Přejít na obsah

1.4 16V klepe


xman

Doporučené příspěvky

Tak dnes v servisu. Vyměněny pístní čepy, ale jelikož je to komplet, tak i s písty.Staré písty měly poškrábaný teflon -rýhy a hodně karbonu na sobě.Byly vyfoceny a poslány do škodovky. Těm se pošrábané písty s rýhama nelíbí a říkali, že asi dají nový celý motor.Zatím rozhodují a nerozhodli jak bude.

Tak to vidíš.Ať dají novej motor.Vlastíku až budeš vědět rezultát ,tak mě cinkni abychom vyprovokovali p.Haraburdu s výměnou i u mě.Jo a ještě jsem se dozvěděl o víkendu ,že tento problém měl jeden člověk u tchýně na vsi a tomu v záruce měnili blok a potom OK.Tak zatím čus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes došel nový polomotor- pouze blok s klikovým hřídelem a písty, ovšem bez nových ojnic.Zatím řeší zda dají i nové ojnice nebo nechají staré.Pak by se dali nové ložiska ojnic. Hlava motoru zůstane stará. Zatím předčasné závěry, nijak bych to neřešil, protože nevíme zdali toto pomůže a nebude závada ještš někde jinde. Třeba ve ventilech a pod.To se uvidí až po nastartování a několika studených startech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kludne to mozu byt aj ojnicne loziska... nemaju nacatu konzistenciu ked sa na ne kuknes?

Pokud nedají nové ojnice ,ale zůstanou staré,tak se dají samozřejmě nové ložiska na ojnice.To jenom protože klikovka v bloku je nová a je to součást která se musí měnit spolu.

Tady už je to o něčem jiném, nejde vyměnit jen samotná klikovka jako dříve u starších motorů, ale pouze klikovka jako komplet s blokem motoru a to je pěkně drahá záležitost.Stejně jako dřív šly měnit samostatně vložky válců, teď je to součást bloku a musí se měnit komplet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,mam jeste jeden problem.Pri studenym startu mi motor jakoby vrzne,kdyz chytne otacky.Blizi se mi servis,tak me napadlo ze to delaji rozvody.

Je to mozny,nebo jestli s tim mate nekdo zkusenost,tak prosim o radu.

Diky.

Tak to je myslím těžký radit ,když jsme neslyšeli ten tvůj zvuk.Ale pravda je ,že mě občas při startu taky motor "zakňučí" a to mám najeto pouze 17.830km ,takže rozvody? U mě to vypadá spíš na čerpadlo,pumpu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste jsem to zkousel poslouchat a lepsi vysvetleni bude,ze neco o neco skrtne.Jako kdyz ma neco vuli a vybrací,kterou ma motor pri startu se to vychili a zavadi o neco.A kdyz to chytne otacky a motor se uklidni prestane to.Vzdy to trva asi jen pul vteriny.Dela to i kdyz je motor trochu zahraty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes auto ze servisu po výměně bloku s klikovkou a písty. Studené starty bez klepání. Tak budu zkoušet pár startů.Škodovka všechno uhradila jako nevyřešenou záruku, takže zadarmo a plná dvouletá záruka na včechny vyměněné díly. Škodovka o tomto problému asi ví a proto nechává kontrolovat jako první písty. Takže klepání bude asi tam.I vedoucí servisu to potvrdil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes auto ze servisu po výměně bloku s klikovkou a písty. Studené starty bez klepání. Tak budu zkoušet pár startů.Škodovka všechno uhradila jako nevyřešenou záruku, takže zadarmo a plná dvouletá záruka na včechny vyměněné díly. Škodovka o tomto problému asi ví a proto nechává kontrolovat jako první písty. Takže klepání bude asi tam.I vedoucí servisu to potvrdil.

Mohol by som sa opytat pri akych ot. radis vyssie stupne? Celkom by ma zaujimalo ci to nemoze mat nejaky suvis s tym, ci sa radi v nizkych alebo vyssich ot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes auto ze servisu po výměně bloku s klikovkou a písty. Studené starty bez klepání. Tak budu zkoušet pár startů.Škodovka všechno uhradila jako nevyřešenou záruku, takže zadarmo a plná dvouletá záruka na včechny vyměněné díly. Škodovka o tomto problému asi ví a proto nechává kontrolovat jako první písty. Takže klepání bude asi tam.I vedoucí servisu to potvrdil.

