Publikováno Duben 12, 201510 r Takmer som nepresiel STK kvoli kolisaniu zvysenych otacok na neutral - boli mimo urceneho intervalu pri merani emisii na zvysenych otackach. Neviem, ci si technik chcel iba prilepsit alebo je to realny problem. Pri podobnom teste pozorujem na otackomeri mierne skakanie rucicky otackomera (cca 1/4 dielika). Co moze byt pricinou? (Motor 1.2 TSI 77kw, , 69 000 km, rozvody a turbo menene pri 56 000 km). Treba sa s tym ponahlat do servisu? Dakujem
Duben 12, 201510 r Autor Nevidel som presne nastavenie, no podla protokolu z emisky su zvysene otacky 2400-2600. Vyhlaska hovori takto: 1.2.3 Hodnoty parametrov pri zvýšených otáčkach 1.2.3.1 Zvýšené otáčky motora [min-1] Stanoví sa kontrolný bod otáčok z hodnôt určených výrobcom vozidla na kontrolu zapaľovacej sústavy, v intervale 2500 – 3500 min-1. Ak výrobca určil hodnoty otáčok mimo rozsahu tohto intervalu, pre kontrolu sa stanoví hodnota otáčok, ktorá je najbližšie k tomuto intervalu. Potrebný rozsah otáčok sa stanoví s toleranciou ± 100 min-1 od strednej hodnoty rozsahu otáčok, určeného výrobcom vozidla. Pricom tu hodnotu meral manualnym stlacenim plynu. Upraveno Duben 12, 201510 r od Rasto098
Duben 13, 201510 r Když sám majitel pozoruje kolísání, tak to nebude technikem. Normálně otáčky nekolísají. Nevím podrobně jak se měří emise, ale pokaždé mi připadá, že ten přístroj sám "čeká" na ustálení otáček. Vždy technik přidá plyn, chvíli to drží a mašina až po chvíli sama vypíše hodnoty. Navíc to do protokolu tiskne i hodnotu otáček při kterých to bylo změřené. Je klidně možné, že software v měřícím zařízení emise nevyhodnotí, když otáčky lítají. Dokonce je to i logické, protože to má smysl měřit jenom při ustálených otáčkách, kdy je směs řízena podle lambdasondy. Čím by mohlo být kolísání otáček na TSI netuším. Držel bych se ale klasiky v podobě kontroly zapalování a škrtící klapky.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.