Publikováno Srpen 27, 201510 r Zdravím, moc bych potřeboval poradit. Předem upozorňuji, že nejsem žádný odborník. Včera jsem si koupil ojetou FABII 1.2 HTP 12 V, 40 KW, rok výroby 2004, najeto cca122 000 km. Všiml jsem si že při jízdě mezi 2 a 3 tisíci mi motor jakoby ztrátí výkon, respektive se ten výkon nezvyšuje plynule s otáčkami, přičemž otáčky se normálně při sešlápnutí plynu zvyšují a jakmile otáčky dosáhnou 3 tisíc, tak, auto jakoby "ožije" a výkon jde nahoru (zrychluje). Moc děkuji za radu, opravdu nemám tušení, čím by to mohlo být. PS: omlouvám se, ale lépe to asi už nedokážu popsat. Upraveno Srpen 27, 201510 r od renny89
Srpen 27, 201510 r no, především mi na výše uvedené informaci něco nesedí ... buď je to 12 ventil a tudíž to bude 47kW, nebo to musí být 6 ventil, pokud je to 40kW. Pokud se ale opravdu jedná o 12V, tak pak je to normální, auto v rozmezí otáček 2-2,8t ot nejede, ožívá právě před těmi 3000 ot., je to dáno průběhem krouťáku, ketrý je tuším max. právě kousíček za 3t ot. Takže pokud je to opravdu 12V, je potřeba si zvyknout, že je nutné motor více točit, takže pokud je potřeba výkon, tak než to dusit při 60km/h na čtyřku, raději podřadit na trojáka, aby otáčky šli k těm 3000. Když jsem kdysi přecházel z Feldy 1,3MPi na tuto Fábuli, měl jsem též pocit že to vůbec nejede, ale bylo potřeba se s tím jen naučit jezdit, holt ten motor potřebuje úplně něco jiného
Srpen 27, 201510 r Autor Omlouvám se, spletl jsem se, je to ten 6 V. Myslíte že by to sedělo i na tento typ motoru? Děkuji.
Srpen 27, 201510 r nevím, s touto motorizací jsem nikdy nejel, ale asi jo (myslím že má max.krouťák posazen níže než 12V - někde tu dokonce byly křivky zveřejněny, ale už nevím kde)... možná ještě pro doplnění ... z jakého auta se přesedalo na F I ? ... protože tam asi primárně vidím kámen úrazu
Srpen 27, 201510 r Ano, i u 40kw to mezi 2 a cca 2,7tis ot. zrychluje vlažně (ale zas ne že by to bylo líné (s ohledem na max výkon) ale i v tomto pásmu se dá zrychlovat při výjezdu z obce a nezdržovat provoz) a pak se to probouzí, až někde kousek za 4tis. ot. Pokud je auto vybaveno klimatizaci tak ta ubírá dost na výkonu a hlavně chuti motoru jít do otáček. Edit: Ale aby jsme si rozuměli, nejedná se o propad, výkon akorát roste pozvolna a okolo těch 3tis to zabere "živěji". Upraveno Srpen 27, 201510 r od Martab
Srpen 28, 201510 r Autor To malta: S tříválvovými Fabiemi už nějakou zkušenost mám, byť se jednalo o II. řadu Fabie 1.2 44 kw (cca jsem na ní jezdil 7 let, není ale moje :-D ). S tím problémem se to od včerejška malinko pohnulo jiným směrem, motor kolem 3000 otáček začne cukat, ten chlápek co mi to pordával tvrdí, že ventily jsou udělaný a že navíc hlava je přebroušená. Navrhoval, že by se mohlo jednat o špatnou cívku na válci. Proto jsem taky volal do autorizovanýho servisu, kde to jako jednu z možností nevyloučily, ale že prej mě objednají na diagnostiku, asi mě už nic jiného nezbyde
Srpen 28, 201510 r cívka to být může, ale určitě si nech přeměřit i tlaky ... ono říkat může co chce, je otázka zda vůbec byly dělané, jak a taky kdy ...
Srpen 28, 201510 r Autor mě tvrdil, že to dělal asi před měsícem... Možná by ještě stálo za zmínku, že když motor běží na volnoběh tak to nic nedělá... Upraveno Srpen 28, 201510 r od renny89
Srpen 28, 201510 r jinak velice výstižně to je popsáno v tomto vtipu http://forum.skodahome.cz/topic/31-vtipy-vtipné-obrázky-videa/?p=2081778
Srpen 28, 201510 r To muselo být za půl darma,jinak si nedovedu vysvětlit proč jsi to koupil.. Upraveno Srpen 28, 201510 r od standavfr
Srpen 28, 201510 r Priebehy krutiacich momentov pre motory FI sa daju najst tu - http://www.railweb.sk/Skoda/Mot_Fabb.html
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.