To je super.V pondělí do servisu nastupuju na záruku s autem na to samé. Kéž by to dalo pokoj :palec2: .Ale vypadá to ,že to klepání opravdu dělají písty.Takže zdá se téma je vyřešeno. To Sranki: já osobně řadím tak při 2500-3000ot.Myslím ,že s tímhle to nemá souvislost. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si to také tak, otáčky by neměly klesnout pod 2000 otáček. Pak přeřadit,motor nepodtáčet ale spíš udržovat v otáčkách.

Mám tady ovšem problém s číslem motoru.Jelikož nový motor nemá vyraženo číslo,a ani v tecnickém průkazu není číslo motoru, informoval jsem se ve Škodě MB.Tam mi řekli, nějaké číslo a prý servis už bude vědět.Měl by tam servis vyrazit KOD MOTORU, což je BKY a pod.

Dnes s autem v servisu s techničákem a oni neví jestli mají první vyrazit na blok motoru kod a pak jít na Registr vozidel, nebo naopak.Napřed na registraci vozidel a pak vyrazit Kod motoru.

Máte někdo zkušenosti? PORAĎTE.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož se dnes na motoru neuvádí výrobní číslo,ale pouze kód motoru (v našem případě BKY) toto aut.servis vyrazí na motor (vše co bylo na starém motoru).Pro tuhle operaci je aut.servis oprávněn.Tímto se nic nemění a v TP zůstává to samé.Proto na registru vozidel se nic nemění a nemusíš nikam chodit.Ve škodovce už mají záznam vůči tvému VINu ,že je měněn motor za identický (starý se likviduje) a to stačí. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim.

Tak jsem vymenil olej za lepsi,oteplilo se a klepani je fuc.I za studena prede jak kocka.Podle me je to tim,ze kdyz je zima,tak ztuhlymu oleji kapku trva nez se roztece do vsech kanalku a co povidal kamos,je jich tam hafo moc.Vic nez u jinych aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim.

Tak jsem vymenil olej za lepsi,oteplilo se a klepani je fuc.I za studena prede jak kocka.Podle me je to tim,ze kdyz je zima,tak ztuhlymu oleji kapku trva nez se roztece do vsech kanalku a co povidal kamos,je jich tam hafo moc.Vic nez u jinych aut.

No a co jsi tam měl za olej dříve a co máš nyní. Jakou značku a viskozitu???.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim.

Tak jsem vymenil olej za lepsi,oteplilo se a klepani je fuc.I za studena prede jak kocka.Podle me je to tim,ze kdyz je zima,tak ztuhlymu oleji kapku trva nez se roztece do vsech kanalku a co povidal kamos,je jich tam hafo moc.Vic nez u jinych aut.

Tím olejem to není.Zkoušel jsem různý oleje a pořád to samý.A ta teplota taky nemá takový vliv.Stačí aby byl motor studený (už po 3hod v klidu mi to dělalo).

To Vlastik1: na mých pístech žádný rejžky na teflonu nebyly a válce taky krásně čistý ,ale naznalo se ,že je vůle na čepech.Takže celá sada nová.Zítra bude první start :) ,tak jsem zvědavej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím olejem to není.Zkoušel jsem různý oleje a pořád to samý.A ta teplota taky nemá takový vliv.Stačí aby byl motor studený (už po 3hod v klidu mi to dělalo).

To Vlastik1: na mých pístech žádný rejžky na teflonu nebyly a válce taky krásně čistý ,ale naznalo se ,že je vůle na čepech.Takže celá sada nová.Zítra bude první start :) ,tak jsem zvědavej.

Co je to za hloupost,ze na to nema vliv teplota oleje.Vzdyt je tuhy a trva mu nez se rozleje.A kdyz stojis tri hodiny,tak ti vetsina oleje stece do spodni casti motoru.Jinak predtim tam byl asi shell 5w40 a ted tam je liqui oil 5w40 plna syntetikya co mi dovezl kamarad.Dava se do aut znacky Saab,Saab turbo a Volvo.Motor je celkove tissi a spotreba sla okolo 1L dolu.Ted jezdim za 6,5 v prumeru a predtim za 8.Styl jizdy se nezmenil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je to za hloupost,ze na to nema vliv teplota oleje.Vzdyt je tuhy a trva mu nez se rozleje.A kdyz stojis tri hodiny,tak ti vetsina oleje stece do spodni casti motoru.Jinak predtim tam byl asi shell 5w40 a ted tam je liqui oil 5w40 plna syntetikya co mi dovezl kamarad.Dava se do aut znacky Saab,Saab turbo a Volvo.Motor je celkove tissi a spotreba sla okolo 1L dolu.Ted jezdim za 6,5 v prumeru a predtim za 8.Styl jizdy se nezmenil.

