Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Spotřeba + jaký olej jsou ta nejhorší témata. Takže ke spotřebě jsem si své napsal a vážně to nemá cenu řešit. Prostě každý jezdíme jinak, někdo na pohodu, někdo má rád sportovní styl a někdo na úsporu. Dále zaleží na tom ,kdo má jaké pneu, jestli 15,16 a nebo 17 a taky jak je má nahuštěné a jak má zajeté auto a jaký má motor.. V tom mi snad dáte za pravdu. Takže nikdy to nebude přesné a můžeme se dohadovat. Jediná šance - orientační, je postavit stejné motorizace se stejnými pneu vedle sebe a jet jednu stejnou trasu, kde se bude držet max.90 a přes obce 50 a pak se tu můžeme dohadovat kolik to tomu a tomu žere a nebo jízda po dálnici. Prostě spotřeba je, jako jaký olej, nevděčné téma. Přeji ušetřené palivo.

Vloženo

Taky jsem si vsimnul, ze rozdil mezi tacho a gps je 4km/h

Ja se sice na silnicich nikam nezenu, ale s ocima neustale na spotrebe taky jezdit nehodlam. Nicmene je fajn vedet, ze na jednu nadrz to tech 700+km da. Skoda, ze se tam neda nalit jeste tak o 10l vic ;-)

Vloženo

Přesně, já taky spotřebu neřeším, to fakt nemá cenu, prostě když tomu dám kola na střechu, naložím kufr a krapet víc chvátám jako teď v neděli v noci, tak prostě taky jedu za 7 :)

Naopak, když mám čas, pěknou krajinu, vyhnu se dálnicím a jedu max limit + 10, tak za 5 se dá v klidu dojet, ale je třeba se hlídat.

Pravda, že kdyby nárdž měla o 10 a více litrů víc, vůbec bych se nezlobil.

Vloženo (editace)

Chcú sa podeliť o výsledky získané iným štýlom ako eco rally a paradoxne to môžem potvrdiť, pokiaľ má človek príliš veľkú časovú rezervu, pekné počasie, krajinu, chuť a nie je hustá premávka, tak to naozaj za tých 5 ide, ale ak je hustá premávka, málo času, blíži sa to k tým 7. Podobný prípad sú diaľnice, kde sa chudáci, ktorí  nemajú ani vlastné auto, musia na firemných autách za 50 000+ EUR za firemnú naftu, hnať v pravom pruhu 160+ a pokiaľ nepridáte keď sa blížite ku kamiónu s rýchlosťou 80km.h-1, tak vás svojou aroganciou donútia za ním brzdiť, hoci idete 130+, každé zabrzdenie alebo zrýchlenie ide do spotreby, tá potom tiež letí nahor k 7, prípadne niečo cez, stále je to ale o cca 1l menej ako staršie TSI. Tu mne ale vŕtajú hlavou tie uvádzané "diaľničné" spotreby, podľa mňa to vyzerá na jazdu za malým nákladným autom s obmedzovačom na 110......

Editováno: , autor: lubikSK
Vloženo

To víš, málokdo zveřejní čistě dálniční spotřebu = ujet vzdálenost alespoň 100 - 150 km maximální povolenou rychlostí za běžného dálničního provozu. Všichni totiž dávají jakési zprůměrované údaje, kde nikdo neví, kde a jak ve skutečnosti jeli. Asi se jim nechce přiznat, že skutečná dálniční spotřeba je ve skutečnosti vyšší.

Vloženo

No a neni to tim, ze proste jedu treba z Prahy do Alp pres CB, takze 1/2 dalnice, 1/2 zbytek a ujedu dejme tomu 350km. V cili se podivam na spotrebu a vidim Od startu 5.2l

Dalnici jsem jel max povolenou +-10 a to same zbytek. Tak kde jsem setril? Nerikejte, ze v kolone u Benesova...

