Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Omlouvam se, ze jsem se neozvala, ale zatim to vlastne nedopadlo. Jak jsem psala, auto vice mene samo naskocilo, odvezla jsem ho do jeho spravne garaze, ktera je ovsem otevrena. Tam opet chciplo ... no a kvuli venkovnim teplotam jsem to zatim neresila, protoze to nema smysl (navic ho vlastne v tuto chvili ani nepotrebuji). Zacnu to resit koncem dubna, kdy auto potrebuji prevest do Chech na technickou. Jakho tak znam, tak si s oteplenim a nabitim baterky da rict, dojede, technickou ziska bez problemu a pak az do podzimu bude sekat dobrotu (pokud ho budu drzet v suchu)... :-/

Vloženo

Zdravim, mam problem s nastartovánim favorita, baterka točí, problem je v tom že v poslední poloze klíčku před startem se vubec nerozsvítí palubka, ručička nádrže leží na nule a blinkry ani stěrače nereagujou. Na pojistky jsem koukal tak už mě napadá jenom spínací skříňka ale k tý je sakra špatnej přístup. Nevíte někdo jestli to nemůže být ještě něco jinýho než se do toho pustim? Díky

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Takze nejnovejsi zpravy z bojiste, tedy z garaze. Konecne jsem se odhodlala po zime nabit baterku a zkusit nastartovat. Chytlo to na 2. pokus bez problemu, jak jsem predpokladala. Proste uz mu neni zima a tak startuje.

Napada nekoho jak je mozne, ze nestartuje kdyz je mene nez 10 nad nulou???? Me to pripada ponekud zahadne...

Vloženo

Myslim, ze ne. Auto bylo celou zimu v garazi (ale otevrene). Kdyz je teplo a prsi, tak startuje (tedy od te doby co mam starter na radu znameho v igelitaku coz se velmi osvedcilo).

Vloženo

Vlhkost kondenzuje na předmětech tehdy, když jsou ty předměty STUDENĚJŠÍ než je okolní vzduch = například když celou noc skoro mrzne a k ránu se oteplí vlivem blížícího se východu Slunce (i když je ještě za obzorem, ovlivňuje teplotu atmosféry), na ještě neozářených = neohřátých předmětech se vysráží kapičky. Ty můžou dokonce zmrznout, pokud byl dotyčný předmět předtím vychlazený na teplotu pod 0°C. Přesně to se děje například když strčíš cokoliv s pokojovou teplotou do mrazáku a po vychlazení to znovu vytáhneš - okamžitě se takový předmět pokryje jinovatkou, vzniklou z vlhkosti obsažené v okolním vzduchu.

V případě Tvého fáčka nemusí mrznout, stačí když zkondenzuje kapalná voda - podle tohoto:

.... Je z 91 v technicaku je Skoda 135l TMBACA200.

....

je tomu fanoušovi přes 20 let, a přestože tvrdíš že máš :

... Favorit, vymenene kde co (filtr, kabely, svicky, pojistky, vyfuk)...

tako to v tomto případě důležité asi vyměněné nemáš - jde o nízkonapěťový kablík, kterým se vede signál od té kostky v rozdělovači (na kterou jsem Tě upozorňoval už na začátku) do samotné zapalovací jednotky na podběhu vedle cívky, nebo přímo o tuto jednotku případně cívku.

Někde je v izolaci prasklinka, která za sucha nevadí - ale jak do ní nasákne zkondenzovaná vlhkost - A NEMUSÍ JÍ VŮBEC BÝT TOLIK, ABY SE VYTVOŘILY KAPKY, STAČÍ JEN POVRCHOVÉ "OMŽENÍ" !!! - vznikne tam takzvaný SVOD - elektrický signál se částečně nebo úplně zkratuje na kostru a tam, kam je potřeba aby dorazil, jednoduše nedoleze. Pokud je taková mikroskopická, okem neviditelná prasklina někde v plášti nebo víčku indukční cívky, nemusí té vody být ani příslovečná kapka - a vn se na nějaké protlačování se kabelem do rozdělovače a dál ke svíčkám zvysoka vy...e a místo nějakého namáhavého přeskakování na svíčkách a zapalování benzínu ve válcích se odebéře rovnou čárou ke kostře...

Staří mechanici na tohle měli jeden trik - zkoušeli takový motor potmě. Přeskoky vn jsou ve tmě velice dobře viditelné jako namodralé záblesky. Doporučuju vyzkoušet taky. A i když nebude nikde nic vidět, může svody způsobovat závada v izolaci na obvodu s nízkým napětím - a tam žádné jiskry vidět nebudou. Jediným opravdu spolehlivým řešením pak je výměna podezřelých částí za určitě bezvadné. Jedná se o indukční snímač zapalování (ta "kostka" v rozdělovači), kabel kterým je indukční snímač spojený se zapalovací jednotkou, o samotnou zapalovací jednotku (= "krabička" na podběhu pod kapotou vedle válcové indukční cívky), spojovací kabely k indukční cívce a nakonec i tu indukční cívku.

Pokud by ani to nepomohlo, jsem se svými bastlířskými zkušenostmi v koncích a musel bych chca nechca uznat, že ten motor snad někdo proklel...

Vloženo

Aha, dik za objasneni. Takze asi tedy kondenzuje... dobra. Mam pocit, ze ten kabel se menil asi pred rokem nebo dvema (coz ovsem neznamena, ze by nepotreboval vymenit znovu, mozne je vsechno). Prasklinek nekde v izolaci tam bude asi hafo. Nekde tam je uz od vyroby vada, ze za vlhka to obcas totalne vybije baterku, ale nikdy se nikomu nepodarilo prijit na to kde to je. Obavam se, ze pri vymenovani podezrelych casti, bych musela vymenit cele auto... Trik se startovanim v noci vyzkousim, pokusim se dojet do Cech a vymenit co se da, pripadne opet vse predam svemu mechanikovi at si lame hlavu on.

