Přejít na obsah

FIII vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

Armyk :  Mozes byt kludny, ak ta rozrusuje poukazanie na veci................ nebudem na tvoje prispevky  reagovat, aby ta nahodou neporazilo :-)

 

VojtěchPraha:  Ano dnes mame podstatne silnejsie a dokonalejsie nastroje v rukach pri navrhovani vyrobkov ako kedysi. Takze by sme mali robit vyrobky kvalitnejsie, zial opak je pravdou. Ano BMW to blokom motora dotiahlo uplne najviac 1,6mm hruba skrupinka medzi valcami a niekto sa cuduje, ze to praskne. Simulacia je pekna, len co z toho ked sa to realne netestuje a vyrobcovia strkaju hlavu do piesku. Simulacia sa robi iba preto, ze je to rychlejsie a lacnejsie ( honba setrenia ) a realna skuska.

 

 

Este jedna poznamka len velmi malo vyrobcov si moze povedat a mat zakaznikov, ktori odpastaju ( pochybenia ) a koncern ich zatial ma. Kolko majitelov co malo problem s prvou generaciou TSI si islo kupit teraz novu s tym, ze ved to je nova a uz bude dobra............. a to je to co mozu zavidiet ostatni............

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O to nejde. Len.. skús si niekedy prečítať, čo sem píšeš. Zaujímalo by ma, či aj do fór iných značiek chodíš takto očierňovať ..je to prinajmenšom dosť zvláštne :) Kritika by mohla byť konštruktívna, problémy totiž nemá len VW. Vie sa o nich najviac, lebo ich je na cestách najviac, to je asi logické a aj cez to všetko sa predávajú ako teplé rožky. Takže ľudia asi nečítajú fóra, nepočúvajú známych, ... ono to zrejme bude inak a teda podiel ľudí, ktorí majú problémy je tak mizivý (hoci ich je minimálne na fórach veľa), že sa nemá cenu niečim takým zapodievať. Neviem to posúdiť, nedisponujem štatistickými údajmi servisov. Viem tiež len info zo svojho okolia a zatiaľ všetci, ktorých som sa pýtal (1,2tsi, 1,4tsi - všetko staršia séria) problémy reálne nemajú. Až na jedných, ktorým na 1,2tsi vymenili rozvody počas záruky a odvtedy nič nepozorovali.

Ale k veci..
keďže fabia nie je najlacnejšia a cenovo je plus mínus podobná aj väčším autám, tak sa dá pri výbere auta trocha špekulovať...
Čomu by ste dali prednosť? Fabia combi 1,2tsi 66kW alebo Hyundai i30 1,4CVVT 73kW
Cena je plus mínus rovnaká. Výbava skoro taktiež (mierne lepšia u fabie). Na prvý pohľad to u fabie vyzerá na výrazne menšiu spotrebu na dialnici. Zas i30 by mala byť zrejme komfortnejšia, možno aj bezpečnejšia (väčšie auto). Kufor má väčší fabia. Radím známemu a sám neviem, čo by som mal vyzdvihnúť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Znamy nech si ide do oboch aut sadnut a previest sa nimi .... Urcite zisti sam najlepsie co mu bude lepsie vyhovovat ... Osobne by som sa nebal ani jedneho z tych aut ... Otazkou je aj velkost kufra vs. Realne potreby... A co takto pozret moznosti zj v stajni skody .. rapid ?

Editováno: , autor: LUKY-007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poviem to asi takto.. sú ľudia, ktorým predvadzacia jazda o aute vela nepovie :)

Je to čisto racionálna voľba. Kufor potrebný je, ale aspoň na papieri je dostacujuci. Rapid je už cenovo inde.

