Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Interiér

Dotazy a zkušenosti s interiérem

Podkategorie

  1. Zadní část Roomster

    Vše k Roomsteru od B sloupku dozadu

    731
    příspěvků
  2. Zadní část Fabia II

    Vše týkající se Fabie II od B sloupku dozadu

    267
    příspěvků

    158 témat v tomto fóru

      • 142 odpovědí
      • 51 169 zobrazení
    1. Volanty

      • 177 odpovědí
      • 45 965 zobrazení
      • 116 odpovědí
      • 27 437 zobrazení
      • 134 odpovědí
      • 50 720 zobrazení
      • 8 odpovědí
      • 3 005 zobrazení
    2. Sedadla

      • 57 odpovědí
      • 15 003 zobrazení
      • 66 odpovědí
      • 19 971 zobrazení
      • 41 odpovědí
      • 6 898 zobrazení
      • 4 odpovědi
      • 230 zobrazení
    3. Roomster zamok

      • 1 odpověď
      • 282 zobrazení
      • 4 odpovědi
      • 835 zobrazení
      • 16 odpovědí
      • 4 624 zobrazení
    4. Riadiaca páka, manžeta

      • 55 odpovědí
      • 25 710 zobrazení
    5. Loketní opěrky

      • 244 odpovědí
      • 55 662 zobrazení
      • 4 odpovědi
      • 1 458 zobrazení
    6. Zarosené čelné sklo

      • 12 odpovědí
      • 6 094 zobrazení
      • 4 odpovědi
      • 829 zobrazení
      • 2 odpovědi
      • 775 zobrazení
      • 77 odpovědí
      • 14 470 zobrazení
    7. ovladanie topenia

      • 0 odpovědí
      • 1 288 zobrazení
      • 15 odpovědí
      • 1 618 zobrazení
      • 115 odpovědí
      • 42 708 zobrazení
      • 6 odpovědí
      • 2 091 zobrazení
      • 0 odpovědí
      • 1 450 zobrazení
    8. Haciky v zadnom kufri

      • 14 odpovědí
      • 5 576 zobrazení


    • Aktuální příspěvky

      • Pokud ma digitalni display predpokladam, ze jde o procesorovou nabíječku. Tam to je samozrejme trochu o algoritmu nabijeni resp. nabijeci charakteristice, zda pouziva charakteristiku s konstantnim proudem, napetim nebo inverzni charakteristiku (nabíječky si  meri vnitrni odpor baterie a podle toho koriguje nabijeci napeti/proud). Predpokladam, ze v pripade, ze ji nabijis v aute, tak spotrebice které zustanou zapojene ovlivnuji svým vnitřním odporem celkovy odpor soustavy a nabíječka to zrejme spatne vyhodnoti. (ale to je trochu spekulace :)) Kazdopadne, ze se AGM muze nabijet vetsim napetim nez zaplavena baterie je trochu mýtus. Ba naopak. Pokud to clovek 'trochu' prehnal s nabijecim napetim u stare zaplanene baterie, ale neprehral ji (a nezkroutily se desky), tak jen dolil vodu a celkem se nic nestalo. BTW: Jednou se mi ještě na S120 porouchal regulator alternatoru - slepily se kontakty (byl ještě mechanicky). Alternator tak neodbuzoval a daval tzv. co to slo (cca 16-20V). Po 60km se z baterie kouřilo jak z parni lokomotivy. Byla to ještě takova ta klasicka zalita asfaltem se zelenymi vicky. Asfalt se trochu roztekl, vicka zkroutila. Doma jsem ji nechal vychladnout a dolil jsem vodu. Paradoxne ji tento proces ozivil, protože z desek opadal sulfat a baterie pak startovala jako nova. Pokud to by to clovek udelal u AGM, tak ji proste vyvari a konec.
      • I ~100% lze dosáhnout, bez vyvaření, přeci jen saturace, či jak se této fázi říká, trvá několik hodin a je nejdelší nabíjecí fáze. Jinak jde o ukazatel aktuálního napětí, které je vidět na nabíječce , což je předpokládám napětí, které jde z nabíječky do baterie. Když je baterie připojena ve voze, napětí nejde přes 12.8V, přitom AGM se mají nabíjet vyšším... Když zapojená není, končí nabíjení na 14.8V  Jaký je nabíjecí proud, či zda-li se liší, to jsem neověřoval.    Jinak jde o Ultimate Speed ULGD 3.8 A1
      • Je třeba rozlisovat napeti na prazdno (svorkove napeti po 24 hodinách po skonceni nabíjecího cyklu) a nabijeci napeti (resp. maximalni napeti pouzitelne k nabiti baterie). Napeti na prazdno u plne nabite baterie při cca 20° C je zhruba 12.6-12.8V. Velikost maximalniho nabíjecího napeti je zavisla na teplote, ale udava se zpravidla jako 2.4-2.47V na jeden clanek tj. 14.4-14.82V na sesti-clankovou baterii. Při překroceni tohoto napeti dochazi ke zplynovani - dochází k rozkladu vody na kyslík a vodík. Lajcky receno akumulátor začne varit. Tento jev je samozrejme u zapouzdrene baterie nezadouci. U starsich zaplavenych baterii s vicky to nebyl az takovy problém, protože odparenou vodu bylo možno snadno dolit. Navíc jako indikator dobiti bylo možno zmerit hustotu elektrolytu. To u modernich baterii mozne není. Nizsi nabijeci napeti jiste není na zavadu, ale jen prodluzuje celkovou dobu nabijeni. @Shaarky Napeti 12.8V i při pripojene nabijecce, se mi zda ale az prilis male. Zkusil bych do serie s nabíječkou pripojit ampérmetr a zmerit jaky proud nabíječka dava. Zpravidla se udava, ze pro hlavni fazi nabijeni se pouziva proud o velikosti 0.1-0.3 jmenovite kapacity baterie tj. pro 72Ah baterii cca 7.2-21.6A. Levne nabíječky zpravidla dosahuji maximálního proudu 5-7A (vyjimecne 10A). Zalezi samozrejme na typu nabíječky, ale v pripade 12.8V ocekavam, ze dobijeci proud bude minimalni. O jakou nabíječku se jedna?
      • Jak vysoko vám svítí  světla pokud jedete za druhou Octavií ( uvádím Octávii protože má SPZ v určité výšce oproti jiným autům ) v běžné vzdálenosti v provozu? Mě svítí pod SPZ, což považuji stále za krátký dosvit.
      • Pro 17 je hroznej problém najít fakt hezky kola taky to řeším originál jsem nechal na zimaky a musím sehnat na léto nějaký fakt hezky kola a můžu použít právě jen 17ky 
    ×