Já jsem nic neříkal o teplotě oleje !? :huh: (měl jsem na mysli teplotu vzduchu).Jen jsem mluvil o tom ,že mně nepomohla žádná výměna oleje (značky,viskozita),tudíž asi problém oleje to není.Jo a ten tvůj olej liqui má taky specifikaci VW502.00 a 505.00 ,takže nevidím rozdíl oproti Shell Helix Ultra 5W-40,který doporučuje Škoda.Tím samozřejmě nechci říct ,že v TVÉM případě to bylo olejem.Toto je pouze můj názor.Ale jestli Ti pomohla ta výměna ,tak buď rád. ;) Mě od problému pomohla až pouze výměna sady pístů a olej je tam furt ten samý.Co se týče spotřeby ,tak oněch 8litrů jsi měl opravdu hodně.Nevím způsob tvé jízdy ,ale já mám od novoty průměr města max do 7litrů a dálky 5,4litrů.

Editováno: , autor: verich
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Saatan: olejom to nebude vo väcsine pripadov to uz skusali majitelia s tymto problemom. inak tomu sa mi nechce verit ze zmenou oleja ti isla spotreba z 8 na 6,5 ved to mas 1,5 dole, si musel zmenit styl jazdy inak nemozne za predpokladu rovnakej prevadzky. keby este povies ze to spravilo do 0,5 tak este sa da verit ale uz aj to je otazne ale toto je uz moc nerealne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Saatan: olejom to nebude vo väcsine pripadov to uz skusali majitelia s tymto problemom. inak tomu sa mi nechce verit ze zmenou oleja ti isla spotreba z 8 na 6,5 ved to mas 1,5 dole, si musel zmenit styl jazdy inak nemozne za predpokladu rovnakej prevadzky. keby este povies ze to spravilo do 0,5 tak este sa da verit ale uz aj to je otazne ale toto je uz moc nerealne.

Cau chlape.Mala oprava.Melo tam byt,ze mi klesla spotreba z 8L na 7,5L.Za to se omlouvam.A co se tyce oleje,tak je mozny,ze puvodni majitel ho prejizdel a proto engine klepal.Mluvil jsem z vlastni zkusenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká oleje shell 5W-40, tak to je taky plná syntetika tak jako ten liqy ,tak si myslím že to klepání nemohlo být tím Taky uvidíš za měsíc provozu s tímto olejem, co ti to bude dělat.

Jinak HONZA-držím palce ať je to dobrý.Já jsem zvědavý. Ale pozor na věci měněné v záruce-na ty je záruka pouze 6 měsíců.U mě je už pozáruční se 100% slevou,tak záruka opět 2roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká oleje shell 5W-40, tak to je taky plná syntetika tak jako ten liqy ,tak si myslím že to klepání nemohlo být tím Taky uvidíš za měsíc provozu s tímto olejem, co ti to bude dělat.

Jinak HONZA-držím palce ať je to dobrý.Já jsem zvědavý. Ale pozor na věci měněné v záruce-na ty je záruka pouze 6 měsíců.U mě je už pozáruční se 100% slevou,tak záruka opět 2roky.

Zdravim Vas zo Slovenska.

U mna ten isty problem s klepanim motora za studena, Škoda Fabia 1.4. 16v 55kW Ambiente ICE 28000 km 2 roky 8 mesiacov.

Klepanie sa prejavilo po 23000 km 3mesiace po 2rocnej zaruke. Olej kupa shell 5w30 prva garancna castrol 5w30 druha 5w40

a po 3mesiacoch klepot studene starty. Vservise po kontrole vraj je to vporiadku ze to Skodovky robia. Pital som sa cito nemoze

bit olejom ked tam dali 5w40 namieto povodneho 5w30, ze nie lebo do fabii ide 5w40. Mne to nedalo tak som vymenil olej na povodny 5w30 a pomohlo to klepanie sa stratilo ale nie na dlho po mesiaci sa zacalo obiavovat a teraz klepe ako predtym,

takze tym olejom to nebolo. Volal som do MB tam ma odbili na nete som sa dopracoval k tymto strankam a len sa cudujem kolko

nas je stymto problemom osobne poznam este dve skody a jednu Ibizu. Tak sa my zda ze tie motory su nepodarky a Skodovka si to ne neprizna.

