Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Chtěl bych se zeptat na funkci asistenta rozjezdu do kopce. Tato funkce někdy funguje a někdy ne. Nevíte kde by mohl být problém. Vím, že když zastavím v kopci, tak po uvolnění brzdy by mě měli brzdy ještě cca 2 s podržet než se auto začne rozjíždět zpět. Někdy to takhle funguje, ale teď se mi již několikrát stalo, že pustím brzdu a auto couvá hned. Zkoušel jsem ještě několikrát zabrzdit a nic.

Je to od určitého úhlu, pokud vim. Asi jsi nestál v dostatečném kopci.

  • Autor

aha, já myslel, že je to v jakémkoli kopci i malém

A taky záleží, jak moc sešlápneš brzdový pedál.

přesně tak, je třeba brzdu došlápnout, nestačí dojet na křižovat v kopci a nechat se zabrzdit gravitací a pak jen přidržet brzdu, je třeba ji došlápnout, nicméně pokud to uděláš až po chvíli a budeš mít aktivovaný start stop a zdechlý motor, tento po větším sešlápnutí brzdy nastartuje ..

 

jinak jde přes VCDS dokódovat aby asistent držel o něco déle..., mám - doporučuji...

 

jinak ze zkušenosti to bere od úplně minimálního sklonu a stejně tak jako dopředu tak i dozadu... tedy nejen do kopce, ale i s kopce, když se řádně přidrží brzda, nicméně z kopce dolů je ten úhel potřeba najspíš větší ...

Upraveno od Hravec

  • Autor

Vyzkouším, start/stop nemám. Několikrát se mi teď stalo, že jsem dojel do křižovatky tak, že jsem stál do kopce a přitom jsem do křižovatky zabrzdil a když jsem pustil brzdu auto nedrželo a couvalo. Když jsem opakovaně sešlápl brzdu tak to bylo stále stejné.

nesmí být zařazena rychlost a tedy sešlápnuta spojka... je tam totiž podmínka,  že asitent se aktivuje pouze při současném sešlápnutí spojky a brzdy ..

 

Brzdný tlak klesá postupně s přidáváním plynu. Pokud by se vozidlo do 2 s nerozjelo, začne couvat.

 
asietnt je aktivní od stoupání asi 5 %, pokud jsou zavřené dveře řidiče a funguje vždy jen při rozjezdu do kopce, a to jak při jízdě vpřed, tak i při couvání.

Upraveno od Hravec

  • Autor

pčkej tomu nerozumím, takže aby se asistent aktivoval musím vyšlápnout spojku, vyřadit, zabrzdit a spojku nechat vyšlápnutou?

nene... přirozeně... žádnou vědu v tom nehledat...

 

  • Autor

díky, musím vyzkoušet

přesně tak, je třeba brzdu došlápnout, nestačí dojet na křižovat v kopci a nechat se zabrzdit gravitací a pak jen přidržet brzdu, je třeba ji došlápnout, nicméně pokud to uděláš až po chvíli a budeš mít aktivovaný start stop a zdechlý motor, tento po větším sešlápnutí brzdy nastartuje ..

 

No ten start-stop je v tomto případě problém... protože když je motor vypnutý tak asistent nefunguje.... :kol-32:  to sešlápnutí brzdy víc, jsem nezkoušel.... ale jinak mě to dělá to, že jak pustím brzdu (mám DSG) tak se auto rozjede a startuje (předtím motor vypnutý od SS) až motor naskočí tak hned zabrzdí... takže člověk couvne např. o 15cm.... vždycky ručně vypnu start-stop, motor naskočí a pak už to brzdí hned...

 

Prostě v tomto OIII chybí funkce AutoHolt co mají auta s elektrickou ruční brzdou... pak nemusíš na křižovatce stát na brzdě, protože ti to hned vezme tato funkce...., pak už jen stačí ťuknout do plynu a jede se (u manuálu ještě zařadit)...  

Upraveno od Napalm

  • Autor

Jak píše Hravec, asistent funguje tak, že s vyšlápnutou spojkou při dojezdu na křižovatku v kopci se sešlápne brzda. Pak už asistent funguje v pohodě. Vyzkoušeno. Nefungovalo to pouze tehdy, když jsem sešlápl brzdu a nevyšlápl spojku, přičemž rychlost byla vyřazená.

Prostě v tomto OIII chybí funkce AutoHolt co mají auta s elektrickou ruční brzdou... pak nemusíš na křižovatce stát na brzdě, protože ti to hned vezme tato funkce...., pak už jen stačí ťuknout do plynu a jede se (u manuálu ještě zařadit)...  

 

to máš pravdu, DSG převodovce to jistě chybí, ale Atohold tuším mají i auta s mechanickou ruční brzdou, např MB ...

 

nicméně zkus to silné prošlápnutí brzdy, s tím, že když stojíš se s/s vypnutým motorem a došlápněš na fest, tak by měl motor také nastartovat - no a pak už to drží....

xx30:.....Nefungovalo to pouze tehdy, když jsem sešlápl brzdu a nevyšlápl spojku, přičemž rychlost byla vyřazená....

 

Tak jsem to včera zkoušel a mě to tedy podrží vždy v kopci a za každé situace, klidně se rozjedu proti kopci, vyřadím pustím spojku v kopci zastavím a po uvolnění brzdy drží, ať dělám co dělám, prostě jak v kopci zastavím tak to ty cca 2 vteřiny drží brzdy bez ohledu na spojku...

