Přejít na obsah

1.4 16V klepe


xman

Doporučené příspěvky

To RomanK: ahoj,já jsem měl problém s tím cvrlikáním motoru taky (řešili jsme to s Vlastikem1) na záruku mi to v servisu opravili a mám pokoj ,bohužel narozdíl od Vlastika1.Měnili mi nakonec písty.A ohledně toho zahoukání ,to mi dělá od začátku.Jenom občas ,ale je tam.Teď mám najeto cca 20500km a motor neklepe ,ale občas si zahoukne.Zkusím ten ventil ať ho vymění na záruku.I když je fakt ,že mi to zase tak nevadí.To klepání bylo otravnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

inak komu klepe motor nech si pozre ako sa v tu chvilu trase, ako HTP. inak nechapem ze vobec taketo nieco v dnesnej dobe a technologii montaze a vyroby sa moze stavat. som sklamany a ze by si clovek povedal ze 16V bude nemecka kvalita ( je to nemecky smejd ), skodovka moze ist do certa s tym ich pristupom a konkretne cely koncern vw ked nevedia ani motor poriadne spravit toto nie je normalne aby sa dialo s motorom po najazde 80tkm.

p.s.: som si myslel ze vw je na tom lepsie ale teda nic moc, po takychto skusenostiach neviem, neviem ci este niekedy skoda a koncern vw, to by musela byt super cena a zaruka (4-5 rokov) a nech ich vsetci sväty chrania ked by to zacalo klepat a podobne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vas,

jeste mam jeden poznatek. Doma mam forda 1.6 16V. V tom mem je od zacatku predepsany plne synteticky olej 5w-40. Taky jsou tam hydraulicka zdvihatka.

Jednou jsem se o tom bavil se servisakem, ten rovnou rikal zkusil synteticky olej. Tak si rikam, ze pokud mate problem, lepsi olej je asi nejlevnejsi varianta, pokud auto neni v zaruce.

Ale jinak na me cele to klepani pusobi tak, jako kdyby se spatne tlakovali zdvihatka. Za tepla merili mazaci tlaky a nikdy nic nenasli. Proste pri studenem startu, jako by byl nekde po ceste priskrceny kanalek, nebo prilis maly a potom trva chvili nez se olej natlaci do vsech zdvihatek, kterym nemusi nic byt. Me auto ve finalni fazi klepalo i v lete kdy olej neni tolik husty, dokonce stacilo po praci na parkovisti prijit a klepalo znovu, ne tolik intenzivne. Proste olej vytece ven ze zdvihatek a potom dlouho trva nez se natlakuji. Clovek nevi cemu verit, ale olej stoji cca 1500 a stejne se musi menit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je sice pekne ale co myslis ze za olej pouzivam v motore syntetiku 5W-40 a klepe to. neviem ci to zrovna bude tym olejom podla mna tam klepe uplne nieco ine ako len zdvihatka osobne si myslim ze tam je problem s tym piestom ako uz bolo spominane, jednoducho klepanie zdvihatka by asi nerobilo ze sa motor trochu chveje a po ako uz bolopisane cca 3 minutach uplny klud.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne síce neklepe, teda asi len cca 2 sekundy po štarte, ale môj mechanik má Oktu s týmto motorom 1,4 16V. Je to ten istý motor, len má inú prevodovku. Ale k veci. Hovoril, že po tom ako si tam dal olej 10W 40, prestalo klepanie, hlavne vraj v zime to bolo na nevydržanie. Mne nejaké pokusy s olejmi nie sú sympatické, výrobca hádam nie je dement, ale tento chlapík úž 40 rokov robí motory a hlavne škodovky, tak hádam vie čo robí. Podstatné je že motor mu už neklepe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne síce neklepe, teda asi len cca 2 sekundy po štarte, ale môj mechanik má Oktu s týmto motorom 1,4 16V. Je to ten istý motor, len má inú prevodovku. Ale k veci. Hovoril, že po tom ako si tam dal olej 10W 40, prestalo klepanie, hlavne vraj v zime to bolo na nevydržanie. Mne nejaké pokusy s olejmi nie sú sympatické, výrobca hádam nie je dement, ale tento chlapík úž 40 rokov robí motory a hlavne škodovky, tak hádam vie čo robí. Podstatné je že motor mu už neklepe.

