Přejít na obsah

asistent rozjezdu do kopce


xx30

Doporučené příspěvky

Chtěl bych se zeptat na funkci asistenta rozjezdu do kopce. Tato funkce někdy funguje a někdy ne. Nevíte kde by mohl být problém. Vím, že když zastavím v kopci, tak po uvolnění brzdy by mě měli brzdy ještě cca 2 s podržet než se auto začne rozjíždět zpět. Někdy to takhle funguje, ale teď se mi již několikrát stalo, že pustím brzdu a auto couvá hned. Zkoušel jsem ještě několikrát zabrzdit a nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak, je třeba brzdu došlápnout, nestačí dojet na křižovat v kopci a nechat se zabrzdit gravitací a pak jen přidržet brzdu, je třeba ji došlápnout, nicméně pokud to uděláš až po chvíli a budeš mít aktivovaný start stop a zdechlý motor, tento po větším sešlápnutí brzdy nastartuje ..

 

jinak jde přes VCDS dokódovat aby asistent držel o něco déle..., mám - doporučuji...

 

jinak ze zkušenosti to bere od úplně minimálního sklonu a stejně tak jako dopředu tak i dozadu... tedy nejen do kopce, ale i s kopce, když se řádně přidrží brzda, nicméně z kopce dolů je ten úhel potřeba najspíš větší ...

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyzkouším, start/stop nemám. Několikrát se mi teď stalo, že jsem dojel do křižovatky tak, že jsem stál do kopce a přitom jsem do křižovatky zabrzdil a když jsem pustil brzdu auto nedrželo a couvalo. Když jsem opakovaně sešlápl brzdu tak to bylo stále stejné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nesmí být zařazena rychlost a tedy sešlápnuta spojka... je tam totiž podmínka,  že asitent se aktivuje pouze při současném sešlápnutí spojky a brzdy ..

 

Brzdný tlak klesá postupně s přidáváním plynu. Pokud by se vozidlo do 2 s nerozjelo, začne couvat.

 
asietnt je aktivní od stoupání asi 5 %, pokud jsou zavřené dveře řidiče a funguje vždy jen při rozjezdu do kopce, a to jak při jízdě vpřed, tak i při couvání.
Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak, je třeba brzdu došlápnout, nestačí dojet na křižovat v kopci a nechat se zabrzdit gravitací a pak jen přidržet brzdu, je třeba ji došlápnout, nicméně pokud to uděláš až po chvíli a budeš mít aktivovaný start stop a zdechlý motor, tento po větším sešlápnutí brzdy nastartuje ..

 

No ten start-stop je v tomto případě problém... protože když je motor vypnutý tak asistent nefunguje.... :kol-32:  to sešlápnutí brzdy víc, jsem nezkoušel.... ale jinak mě to dělá to, že jak pustím brzdu (mám DSG) tak se auto rozjede a startuje (předtím motor vypnutý od SS) až motor naskočí tak hned zabrzdí... takže člověk couvne např. o 15cm.... vždycky ručně vypnu start-stop, motor naskočí a pak už to brzdí hned...

 

Prostě v tomto OIII chybí funkce AutoHolt co mají auta s elektrickou ruční brzdou... pak nemusíš na křižovatce stát na brzdě, protože ti to hned vezme tato funkce...., pak už jen stačí ťuknout do plynu a jede se (u manuálu ještě zařadit)...  

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Hravec, asistent funguje tak, že s vyšlápnutou spojkou při dojezdu na křižovatku v kopci se sešlápne brzda. Pak už asistent funguje v pohodě. Vyzkoušeno. Nefungovalo to pouze tehdy, když jsem sešlápl brzdu a nevyšlápl spojku, přičemž rychlost byla vyřazená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prostě v tomto OIII chybí funkce AutoHolt co mají auta s elektrickou ruční brzdou... pak nemusíš na křižovatce stát na brzdě, protože ti to hned vezme tato funkce...., pak už jen stačí ťuknout do plynu a jede se (u manuálu ještě zařadit)...  

 

to máš pravdu, DSG převodovce to jistě chybí, ale Atohold tuším mají i auta s mechanickou ruční brzdou, např MB ...

 

nicméně zkus to silné prošlápnutí brzdy, s tím, že když stojíš se s/s vypnutým motorem a došlápněš na fest, tak by měl motor také nastartovat - no a pak už to drží....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

xx30:.....Nefungovalo to pouze tehdy, když jsem sešlápl brzdu a nevyšlápl spojku, přičemž rychlost byla vyřazená....

