeš mít mřížku z auta otypovanýho jako N1 (= při nákupu na živnosťák se za něj neplatí DPH) vyndanou. Teoreticky bys ji měl mít namontovanou v okamžiku kontroly na STK, ale ještě jsem nezažil, že by to některá stanice vyžadovala. Ani já ji tam nemám - a to už jsem STK absolvoval 2x, mřížka v autě sice při koupi byla, ale byla hrozně volná v těch kotevních bodech, za jízdy tloukla a hrkala, tak jsem ji snad druhej nebo třetí den vyhodil pryč... Zůstaly mi jen 2 trubičky o průměru kolem 1cm navařený na dno kufru těsně za zadníma sedačkama a v bokách pod oknem na každý straně dvě díry na šrouby tuším M8. Tudíž VYNDAT MŘÍŽ Z AUTA LZE - a je to naprosto legální. Ale přetypovat auto už jednou převedený do N1 zpátky na M1 (osobní) mi bylo řečeno by znamenalo projít kompletně znovu celej homologační proces. Navíc u fábule se kvůli menší únosnosti zadní nápravy při přepisu z M1 na N1 mění počet míst k sezení z 5 na 4 a správně by se přitom měla učunit i mechanická úprava, bránící v použití víc jak 2 sedadel vzadu - buď by se mělo vyhodit jedno sedadlo, nebo se musejí zavařit díry v kotevních místech jednoho z trojice bezpečnostních pásů (samozřejmě po demontáži oho třetího pásu). U rooma i octy se počet sedících nesnižuje, tam je zadní náprava s vyšší nosností a 3 sedačky v pohodě vydrží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaroslavpe Vloženo 14. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 Po mě to na technický 2x chtěli řekl jsem že v MTX mi bylo řečeno že v ČR už to mít nemusím a STK tvrdily že ji v autě mít musím.Tak jsem řekl že jí mám ale v garáži tak řekl aspoň že ji mám a dál už o tom nemluvil.V Praze v MTX jsem se byl osobně zeptat a bylo mi řečeno že ll N1 zpět na M1 v žádném případě už nejde.a platí to prý po Octavie,Fábie,Superby ,Romstry od ll až po ty nejnovější.U jedniček není problém to předělat z N1 na M1 tam. stačí dobropis od jákéhokoli autorizovaného servisu Škoda a na Mgistrátu udělat změnu zápisu ve velkém techničáku ale bohožel u dvojkovejch to už v žádném případě nejde.A ptal jsem se na tu cizinu a pani v tom MTX mi řekla když to po vás v cizině budou chtít tak máte problém protože v cizině pokud je to N1 tak tam ta dělící mříž prostě být musí.Je to na hlavu já to k ničemu nepotřebuji žádnej odpočet si jako soukromá osoba udělat nemůžu a mám s tím mít takové problémy.Asi to vymyslel nějakej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 14. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 (editace) Ekkar- No tak to máš pravdu. Umim "vypočítat" dostatečně pevnostně předimenzovaný uchycení. Ale nikdy mi moc nešlo vyrobit věc, která by se při určitém zatížení zdeformovala do požadovaného směru a tvaru. Podobně jak to mají motory aut při havárii. Kdy je navrženo aby se motor s převodovkou vyvalily pod auto. Ale selskej rozum mi praví, že zrovna u dělící mříže není třeba počítat součásti konstrukce tak aby se některé při nárazu zdeformovaly a mříž někam odklonily. Když by se ta mříž právě někam odklonila-uhnula, tak by propustila věci který měla původně zadržovat. Pokud mluvíš o tom psékovi a jeho násobící se setrvačné energii v okamžiku srážky- hlavně jí chci jen když ho vezu třeba k veterináři a drapnou mě policajti, tak aby neprudili. A když vezu psa, tak jedu vyhlídkovou pohodovou předvídavou jízdou. Né, že bych to se psékem drtil někte 140, to spíš max. 70....... Jinak moje auto je psané jako M1 a mříž tam být nemusí a může. Nenachází se na exteriérové straně auta a neohrožuje okolní provoz, ani nemá vliv na řiditelnost, ovladatelnost a brzditelnost. Tudíž bych jí opět podle svého selského rozumu považoval jako "náklad" do kterýho nikomu nic není............... Snad byly tyto mé argumenty aspoň trochu logické........ Editováno: 14. Srpen 2014, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 14. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 Hele, jestli to máš jen pro psa,policajty atd, tak se podívej do sekce roomster, jak vozit psa.Já jsem o origo mříži uvažoval chvíli taky, než jsem objevil jiná řešení. (těch vestavných "mříží" existuje celá řada různých výrobců velikostí a cen) stačí pohledat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 14. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 Většina těch mříží (asi všechny o kterých povídáš) jsou na principu rozpěrného uložení. A tahle jejich konstrukce je na můj vkus docela lajdácká a až příliš vachrlatá. Jestli mi Ekkar kladl na srdce, že moje konstrukce nebude dostatečně pevnostně propočítaná a setrvačný zrychlení psa moc neudrží, tak co je v tom případě tahle papírovina? Nějaká fixace mříže čtyřma talířkama a opření o zadní opěradla, tomu říkaj pevnost? Navíc tapecírunk střechy neni úplně přiléhající ke střeše a nechci mít v autě takový hnusný otlaky na stropu od těch jejich speciálních talířů. To samý dole. Dále při namontovanej mříži požaduju plnej přístup k úložnýmu prostoru rezervy kola a nářadí.Což tahle mříž tlakem na spodní plato znemožnuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 14. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 OK, já ti nic nenutím, jen jsem podobný problém řešil taky. Vyhovuje mi naprosto tohle řešení od něměcké firmy, která se tímto programem zabývá několik desítek let. (doporučuji stáhnout a prohlednout pro inspiraci,má kolem 100 stran) A když je to dostatečné pro Mercedesy a jiná auta, tak pro mne je to naprosto dostačující. Jinak pokud tady řešíte to co řešíte, tak existují kšandy pro psa, které se fixují na bezpečnostní pásy ,něco jako dětská sedačka. Ať se nemusíte trápit jestli se to urve nebo ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 14. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 Tohle je pes z vesnice zvyklej na pohyb, ten by asi nevydržel bejt někde přikurtovanej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 Jinak moje auto je psané jako M1 a mříž tam být nemusí a může. Nenachází se na exteriérové straně auta a neohrožuje okolní provoz, ani nemá vliv na řiditelnost, ovladatelnost a brzditelnost. Tudíž bych jí opět podle svého selského rozumu považoval jako "náklad" do kterýho nikomu nic není............... Snad byly tyto mé argumenty aspoň trochu logické........ Omyl, cokoliv namontuješ na/do auta by mělo mít homologaci... Náklad to tedy rozhodně nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 14. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 To jsou přesně ty nešťasné laické tvrzení "dle mého selského rozumu, nesnižuje, neohrožuje, nemá vliv atd..." výklad zákona nikoho nezajímá a pak se diví ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 14. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 (editace) Ano ano. Je možné si do auta koupit rozpěrnou dělící mříž pro psa u které když si jí majitel nesprávně nainstaluje, tak se ten kus trubiček stane ještě nebezpečnější než kdyby tam nebylo nic. Stejně jako si mohu koupit na auto kola s ET zálisem při kterém každý kolo kouká o 10mm ven z auta! Hlavně že to má typovej list a homologaci! Ale nemůžu si do auta namontovat kvalitně svépomocí dílensky vyrobenou a připevněnou dělící mříž a dát si na auto kola s ET zálisem o pouhý 1 mm větším než se udává v TP. Kurva co je tohle za mrdník?! Úřední šiml si vesele řehtá a rozumnej člověk jen nevěřícně kroutí hlavou! Vítejte v absurdistánu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Editováno: 14. Srpen 2014, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 14. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 Sem se sakra rozohnil.... Soráč, ale tohle mi fakt hlava nebere. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 14. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 Prostě tak to je a nic na tom nezměníš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 14. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 No. A touto větou bych toto téma asi ukončil..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 14. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 Po mě to na technický 2x chtěli řekl jsem že v MTX mi bylo řečeno že v ČR už to mít nemusím a STK tvrdily že ji v autě mít musím.Tak jsem řekl že jí mám ale v garáži tak řekl aspoň že ji mám a dál už o tom nemluvil. .... A ptal jsem se na tu cizinu a pani v tom MTX mi řekla když to po vás v cizině budou chtít tak máte problém protože v cizině pokud je to N1 tak tam ta dělící mříž prostě být musí.... STK kecala - původně když zavedli možnost odpočtu DPH pro auta registrovaný na IČO, tak ta mříž musela bejt v autě trvale, ale cca rok potom udělali novelu a podle ní se ta mřížka používat může a nemusí. Registrace podle skupiny N1 platí dál. S povinností mít něco na autě v zahraničí tě zase lakovali - v €U platí, že jakýkoliv vozidlo musí splňovat předpisy platný na území státu, ve kterým má platnou registraci, tudíž s takovým autem můžeš jezdit po celý €U bez mřížky, i když je to N1 - prostě auto má platnou registraci v ČR, tady mříž bejt nainstalovaná nemusí, tudíž všecky další státy musejí respektovat náš národní předpis. Ekkar- ... Ale selskej rozum mi praví, že zrovna u dělící mříže není třeba počítat součásti konstrukce tak aby se některé při nárazu zdeformovaly a mříž někam odklonily. Když by se ta mříž právě někam odklonila-uhnula, tak by propustila věci který měla původně zadržovat. .... Jinak moje auto je psané jako M1 a mříž tam být nemusí a může. Nenachází se na exteriérové straně auta a neohrožuje okolní provoz, ani nemá vliv na řiditelnost, ovladatelnost a brzditelnost. Tudíž bych jí opět podle svého selského rozumu považoval jako "náklad" do kterýho nikomu nic není............... Snad byly tyto mé argumenty aspoň trochu logické........ Logika je jedna věc, selskej rozum druhá, výklad zákona třetí - a hádej, podle čeho se budou řídit vyšetřovatelé, znalci a likvidátoři pojišťoven v případě nějaký nehody, kdy dojde k poškození nejen vozidla, ale třeba i tvýho vlastního zdraví? A nedej pámbu, když v ten moment povezeš kohokoliv dalšího - a ten dostane tou tvou "předimenzovanou" mříží do hlavy, protože jsi ji předimenzoval nazolik, že ji neudrželo tebou navržený ukotvení do kastle - a co když ten dotyčnej skončí jako M. Schumacher s dírou v hlavě? Co myslíš, kdo bude muset nakonec platit odškodný, když se při vyšetřování zjistí, že dotyčnýho "pohladila po hlavince" tvoje "selským rozumem navržená" mříž, kterou ty pokládáš za náklad??? Ano ano. Je možné si do auta koupit rozpěrnou dělící mříž pro psa u které když si jí majitel nesprávně nainstaluje, tak se ten kus trubiček stane ještě nebezpečnější než kdyby tam nebylo nic. Stejně jako si mohu koupit na auto kola s ET zálisem při kterém každý kolo kouká o 10mm ven z auta! Hlavně že to má typovej list a homologaci! Ale nemůžu si do auta namontovat kvalitně svépomocí dílensky vyrobenou a připevněnou dělící mříž a dát si na auto kola s ET zálisem o pouhý 1 mm větším než se udává v TP. Kurva co je tohle za mrdník?! Úřední šiml si vesele řehtá a rozumnej člověk jen nevěřícně kroutí hlavou! Vítejte v absurdistánu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ano, koupit si můžeš co chceš, klidně i kola s ET 150, který můžou mít 10 typovejch listů - ale nemůžeš si je namontovat