Pánové, hledáte vědu tam, kde vůbec žádná není. Pravdu má motosman a na ničem jiném nezáleží.

 

Systém nenatlakovává sám brzdy systém pouze při určitém náklonu vozu "upouští" tlak ne v závislosti na povolování brzdového pedálu, ale výrazně pomaleji (cca 2s od puštění brzdového pedálu) nebo o něco rychleji v závislosti na přidávání plynu.

 

Zjednodušeně řečeno, když jedu a brzdím jemně, tak mi HHC v kopci mnohdy ani nesepne. Pokud mám návyk brzdit silně, sepne vždy. Když vezu naložený auto a budu se rozjíždět v kopci, tak (úplně jedno kdy, klidně až těsně před rozjezdem) se "postavím" na brzdu, aby vznikl dostatečný tlak v brzdovém systému, který pak HHC při rozjíždění perfektně upouští. Když je v brzdách tlak minimální, nemá co upustit a opticky to vypadá, že nefunguje.

 

Hravec - pokud sis HHC přenastavil, aby držel o něco déle, tak lituji tvoje auto. Zkus si někdy jen tak cvičně zaparkovat mezi dvě auta v opravdovým kopci, kde musíš během manévru stát silně na brzdě. Třeba zde. Tam jsou i ty 2s moc.

Přesně tak to je, a nezáleží na spojce atd. a ten čas co to podrží nastavený z výroby mi  přijde tak akorát, někdy až dost dlouhý...

HHC u staré O2 funguje trochu jinak a i já chápu nastavení na "později" u O3. Tady v běžném módu jak šlápneš na plyn okamžitě tlak upustí, a proto je nastavení později mnohem lepší, protože upustí až za chvilku po sešlápnutí plynu. To je co jsem testoval...tj. v O3 to reaguje hlavně na sešlápnutí plynu. U slabších motorizací to hodně pomůže to nastavení na "později". Samozřejmě, že čím silnější motor(zejména nafta) tím ten efekt ztrácí na významu, ale u slabšího motoru to při rozjíždění do kopce rozhodně pomůže.

Pánové, hledáte vědu tam, kde vůbec žádná není. Pravdu má motosman a na ničem jiném nezáleží.

 

a co jsem se asi výše snažil vysvětlit? že musíš došlápnout brzdu a jak sám píšeš je jedno kdy.... prostě musíš natlakovat...

 

Hravec - pokud sis HHC přenastavil, aby držel o něco déle, tak lituji tvoje auto. Zkus si někdy jen tak cvičně zaparkovat mezi dvě auta v opravdovým kopci, kde musíš během manévru stát silně na brzdě. Třeba zde. Tam jsou i ty 2s moc.

 

vůbec nemáš pravdu a nečetl jsi výše uvedené (nicméně sám jsi to podobně uvedl), auto tupě nedrží, ale reaguje na přidání plynu, takže když jsou otáčky nad 1 000 ot./min, nedrží ani ty 2 sekundy, takže lítost nad mým autem není vůbec na místě..... 

 

+ jak píše expert ferda.... 

Upraveno od Hravec

Pokud je logika uvolnění brzd u OIII jiná než u OII, což jsem nepředpokládal, bude se to samozřejmě chovat v této situaci zřejmě jinak, snad to změnili spíš k lepšímu. Já tam musel ECS vypnout, jinak bych tam točil volantem ještě teď.

 

A tvého auta mi tudíž nemusí být líto. :kol-47:

Ano je to tak, jakmile šlápneš na plyn, přestane to plynule brzdit... takže i kdybys tam měl 10s, je to jedno....
 
Petrik: Tu uličku nad úvozem znám :kol-47:, tam je parkování jen pro odborníky... na test HHC ideální, nebo ještě lepší zde:

 

http://www.mapy.cz/zakladni?x=16.5968986&y=49.1927556&z=16&source=stre&id=80004&q=Brno%2C%20Sladov%C3%A1#!/zakladni?x=16.5637990&y=49.1854081&z=16&source=stre&id=79543&q=Lesn%C3%AD%20Brno

 

Ale to už je jen pro "Fajnšmekry" !

Upraveno od Napalm

tak tam uděláme příští sraz a budeme testovat... ideální je vlastní mobil pod zadní kolo, na displej položit kamínek, aby nevystřelil - naopak aby se při pocouvnutí pěkně zaryl skrz celý mobil (no u mě asi ne, mám Nokii E7 s 

GORILLA GLASS)  :kol-47:

 

můžeme vyzkoušet samo sebou rozjezdy na 1 i na R

 

takto jsem jednou a to s naloženým autem parkoval v Chorvatsku v Živogošče na zpátečku a ze spojky se kouřilo ještě 5 minut po zastavení ... přitom na to ta ulice vůbec z vrchu nevypadá

Upraveno od Hravec

  • 2 týdny později...

To že nedrží, pokud dojde k vypnutí motoru Star/Stopem není tedy úplně vychytaný. Už mne to pár krát překvapilo.

Další dobrý důvod proč start\stop deaktivovat.

Upraveno od ferda25

  • 5 let později...

A týka sa HHC iba manuálu, alebo aj DSG ?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.