Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

No. Chtěl jsem zde jen dodat, že stejný problém jako Fabii I 1.4 16v, tápí i Fabii II v jiné motorizaci. Myslím si, že je to zajímavý příspěvek do tohoto tématu. Proto jsem to zde psal.

Přidávám se taky do klubu klepajících, táta má fabku 1.4 16V BBY. Najeto podle všeho i kontroly cca 135 tisíc. Motor na volnoběhu a nižších otáčkách takto klepe. Po zahřátí mám pocit že též, zvuk bych spíš přičítal hydroštelům. Olej měním Shell Helix Ultra 5w-40 a motor olej nebere(měníme po 5000-6000 každý rok, více nenajedem). Já osobně mám z tohoto větší strach než otec, ale u mě je to normální. Když jsem koukal na fotky zde, docela jsem se zhrozil. 

Budu se snažit to vyřešit, ale snad to nebude tak závažné jako to někteří popisují. 

Edit: co se stane při neřešení opotřebení pístů? Můj předpoklad je přidření motoru nebo ztráta komprese.

Jirka

Upraveno od mi5

... Každopádně v motoru 1.6 16v BTS, už vložka podle informací není,...

Chyba, vložky tam jsou - ale už ne vyndávací, jako bejvávaly třeba v šáde, ale jsou komplet na pevno zalitý v hnilíkovým bloku, takže můžou bejt tenčí a s lepším kontaktem na chladicí médium. Problém při jejich minimální tloušťce je, že do nich nejde udělat ani "první výbrus" - jsou prostě tak tenký, že pokud se z originálního průměru vydřou do oválu, musí se vyhodit celej polomotor i s těma zalitýma vložkama...

Jasně. Defakto již nejsou vyndavací, takže jako by tam nebyly. Každopádně jsem nevěděl, že nelze udělat ani výbrus. Takže novej polomotor jen tak z hecu... to je drahej špás. No olej se neztrácí, za tepla klid, tak ještě zůstává doma.

  • 9 měsíců později...

Přečetl jsem celé vlákno a několik lidí položilo otázku co se stane když se to nebude řešit. Vzhledem k nákladnosti opravy se mi to taky řešit nechce, ale mám strach, že se přidře motor, nebo se vinou rázů pístu o blok poškodí právě ten blok motoru. Houmr tady psal, že to nechá být a bude jezdit dál, tak by mě zajímalo jak se mu motor chová teď po čase.

  • 4 týdny později...

Síce mám Fabiu II z motorom 1.4 kod BXW ale najazdil som od posledného príspevku cez 20tkm a klepe to rovnako. Motor ide dobre takže zatiaľ nerieším. Myslím že skutočné vyriešenie problému by bolo ak by sa vyrábali modifikované piesty, ktoré budú mať tú teflonovú vrstvu lepšie spravenú alebo nejakou inou  technológiou riešenú.

 

Nejaké lepšie piesty sa na takýto motor aj vyrábajú ??

Ahoj kluci potřebuji radu má verze 55KW snímač klepání motoru?Pokud ano kde ho najdu?Má někdo schéma?Díky za radu

Upraveno od lukes128

zozadu bloku motora , v strede pod skrutkou M8

post-51372-0-86557400-1441828260_thumb.j

Je možné,že pokud je snímač klepání špatný tak motor klepe(jako ventily-Hydraulická zdvihátka)?Mě právě motor klepe a řeším čím to je.Dnes jsem natankoval  benzin Shell V-power(95) a klepe stále stejně za studena více a za tepla méně,ale klepe pořád.Díky moc za radu.

Co hydraulická zdvihátka ventilů? Anebo ti klepe píst... Mimochodem, hned první vyvěšené téma v této sekci se jmenuje "1.4 16V klepe"...  Slučuji tedy vlákna dohromady.

Kluci když je špatný senzor klepání je možné že klepot zní jako ventily nebo hydroštely?Díky za radu

Upraveno od lukes128

Nie nie je ...

Upraveno od suri.