na auto, který nemá ten konkrétní rozměr + ET zapsanej v TP - na tom není nic absurdního. Typovej list a homologace kola je obecný schválení pro provoz na silnicích, ale aby mohlo kolo bejt na konrétním autě, musí kolo plnit předpis vycházející z homologace, kterou dostal na auto jeho výrobce - a ten může ty rozměry předepsat. Ale nemůžeš si na auto namontovat kolo, který si uděláš svépomocí, i kdyby bylo na tisícinu mm stejný jako homologovanej typ, stejně jako jiný svépomocí vyrobený zařízení, u kterýho není vysloveně zákonem povolená výjimka - jako se dřív třeba mohly dělat svépomocí vleky za auto, pokud měly použitou schválenou oj, nápravu a další díly, nebo tažný zařízení, pokud se použila schválená "koule" - dnes platí, že tyhle věci se dál můžou používat, pokud byly schválený do provozu v době platnosti těch starších předpisů, ale podle dnešních předpisů už je schválit NELZE. Na tvým místě bych teda daleko spíš přestal hulákat o mrdníku a šáhnul bych si do svědomí, jaký jsou vlastně tvoje vědomosti o platnejch zákonech a výkladu práva v tonhle státě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 A celé tyto dvě stránky jsou jen o tom, jak nepoužít originální řešení, ale bastlit něco doma, jen proto, že to bylo zadarmo. Řekl bych, že je to typicky české. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 14. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 Bastlením doma aspoň člověku nezakrní schopnost improvizace. Tato schopnost se právě v této době hodně vytrácí. "Typovej list a homologace kola je obecný schválení pro provoz na silnicích, ale aby mohlo kolo bejt na konrétním autě, musí kolo plnit předpis vycházející z homologace, kterou dostal na auto jeho výrobce - a ten může ty rozměry předepsat." A co když výrobce kola které sice kouká o 10 mm ven z auta má na kolo homologaci ale v praktickém ježdění má takové kolo vliv na síly a citlivost řízení? A mimochodem, když převážim psa, tak stejně nikdy na zadních sedadlech nikdo nesedí aby mohl dostat pěstí od tý mříže. A podívej se schválně na ty rozpěrný mříže pro psy, takový vachrlatý prasárny když dostanou od psa dahu zezadu a na straně, tak sou schopný pěkně zpohlavkovat člověka na zadním sedadle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 A co když výrobce kola které sice kouká o 10 mm ven z auta má na kolo homologaci ale v praktickém ježdění má takové kolo vliv na síly a citlivost řízení? A myslíš, že výrobce auta toto schválí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 14. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 Neschválí a při reklamaci by byl problém. Ale po záruce se s takoýma vystrčenýma kolama z auta s (hlavně že maj typovej list) můžou lidi prohánět jak chcou. A to mi vadí. Nu dobrá. Tak to budu jezdit se psem bez mříže a kašlu na nějaký protirozumový zákony. Prašť jak uhoď, vyjde to nastejno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 14. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 No vidíš nakonec to dobře dopadlo. Tyto řešení jsou nejlepší a nic to nestojí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 14. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 (editace) Akorát jsem ještě zapomněl dodat, že jsem kutil a baví mě to. Furt něco vyrábět mě baví, Beru to jako relaxaci a odpočinek. Možná i ta cesta k výtvoru je pro mě důležitější nežli finální výrobek. Ubíjí mě si prostě něco koupit a používat, chci na tom nechat trochu svojí duše a zručnosti. A hrdě říct, tohle je originál, takhle to nikdo nemá. Editováno: 14. Srpen 2014, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2014 Ale jo, proč ne, jen v tomto případě to může být kontraproduktivní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.