nechtel jsem rozpoutat debatu o olejich. Ja do auta taky davam co je predepsane, zadne experimenty. Ale protoze me motor klepal a vim jak moc me to stvalo, chtel jsem si obcas i pekne kopnout, tak jsem jenom zminil moznost s olejem. Pokud auto jiz neni v zaruce, tak to byl takovy napad. V servisu vam jiste radi vymeni vsechno co si zaplatite, ale.. Ja jsem si se servisem uzil sve, dosel jsem tak daleko ze jsem podal stiznost na prejimaciho technika, myslim, ze moje pozadavky nebyli nikdy prehnane. Jo se servisem mate asi svoje zkusenosti...Dnes se tomu jenom usmivam,ale tehdy to bylo velmi neprijemne. Proste zalezi na koho clovek narazi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne síce neklepe, teda asi len cca 2 sekundy po štarte, ale môj mechanik má Oktu s týmto motorom 1,4 16V. Je to ten istý motor, len má inú prevodovku. Ale k veci. Hovoril, že po tom ako si tam dal olej 10W 40, prestalo klepanie, hlavne vraj v zime to bolo na nevydržanie. Mne nejaké pokusy s olejmi nie sú sympatické, výrobca hádam nie je dement, ale tento chlapík úž 40 rokov robí motory a hlavne škodovky, tak hádam vie čo robí. Podstatné je že motor mu už neklepe.

jaké pokusy s olejem, vždyť výrobce pro tento motor předepisuje VW 500.00 nebo 502.00 a to 10W-40 splňuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není...musí splňovat pouze normu VWxxx.xx, tudíž to snad může být i polosyntetika, na viskozitě nezáleží... Navíc si myslím, že při 10W-40 bude určitě klepat méně než při 5W-40...

Tyhle pokusy jsem dělal a klepání bylo stejné při jakémkoli oleji. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ je klepanie spôsobované nejakou vadou motora, ako napr. tu bola spomínaná poškodená teflonová vrstva, tak asi zmena typu oleja nemá vplyv. Keď auto dlho stojí a máš v motore nejaký riedky olej, ktorý síce dobre maže pri zahriatom motore, ale kým sa natlačí z vane až hore do hlavy tak mu to chvílu trvá. Hustejší olej nikdy tak nestečie dole do vane. Takto mi to bolo odôvodnené. Každý nech si leje do auta čo chce, ale mne sa na tom zdá čosi pravdy.

PS: Longlife oleje, tiež asi nie sú až také super, však?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ je klepanie spôsobované nejakou vadou motora, ako napr. tu bola spomínaná poškodená teflonová vrstva, tak asi zmena typu oleja nemá vplyv. Keď auto dlho stojí a máš v motore nejaký riedky olej, ktorý síce dobre maže pri zahriatom motore, ale kým sa natlačí z vane až hore do hlavy tak mu to chvílu trvá. Hustejší olej nikdy tak nestečie dole do vane. Takto mi to bolo odôvodnené. Každý nech si leje do auta čo chce, ale mne sa na tom zdá čosi pravdy.

PS: Longlife oleje, tiež asi nie sú až také super, však?

To je pravda...

Kdyby špatně tlakovali zdvihátka, dá se to možná vysledovat právě tou hustotou oleje... a zaměřit se tím směrem.

Vada je vada, ta se musí odstranit - reklamovat, pokud to jde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ je klepanie spôsobované nejakou vadou motora, ako napr. tu bola spomínaná poškodená teflonová vrstva, tak asi zmena typu oleja nemá vplyv. Keď auto dlho stojí a máš v motore nejaký riedky olej, ktorý síce dobre maže pri zahriatom motore, ale kým sa natlačí z vane až hore do hlavy tak mu to chvílu trvá. Hustejší olej nikdy tak nestečie dole do vane. Takto mi to bolo odôvodnené. Každý nech si leje do auta čo chce, ale mne sa na tom zdá čosi pravdy.

PS: Longlife oleje, tiež asi nie sú až také super, však?

Po prve, nemylme si hustotu s viskozitou. Su to zasadne rozdielne veliciny.