Pritelkyne se uci jezdit a drzela dlouho seslapnutou spojku a to hodne krat je mozne ze tim zpusobila vuli na klikove hrideli presneji vuli na axialnim lozisku kliky?Co vy na to?Motor klepe no spise cinka jako by byly na vine ventily...Pred tydnem auto neklepalo po jizde pritelkyne zacalo klepat za studena i po zahrati...Diky moc za rady

Dej to někomu, kdo rozumí autům. Tohle nemá valný smysl - nikdo z nás tady neslyší co a kde ti tam klepe. Nahraj to a dej na you tube a zkus odposlechnout, odkud ten zvuk jde. To bude asi maximum, co se s tím tady dá dělat.

  • 6 měsíců později...

Půl roku pryč a ještě nikdo mi neodpověděl jak se mu chová klepající motor po několika tkm. Ppoškodil se blok, vytahal se ojniční čep tak, že se potkal píst s ventilem ( hypoteticky), motor začal žrát olej ve velkém, nebo se to projevuje nějak jinak a nebo je to dokonce beze změny?

  • 1 měsíc později...

zdravim vas pani. Roomster BXW 189000 km. klepe ako stary diesel :D hlavne pod zatazou. Hydrostely vymenene, olej , filter vsetko origo diely a ziadna zmena. klepe mi to asi 4 mesiace a cca 6000 km. dalsie opravy neplanujem. pockam kym motor klakne a za 500 eur sa da zohnat iny. neviem kolko vyjde vymena piestov a kde ich a za kolko zohnat. tak zatial tolko moje postrehy.

Pri cca rovnakých KM to aj mne na rovnakom motore začalo poklepkávať ale zatiaľ je to v norme myslím (nieje to ako nové ale stačí).

 

Mne mechanik povedal, že vymena je nerentabilná ale keby chcem tak mi ich vymení tie piesty, už ich menil na niekoľko VW Polo.

 

Inak piesty ani neviem odkiaľ by som zohnal, no autokelly nerátam tam je to drahé a neoplatí sa to.

Podľa rozmeru by pasoval tento piest, ale osobne neviem nemám skúsenosť nie som na toľko znalý. http://www.cc-autodily.cz/pist-uplny-76-50?brand=SKODA&model=FABIA

 

PS: moderátor by to mohol presunúť do Sekcie z Fabia II/Roomster.

Tohle vlákno se původně týkalo motoru 1,4 16V 55kW/74kW v jedničkový fábuli, až dodatečně se do něj začalo přispívat i od vlastníků "fábul dvojek" a roomů ohledně výkonový varianty 63kW.

 

A co se toho pístu týká, tak bych za to nic nedal, že pro agregát BXW/CGGB už písty jako takový jako samostatnej náhradní díl ani nejdou sehnat - nikde jsem je nenašel, všude kde se vyskytuje označení "píst pro motor VW 1,4 16V" se jedná o ND pro motor AUA/AUB. Nejsem si vůbec jistej, jestli jsou s tou novější výkonovou variantou rozměrově kompatibilní...

  • 5 týdnů později...

Zdravím, viem že je tu veľa tém ohladom klepania ale ani jedna nesedi na moj motor. Takze problem motor klepe ci je studeny alebo teply klepe vzdy taktiez klepe pri zrychlovani. pri rozbiehani je to priam sialene, vymenil som rozvody olej mam  shell ultra helix 5w40, vyčistil som sacie potrubie skrtiacu klapku, odlucovac oleja, sviecky origo skoda. Pocul som vela nazorov ze su do hydrosteli ale klepanie zvrchu nieje pocut. ked som pod autom tam je to najhorsie zvuk vychadza okolo olejoveho filtra alebo priblizne v tej casti motora. Prosim poradte som uz zufali . Motor 1,4 74kw BBZ,2004, 270 tisic.

Nevidím žádný důvod pro založení identického tématu, když už tady jedno dávno je. Témata jsem sloučil.

Hlavu dole , piesty von a vieš na čom si ... s tade ide klepot , na niektorých autách aj 350000km vkuse a jazdia ... 

Taky jsem si všiml že mi v autě při přidání plynu něco klepe. Je to u tohohle auta normální nebo to značí nějaký závažný problém ?

Včera som bol v servise mechanik mi povedal ze odchadza kľuka. ked som auto kupoval bol tam shell helix HX7 10W40. ja som tam dal helix utltra 5W40 a tym som vraj skurvil kľuku, 5W40 je riedsi a kľuka nebola dobre mazana. zmena oleja s5 na 10W40 uz vraj nepomoze ked to raz klepe uz neprestane. Je na tom nieco pravdive ??

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.