Červenec 28, 201510 r Spotřeba + jaký olej jsou ta nejhorší témata. Takže ke spotřebě jsem si své napsal a vážně to nemá cenu řešit. Prostě každý jezdíme jinak, někdo na pohodu, někdo má rád sportovní styl a někdo na úsporu. Dále zaleží na tom ,kdo má jaké pneu, jestli 15,16 a nebo 17 a taky jak je má nahuštěné a jak má zajeté auto a jaký má motor.. V tom mi snad dáte za pravdu. Takže nikdy to nebude přesné a můžeme se dohadovat. Jediná šance - orientační, je postavit stejné motorizace se stejnými pneu vedle sebe a jet jednu stejnou trasu, kde se bude držet max.90 a přes obce 50 a pak se tu můžeme dohadovat kolik to tomu a tomu žere a nebo jízda po dálnici. Prostě spotřeba je, jako jaký olej, nevděčné téma. Přeji ušetřené palivo.
Červenec 28, 201510 r Taky jsem si vsimnul, ze rozdil mezi tacho a gps je 4km/h Ja se sice na silnicich nikam nezenu, ale s ocima neustale na spotrebe taky jezdit nehodlam. Nicmene je fajn vedet, ze na jednu nadrz to tech 700+km da. Skoda, ze se tam neda nalit jeste tak o 10l vic ;-)
Červenec 28, 201510 r Přesně, já taky spotřebu neřeším, to fakt nemá cenu, prostě když tomu dám kola na střechu, naložím kufr a krapet víc chvátám jako teď v neděli v noci, tak prostě taky jedu za 7 Naopak, když mám čas, pěknou krajinu, vyhnu se dálnicím a jedu max limit + 10, tak za 5 se dá v klidu dojet, ale je třeba se hlídat. Pravda, že kdyby nárdž měla o 10 a více litrů víc, vůbec bych se nezlobil.
Červenec 30, 201510 r A co že se tedy namáháte psát do tématu o spotřebě, když vás ve skutečnosti nezajímá? Myšlenkové pochody některých lidí jsou občas poněkud mimo.
Červenec 30, 201510 r Chcú sa podeliť o výsledky získané iným štýlom ako eco rally a paradoxne to môžem potvrdiť, pokiaľ má človek príliš veľkú časovú rezervu, pekné počasie, krajinu, chuť a nie je hustá premávka, tak to naozaj za tých 5 ide, ale ak je hustá premávka, málo času, blíži sa to k tým 7. Podobný prípad sú diaľnice, kde sa chudáci, ktorí nemajú ani vlastné auto, musia na firemných autách za 50 000+ EUR za firemnú naftu, hnať v pravom pruhu 160+ a pokiaľ nepridáte keď sa blížite ku kamiónu s rýchlosťou 80km.h-1, tak vás svojou aroganciou donútia za ním brzdiť, hoci idete 130+, každé zabrzdenie alebo zrýchlenie ide do spotreby, tá potom tiež letí nahor k 7, prípadne niečo cez, stále je to ale o cca 1l menej ako staršie TSI. Tu mne ale vŕtajú hlavou tie uvádzané "diaľničné" spotreby, podľa mňa to vyzerá na jazdu za malým nákladným autom s obmedzovačom na 110...... Upraveno Červenec 30, 201510 r od lubikSK
Červenec 31, 201510 r To víš, málokdo zveřejní čistě dálniční spotřebu = ujet vzdálenost alespoň 100 - 150 km maximální povolenou rychlostí za běžného dálničního provozu. Všichni totiž dávají jakési zprůměrované údaje, kde nikdo neví, kde a jak ve skutečnosti jeli. Asi se jim nechce přiznat, že skutečná dálniční spotřeba je ve skutečnosti vyšší.
Červenec 31, 201510 r No a neni to tim, ze proste jedu treba z Prahy do Alp pres CB, takze 1/2 dalnice, 1/2 zbytek a ujedu dejme tomu 350km. V cili se podivam na spotrebu a vidim Od startu 5.2l Dalnici jsem jel max povolenou +-10 a to same zbytek. Tak kde jsem setril? Nerikejte, ze v kolone u Benesova...
Červenec 31, 201510 r Z toho nikdo nic nepozná, zase to není čistě dálniční jízda, neznáme ani průměrnou rychlost atd.
Srpen 1, 201510 r Tak teď to zkusím já. Cesta z Ostravy do Prahy, nastavena rychlost 140, průměrná cca 110. Dojezd se spotřebou 6.1. Upraveno Srpen 1, 201510 r od los pakos
Srpen 1, 201510 r :-/ ale to pak nikdy nebude nic vypovídající... Upraveno Srpen 1, 201510 r od mp390
Srpen 1, 201510 r Tímto stylem určitě ne. Je potřeba ujet delší vzdálenost, aby se alespoň částečně eliminovaly různé okolnosti jízdy, například nestejný stupeň provozu, výškové rozdíly (což třeba zrovna u tvého příkladu znamená, že je to ve skutečnosti mírně z kopce), povětrnostní podmínky apod. Spotřeba po ujetí 16 km je k ničemu. Los pakos to vzal za správný konec. I když zrovna nedal fotky.
