Přejít na obsah

Nestartuje (motor s karburátorem)


m.macala

Doporučené příspěvky

Mne robi nieco velmi podobne. Kupil som novu baterku a to iste. Vyskusal som inu novu a stale to iste. Najprv si zmeraj kludovy odber. Ale ta baterka sa ti nova zide tak ci tak.

Mne nieco baterku vybija. Len neviem dojst na to ze co. Bolo by to jednoduche keby ju nieco vybijalo stale. To sa lahko hlada.

No mne ju nieco vybija len sem tam. A to je dost komplikovane zmerat kedze merias a vsetko je v pohode.

Tú batériu idem tak,či tak kúpiť.Je už slabá.Mám tiež obavy,že sa mi to bude opakovať.No uvidím a dám vedieť.Ešte budem merať kludovy odber.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

alberto - To mas tie rady typu: Kup NOVU baterku a mas po problemoch...

Neber kazdu radu ako spravnu. Aj 10 rocna baterka moze byz este dobra. Zalezi ako bolo o nu starane, co ju dobijalo a samozrejme znacka/podareny kus.

Tak zmeraj kludovy odber. Skus bez radia a alarmu ak mas.

Kedze ja s favom nejazdim cez zimu a odpociva v garazi, tak som moc nezistoval co ma vybija. Ale budem sa musiet dokopat. Pride jar a potom uz bude neskoro na hladanie chyb. Ale ked mne sa v takej zime nechceee... <_<

V mojom pripade sa to chova tak ako tebe. Dam aj novu nabitu baterku a nastartuje v pohode. Dalsi den tiez. Na treti tiez. Prejdem 10 km, vypnem a uz nenastartujem. Tvari sa to ako slaba baterka. Ledva pretoci. Najprv som myslel ze dobijanie. To som pomeral a preventivne vymenil regler. Nic sa tym nevyriesilo. Skusil som mat odpojene radio, ale kludovy odber sa nejak nezmenil. Zaujimave je ze sa dokaze vybit aj ked je iba odparkovane 2-3 dni. V kazdom pripade ked sa mi bude chciet do tej zimy nieco robit a nieco aj vyriesim tak ti dam vediet. ;)

Editováno: , autor: MAUpick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes som dopratal úplne novú batériu,a.......a problém pokračuje ďalej.Viete ešte mi niekto poradiť?

Ďakujem za každú radu.

:palec2: Tu NOVU BATERKU daj nabit!!!! :)

Stara baterka nestartovala na 4 den, A NOVA baterka vobec???? ;):)

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stara baterka nestartovala na 4 den, A NOVA baterka vobec???? ;):)

Nepochopil si ma ,na starej baterke som po 4 dnoch nenaštartoval.Teraz nemožem na nej natočiť motor ,už asi po necelých dvoch týždnoch.Vymenil som ju za novú,ale natočiť to stále nejde.

Štartér točí ako blázon,palivo ide,iskra ide.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nedá mi to aby som túto tému nedokončil.Odtiahol som to konečne kamarátovi do servisu.........a chybu mi odstránil.Celý tento problém bol v expanznej palivovej nádržke(neviem či som sa dobre vyjadril,je to tá malá nádobka na karburátore)Ešte som ju nemenil,prepojil mi ju na priamo.od vtedy nemám problém so štartovaním ani po 4 dnoch.(viac som neskúšal)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

caute vsichni mam takovej problem s startovanim vo fovorite ked stocim klucikom tak jen toci toci a nic tak jsem skousel ci svicki hadzou iskru a nic po iskre ani stopi tak sem skusil ci ma civka prud no nic tak ja uz newim si rady kde bi mohla bit vada za odpvjedi dekuji :)

skús či Ti ide prúd do cievky.Keď áno,tak je v háji cievka,alebo cievka v rozdelovači,alebo ta mala skrinka pri cievke,tuším sa to volá elektronicke zapaľovanie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Mam problem s favoritom. Ked som vecer zaparkovaval auto tak vsetko v pohode bolo, ale rano som nevedel nastartovat. Len tocilo motor a nechcelo chytit. Som si najprv myslel ze to bude baterka, tak som poziadal kamosa, aby ma roztiahol a ja som zaradil rychlost aby naskocilo. Lenze ani to neslo. Motor sice nabehol, ale nedal sa udrzat. ked som mal na volnobehu a boli vysoke otazky a drzal plyn tak isiel, ale ked som sa chcel roznehnut tak ako keby nemal vykon a zdochinal mi.. ani na ten volnobeh nesiel poriadne, stale otacky klesali a klesali az motor zdochol, ani plyn nepomahal .. som skusil doplnit benzin a naliat tam velfobin koli vode, ale aj tak neslo. Tak som vycistil sviecky ale to tiez nepomohlo. ked som otvoril ten kryt a pozrel sa ci vstrekuje palivo do motoru tak aj napriek tomu, ze som stlacal plyn tak do motoru nic nestriekalo, co mi je cudne(neviem ci by malo, ale asi hej) .. neviete mi poradit kde moze byt problem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 10 měsíců později...

