Přejít na obsah

Motor 1.0 MPI (44 a 55 kW)


Pawouk

Doporučené příspěvky

Tak po 2 tydnech jezdeni a najeti nejakych 700 km se objevila prvni zavada.

Auto hlasilo 2 dny poruchu Stop-start systemu. Po techto 2 dnech byl pak ale zase klid a vsechno fungovalo.

Stejne jsem ale zajel do servisu, kde pote zjistili, ze to neni Stop-startem, ale ze je vadny vstrikovaci ventil. K oprave pri prijeli asistovat i odbornici primo ze Skodovky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové co máte MPI, chci se zeptat na hluk v kabině, nějak jsem neměl možnost s tím autem jet. Někdo říká, že je to tiché a někdo zase, že celkem brzo nastupuje hluk. Kupříkladu při té rychlosti 130 km/h, jen pro zajímavost by mě to zajímalo. Díky  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Chlapi teď vážně

 

přítelka si vyřvala novou Fabku, jezdí 80% město, a jednou za měsíc jede 175km kde 110km je dálnice. Ona jezdí 80-90km/h, když moc.

 

Bude stačit ten motor 44Kw? Nebo vypláznout o 32.000,-Kč víc za 4 válec TSI.

 

Se všema volovinama mě konfigurátor ukazuje 260.000,-Kč za 44kW a za TSI by to bylo 292 ... což je tisícovka na úvěru, proč, že ...

 

(ony ty motory 1,0 jak 44 tak 55 údajně do 4000 otáček jedou úplně stejně)

 

poradíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nebude jezdit s naloženým autem, nebo nejezdí trochu ostřeji a není moc žhavá do předjíždění náklaďáků, tak bych jí v klidu koupil 1.0 44kW. Jel jsem s tím motorem sice jen pár km, ale jako nákupní taška do města mi přišel jako dobrá volba. Na trojku ještě celkem zrychluje, čtyřka už je nic moc a pětka je špíš to nic, okresky ve dvou lidech se při dodržování rychlostních limitů taky dají a když se mu dá čas, tak se i na dálničních 130 rozjede. Pokud by chtěla něco víc, tak připlatit za TSI, smysl 1.0 55kW vzhledem k příplatku oproti 44kW verzi moc nechápu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na daný účel by som kľudne 1.0 Mpi kúpil. Hlavne ju posaď do tej fabky a nech sa na nej zvezie. Sama ti povie, či ju vôbec chce.
Myslím, že sa to nedá kategorizovať, záleži preto na nej, či by vôbec tsi dokázala oceniť/využiť.
Mám príklad v rodine, kedy istej dáme je podľa mňa absolútne zbytočný motor s výkonom 103kW, keďže nestíhala ani za 40kW fabiou.  :doh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj, je tu někdo kdo má zajetou 55 kw verzi ? Uvažuju o pořízení F3 kombi , a nevím jakej motor vybrat. Jestli 55 kw nebo si připlatit za slabší tsi ale zase potřebuju často jezdit po městě a krátký trasy. Nejsem závodník, teď mám starý vw golf 3 1.9D 47 kw (0 - 100 za 17,6 podle papírů takže teď když má najeto 300 tisíc tak to bude ještě horší) ale na normální ježdění mi to bohatě stačí a ještě mi příde že většinou stejně ostatní řidiči zdržují mě a já nemůžu jet tak jak bych chtěl, třeba po dvouproudé silnici kde je max 70km/h jedou předemnou dva vedle sebe 60 km/h a podobně  :)) po dálnici taky nemám problém jezdím většinou tak kolem 120 km/h po  a motor i do stoupání zrychluje ( třeba z Brna do Prahy jsem vypozoroval dvě stoupání kde to už nejelo přes 130 km/h ale to mi nějak nepřišlo jako tragédie kvůli který bych si chtěl pořizovat silnější motor... Myslíte že by mi 55 kw verze F3 stačila ? Asi mi tu napíšete že se v tom mám svézt , to taky udělám ale stejně by mě zajímal nějakej názor někoho kdo s tímto motorem jezdí delší dobu.Nerad bych aby mě na dálnici (i když nejezdím často dálnici) vyblikávali v kopcích kamiony a podobně. Pomalejší zrychlování mi nevadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nájezd přesně nevím teď za poslední rok tak asi 13 tisíc km ale jezdím hodně po Praze a okolí (každý den do práce, nákupy a tak) a v létě o víkendech výlety a občas dovolená . Takže většinou sám, ale ty cesty po dálnici zase ve dvou a více + dovolená 2 lidi a věci a občas dovolená ve čtyřech (ale to opravdu jen vyjmečně) + věci takže občas to znamená asi i auto plně naložit ale i to prej 55 kw zvládá jak jsem se dočetl tady http://www.auto.cz/skoda-fabia-combi-1-0-mpi-v-zatezovem-testu-uvezla-555-kg-85757

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

toto samé jsem dal na spotřebu 1.0 MPI:

každopádně na dálnici bych určitě motor 1.0 44 kw nedával...při 130 tachometrově točí 4150 otáček, silnější verze dle testů na auto točí ještě více 4300 otáček...motor ale není opravdu skoro vůbec slyšet...každopádně životnost motoru každý den na dálnici, kdy bude točit tolik otáček, bude asi nic moc a vyběhaný motor po 150000 km, jestli ne dříve...na to bych určitě vzal TSI...nejsem zastáncem dieselů (nikdy jsem diesel neměl a nikdy mít nebudu), takže o TDI proto nic nepíšu :-) ale každopádně testy dieselů ve Fabii říkají, že to bude úplně ideální na dálnici, dlouhé převody a spotřeba do 5 litrů...