Vloženo

Tímto stylem určitě ne. Je potřeba ujet delší vzdálenost, aby se alespoň částečně eliminovaly různé okolnosti jízdy, například nestejný stupeň provozu, výškové rozdíly (což třeba zrovna u tvého příkladu znamená, že je to ve skutečnosti mírně z kopce), povětrnostní podmínky apod. Spotřeba po ujetí 16 km je k ničemu. Los pakos to vzal za správný konec. I když zrovna nedal fotky.

Vloženo

Praveze je to IMO dost vypovedajuce. Pokial bolo tych 16km +- po rovine a celych 7min stalou rychlostou (cca. 139) tak je to daleko viac vypovedajuce ako tak cesta Ostrava - Praha.

Los Pakos pise, ze siel 140, ale priemerna rychlost je len 110. Pri troche matematiky mi vychadza, ze pokial mal aspon na polovici cesty priemernu rychlost 140, tak na druhej polovici cesty uz len 80 -> co nam dokopy dava 110 a spotreba 6.1 nie je az tak nerealna.

Vloženo

Tímto stylem určitě ne. Je potřeba ujet delší vzdálenost, aby se alespoň částečně eliminovaly různé okolnosti jízdy, například nestejný stupeň provozu, výškové rozdíly (což třeba zrovna u tvého příkladu znamená, že je to ve skutečnosti mírně z kopce), povětrnostní podmínky apod. Spotřeba po ujetí 16 km je k ničemu. Los pakos to vzal za správný konec. I když zrovna nedal fotky.

 

Jak jsi přišel na to, že ta trasa je mírně z kopce? https://www.google.cz/maps/dir/50.150505,12.6441468/50.2315426,12.8358078/@50.1790444,12.7333754,13z/data=!4m2!4m1!3e0

Ano, sice před koncem trasy je kus z kopce, ale před tím je velký kopec, který se nejdříve musí vyjet.

 

Bylo to zkoušeno 140 na tempomat, výsledný průměr na fotce je pak způsoben brzděním na konci, kdy už tam padla 139.

Vloženo (editace)

Nefotil jsem, jináč moje cesta vychází z obsazenosti 2 osobami a 2 zastavkami na WC. Proto "jen" 110 :-D navíc mezi Olomoucí a Brnem jsou teď menší kolony kvůli rekonstrukci.

Editováno: , autor: los pakos
Vloženo

To máš pravdu.

 

Jak jsi přišel na to, že ta trasa je mírně z kopce? https://www.google.cz/maps/dir/50.150505,12.6441468/50.2315426,12.8358078/@50.1790444,12.7333754,13z/data=!4m2!4m1!3e0

Ano, sice před koncem trasy je kus z kopce, ale před tím je velký kopec, který se nejdříve musí vyjet.

 

Bylo to zkoušeno 140 na tempomat, výsledný průměr na fotce je pak způsoben brzděním na konci, kdy už tam padla 139.

 

Odhadnul jsem to z výškového profilu na mapách.cz, kde si zobrazíš celkové stoupání a klesání.

 

 

Praveze je to IMO dost vypovedajuce. Pokial bolo tych 16km +- po rovine a celych 7min stalou rychlostou (cca. 139) tak je to daleko viac vypovedajuce ako tak cesta Ostrava - Praha.

Los Pakos pise, ze siel 140, ale priemerna rychlost je len 110. Pri troche matematiky mi vychadza, ze pokial mal aspon na polovici cesty priemernu rychlost 140, tak na druhej polovici cesty uz len 80 -> co nam dokopy dava 110 a spotreba 6.1 nie je az tak nerealna.

 

Jenže on po rovině nejel. Pánové, dejte to někdo po dálnici alespoň 50 km stálou rychlostí 130 km/h, jinak se nikam nedostaneme. Ovšem pokud to v ČR kvůli opravám lze provést... :kol-32:

Vloženo

A proc si nezajede někdo z vas na okruh a tam můžete jezdit do zbláznění? Bohužel nasimulovat ideální podmínky je spis pro test papírové spotřeby než spotřeby v provozních podmínkách.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...