Alias116 Vloženo 26. Květen 2014 Sdílet Vloženo 26. Květen 2014 ahoj, ten přípravek tam naleju jak pojedu na dovolenou nebo pro jistotu až z dovolené cesta 180km , mam tam nyní olej helix 10w-40 , jak je pořádně zahřátý motor tak to klepe jen tak slabě v zátahu to je jak pila/ samopal-uzi/ nevím k čemu to přirovnat , je to slyšitelné při staženém okénku řidiče 2a3 převodový stupeň přidání plynu , jinak to klepe u válce co nejblíže rozvodů Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 1. Červen 2014 Sdílet Vloženo 1. Červen 2014 zdravím chcem sa spýtať na ten klepot, mám sice motor BXW fo fabii 2 ale tie motory sú podobne. Mne to klepe len keď motor je na voľnobehu a to po dlhej jazde keď je olej dobre zahriatý vtedy to klepe najviac v pravidelnom intervaly. Je to tou teflonovou vrstvou na piestoch alebo pri motore BXW to môže byť aj niečo iné ?? Motor má nabehaných 193tkm začalo to asi tak pri 188tkm. Olej nežerie spotreba je fajn výkon tiež v poriadku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rendy-4 Vloženo 20. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2014 (editace) Ahoj, pročítal jsem celé toto téma, ale stále nedokážu určit, který z problémů trápí mojí Fabii (1.4 16V, 55 KW, AUA, 140 tis. najeto). Po nastartování je motor hodně hlučný - klepe, otáčky dost vysoko (tak kolem 1500) a klepe se i celé auto (aktuální spotřeba začíná na nějakých 1.8l/h). Nějakou dobu trvá (tak 3-5 minut), než se otáčky sníží pod 1000, spotřeba klesne na 0.7 - 0.8 a auto se přestane klepat. Je možné, že při startu vynechává jeden válec? Další věc je to samotné klepání. Motor klepe nejvíc při startu, potom už méně. Hydroštely? Při přidání plynu klepe taky, nejvíce je to znát na nižší rychlostí stupně (2 a 3), ale klepe na všechny rychlostí stupně a vždy pod plynem. Nedokážu rozpoznat jestli klepání při startu motoru je to samé co slyším při přidání plynu, ale asi ne. Nemohli by to tedy být ty písty? Co jsem tak hledal na youtube, nejvíce se to blíží svým chováním asi tomuto videu, ikdyž u mé Fabie to není podle mě tak hlasité. Auto už se takto nejspíše chovalo při koupi, ale neslyšel jsem to. Od koupě byli měněny rozvody, olej, filtry. Pak ještě pár věcí z přední nápravy. Aktuálně chci udělat výměnu svíček - mohlo by pomoci alespoň na to klepání celého auta při startu nebo ne? Vím, že se tyto věci těžko popisují, proto budu rád i za nějakou radu, kam s tím zajet, kde s tím mají zkušenosti. Toto jsou zřejmé známé vady tohoto motoru, tak bych rád zajel někam, kde se s tím setkávají dnes a denně a nebude pro ně problém rozpoznat o co se jedná. Díky za rady. Editováno: 20. Srpen 2014, autor: Rendy-4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Šulák Vloženo 20. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2014 Svíčky ti nepomůžou od klepání, ale možná ti pomůžou od možného vynechávaní válce. Co dělá auto když to prudce vytočíš za jízdy? poškubává nebo něco takového? Co se týká klepání, tak u 16V Fabii je to normální, po zahřáti motoru by ale už nemělo být klepání slyšet a měl by být pěkný zvuk. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rendy-4 Vloženo 20. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2014 Nene, auto jede dle mého názoru v pohodě. Neškube, nežere olej. Po zahřátí motoru je určitě motor tišší, ale klepání při přidání plynu pozoruji i u zahřátého motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Šulák Vloženo 20. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2014 Na tom videu to je pěkný rachot.. :-D Diesel hadra.. Jinak pokud ti to opravdu bouchá, tak to budou i ventily i hydroštely..Pokud ne, tak si dej radio na max a ono to klepání přestane kolik máš najete? U moji 16V 74Kw mám 204 tis. a auto mám tichučke... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rendy-4 Vloženo 20. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2014 Najeto 140 tisíc. 136 při koupi, ale může to být stočené. Taky si myslím, že se dost možná potýkam s obojím najednou. To, že to klepe při startu by mě ani tak netrápilo a nebál bych se s tím jezdit. Mnohem víc mě trápí právě to klepání za jízdy, pod plynem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 20. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2014 (editace) Tak to bude větší oprava...... Editováno: 20. Srpen 2014, autor: Voice Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rendy-4 Vloženo 22. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2014 Nakonec mi v jednom zdejším servisu bylo sděleno, že má motor hodně nepravidelný chod a klepání může jít i od převodovky. Auto mi dělá hrozné zvuky i při plném rejdu pod plynem (třeba na parkovišti). Měl být vyměněn homokinetický kloub, ale servisák ho tam nakonec ani nedal, protože je prý jak nový. Zvuky jsou podle něho právě od té převodovky. Stejně tak je zvláštní, že auto táhne pořád doleva, geometrie byla dělaná před měsícem a včera kontrolována - prý je uplně v pořádku, pneu jsou jak nové, obě stejně nahušťěné. Dokonce jsem nechal kontrolovat i jestli se nepřibržďuje jedno kolo - také ne. Myslí si, že auto bylo bourané a dostalo ránu. Ono to totiž vypadá, že je to i celé nově stříkané. Auto jsem koupil v bazaru před dvěma měsíci a rád bych ho reklamoval nebo úplně odstoupil od smlouvy. Bohužel marně hledám nějaký důkaz toho, že auto bylo opravdu bourané. Auto bylo dovezené z Německa, dostal jsem starý okopírovaný technický průkaz i se jménem bývalého majitele. Toho (tu) jsem kontaktoval přes Facebook a žádal o sdělení nějaké historie vozu, neodepsala a po druhé žádosti o přátelství si mě zablokovala. Neexistuje nějaký systém pro kontrolu VIN, který by byl schopný vyhledat případnou bouračku nebo opravy? Jsem ochoten do toho vložit i nějaké peníze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 22. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2014 Kontaktovat německou pojišťovnu, u který bylo auto pojištěný tam - měli by mít záznamy o jeho historii. Která pojišťovna to byla by mělo jít zjistit pomocí původní RZ, VIN auta nebo jména a adresy majitele přes obdobu naší "čapky" = České Asociace Pojišťoven http://www.cap.cz - pomoct s kontaktem by mohla právě ta česká asociace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rendy-4 Vloženo 23. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2014 V servisu mi ještě bylo doporučeno navštívit laserovou geometrii. Prý by se tam dalo zjistit, jestli ta přední náprava dostala ránu a proč mi to táhne doleva. Případně z toho mít i nějakou páku na zdejší autobazar. Myslíte, že to opravdu něco ukáže? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 23. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2014 Tak laserovou geo. bych ti doporučil i já! Něco ukáže a hlavně ti to fakt seřídí co bude možné. Jen počítej samozřejmě i z malinko vyšší cenou oproti světelné. No maličko-spíš o dost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 23. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2014 Geometrii prosím řešit v sekci Podvozek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 24. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2014 Pawouku, nepřeháněj to s přísností - mladej si přišel pro radu jak naložit s autím, který se mu nezdá bejt košer, tak sbírá určitej komplex informací, na základě kterejch by mohl šmejdům jejich podvod omlátit o palici, tudíž určitá míra tolerance by byla na místě... Ano, podrobnosti probírat tam, ale základní info může dostat i tady - dejme tomu, že to bude OT, ale v souvislosti s ošmejdovanou károu bych to tolik nehrotil... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 24. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2014 Kdybych byl drsoň, bylo by to smazáno bez té mé prosby. A jelikož se tady pohybuji již nějaký ten pátek, vím, že to nikdy neskončí u jednoho, nebo dvou OT příspěvků, kde by se dalo přihmouřit oko. Bohužel. Jinak to zde díky neukázněným členům nejde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 20. Září 2014 Sdílet Vloženo 20. Září 2014 zdravím chcem sa spýtať na ten klepot, mám sice motor BXW fo fabii 2 ale tie motory sú podobne. Mne to klepe len keď motor je na voľnobehu a to po dlhej jazde keď je olej dobre zahriatý vtedy to klepe najviac v pravidelnom intervaly. Je to tou teflonovou vrstvou na piestoch alebo pri motore BXW to môže byť aj niečo iné ?? Motor má nabehaných 193tkm začalo to asi tak pri 188tkm. Olej nežerie spotreba je fajn výkon tiež v poriadku. Vedel by niekto povedať čo by to bolo ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Září 2014 Sdílet Vloženo 21. Září 2014 Jakej do toho motoru leješ olej? Dáváš 10W-40, 5W-40 nebo ještě řidší 5W-30? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 21. Září 2014 Sdílet Vloženo 21. Září 2014 (editace) do 186tkm tam bol 5w-40 vzhladom na to že som jazdieval dosť často krátke jazdy a aj v zime tak som dal 0w-40. Niektoré zdvihatka po tých km sú už KO klepú aj pri zohriatom motore pri miernom pline, to dúnenie je len na volnobehu. Editováno: 21. Září 2014, autor: marfan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Září 2014 Sdílet Vloženo 21. Září 2014 A co nebo kdo ti brání ty hydroštely vyměnit (nebo nechat vyměnit) ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 21. Září 2014 Sdílet Vloženo 21. Září 2014 teraz sa chystám (resp. pri výmene oleja o mesiac), potom dám vedieť či to dunenie prestalo alebo je rovnaké. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiri.F Vloženo 9. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2014 Já mám Fabii II 2007, 1.6 16v(BTS), najeto 91.000km a taky si za studena po startu klepe. Hlavně je to slyšet, když teploty klesnou k nule. Neřeším to. Na ruských klubech řeší něco podobného s motorem 1.6 16v(CFNA), který se liší filtrem oleje a tam se jedná o poškozenou teflonovou vrstvu na pístech. Je to asi kosmetická vada, ale u nich když jsou teploty i okolo -35st, tak je to hodně znatelné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 9. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2014 tento problém je podľa všetkého aj na týchto 1.4 16v Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiri.F Vloženo 9. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2014 (editace) Asi jo. Jako zajímalo by mě, kam až to může zajít. Podle mě hlavní těsnost spočívá v kroužcích na pístu. Pokud na pístu není teflonová vrstva, tak to má za následek jen klepot za studena. Tím chci říct, že možná proto tam ten teflon je a to je jeho účel. Omezit klepot za studena. Editováno: 9. Listopad 2014, autor: Jiri.F Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2014 Ty písty už dávno nemají čistě válcovej tvar, jako mívávaly snad ještě u favorita - už dávno jsou v místě ojničního čepu zúžený a průměr zhruba odpovídající vrtání válce má jen asi 2cm vysoká horní část. V momentě, kdy je motor studenej a ještě nemá plně namazanej pístní čep, dochází k "viklání" pístu ve válci a k dotyku jeho spodní části se stěnou válce. Aby píst neodíral vložku, je na ně nanášená kluzná vrstva - teflon, protože je dostatečně tepelně odolnej. Když se používá olej s moc vysokou viskozitou za studena, nestihne se pístní čep dost rychle rozhejbat ("slepí" se píst s ojnicí) a prostě si "škrtne" o válec. Párkrát při malejch startovacích otáčkách to vrstva snese, ale když to trvá moc dlouho nebo se to opakuje za studena moc často, tak se holt ten teflon odrhne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiri.F Vloženo 9. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2014 (editace) To je vyčerpávající odpověď . To s tím pístem, že je zůženej, vím. Každopádně v motoru 1.6 16v BTS, už vložka podle informací není, takže čekám na spotřebu oleje a půjde z domu. Novej blok, nebo výbrus a písty, opravdu pořizovat nechci . Zatím spotřebu oleje (Shell helix Ultra 5W40), mezi každými 10.000km neregistruji, takže to zatím asi nebude taková pohroma. Ale asi je to jistojistě konstrukční problém a jen výměnou podle mě stejně nelze odstranit. Možná na nějakou dobu, než se teflon zase strhá? Editováno: 9. Listopad 2014, autor: Jiri.F Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.