 

Tak jsem to včera zkoušel a mě to tedy podrží vždy v kopci a za každé situace, klidně se rozjedu proti kopci, vyřadím pustím spojku v kopci zastavím a po uvolnění brzdy drží, ať dělám co dělám, prostě jak v kopci zastavím tak to ty cca 2 vteřiny drží brzdy bez ohledu na spojku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, hledáte vědu tam, kde vůbec žádná není. Pravdu má motosman a na ničem jiném nezáleží.

 

Systém nenatlakovává sám brzdy systém pouze při určitém náklonu vozu "upouští" tlak ne v závislosti na povolování brzdového pedálu, ale výrazně pomaleji (cca 2s od puštění brzdového pedálu) nebo o něco rychleji v závislosti na přidávání plynu.

 

Zjednodušeně řečeno, když jedu a brzdím jemně, tak mi HHC v kopci mnohdy ani nesepne. Pokud mám návyk brzdit silně, sepne vždy. Když vezu naložený auto a budu se rozjíždět v kopci, tak (úplně jedno kdy, klidně až těsně před rozjezdem) se "postavím" na brzdu, aby vznikl dostatečný tlak v brzdovém systému, který pak HHC při rozjíždění perfektně upouští. Když je v brzdách tlak minimální, nemá co upustit a opticky to vypadá, že nefunguje.

 

Hravec - pokud sis HHC přenastavil, aby držel o něco déle, tak lituji tvoje auto. Zkus si někdy jen tak cvičně zaparkovat mezi dvě auta v opravdovým kopci, kde musíš během manévru stát silně na brzdě. Třeba zde. Tam jsou i ty 2s moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HHC u staré O2 funguje trochu jinak a i já chápu nastavení na "později" u O3. Tady v běžném módu jak šlápneš na plyn okamžitě tlak upustí, a proto je nastavení později mnohem lepší, protože upustí až za chvilku po sešlápnutí plynu. To je co jsem testoval...tj. v O3 to reaguje hlavně na sešlápnutí plynu. U slabších motorizací to hodně pomůže to nastavení na "později". Samozřejmě, že čím silnější motor(zejména nafta) tím ten efekt ztrácí na významu, ale u slabšího motoru to při rozjíždění do kopce rozhodně pomůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, hledáte vědu tam, kde vůbec žádná není. Pravdu má motosman a na ničem jiném nezáleží.

 

a co jsem se asi výše snažil vysvětlit? že musíš došlápnout brzdu a jak sám píšeš je jedno kdy.... prostě musíš natlakovat...

 

Hravec - pokud sis HHC přenastavil, aby držel o něco déle, tak lituji tvoje auto. Zkus si někdy jen tak cvičně zaparkovat mezi dvě auta v opravdovým kopci, kde musíš během manévru stát silně na brzdě. Třeba zde. Tam jsou i ty 2s moc.

 

vůbec nemáš pravdu a nečetl jsi výše uvedené (nicméně sám jsi to podobně uvedl), auto tupě nedrží, ale reaguje na přidání plynu, takže když jsou otáčky nad 1 000 ot./min, nedrží ani ty 2 sekundy, takže lítost nad mým autem není vůbec na místě..... 

 

+ jak píše expert ferda.... 

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je logika uvolnění brzd u OIII jiná než u OII, což jsem nepředpokládal, bude se to samozřejmě chovat v této situaci zřejmě jinak, snad to změnili spíš k lepšímu. Já tam musel ECS vypnout, jinak bych tam točil volantem ještě teď.

 

A tvého auta mi tudíž nemusí být líto. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano je to tak, jakmile šlápneš na plyn, přestane to plynule brzdit... takže i kdybys tam měl 10s, je to jedno....
 
Petrik: Tu uličku nad úvozem znám :kol-47:, tam je parkování jen pro odborníky... na test HHC ideální, nebo ještě lepší zde:

 

http://www.mapy.cz/zakladni?x=16.5968986&y=49.1927556&z=16&source=stre&id=80004&q=Brno%2C%20Sladov%C3%A1#!/zakladni?x=16.5637990&y=49.1854081&z=16&source=stre&id=79543&q=Lesn%C3%AD%20Brno

 

Ale to už je jen pro "Fajnšmekry" !

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak tam uděláme příští sraz a budeme testovat... ideální je vlastní mobil pod zadní kolo, na displej položit kamínek, aby nevystřelil - naopak aby se při pocouvnutí pěkně zaryl skrz celý mobil (no u mě asi ne, mám Nokii E7 s 

GORILLA GLASS)  :kol-47:

 

můžeme vyzkoušet samo sebou rozjezdy na 1 i na R

 

takto jsem jednou a to s naloženým autem parkoval v Chorvatsku v Živogošče na zpátečku a ze spojky se kouřilo ještě 5 minut po zastavení ... přitom na to ta ulice vůbec z vrchu nevypadá

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 5 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...