Přejít na obsah

STA = Asistent při jízdě v koloně


kokta7

Doporučené příspěvky

"Asistent při jízdě v koloně pomáhá při rychlostech do asi 60 km/h udržovat vozidlo v jízdním pruhu a současně udržuje odstup od vozidla jedoucího před Vámi."

 

Podmínky funkce

Systém může pracovat při splnění následujících základních podmínek:
Lane assist je aktivovaný a je rozpoznaná vymezovací čára alespoň na jedné straně jízdního pruhu.
ACC je aktivovaný a probíhá regulace.
Rychlost jízdy je nižší než asi 60 km/h.

 

Systém se aktivuje automaticky, pokud jsou splněné výše uvedené podmínky a je rozpoznané vozidlo jedoucí před Vámi. V panelu přístrojů svítí kontrolní světlo.

 

POZOR
■ Systém má pouze podpůrnou funkci a nesnímá z řidiče odpovědnost za ovládání vozidla.
■ Řidič musí mít ruce stále na volantu a musí být připravený převzít sám činnosti při řízení vozidla (přidání plynu nebo brzdění).

 

Poznámka
Systém je určený především pro jízdu na dálnicích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravim vas,

 

nejak jsem nepochopil funkcnost...mam supa 3, DSG, adapt. tempomat, lane asistent. Vse zapnute, na dalnici kolona. ACC vuz sam zastavi, pak se na displeji objevi "ACC je pripraveno k rozjezdu" ale jakmile vozidlo stoji vice nez cca 3 vteriny, uz se auto samo nerozjede a je nutne slapnout na plyn kdyz se kolona rozjede (a ze jsem to zkousel aby se rozjela opravdu daleko...). Timpadem tento asistent je trochu mimo hru, kdyz musim vzdy slapnout na plyn. Nebo se neco nekde nastavuje? Diky, Vasek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesouhlasim - viz priduktove video vyse... Auto se i zastavuji a rozjizdeji sama, omezeni 3 sekund nikde v navodu neni. Co se tyce cervene...tak kdybych byl prvni na semaforu, tak radar pred sebou prece nema auto, stejne musim zastavit sam. A v okamziku meho slapnuti na brzdu se tempomat vypne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak dneska jsem si na dálnici užíval ACC, které mi v koloně udržovalo auto s dostatečným odstupem před sebou. Auto jelo v rozmezí 0 - 85 km/hod - nastaveno bylo 90 km/hod. Když se kolona zastavila, tak se vypnul motor. Jakmile se kolona rozjela, auto se nastartovalo, ale NErozjelo se. Musel jsem pro rozjezd sešlápnout plyn. Nicméně opět se udržovala vzdálenost a i rychlost zůstala nastavená.

 

PROSTĚ ŮŽASNÝ

Editováno: , autor: Služebník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 5 měsíců později...

Ostrou zatáčku jsem nezkoušel, ale do určité ryhlosti neni potřeba mit ani ruce na volantu. Pouze je potřeba ťukat do páčky pokud stojí déle než 3 vteřiny. Za mě palec nahoru, na popojíždění v pražských kolonach velký pomocník.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 38 minutami, eMeF napsal:

Ostrou zatáčku jsem nezkoušel, ale do určité ryhlosti neni potřeba mit ani ruce na volantu. Pouze je potřeba ťukat do páčky pokud stojí déle než 3 vteřiny. Za mě palec nahoru, na popojíždění v pražských kolonach velký pomocník.

A je to limitované 10 vteřinama jako ten asistent udržování v pruhu? Mohl bys zjistit pls jak ostrou zatáčku to ještě vybere ?  Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obcas to na me baflo, ze mam prevzit rizeni, ale kdyz pak auto spomalilo tak ta hlaska zmizela. Pod nejakou rychlost to tedy nekeca a ridi.

Interval pri beznem provozu je podle me delsi nez 10 vterin. Po 10 vterinach mozna vyhodi prvni varovani, ale stejne jeste nejakou dobu ridi dal.

Tak nebo tak, urcite to pomuze, ale rozhodne to neni autopilot a pokud to tak nekdo bude brat tak ho to drive nebo pozdeji z nejake zatacky vyhodi:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Narazil jsem na dost fatální chybu ve funkci Traffick Jam Assist (TJA).
Když jedu v koloně s aktivním TJA a auto, které jede předemnou uhne do vedlejšího pruhu tak TJA neregistruje dalši vozidlo před ním (na maxidotu zobrazi info, že cesta je volná) a začne akcelerovat na nastavenou rychlost přímo do něj. V ten moment nezasahne ani Front Assist.

Neděje se to nahodile, ale prakticky pokaždé v této situaci.

Pozorujete stejný problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

 

V 11. 9. 2016 at 9:38, Delphin napsal:

Funguje tento asistent i v O3 s adaptivním tempomatem a Lane Assist?

NE

 

V 10. 9. 2016 at 21:13, eMeF napsal:

Narazil jsem na dost fatální chybu ve funkci Traffick Jam Assist (TJA).
Když jedu v koloně s aktivním TJA a auto, které jede předemnou uhne do vedlejšího pruhu tak TJA neregistruje dalši vozidlo před ním (na maxidotu zobrazi info, že cesta je volná) a začne akcelerovat na nastavenou rychlost přímo do něj. V ten moment nezasahne ani Front Assist.

Neděje se to nahodile, ale prakticky pokaždé v této situaci.

Pozorujete stejný problém?

Jaký tam máš nastavený odstup? Pokud ten nejmenší, tak se není čemu divit. Ty nastavitelné odstupy je třeba si představit jako hledí rytířské helmy; máš-li hledí zavřené a půjdeš po ulici, můžeš narazit do stromu/sloupu osvětlení/značky apod. Máš-li hledí otevřené, tj. zvoleny větší odstupy, pak vše vidíš a určuješ i citlivost a vzdálenost vidění radaru. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam nejmin (...pochopitelne:), ale podle me to je jinak. Nenastavujes dosah radaru, ale pouze odstup, ktery ma drzet od auta pred. I kdyz nastavis nejmensi vzdalenost tak acc signalizuje, ze se v dali objevilo auto, ale brzdit zacne az pozdeji. Pri tom ti prubezne ukazuje jak je auto daleko.

Podle me tam je jine technicke omezeni radaru.

IMG_7108.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S Traffic Jam Assistentom chodim po meste uz nejaky tyzden a musim povedat ze je to sikovna vec aj pri beznej jazde od semaforu k semaforu.

 

Plnohodnotne fungovanie systemu ma vsak jednu dodatocnu podmienku o ktorej som sa nikde nedocital:

Drzanie v pruhu sa mi pri TJA chyti (indikator je zeleny) iba ak mam aktivovane "Adaptive Lane Assist" v nastaveniach asistencnych systemov v infotainmente.

Funguje to tak aj u vas, alebo ide niekomu drzanie v pruhoch pri TJA aj bez aktivacie tohto nastavenia?

 

Problem je v tom, ze toto nastavenie sa netyka iba TJA, ale ovplyvnuje aj sposob fungovania samotneho Lane Assist (teda pri rychlosti nad 65km/h, ked sa z TJA stane samostatny LA a ACC). Pri deaktivovanom Adaptive Lane Assist v infotainmente, zasahoval LA do riadenia len pri priblizeni sa k ciare. Aktivaciou tohto nastavenia sa ale LA snazi o korekciu skoro nepretrzite, aby udrzal auto v strede medzi ciarami. A pri dialnicnom tempe zas az takeho autopilota nepotrebujem...

Editováno: , autor: semo74
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...