Zdravim,

mam pred 3 mesici kompletne prekontrolovany a serizeny Favorit, vymenene kde co (filtr, kabely, svicky, pojistky, vyfuk)... Vsechno bylo naprosto v pohode, ale posledni mesic stalo auto v garazi. Mela jsem problemy nastartovat, ale nakonec naskocilo (po prechlastani a kratsim odpocinku). Jenze po dojeti na misto B a zaparkovani venku, jsem druhy den uz proste nenastartovala. Presneji startovat se pokousi, ale nenaskoci. V baterce to neni, tu jsem vymontovala a dobila doma. Starter toci, zadny kabel nebo hadicka nikde viditelne neplanda, svicky jsem ocistila, vnitrek rozdelovace utrela od vlhkosti (dle rady).

Netusim co s tim a jsem ve Francii, takze sehnat mechanika na favo je ponekud obtizne.

Muzete mi nekdo poradit? A prosim, nejak lidsky, s podrobnym popisem rozeberu a slozim skoro cokoliv, ale v autech se opravdu nevyznam.

predem diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mělo by sa začít tím, že se napíše, o jaký Favorit se jedná - jestli karbcový, nebo vstřikový. Nejdříve je potřeba zjistit, jestli po několika neúspěšných pokusech o natočení jsou nebo nejsou svíčky mokré od paliva - pokud jsou, je problém v zapalování, pokud jsou suché, je závada v přípravě směsi nebo dopravě paliva z nádrže.

Palivo by měl umět zkontrolovat každý mechanik i nespecialista na škodovky. Karbíkový favorit má klasické membránové čerpadlo na boku bloku, bohužel už bez ruční páčky pro manuální napumpování (tu měla naposled "stará dobrá šáde"). Modernější vstřikové favority mají elektrické podávací čerpadlo v nádrži a na boku bloku mají jen zaslepenou obdélníkovou díru.

Kontrola zapalování se dělá od indukční cívky/zapalovacího trafa - podle toho, jestli je fáčko 1) karbec = má kulatou indukčku vzhledově stejnou jako ve Š120 nebo 2) vstřik = má hranaté v černém plastu zalité zapalovací "trafo". Vytáhne se kabel ze středu víčka rozdělovače, konec se přidrží asi 1,5mm od kostry (čehokoliv kovového v motorovém prostoru) a pomocník za volantem zkusí zastartovat - zapalování musí dávat jiskry. Pozor na manipulaci v tomto stavu, Favorit jakékoliv verze dává na zapalování nejméně 10-12kV a to už je pořádná pecka, když to jednoho "KOPNE"!

Pokud kabel jiskru nedává, je vadný právě ten zdroj vn (indukčka nebo trafo) anebo do zapalování nejdou impulsy od čidla - to je taková kostička v rozdělovači, kolem které se otáčí speciální 4ramenný magnet ve tvaru kříže. Vždycky když kolem snímače proběhne jedno rameno kříže, snímač dá impuls který "odpálí" vn výboj na výstupu indukční cívky/trafa. Ty snímače dost odcházely a opravit se to nedá jinak než výměnou, stejně tak pokud je vadný zdroj vn (indukční cívka/trafo).

Pokud na výstupu z indukční cívky vn je, je dalším možným zdrojem poruch víčko rozdělovače nebo palec. Pouhé odstranění vlhkosti nepomůže, jestli už je na nějakém povrchu zvenku nebo i zevnitř víčka nebo na palci vypálená vodivá cestička od předchozího svodu vn po nečistotě. Může být i přerušený odrušovací odpor v palci. Víčko je potřeba demontovat, vymýt celé benzínem (stačí ten z kanystru nebo obyčejný technický) a prohlédnout, jestli někde nejsou černé cestičky spojující vývody vn s tělesem rozdělovače = svody vn na kostru. Dočasně se dají opravit poctivým vyškrábáním nebo vybroušením až do "živého masa" = do nezuhelnatělého bakelitu, definitivní opravou je ale výhradně výměna víčka za nové. To samé platí i pro palec. Důležité taky je pořadí, ve kterém jednotlivé svíce dostávají vn impuls - aby jiskřily v okamžiku, kdy je kolem svíce připravená stlačená směs a ne jindy. To pořadí je 1 - 3 - 4 - 2, první válec má kabel zapojený do víčka rozdělovače tam, kde by byla číslice 2 na hodinovém ciferníku - při pohledu na motor zpředu od masky.

Kabely a svíce už měněné jsou, tam by problém být neměl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavel: neni mi uplne jasne, jak mam startovat a sledovat jiskru co hazi svicka (kostra svicky je ta kovova cast????) pres otevrenou kapotu jaksi do motoru nevidim... Na to budu muset nekde uhnat nejakeho cloveka, ze... :(

Ekkar: o jaky farovit.... ehm... nemam nejmensi tuseni. Je z 91 v technicaku je Skoda 135l TMBACA200.

Svicky jsou mokre od paliva.

Ja manualni packu na pumpovani paliva mam! tak nejak v predu.... A i ji pouzivam, ale tentokrat to nejak nepomohlo...

Co je indukcni civka nebo zapalovaci trafo? Kazdopadne nic hranateho cerneho plastoveho pobliz motoru nemam, takze tam budu mit nejsip tu civku - myslis to cemu laicky rikam zozdelovac?.... Rozdelovac poznam, ale kabelu je tam 5, je jedno ktery pouziju? (tedy predpokladam, ze ne ten co jde ze starteru).

Takze az seznu nejakeho dobrovolnika, pustim se do pokusi se svickami, zatim zkusim to ostatni. DIKY

Vymyti vicka zvladnu... Kabely zapojoval mechanik, ja je prepojovala po jednom, takze jsem je nemohla prohodit, tam snad chyba nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...