Přejít na obsah

Denní svícení


Džordž

Doporučené příspěvky

Tak je to správně. Kámošce to na Fábii taky takto dělá. Parkovačky nejsou plnohodnotná světla. To jsou takové bludičky že to je vlastně k ničemu. Jsou dobré jen na označení stojícího auta aby to nevybíjelo tolik baterii vlastně..

 

Tak samo jako tobě to dělá i ve firemních Caddy, Crafteru a Octávkách ...

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Nejak tomu dennému svieteniu nerozumiem.Mne to funguje tak že ak otočím kľúčom tak sa mi zapnú stretávacie svetlá a keď štartujem tak sa vypnú a potom znovu zapnú a svietiia aj zadné,no podsvietenie prístrojov ani rádia nejde.Niekto tu písal že po pootočení kľúčom sa majú zapnúť parkovačky a po naštartovaní stretávačky,pret mi to je divné,že mne stretávačky aj pred štartom.

Inak som to denné svietenie vypal prepínačom pri pojistkách nejak mi to nevonia radšej klasicky zapínam svetlá.

F2 2009 1.4 63kw

 

je to logicke, zapina se to pres relatko, to se sepne, kdyz se do okruhu dostane elektrina, tj. pri otoceni klicem, pak pri startovani auto elektrinu "vypne a necha jen pro starter", takze rele zase vypne, po nastartovani zase zapne

 

je to na palici, mi prijde ze to i nici svetla, nicmene tak to u nekterych modelu je udelane

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tu automatiku taky vypnutou, světla si zapínám manuálně - to dvojí rozsvícení při startu je k hovnu, pokud to nezapne světla až po nastartování motoru, ale zapíná to hned po otočení klíče a následně to přes X-kontakt po dobu startování světla vypíná, je to akorát kurvítko na žárovky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Ešte raz sa vrátim k tomu dennému svieteniu od výroby F II / 62009.

Ako som písal vo svojom príspevku:

-otočím kľúčom-rozsvietia sa stretávacie svetlá

-štartujem-zhasnú

-akonáhle naskočí motor-svietia stretávacie svetlá

 

V príručke "Návod na obsluhu" je na str.45:

-........

-........

-........

-po zapnutí zapaľovanie budú svietiť obrydové svetlá

-po naštartovaní motora budú svietiť stretávacie.

 

toto nech mi niekto vysvetlí,buď chyba v manuále alebo.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kimmi: Viděl bych to spíš na chybu v manuálu, protože jak na předface F2 tak na face Room Scout (má vypínač v pojistkovce, ale nemá samostatná denní světla) mi to funguje úplně stejně - po otočení klíčku se hned rozsvítí potkávačky, které jen pohasnou během startování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, nějak jsem to poplet (myslel jsem, že jde o facelift). Tak mě napadá, leda že ta předface F2 nemá denní z výroby (mrknu, jestli má vypínač). Jenže Room Scout je má z výroby 100% a podle onoho manuálu určitě nefunguje... No, moudrý z toho nejsem. :D

 

Nemůže to být třeba softwarová záležitost, že by to řešilo kódování?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám MR2008 a tuhle blbinu mám stejně vypnutou - můj "kokpit-dril" obsahuje i položku "rozsvítit světla před zařazením jedničky". Občas se totiž stává, že potřebuju někde stát s motorem v chodu a nepotřebuju přitom zároveň svítit - A TO PROSÍM ŽÁDNÝMA SVĚTLAMA. Pak prostě stačí otočit sdruženým spínačem na "nulu" a je tma. Pokud bych měl aktivovanou automatiku, při spínači v poloze "nula" by mi s běžícím motorem svítily potkávačky, po otočení do "první polohy" zas všecky obrysovky. Mně bohatě stačí indikace zapnutí světel - když nechám sdruženej vypínač i jen v první poloze, vypnu motor a otevřu dveře, auto začne "bimbat" jako upozornění, že jsem si nechal (i záměrně) rozsvíceno. Navíc po vypnutí motoru zhasnou i všecky ostatní světla s výjimkou obrysovek bez ohledu na polohu spínače. Navíc "denní svícení jen vepředu" neuznávám jako dostatečně bezpečnou funkci - pokud ve dne svítit, tak i vzadu. Důvody takovýho názoru jsem tady už několikrát dostatečně široce rozepisoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no dobře Karle, zase elaborát, ale nedozvěděli jsme se jak ti to funguje bez "kokpit-dril". Jinak pro doplnění závěru článku, tento typ origo denního svícení (rozuměj na mém roomovi) svítí i vzadu ... ovšem to bychom mohli zase o smyslu/nesmyslu sáhodlouze diskutovat mimo téma ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když je denní svícení realizováno rozsvícenými potkávačkami, musí zákonitě svítit i obrysovky, takže auto pochopitelně svítí i vzadu.

 

Pokud vím, tak u faceliftových aut se samostatnými žárovkami pro denní svícení je svícení/nesvícení zadku s denními světly otázkou kódování (legislativa některých zemí - zcela správně a logicky - nedovoluje, aby auto svítilo jen vepředu) - proto mě právě napadlo, jestli ten okamžik, kdy se mají rozsvítit potkávačky u denního předface a face Scoutů (jestli hned, nebo až po nastartování), také není řešen softwarově...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže spejeme k záveru že nikto nevie presne povedať tento model to má takto a tento zasa takto alebo podľa roku výroby,je v tom jednoducho bordel,keďže aj v manuále je inak ako to reálne funguje v mojom prípade.Z tohoto mi teda vyplýva že radšej to nechám vypnuté a svetlá si zapnem kedy potrebujem.