Skôr som myslel, či niekto nemá reálnu skúsenosť s i30 + 1,4 a spotreba. Ja tiež radšej radím i30, ale len tak od stola. Predpokladám, že na fabii si to človek bude na diaľnici mydlit 130 a spotreba bude cca 6 litrov. Kým u i30 niekde okolo 7-8. To je tiež argument. Samozrejme obe autá nie su na nijaké pretekanie sa, ale majú slúžiť ako dopravný prostriedok pre mladú rodinu. Cez týždeň po meste do práce a cez víkend po diaľnici 100km za st.rodičmi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otec má i30,ale 1,6 cvvt já mám roomstera tsi 66 kw,spotřebu máme oba v kombinovaném provozu od 5,8 do 6l,on se musí trošku víc snažit.Ta 1,4 na tom bude kvůli chybějícímu výkonu možná trochu hůře.Já bych do tak velkého auta doporučil spíš silnější motor.Při troše snahy to na dálnici do 7l určitě pojede,ono to tsi na tom bude možná o půl litru lépe,větší rozdíl tam ale nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U 1,6 je písaná vyššia spotreba. Pritom neočakávam výraznejší rozdiel v dynamike, ak to človek zrovna netočí.

Samozrejme sú aj iné kritériá. i30 by mala vzbudzovať menší záujem zlodejov. Vraj má menšie mesačné náklady na poistné. Hyundai ma nejakú akciu a je to rozdiel 10e mesačne. Pozeral som rozdiel vo výbave a reálne ide len o automatickú klímu v prospech fabie. i30 má v cene aj zimné gumy :)

Akustická pohoda bude asi podobná. Hyundai predpokladám že má lepšie odhlucnenie, jeho motor však točí vyššie otacky na 6ke ako fabia na 5ke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jedna věc,ceníková cena je jedna věc a realita druhá.Hyundai dává aspoň tady v Čechách daleko větší slevy.Obeslal bych s vybranou konfigurací několik prodejců a ukázalo by se.Psaná spotřeba a skutečná je také dost rozdíl,hlavně u přeplňovaných motorů.Na Hyundai fóru určitě nějaké informace najdeš,s tou 1,4 jsem kdysi jezdil v prvním ceedu a je to fakt mrtvola.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cca cena rovnaká už po zľavnení.

Mŕtvola keď to porovnáš s čím?

Napr. odsudzované htp si ja osobne vyložene užívam :) radím ako besný, ale baví ma to. Brzdou na ceste rozhodne nie som a skôr nechápem potrebu vyssieho výkonu (ak odmyslíme okresky, po nich nejazdim, čisto diaľnica vs mesto 50:50) po diaľnici 130-140 a reálna spotreba 6,3 litra. Pritom všetci na fórach súhlasne píšu o tom ako to žere 8-10 na diaľnici (možno s klimou, neviem).

Aj u i30 niekto hovorí o spotrebe na diaľnici okolo 6,5. Niekto 7-8, pritom otázka je rovnaká ..pri 130. Predajca vraj zas hovorí o 5 litroch :D

U fabie su zatiaľ ohlasy 6-6,5.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Armyk: nepredpokladal by som az taky rozdiel v spotrebe, realne to bude niekde ako pisal standavrf. Myslim, ze najvacsi rozdiel bude niekde okolo 120km/h v prospech TSI cca 1l a zo zvysujucou sa rychlostou bude rozdiel mensi.

Ono 1,2 TSI vie ist usporne, ale do urcitej rychlosti. Tiez bude vela zavisiet, ci bude auto nalozene, nenalozene, rovina, kopcovite. F combi nalozena a TSI 66kW dialnicne tempo 130km/h uz pre ten motor nebude az taka lahoda, tam uz bude musiet nacriet do svojich sil a v stupaniach az ku dnu. Takze spotrubu by som nepocital okolo 6 litrov. V Leone mam silnejsiu 1,2 TSI  a spotreba do 6 litrov znamena jazdu do 120 resp. 115 tempomat, cez 120 uz je to cez 6 litrov a pri 130-ke uz sa to zacina priblizovat k 7 litrom, zalezi samozrejme od profilu a zatazenia auta. 