Srpen 1, 201510 r Praveze je to IMO dost vypovedajuce. Pokial bolo tych 16km +- po rovine a celych 7min stalou rychlostou (cca. 139) tak je to daleko viac vypovedajuce ako tak cesta Ostrava - Praha. Los Pakos pise, ze siel 140, ale priemerna rychlost je len 110. Pri troche matematiky mi vychadza, ze pokial mal aspon na polovici cesty priemernu rychlost 140, tak na druhej polovici cesty uz len 80 -> co nam dokopy dava 110 a spotreba 6.1 nie je az tak nerealna.
Srpen 1, 201510 r Tímto stylem určitě ne. Je potřeba ujet delší vzdálenost, aby se alespoň částečně eliminovaly různé okolnosti jízdy, například nestejný stupeň provozu, výškové rozdíly (což třeba zrovna u tvého příkladu znamená, že je to ve skutečnosti mírně z kopce), povětrnostní podmínky apod. Spotřeba po ujetí 16 km je k ničemu. Los pakos to vzal za správný konec. I když zrovna nedal fotky. Jak jsi přišel na to, že ta trasa je mírně z kopce? https://www.google.cz/maps/dir/50.150505,12.6441468/50.2315426,12.8358078/@50.1790444,12.7333754,13z/data=!4m2!4m1!3e0 Ano, sice před koncem trasy je kus z kopce, ale před tím je velký kopec, který se nejdříve musí vyjet. Bylo to zkoušeno 140 na tempomat, výsledný průměr na fotce je pak způsoben brzděním na konci, kdy už tam padla 139.
Srpen 1, 201510 r Nefotil jsem, jináč moje cesta vychází z obsazenosti 2 osobami a 2 zastavkami na WC. Proto "jen" 110 :-D navíc mezi Olomoucí a Brnem jsou teď menší kolony kvůli rekonstrukci. Upraveno Srpen 1, 201510 r od los pakos
Srpen 1, 201510 r To máš pravdu. Jak jsi přišel na to, že ta trasa je mírně z kopce? https://www.google.cz/maps/dir/50.150505,12.6441468/50.2315426,12.8358078/@50.1790444,12.7333754,13z/data=!4m2!4m1!3e0 Ano, sice před koncem trasy je kus z kopce, ale před tím je velký kopec, který se nejdříve musí vyjet. Bylo to zkoušeno 140 na tempomat, výsledný průměr na fotce je pak způsoben brzděním na konci, kdy už tam padla 139. Odhadnul jsem to z výškového profilu na mapách.cz, kde si zobrazíš celkové stoupání a klesání. Praveze je to IMO dost vypovedajuce. Pokial bolo tych 16km +- po rovine a celych 7min stalou rychlostou (cca. 139) tak je to daleko viac vypovedajuce ako tak cesta Ostrava - Praha. Los Pakos pise, ze siel 140, ale priemerna rychlost je len 110. Pri troche matematiky mi vychadza, ze pokial mal aspon na polovici cesty priemernu rychlost 140, tak na druhej polovici cesty uz len 80 -> co nam dokopy dava 110 a spotreba 6.1 nie je az tak nerealna. Jenže on po rovině nejel. Pánové, dejte to někdo po dálnici alespoň 50 km stálou rychlostí 130 km/h, jinak se nikam nedostaneme. Ovšem pokud to v ČR kvůli opravám lze provést...
Srpen 1, 201510 r A proc si nezajede někdo z vas na okruh a tam můžete jezdit do zbláznění? Bohužel nasimulovat ideální podmínky je spis pro test papírové spotřeby než spotřeby v provozních podmínkách.
Srpen 2, 201510 r Chodi niekto trasu Brno - BA? Za Hustopecmi je relativne rovna dialnica az tesne pred Bratislavu.
Srpen 5, 201510 r Ahojte neviem, ci to patri sem, ale uz aj mne konecne prisla moja FIII. Prva cesta viedla na benzinku a ajhla, na stojane pisol na prve vyputie ukazoval 46,09 litrov :-)
Srpen 6, 201510 r A co tym chcel basnik povedat? Do nadrze natlacis kludne aj o 10 litrov viac ako je kapacita.
Srpen 6, 201510 r no ano, ale ja som to nesilil, dotankoval som do prveho vypnutia. Nu co, bud na benzinke podvadzaju, alebo je nadrz nafukovacia, alebo je nadrz standardne vacsia
Srpen 7, 201510 r Každá nádrž je standardně větší, spíš bys měl změnit stojan (blbne odsávaní par) nebo celou benzinku (klame).
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.