Dalej budem citovat s tejto stranky najpodstatnejsie veci: http://www.oleje.cz/index.php?left=main&am...astnosti_oleju2

U viskozitní specifikace (např. SAE 10W/40) se rozlišuje tzv. zimní (10W) a letní (40) viskozitní číslo. Zimní viskozitní číslo se určuje pouze podle hodnot nízkoteplotních vlastností CCS viskozity (startovatelnost za nízkých teplot) a mezní čerpatelnosti (viz tabulka) a nemá žádnou souvislost s viskozitou při normální či při provozní teplotě oleje. Některé oleje SAE 0W/30 mohou proto být při normální teplotě viskóznější (hustější) než některé oleje SAE 5W/30, rozhodující je pro ně tzv. HTHS viskozita, o které bude řeč příště. Letní číslo viskozity je určeno viskozitou při 100 °C, tedy přibližně provozní teplotou motorového oleje. Z toho vyplývá, že oleje, např. SAE 15W/40, SAE 10W/40 a SAE 5W/40, mají při provozní teplotě motoru všechny přibližně stejnou viskozitu. Při nízkých teplotách hluboko pod bodem mrazu se však jejich viskozitní vlastnosti velmi liší. Např. oleje SAE 5W/40 umožňují mnohem snadnější starty při zimních mrazech, olej je při velmi nízkých teplotách dostatečně tekutý. Dostane se také mnohem dříve na všechna mazaná místa a při častých studených startech se tak chrání motor proti nadměrnému opotřebení.

Z toho jasne vyplyva, ze olej s nizsou zimnou viskozitou (napr 5W) je pre start motora pri nizkej teplote alebo dlhodobom odstaveni lepsi prave kvoli tomu, ze sa na potrebne miesta dostane skor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ked ti to robi citis aj benzin s vyfuku ?

tieto problemy ma viac ludi. pocitac ukaze chybu az ked cievka odide uplne, pri obcasnych vynechaniach to do pameti nezapise.

a ked zapise a chyba sa po myslim tridsiatich startoch nezopakuje tak sa spameti vymaze a servis nic nenajde.

Tieto cievky odchadzaju casto uz ich menil skoro kazdy koho poznam so skodovkov ale aj znamy na golfe i ibyze.

vsetci pouzivaju motory volkswagen takze tie iste problemy aj s klepanim.

u mna sa zatial to klepanie nezopakovalo

hj citit aj benzin z vyfuku ...

inak teraz radsej stratujem tak ze po mnastartovani hned pridam plyn .. takto som asi 2x zachranil motor pred prdlatenim az chcipnutim ... ale musl som slapnut na plyn hned po nstartovani ...

btw ten zvuk po starte - hukot- robi aj mne . niekedy dlhsie niekedy kratsie niekedy vobec ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapi potrebujem od vas co im klepe 16V aby pozreli ci hned po nastartovani ako nabehne motor na zvyseny volnobeh a klepe ci sa chveje motor. pre orientaciu cca 0,5 cm mozno trosku viac sa klepe ako koza. u mna sa chveje a sem tam sa to prenesie do interieru a je to ako HTP. vdaka.

p.s.: zeby sa to menilo na HTP ale to by som bol asi vdacny za to. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakie: ja neohovaram HTP, to nie je zla motoriizacia a pravdu povediat uz za chvilu by som to mal radsej. ;)

p.s.:

co vyriesis zo silenblokmi jednoducho ten motor sa trepe, v nich to nie je lebo ked je zohriaty tak pohoda nic sa nechveje uplne normalny chod akurat ked je to studene tak a hlavne ked nabehne na zvyseny volnobeh a s postupnym uberanim a ohrievanim sa klepot skludnuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslím že neměl... 4válec je tišší.. ale jo, do města a okolí je HTP výbornej :palec2:

jako vem si, že právě ty vibrace jak studenýho tak i zahřátýho motoru tlumí silentbloky.. to že studenej motor víc vibruje je přece normální.. nejsem automechanik, ale první po čem bych šel, jsou fakt silentbloky..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasne ze studene nema taky hladky chod ako zahriate ale videl si co robi ten motor ktory klepe ked sa nastartuje ? mozem porovnat ked to neklepalo nastartoval si a nic vyrazne si necitil ale teraz uplne citis ako chveje s autom a staci otvorit motor a pozret na nam co robi ze poskakuje cm hore dole.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...