 

1,2 TSI je usporne do 120, od tych 120 - 140 je to tiez este v norme, nad 140 uz to zacina viacej zrat. jednoducho uz pri dialnicnom tempe sa prejavuje aj ked je to turbo , ze objem je iba 1,2

 

p.s.: 110 km/h tempomat, nenalozene auto a spotreba 5,5 litra

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm.. tak je to potom plus mínus rovnako. Aj i30 bude mať pri 110 predpokladám okolo 6 a paradoxne asi pri jazde na hrane bude úspešnejšie než tsi.

Mp390. Nejde o mňa, ale kamaráta, čo chce tiež kupovať nové auto a sme na tom podobne čo sa týka situácie a používania. On však nemá deti. Je fakt, ze som začal aj ja silno uvažovať, keďže mi i30 priblížil. Netušil som, čo za danú cenu ponúka. Navyše ma predajca v týždni vytočil zmenou podmienok, ale to sem nepatrí. Ale áno, už aj ja nad tým uvažujem vďaka novým podmienkam u fabie. Lenže ja mám iný problém ako on. Mne by motor stačil, keďže ani s htp som nemal problém, ja mám skôr obavy, že keď dám do kufra kočiar, tak mám plno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Armyk: TSI ma vyhodu pri ciastocnej zatazi motora je usporne, ale ak tomu stupis na krk tak vyrobcom udavaju spotrebu pripocitaj 50%. Ja sam mam udavaju kombinovanu 4,9 a realita je  okolo 6 litrov a to som pohodovy vodic. V meste sa pohybujem od 6-7,5 a mimo mesto 5-6. 1,2 TSI je vidiet, ze je idealny motor na jazdu mimo mesto 100 tacho (pohodicka) a vzdialenost 30km a viac, vtedy sa motam spotrebou okolo 5 litrov.

 

Ak si spokojny s HTp tak myslim, ze i30 s 1,4 73kW nebude horsia ( k vykonu sa dostanes otackami a tam to bude lepsia ako HTP ). Teraz nezaujato ak vybreras medzi F combi a i30, zvaz jednu vec i30 je o triedu vacsie auto vnutorny priestor. fabia fakt nie je bohvie co, hlavne vzadu. Treba zvazit co uprednostnujes ci kufor alebo vnutorny priestor. Dalsia vec je, ze i30 bude aj o nieco kvalitnejsie a vzadu mas napravu multilink ( to jen tak na okraj ). Ano Fabia bude mat 6,5 palcovy farenby dispay atd. otazne je ci to potrebujes. Dalsia vec je jednoduchsi motor vs. zlozitejsi.

 

Budes to mat tazke , ale nie je nic lepsie ako si to vyskusat a na papier si napiset vsetky -+ a zisits co za kolko kde dostanes a vysledok ukaze co vybrat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,4 cvvt vs.třeba stará 8v 1,4 v golfu nebo polu,s 1,4 16v v koncernu je to zhruba srovnatelné.HTP je příběh sám pro sebe,já byl stejně spokojen jako ty.Můj pocit je,že do takhle velkého auta patří 1,6,přece jen už je tam nějaká výkonová rezerva pro případ vozíku,rakve atd.Ta 1,4 je spíš pro sólisty a důchodce(rozuměj že jezdí dva a na nákup) a cítíš každých 10 kilo navíc,podobně jako v HTP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Som realista, tiež to tak podobne vidím ako vy. Každé z aut má niečo do seba. Vozík a ani rakva nehrozí.
Stačí ak to zvládne ticho a príjemne 120 na tempomate. Výkon na zrýchlenie a obiehanie z môjho pohľadu je potrebný hlavne vtedy, ak sa jazdí po okreskách a v kopcovitom teréne. To tiež nie je na programe dňa :)
Koncernovú 1,4 si pamätám ešte z golfu 4, veľmi príjemný motor. V podstate každý motor, čo som kedy jazdil má niečo do seba. Buď je ideálny na diaľnicu, alebo úsporný a pritom dynamický v meste.. a každému sa dá prispôsobiť jazdným štýlom. Napr. 1,8T bol excelentný na diaľnicu a okresky, ale v meste vcelku žral, takže výsledok je 8,2 litra v kombinovanom cykle pri podobných rýchlostiach ako s HTP, ale kombinovanou spotrebou 6,3.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem, či to hovoríš mne, ale nehovorím o 63, ale o 66kW verzii. Pokiaľ viem, žerie menej, je to iná konštrukcia motora a dodatočne sa nespotrebováva benzín na chladenie... atď.
Vychádzam z toho, čo tu už majitelia píšu. 81kW žerie viac (je to aj pochopiteľné, má vyšší výkon). Houmr má 6 litrov v ťažšom leone, takže nevidím v tom naozaj problém.

