Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den.

Vlastním seat toledo 8/2014 a mám problém s chováním auta. Mám 17tky kola a při jízdě po dálnici v rychlosti okolo 150kmh se auto chová jako kdyby foukal boční vítr, i když je bezvětří. Při jízdě po okrskách auto pořád někam uskakuje. Zkusil jsem dát 15tky kola a dělá to pořád. Byl jsem asi v 6ti servisech na testu zavěšení nápravy, kde hodnoty všech kol se pohybují kolem 30-40 procent. Máte někdo taky takový problém? Děkuji

 sem zažil něco podobného sice ne v takové rychlosti ale hlavně v prudších zatáčkách auto jakoby "plave" (jak kdyby se zadek chtěl utrhnout) ale to nijak neřeším, trošku ubrat plyn a problém vyřešen :kol-28:  

nechej v tom projet nekoho dalsiho at ti potvrdi ze je to problem nebo jen pocit. Taky to zkus s trochu zatizenym autem...

  • Autor

Dělá to jak zatížené tak nezatížené. Když vezmu druhého rapida, tak ten to nedělá.

Řekl bych geometrie, ale tu jsi asi také nechal měřit. Pneu se opotřebovávají stejně? Nemohl by to dělat diferenciál? Popř. neblbne něco z elektroniky starající se o stabilitu? To by měl říci servis...

  • Autor

Geometrie je dobrá.Chyby v paměti žádný. Ale jak jsem zmínil, na testu zavěšení nápravy, kde se kola netočí je přilnavost cca 30-40% na všech kolech. Sjeté jsou rovnoměrně, akorát vnitřky mi přijdou trochu oskákané. Servisy se k tomu staví zády a zastoupení taky.

Š 120 se mi před "X" lety chovala obdobně a nakonec byla chyba v dotažení náprav a chybějící matce/šroubu v uchycení nápravy. Kamarád s řízením bojoval u "Medvěda" a vyklubal se z toho špatně upevněný tlumič. Pokud se jeví geometrie OK, zkontroloval bych veškeré uchycení náprav a jejich skupin. Pokud bys řekl, že jsi koupil předváděčku či auto od někoho jeté, tak bych měl podezření, že dostalo ránu a je v "rohlíku". Geometrie sedí, ale při jízdě se kroutí.

  • Autor

Kdepak. Auto jsem koupil uplně nové. Abych neměl starosti a hle.

mám taky Toledo a plave, nový to by OK tak 300km a pak to honíš po silnici, přesně jak píšeš, je to strašně náchylný na jakejkoliv větřík, to jezdim 16ky, tvrdý jak prkno a jakákoliv nerovnost na tož v zatáčce tě pěkně naklepe a posune o pár cenťáků vedle.

 

Nový znamená nový starosti, bojíš se do toho cokoliv dát, šáhnout na to, jseš takovej pokusnej králík v této cenové relaci. Jestli seš z Prahy, můžeš se zkusit projet mým porovnat si to.

  • Autor

Jj to by bylo super. Muzes mi na sebe poslat tel. Cislo a zkusime to porovnat a kdybys mel cas muzu ti zmerit tlumice na testu zaveseni aby jsme videli papirove rozdily. Ja prave zvazuji komplet podvozek od kw...

já osobně si myslím, že to je vlastnost auta. Na dálnici při vyšší rychlosti je auto hodně citlivý na cokoliv, takový neposedný a nemusí ani foukat vítr. Jakmile se zhoší podmínky na silnici - naprší, sníh, mám taky u Rapida pocit, jako by byl více neposedný a neměl takový grip jako ostatní auta který jsem kdy řídil. Stačí i malé nerovnosti a auto se stane zase neposedným, ale jakmile je asfalt suchý a dokonale rovný, přilnavost je jak u motokáry. Mám 16" kola...

Ono to možná bude mít souvislost s nastavením podvozku a řízení. Já mám zkušenost, že po nastavení posilovače na SPORT se auto zklidnilo. Neposedný bylo hlavně na výjetých kolejích. Po změně už to není tak markantní. Dál nezapomeňte, že se změkčoval podvozek od m.r.2014, což je výroba od 08/2013. To taky může mít vliv, přeci jen auto bylo celkově laděno víc aby sedělo jak přibytý a pak to najednou změkčili. Vím o čem mluvím. Měnil jsem tlumiče vzadu kvůli poskakování auta. Teď je auto sice takové měkčí a nedrncá ale do zatáček nejede už jako motokára, jako tomu byl před tím.

