Přejít na obsah

čidlo na spínání ventilátoru chladiče


Vit125

Doporučené příspěvky

Zdravim pánové, chtěl bych se zeptat, kde najdu čidlo na spínání ventilátoru na chladiči. Stala se mi nemilá věc a to že jsem táhl celkem těžkej vozík za autem a pak jsem ještě s vozejkem couval a v tu chvíli se mi zakouřilo z podkapoty a většina vody z okruhu se mi nalila do ex. nádobky, a je mi divný, že ventilátor na chladiči vůbec nesepnul. Ukazatel teploty v autě ukazoval 90C. Poraďte prosím kde to čidlo je popř. jak vyzkouším zda je funkční. Zkoušel jsem i nechat auto delší dobu nastartovaný a taky nic. Je to Fabia 1,4 16V 74kW BBZ r.v. 2003

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj vydím to na špatné teplotní čidlo. Najdeš jej normálně vedle termostatu. Vršek toho čidla by měl být šedý to najdeš. Nezkoušel bych a zrovna koupil nové. Original stojí do 150Kč. Taky by stálo za úvahu mrknout na termostat. Bud demontovat a vyzkoušet,nebo taky rovnou dát nový. Nejsou to velké částky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jinak ten spínač teploty pro ventilátor (snímače jsou dva, ten na hadicích slouží k trochu něčemu jinému) je zašroubovaný přímo v chladiči, když stojíš proti autu čelem, tak je na jeho pravém (když ne, tak levém :-) okraji. Kolem 90. stupňů by to už pomalu mělo spínat druhý stupeň. Zkontroluj také pojistky ventilátoru na baterii. Pokud máš klimu, tak obsluhu ventilátorů ještě navíc řídí samostatná řídící jednotka (je na nosníku pod baterií).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no hlavně při 90 stupních se nevaří voda, takže je otázka, jaká ta teplota vlastně byla či co se vlastně stalo (mimo jiné může být prdlá expanze)... v každém případě kolem 85 st. by se ventilátor měl rozjet na jedničku, kolem 90 na dvojku - měřeno na teplotním čidle sahary (sekundární okruh), nikoliv na teplotním čidle ŘJ motoru (zde berou údaj i budíky).

 

Takže teoreticky: Optimální teplota je +/- 85 až 90 stupňů, pokud roste, tak se začne otevírat termostat a pustí vodu do chladiče. Pokud ani chladič není schopen tuto teplotu držet, pouští se větráky. Pokud ani to nezabere, teplota začne prudce stoupat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Termostat je novej, čidlo na plastový schránce termostatu jsem zkoušel odpojit a propojit kontakty a čekal jsem, že se ventilator rozjede, ale ne. Pojistky jsem kontroloval a jsou OK. A na chladiči jsem právě žádný čidlo nenašel. A klimu mám, tudíž i dva větráky. A je mi pravě divný, že kdyz budik ukazoval těch 90 stupnu tak že to zakouřilo a nasál se vzduch do potrubí. Zatím uvidim, voda se neztrácí a zatím je klid, budu pozorovat a ještě zkusim ten VAG. Zatim Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:doh slušný, právě jsi vyzkratoval ŘJ motoru.

Mrkni sem: http://www.skoda-dily.cz/eshop/6q0121253m-chladic-vodni.html

po straně jsou tři špunty, místo toho prostředního se dává čidlo pro ventilátor - je po straně ve spodní třetině. Pokud máš klimu, tak je tam (tuším) dvoupinový spínač o "řazení" rychlostí ventilátoru se stará ŘJ dochlazování. Pokud by jsi klimu neměl, tak ten snímač bude třípólový - ten se dá experimentálně propojit. V každém případě ty nic nepropojuj, v tvém případě to není "spínač", ale jen zdroj informace pro ŘJ.

 

A kdy jsi měnil ten termostat? Nezůstala ti tam náhodou vzduchová bublina? Zkusil bych to auto opět podráždit a přivést do varu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pomocí VAGu lze zjistit, zda ventilátory fungují nebo ne, je to někde ve zkouškách akčních členů. Pozor na to, že ukazatel teploty chladicí kapaliny hodně lže, pokud chceš zjistit skutečnou teplotu, jde to jedině přes VAG. V první řadě bych zkontroloval pojistky obou ventilátorů, jsou v pojistkovém boxu pod víkem akumulátoru. Já jsem měl nefunkční oba dva ventilátory, jeden byl komplet spálený a druhý byl přidřený.

Editováno: , autor: Tycoon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Ahoj. Zkusím to napsat sem, jestli někdo nebude vědět. :)

 

Mám fabii r.v.2004 a mám teď takový problém - po otočení klíčkem (asi 2s) se roztočí oba ventilátory na chladiči a točí se celou dobu co běží motor. Po chcípnutí se už netočí ;) Teplota motoru se chová normálně, resp. na budíkách to ukazuje normálně. Motor se nijak nepřehřívá..jen ty ventilátory furt běží.