Jednoducho sa mi nepáči verzia že otočím kľúčom a rozsvietia sa stretávačky a motor nebeží,keby sa rozsvietili po naštartovaní budiž ale toto je podľa mňa hlúposť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc to řešíš. Principielně je sice rozsvícení potkávaček až po nastartování určitě smysluplnější, ale pokud používáš auto na přemisťování z bodu A do bodu B a ne na bydlení, je skoro jedno, co se děje těch pár vteřin mezi otočením klíčku do polohy 2 a nastartováním, ne? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, jedno to není - rozhodně to je minimálně 1x rozsvícení potkávacích světel navíc na každej start motoru a uvědom si, že každá žárovka nejvíc dostane na prdel při zapnutí, kdy je její vlákno studený a z baterky mžikově odebírá klidně i 10x větší proud, než v nažhaveným stavu.

 

Když už ti není líto baterky za to, že pokud se klíčem přímo rozsvěcujou potkávačky, pak musí zbytečně dodávat 110W plus něco navíc do žárovek PŘED VLASTNÍM NASTARTOVÁNÍM = když ještě není nabuzenej altík, tak aspoň těch žárovek by ti líto bejt mělo - protože to zbytečný dvojí rozsvěcení je jedna z příčin jejich rychlejšího odcházení..

 

Martine, ukecals mě, jdu odemknout Drobka a vezmu s sebou mladýho, aby se koukal co to udělá při samotným startu, když tu automatickou píčovinu na chvíli zapnu ...

 

Tak, omrknuto - po aktivaci denního nesmyslu u Drobka se otočením klíče do polohy 1 rozsvítí všecky obrysovky + číslovky, po nastartování motoru se přidají potkávačky. Datum výroby 1.12.2007, MR2008, ale má minimálně 1x updatovanej software při prohlídce ve značkáči (někdy koncem roku 2011 před prvním povinným STKčkem) - když jsem ho v roce 2009 koupil, svítil s aktivovanou denní automatikou po otočení klíčem ihned potkávačkama a jen vepředu - zadek nesvítil vůbec, až po otočení sdruženým spínačem světel. Proto mám taky celou tu dobu automatiku vypnutou ...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar: Právě proto jsem tam napsal "skoro". Teoreticky by totiž skutečně měly dřív odejít žárovky i baterka, nicméně já mám v autě baterku původní a obě žárovky jsou staré několik let, takže v praxi to nebude zase tak horké. ;)

 

Malta: Rozřešení se blíží, protože pokud je pravda, co píše Ekkar, tak jde o sw záležitost a tudíž by to měl umět nastavit správně každý slušný autorizák. Až budu dávat auto do servisu, přeptám se na to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar: Právě proto jsem tam napsal "skoro". Teoreticky by totiž skutečně měly dřív odejít žárovky i baterka, nicméně já mám v autě baterku původní a obě žárovky jsou staré několik let, takže v praxi to nebude zase tak horké. ;)

...

Žárovky obecný kvality jsou stavěný na životnost několika stovek až tisíc provozních hodin, baterky taky - a ročník 2011 ještě není tak daleká minulost, abys mohl tvrdit, že "já mám ještě všecko původní" a tvářit se kdovíjak nemáš pamětnickou techniku.

 

Mně žárovky H7 i bez automatiky denního svícení vydrží něco přes rok - a to je rozsvěcuju manuálně, ale svítím s nima pořád (nemám extra DLR) - a taky to mám Night Breakery Plus, a baterku jsem místo původní sériový měnil až vloni v listopadu - 8 let od výroby, přesto že "ještě pořád spolehlivě chodila" - ale nerad zůstávám někde viset, tak jsem ji vyměnil, protože už jevila příznaky "chystání se na odchod". 

 

Ale celkově je vidět, že i u tak konzervativní fabriky jako je škodofka se věci vyvíjejí, protože i to zapínání denních světel je postupně upravovaný z podoby, která je spíš k vzteku do stavu, o kterým už by se dalo uvažovat ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pridám niečo z mojej skúsenosti - ja mám automatiku denného svietenia zapnutú od kúpy auta, jazdím denne po celý rok. Žiarovky H4 mám od roku 2011, nejaké Philips Longlife a baterku mám ešte stále od kúpy auta. Takže toľko k používaní automatiky z praxe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Rooma r.v.2010 předface s H7, od prvního dne zapnuta automatika na kterou jsem od koupě nesáhl a vše funguje jak má a dokonce už tři roky s Osramy silvestary+60%, žádné problémy a baterka taky původní, nikdy neodešla žádná žárovka.

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

H4 nejsou tak náchylné na životnost jak H7, tolik zase moje zkušenosti F I (H7) versus Room (H4)

Je to řešením patice a paraboly - H4 má kovovou patici se společným pólem na kostru, takže se líp chladí než H7, která má patici odizolovanou od vláken ... I když je to jen o trochu, tak to stačí na vylepšení tepelný bilance pohánějící halogenidovej cyklus ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...