Pravdou je, že je auto hodně citlivé na vítr. Nemusí foukat ani moc a už je to znát a ve velkých rychlostech obzvlášť. V Německu jsem se 150 i víc nebál jet, na našich tankodálnicich to moc nejde. Ona to bude totiž asi daň za úzkou přední nápravu a moc zvednutý zadek, čímž je těžiště zadku poněkud zvednutý. Své by ke stabilitě asi řekli ti, co snižovali. I když zas tam většinou ještě bude mít vliv na pocit větší tvrdost takového podvozku. Snížené pružiny jsou většinou tvrdší....

  • Autor

Já mám konec srpna 2014. Už tam mám ty novější tlumiče a fakt se to nedá.přemýšlím nad podvozkem od kw. A změna řízení na toledu nejde. Respektive nejsou to stejné hodnoty jako u rapida.

Takze nie som sam s takymto pocitom, resp. faktom. Presne ako pise miklisek, chcelo by to, aby sa tu vyjadrili majitelia kratsich pruzin, ci po vymene sa auto sprava inak. Ja idem menit uz buduci tyzden, tak potom napisem postrehy a pridam foto.

  • Autor

Tak dnes jsem měl možnost porovnat s autem uživatele LEdit. Na testu tlumičů měl cca o 20% lepší výsledky, než mých 30-40%. Na dálnici se chovalo auto taky lépe. Nicméně přemýšlím, zda to nebylo proto, že moje 1.2TSI bude podstatně lehčí než jeho 1.4TSI s automaem. Každopádně moc děkuji a až něco vymyslím s tím mojím podvozkem, dáme testovací jízdu.

Já mám Rapid 1.2 77kW, srpen 2014 a musím říct, že mi při vyšších rychlostech také "plave". :/

Já květen 2014 a neplave

všechny Rapidy plavou, jenom s novým podvozkem méně :) Ale furt to je nestabilní koza. Už záleží jenom na řidiči jak je citlivý pro vnímání a z čeho přesedlal...

1.2 63kW a fouká-li, na dálnici plave zhruba stejně jako starý Citroen ZX. Což nevím je-li moc nebo málo :-)

Tak tak, boční vátr je šmejd. Přál bych vám jet v bočním větru z Ploće až k tunelu Svety rok (Chorvatsko)! Jsem si připadal jak na plachetnici, křižovat proti větru :D. A na Maselnici mě to fouklo do druhého pruhu. Ještě že tam nic nejelo. 

Auto je lehké a úzké takže při větším větru opravdu plave, doslova to auto musím držet na silnici... ale to mluvím o rychlosti nad 150km/h jinak není problém. Jel jsem ve větru i kolem 180km/h a velký problém to nebyl, ale pořád musíte mít na paměti že je to jenom Rapid. Passat se chová jinak no :-)

  • Autor

No jo ale já tohle plavání pociťuji i v bezvětří. Zajímalo by mě, jak se auto chová po snížení.

Hm, tak v bezvětří mi auto sedí jak přibitý.

U mě pocitově dost pomohly nízkoprofilové 17, ale při dálničních rychlostech to cítit je.

  • 3 týdny později...

taky mi to plave :-D stačí mikrovetricek na dalnici nebo i statovce a je to brutalne cejtit a auto to tahne na stranu. 15ky kola. A paradni je zatacka ve vetsi ryhclsoti a nenadala nerovnůstka :-D to auto uplne odleti vzdycky.

 

Taky jsem si vsiml ze ikdyz vitr neni a jedu rychlej tak se jakoby odvaluje ze strany na stranu, rikal jsem si ze mi blbe seridili geometrii ale do doby nez jsem nasedl do referencniho rapida 1.2 tsi (2014) a delal to samy :-D

 

Posilovac menit nehodlam do mesta jsem rozmazlenej tocit jen prstíkem :D

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.