Dělaly se rozvody, doplnění klimy a opravovala se přerušená kabeláž ke vstřikovacímu čerpadlu. Mechanik tvrdí, že je v ŘJ zapsaná chyba o přehřátí motoru, která nejde smazat a proto se prý točí ty ventilátory. Ta chyba tam nejspíš vznikla tím, že se zkoušelo startovat s přerušenou kabeláží k čerpadlu (což samozřejmě motor nenastartovalo a rozblikalo spoustu kontrolek). Teď už je vše opraveno, kontrolky nesvítí, auto jezdí úplně normálně..až na to hučení (zevnitř to ani není slyšet ale zvenku dost)

Mechanik mi říkal, že i když ta chyba nejde smazat, tak se časem po určitý době přepíše a vymaže sama a přestane to. Jenže mi neřek za jak dlouho :D

 

Od té doby najeto asi 400 km s běžícíma ventilátorama. Nenapadá někoho, po kolika "jízdních cyklech" by jednotka mohla vyhodnotit že už je všechno opravdu OK a dá pokoj? Najezdím fakt dost kilometrů a děsí mě, že to určitě zatěžuje alternátor, zvyšuje spotřebu a hlavně hrozně HUČÍ.

 

Předem díky. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem se dočetl něco o tom, že pokud je přetlak v klimatizaci (>1,6 MPA), tak tlakový snímač spustí oba ventilátory.

Není možný, že mi při doplnění klimatizace servis dal omylem víc chladiva a že by se to projevovalo takhle? To by se ty vrtule asi netočily, když je vypnutá klima, co? Klimatizace jinak normálně chladí, ale jak jsem psal výš, ventilátory jedou bez ohledu na klimu při zapnutém motoru neustále.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak jsem pokročil - najeto cca 4000 km. Nic jsem s tím nedělal.

 

Při studeném motoru už se ventilátor netočí, ale při běžné provozní teplotě se roztočí hlavní ventilátor na chladiči. Ventilátor klimy už se točí jen při puštěné klimatizaci. Píchnul jsem to na VAG (po dojezdu, při víceméně zahřátém motoru), teplota chladící kapaliny ukazovala cca 78 °C a ten ventilátor se přesto vesele točil. Takže je stále něco špatně. To teplotní čidlo? Není divný, že budíky ukazujou normální teplotu, vag ukazuje (asi) taky normálně a přesto je čidlo v háji? Nebo je tohle čidlo jiný čidlo než to, který posílá informaci do budíků nebo diagnostiky? 

 

Mate mě hlavně to, že se na začátku točilo všechno co mohlo i při studeném motoru a 5 °C a teď najednou už je to jinak.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jestli to chápu dobře, tak protože VAG ukazuje teplotu normálně, čidlo chladicí kapaliny co je na motoru bude ok. A špatný by mohlo bejt to co je na chladiči? Bavíme se o tomhle - http://www.skoda-dily.cz/eshop/1j0959481a-termospinac-ventilatoru.html ? Díky moc, už si nevím rady. Odpojím - vyšroubuju, zašroubuju nový čidlo - připojím? Žádná záludnost při výměně?

Editováno: , autor: Honza K.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi je to on. Existuje ještě čidlo pro auta bez klimy, ale to je tuším jen dvoupolové. Jedinná záludnost je, že to je hodně blbě přístupné a pokud to bude přirostlé, tak dej bacha, ať to nevytrhneš celé. A samozřejmě až to vyštoubuješ, tak začne vytákat voda.... Takže buď "rychlá akce", nebo nejdřív vypustit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky. Zkusmo jsem tam strčil ruku a je tam teda hodně špatnej přístup. O víkendu to zkusím vyměnit a snad nic nepokurvím. Nějakej tip jak se tam co nejlíp dostat? Minimálně si asi dám do háje tu hadici od vzduchovýho filtru aby nezacláněla a snad tam s klíčem nějak sáhnu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj. Kdyby měl někdo podobný problém, chci dát vědět jak to dopadlo. 

Na výměně čidla jsem nechal ruce a stejně to závadu neodstranilo, tak jsem vrátil staré. Protože potřebuju denně jezdit, nemůžu si dovolit to hodit do servisu, aby hledali několik dní závadu. Dohánělo mě to k šílenství, fabie hučála jak letadlo, navíc spotřeba vylezla kvůli tomu cca o čtvrt litru nafty. Tak jsem se nas*al a povolil pojistku ventilátoru chladiče a byl klid. Klima klimovala (akorát, při delším stání na místě bez proudění vzduchu to ten malej ventilátorek sám neuchladil a lehce ztrácela výkon), absolvovali jsme s tím i dovolenou a všechno ok. Skoro jsem na to zapomněl...

Když jsem měnil před 14 dny olej tak jsem si zas vzpomněl, zkusil jsem zašroubovat pojistku zpátky a hele - ventilátor funguje jak má. Takže závěr. Technik měl pravdu, jednotka si chybu fakt přepsala sama, jen nedokážu říct, po jaké době. Jen vím, že po 15 tis. je to už ok.

Díky všem za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Ahoj, měl bych pár dotazů k tomuto tématu... 

 

 

- Chápu, že jsou tam dva ventilátory, jeden pro vodu motoru, druhý pro klimu. Mají mít oba tyto ventilátory dva rychlostní stupně, nebo ten pro klimu má pouze on/off? 

 

- Jak je možné, že po vytažení obou pojistek chlazení u baterky (30 a 40 A, pozice si nepamatuji) se při zapnutí klimy ventilátor stejně roztočí? Odkud je tedy napájen a řízen? (Zkoušeno na pár sekund, aby se nepřetlakoval kompresor) 

 

- Je možné, že klima zasahuje i do spínání hlavního ventilátoru, nebo si řídí pouze svůj vlastní? 

 

Díky moc! 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...