Mimochodom.. i30 vs FIIIC je rozlúsknuté. Stačí si prečítať fórum hyundai a prejde človeka chuť mať skúsenosť s papierovo dobre vyzerajúcim autom. My tu riešime teoretické problémy s tsi, ktoré možno prídu a možno nie, inak nič zásadné. Jednoduchší mpi v i30 však nie je zárukou bezproblémovosti. Nehovoriac o ďalších závadách, o ktorých majitelia píšu. Niektoré sú kozmetické vady, iné zaručia, že z auta je po 5tich rokoch rozhrganý pekáč. Až mi je tých ľudí ľuto. Riešiť hrdzu na karosérii, na pántoch dverí, vŕzganie prístrojovky, madiel, nefungujúce el. hračičky, opotrebovaný interiér, KO motor, haprujúcu prevodovku, ... a kopec ďalších vecí u áut s vekom 1-2 roky je šialené. Samozrejme že to nie je u všetkých, ale keď to človek číta, tak ostatní sa len skromne pridajú, že oni zatiaľ po 5000km také problémy nemali a riešili len... zrejme niekde ten rozdiel v cene musí byť zohľadnený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc bych negeneralizoval - když přijde někdo neznalý věci na naše forum, tak si musí říkat "Proboha, kdo si může koupit takový krám, jako je škodovka?". Tohle vymezování se vůči jiným značkám nemám obecně moc rád - je to typický příznak nesoudných fanoušků jedné značky. Je to vidět na všech podobných forech. Myslím, že je to úplně zbytečné a nic moc to nikomu nepřináší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku. Ja som len vypísal to, čo som si prečítal na danom fóre. Na tomto fóre som o niektorých podobných závadách vôbec nič nevidel. Vôbec nie som vysadený na jednu značku. Stačí si prečítať pár príspevkov vyššie. Tiež nemám rád fanatizmus a môj prípad to nie je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk ja praveze robim naopak. Prechadzam z Audi A4 Avant na Fabiu!!!! Citas dobre - Audi. A to som este dva roky dozadu povedal,ze ine auto ako Audi nebudem mat. Skratka nova Fabia je krasna, po narodeni dietata zohrava dolezitu ulohu aj naklady na servis a to, ci je auto nove v zaruke. Spotreba ma netrapi. Ci mam 5,3, alebo 6,2 mi je fuk. Skratka Fabia je to auto, ktore ma presvedcilo o zmene znacky. Dovod preco koncim s Audi? Auto super, no za posledne 3 roky dat na servis cca 5000-6000EUR!!!! je dost aj na kona. Skratka nove auto je nove.... A na Fabiu som dostal skoro 20% zlavu. Kupit 81kw variantu v takmer plnej vybave za 11300EUR presvedci aj toho najzarytejsieho fanusika kadejakej inej znacky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak my máme asi poslední Škodovku,vzhledem k naši specifickým požadavkům nám vyhovuje Roomster,výroba skončila bez náhrady a následník jestli bude tak určitě nebude do 300 set.Touran je taky cenově mimo,budu se muset poohlédnout u konkurence.Neštěstí až za 7 let,tak se třeba v nějakém manažerském mozku něco urodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...