Vrele diky za rady

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

četl jsem, že ten Favorit z roku 91, jak tady o něm píše autor tohoto vlákna, má ještě palivové čerpadlo, u kterého se musí ručně pumpovat benzín. Zajímalo by mě, po jaké době nebo za jakých okolností bylo nutno ručně pumpovat benzín u toho palivového čerpadla, jestli bylo možné nastartovat motor delším točením startérem, pokud bychom nenapumpovali benzín ručně. Auta s ručním pumpováním paliva neznám, proto se ptám. Proč u novějších aut už není potřeba benzín pumpovat ručně, v motorovém prostoru totiž nemají žádnou páčku ruční pumpy. Díky za odpověď

Vloženo

Ruční pumpičku měly auta s karburátorem - ruční páčka byla druhotný pohon membrány, primární bylo táhlo poháněný od (většinou) vačkovýho hřídele. Karburátor měl plovák, který přes páku uzavřel přítok benzínu - membránový čerpadlo přestalo dodávat, protože mělo na výstupu protitlak. Jinej způsob dodávky paliva z nádrže tenkrát auta neměly, z karburátoru se benzín v klidu částečně odpařoval a částečně odtekl zase zpátky potrubím do nádrže. Pokud se startovalo po delším odstavení, muselo se startérem tak dlouho točit motorem, dokud pumpička nenatáhla z nádrže palivo a nedopravila ho do karburátoru. Když byla možnost napumpovat palivo ručně, ušetřila se energie v baterce. U takový šáde s baterkou 37Ah (teprve pozdější měly 40Ah nebo dokonce 44Ah) to při 20stupňovým mrazu znamenalo buď a nebo - buď sis napumpoval benzín z nádrže ručně, nebo jsi nedokázal nastartovat...

Moderní motor má vstřikování, který vyžaduje stálej tlak paliva. Čerpadlo je proto elektrický, umístěný v nádrži, a do vstřikovače dodává stálej tlak - vepředu u motoru je regulační ventil, kterej nadbytečný palivo odpouští zpětným potrubím zpátky do nádrže. Palivo tak běhá neustále dokola, navíc mají tyhle motory v softwaru vyfikundaci, že se potrubí napumpuje už v momentě otevření dveří u řidiče = na start je všecko připravený, motor se jednou "okulí" dokola a bafne.

Vloženo

jeden známý startoval Felinu po delším odstavení a motor nastartoval ihned i když po zapnutí zapalování nepočkal pár sekund a ihned startoval. To se ta palivová soustava natlakuje takhle rychle i po delší odstávce auta když se nepočká pár sekund po zapnutí zapalování a startuje se ihned? Je u Feliny lepší počkat pár sekund po zapnutí zapalování?

Vloženo

Pokud má podávací čerpadlo v nádrži v pořádku zpětnou klapku = ventil zabraňující u stojícího auta odtečení paliva zpředu od vstřikování zpátky do nádrže, stačí k natlakování potrubí půl vteřiny - vteřina. Jen když je ta klapka v hajzlu, musí se čekat než se potrubí natlačí pokaždý znovu...

Vloženo

u moderních dieselových motorů se tlakuje palivové potrubí také po otevření dveří u řidiče jako u benzínových nebo je to u nich řešeno jinak? První Fabie z roku 99 měly tuto funkci také jako třeba Oktávky?

Vloženo

Funkce podávacího čerpadla je u aut, který ho mají ve výbavě, víceméně stejná - připravit palivo pod tlak tak, aby už při první otáčce motoru startérem bylo schopný dopravy do válce ve formě vhodný pro zážeh nebo vznět. Záleží jen na softwaru v ŘJ, jak je to vyřešený - jestli se tlakuje už při otevření dveří, nebo až v momentě otočení klíčem do první polohy... Pokud to natlakování na cca 0,1MPa (asi 1bar = přibližně 1atm) mají už oktávky, nevím proč by to pozdější fábule neměly taky.

  • o 2 roky později...
Vloženo

Ahoj, mám problém s karburátorovým favoritem. Za studena startuje dobře ale jakmile startují motor třeba 10minut po jízdě tak nedrží volnoběh. Musím držet plyn aby nechcípnul. Po chvíli jízdy se to srovná a voloběh zase drží. Odpojovač běhu naprázdno cvaká a vzduchová přívěra je otevřená. Už si nevím rady co s tím...

Vloženo

Od začátku komplet seřídit karburátor - popis celýho nastavení karbce Pierburg je někde tady na fóru, myslím že ho někdo pověsil do sekce Felicie, kam ale nepatří jen zdánlivě, ono se koncem 90. let v Bolce vyrobilo několik tisíc felicií bez vstřikování, ale právě s karbcem z prvního favorita = výhradně pro rozvojový málo civilizovaný trhy, v Evropě se to nesmělo prodávat... To co popisuješ je hooodně připomínající přechlastanej motor - buď nedrží zavřenej plovákovej ventil, nebo je blbo nastavená vejška hladiny v plovákový komoře...

Vloženo

Jenže tam je rohatka, která po každým přidání plynu o jeden zoubek tu přívěru zase otevírá = "ubírá" sytič. Ta rohatka by musela bejt omletá nebo by muselo vypadnout to táhlo k ní. Když půjde podle manuálu krok za krokem, musí příčinu najít tak jako tak.

Vloženo

Sytič, je otevřený, to už jsem zkoumal. Hladina v plovákové komoře mě taky napadla ale ještě jsem to nerozdělal. Myslím že se ten karburátor montoval i do Octavií pro ruský trh.

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...