 

pokud to budeš chtít mít pro rodinu, kde bude jezdit víc lidi, tak určitě bych zvolil TSI...

já v mé 44 kw jezdím sám a to docela jde, ale jak už jsou další lidé, je to docela znát, opravdu každý člověk navíc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za názor ale psal jsem o combi 55kw a dálnice jen občas a že často jezdím krátký trasy a po městě takže by zase byl asi hodně namáhanej tsi kvuli těm krátkejm trasám. A když dálnice tak jen občas a žádná "závodní rychlost" jde mi o to aby to udrželo těch aspon 130 tachometrovejch ve většině dálničních stoupáních naložený ... To že 1.0 mpi neni trhač asfaltu vím .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja zas jednoduchým motorom fandím. Neviem ako na tom bude auto obsadené a s klimou, v najhoršom proste kopec na 130 nevýjdeš. Ja som s Htp 40kw, naložene auto, dvaja ľudia a stúpania na HR diaľnici, bez klímy, nemal problém udržiavať 130-140. Samozrejme sa to nedá tak ľahko bez toho, aby sa auto nerozbehlo už pred kopcom. Ani zrýchlenie pri výjazde na diaľnicu napr. z benzínky nie je ideálne, ale tých 80-100 sa dá. Horšie to je, keď sa niekto vpredu vlečie a až pred koncom pripajacieho pruhu to "odpali" (lebo môže). S podobnými motorcekmi treba viac rozmýšľať a predvídať. Stále hovorím, že to nie je o aute, ale o šoférovi. S 2,0tdi bude každý macher.

Takže ťažko posúdiť, či sa ti oplatí tsi. Určite budeš mať väčší kľud a viac možností. Ono totiž aj v meste, ak sa potrebujes preradiť napr. na diaľničnom obchvate z pruhu do pruhu, kedy jeden stojí a druhý sa hýbe, tak s mpi sa do toho pohybujuceho možno ani neodvážiš, ak nechceš nikoho obmedziť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to mpi 55kw by mělo bejt o dost živější než htp 40 kw.. klimu taky nemá člověk zapnutou pořád. TSI by mohli vadit krátký trasy kvuli tomu turbu jsem myslel. Třeba když pojedu jen pár km, pak to nechám pár hodin stát před barákem a pak zase pojedu pár km tak by mohl motor trpět víc než to 1.0 mpi. Navíc k tsi nemám moc důvěru kvuli těm problemum s řetězama i když už by to mělo bejt vyřešený tak stejně to nějakej čas potrvá než se uvidí jak na tom budou po pár set ticících km , v tom věřim víc tomu mpi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli myslíš fabii o který píšou tady http://www.auto.cz/skoda-fabia-classic-1-2-htp-40-kw-trivalec-bez-ostudy-12-2002-275 tak zrychlení udávaj 18,4 s, což je o dost víc než u tý nový fabie (14,9) zhruba těch 18,4 má ta nová fabie s 55kw když tam v tomdle testu naložili 300 kg náklad a ještě v tom jeli dva 80kg lidi 

ale hodně by mě zajímalo jak si to pak povede v kopci .. jestli to ještě pojede nebo se bude muset podřazovat třeba až na trojku  Editováno: , autor: kkaktus_Baxton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Miku,navštiv téma fabia 2 benzín v oleji.Každému motoru vadí studené starty a provoz na krátké trasy je hodnocen jako náročný provoz s doporučením zkrátit servisní intervaly,což doporučují odborníci na motory,škodovka samozřejmě ne,těm je jedno jestli se ti to po záruce rozsype.Jeden příklad za všechny,v každém motoru kondenzuje voda,ta se nestačí při nedostatečném prohřátí oleje odpařit a znehodnocuje ho.TSI s řemenem má údajně problěmy s přestavovačem vaček,takže opět rozvody na prdlačku...Co popisuješ se dělá po jízdě v zátěži s ohřátým motorem,po jízdě 5 km když není na oleji ani 50 st. není důvod dochlazovat turbo.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To cos popsal, ale plati uplne kazdy motor. S turbem to nema vubec zadnou souvislost. Turbu vadi hlavne kdyz to clovek osoli za studena nebo naopak nedochlazuje po prudke jizde. Jinak kazda Skodovka s promenlivym intervalem te samozrejme pri vyhradne kratkych trasach posle na vymenu oleje mnohem drive. Klidne o polovinu kilometru drive, nez kdybys jezdil jen dlouhe trasy.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nahoře ses ptal proč TSI vadí krátké trasy,na to jsem ti napsal navštiv téma,pak píšu KAŽDÉMU MOTORU vadí krátké trasy,naložit studenému motoru vadí samozřejmě i turbu i motoru.Proměnný interval není všespásný,při jízdách 5 km tam 5 km zpět je i těch 15000 na olej moc a dřív tě to na výměnu nepošle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Posle te to tam klidne i po mene nez 15000km. Ja shodou okolnosti takove trasy jezdim z asi 95% vseho meho jezdeni a poslalo me to tam nekdy kolem 12000km, coz bylo zhruba rok a par mesicu od minule vymeny. Funguje to docela dobre.

 

Jinak my si asi nerozumime. Ja vubec netvrdim, ze kratke trasy jsou pro jakykoliv motor kdo vi jak super. Pouze, ze neni zadny duvod domnivat se, ze TSI tim bude trpet vice nez MPI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...