Prosim Vas neviete ako je to so zarukov pocul som ze na motr je 100tisic km a ci bi som opravu musel celu platit, podla toho

co citam to lacny spas neni. Je to hamba ze Fabie po par tisic km takto hrkocu a abi som sa bal ci sa z dlhsej cesty vratim.

Este raz vas vsetkych zdravy Jozo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim Vas zo Slovenska.

U mna ten isty problem s klepanim motora za studena, Škoda Fabia 1.4. 16v 55kW Ambiente ICE 28000 km 2 roky 8 mesiacov.

Klepanie sa prejavilo po 23000 km 3mesiace po 2rocnej zaruke. Olej kupa shell 5w30 prva garancna castrol 5w30 druha 5w40

a po 3mesiacoch klepot studene starty. Vservise po kontrole vraj je to vporiadku ze to Skodovky robia. Pital som sa cito nemoze

bit olejom ked tam dali 5w40 namieto povodneho 5w30, ze nie lebo do fabii ide 5w40. Mne to nedalo tak som vymenil olej na povodny 5w30 a pomohlo to klepanie sa stratilo ale nie na dlho po mesiaci sa zacalo obiavovat a teraz klepe ako predtym,

takze tym olejom to nebolo. Volal som do MB tam ma odbili na nete som sa dopracoval k tymto strankam a len sa cudujem kolko

nas je stymto problemom osobne poznam este dve skody a jednu Ibizu. Tak sa my zda ze tie motory su nepodarky a Skodovka si to ne neprizna.

Prosim Vas neviete ako je to so zarukov pocul som ze na motr je 100tisic km a ci bi som opravu musel celu platit, podla toho

co citam to lacny spas neni. Je to hamba ze Fabie po par tisic km takto hrkocu a abi som sa bal ci sa z dlhsej cesty vratim.

Este raz vas vsetkych zdravy Jozo.

Ahojda,

já i Vlastik1 již máme problém vyřešen.Tento problém způsobuje teflonová vrstva na pístech.Jediná pomoc je výměna pístů za nové.Olejem to skutečně není.Opravdu dlouhou dobu jsem to řešil na záruku přes Škoda MB a autorizovaný servis.Postup č.1 vymění hydr.nadzvihátka když to nepomůže vymění celou sadu pístů (písty,kroužky,čepy).Po demontáži pístů chce škodovka zaslat foto těchto pístů a potom rozhoduje o dalším postupu.U mě stačila výměna pístů.U Vlastíka1 byla tato teflonová vrstva poškozená (rýhy) a tak mu měnili celý blok motoru.Já jsem tam rýhy neměl a válce byly v pořádku,tak měnily pouze písty.Už to neklepe a motor má opravdu tichý chod.Myslím ,že mám problém vyřešen. :)

Záruka u nových vozů je po dobu dvou let bez omezení km na všechno ,dále pak 3roky na lak a 10let na prorezivění kastle (12let u oktávkyII).U nových modelů se dá dokoupit prodloužení záruky na 3-4roky za 6-12tisíc podle modelu a motoru.

Editováno: , autor: verich
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojda,

já i Vlastik1 již máme problém vyřešen.Tento problém způsobuje teflonová vrstva na pístech.Jediná pomoc je výměna pístů za nové.Olejem to skutečně není.Opravdu dlouhou dobu jsem to řešil na záruku přes Škoda MB a autorizovaný servis.Postup č.1 vymění hydr.nadzvihátka když to nepomůže vymění celou sadu pístů (písty,kroužky,čepy).Po demontáži pístů chce škodovka zaslat foto těchto pístů a potom rozhoduje o dalším postupu.U mě stačila výměna pístů.U Vlastíka1 byla tato teflonová vrstva poškozená (rýhy) a tak mu měnili celý blok motoru.Já jsem tam rýhy neměl a válce byly v pořádku,tak měnily pouze písty.Už to neklepe a motor má opravdu tichý chod.Myslím ,že mám problém vyřešen. :)

Záruka u nových vozů je po dobu dvou let bez omezení km na všechno ,dále pak 3roky na lak a 10let na prorezivění kastle (12let u oktávkyII).U nových modelů se dá dokoupit prodloužení záruky na 3-4roky za 6-12tisíc podle modelu a motoru.

Ahoj

tak to si ma nepotesil, takze ked to budem chcet odstranit budem si vsetko muset platit sam. Zaujimalo by ma v akych cenach

sa tie vymeny pohybuju?

Comu to davaju za vinu? vada materialu, vyrobna vada alebo nespravnov prevadzkov. Motor nepretacam ani nepodtaca

o vozitko sa staram, ziadne rally Paris Dakar.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...