Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

Záložní zdroj, v tomto případě 3 ploché baterie. Zas taková věda to není. Hlavně po odpojení autobaterie (akumulátoru) nepoužívat žádné!!! spotřebiče, záložní baterka má co dělat aby zvládla klidový odběr proudu. Cokoliv navíc způsobí pokles napětí a v tu chvíli to bude jako by tam nikdy nebyla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, milanxx napsal:

Odnést si baterku znamená nechat otevřené auto, protože zamknout s otevřenou kapotou jde ale jak se zabouchne tak jsme v pytli. Jedině přes krytku zámku ale jak se někde psalo tak kessy nemá ani tu vložku.

 

logicky mi to vychází takto :  zamknu auto dálkou při otevřené kapotě -vyndám baterku- zavřu kapotu-při návratu  sundám krytku u kliky a klíčem odemknu a normálně otevřu kapotu a samozřejmě, že Kessy má pod krytkou normálně vložku na klíč..

Editováno: , autor: ski1961
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pak mi napadá ještě jedna věc : pokud by auto nešlo zamknout při otevřené kapotě..

 

V infotaimentu se dá nastavit  v sekci centrálního zamykání otevírání dveří např. jen řidiče..

 

Pak by mě to logicky vycházelo takto..auto odemknu dálkou otevřou se dveře řidiče(ostatní by měly zůstat zamčené) - otevřu kapotu - vyndám baterku - zavřu kapotu - a přes krytku u řidiče uzamknu dveře řidiče..

screen.jpg

Editováno: , autor: ski1961
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyzkoušeno. Auto se s otevřenou kapotou zamkne. Takže hurá do toho. Pak dej vědět jak jsi baterku nabíjel a na jakém napětí a za jak dlouho nabití trvalo. Mě to v autě C-tek nabije na max za 2 hodiny, to je těch 20% co si dává rezervu rekuperace s S/S. Za mě s mými krátkými trasami s radiem, klimou, výhřev je to překvapivě v poho, ani bych nabíjet nemusel. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, ski1961 napsal:

 

logicky mi to vychází takto :  zamknu auto dálkou při otevřené kapotě -vyndám baterku- zavřu kapotu-při návratu  sundám krytku u kliky a klíčem odemknu a normálně otevřu kapotu a samozřejmě, že Kessy má pod krytkou normálně vložku na klíč..

Když otevřeš dveře u řidiče tak

 

1) centrál otevře elektricky i ostatní dveře a za

2) spustí se (muže se spustit) palivové čerpadlo

3) ještě bacha na stropní lampičku, může se rozsvěcet při otevření dvěří

 

a to nemusí záložní zdroj utáhnout.

 

Já bych do auta preventivně raději nelezl.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@McMatej

nějak jsem nepochopil tvůj příspěvek, co jsi tím chtěl vlastně říci. Citoval jsi část mého příspěvku a pak tvoje citace, které nerozumím v souvislotech.

 

Diskuze je na téma jak auto uzamknout a poté odemknout, když odnesu baterku pryč. Jak zde @milanxx potvrdil, auto jde normálně uzamknout, při otevřené kapotě. Žádný záložní zdroj osobně zapojovat nebudu. Až se budu vracet s baterkou do auta, které bude zamčené, tak přes krytku odemknu klíčem dveře řidče a otevřu kapotu, v čem je tedy problém ? Při tom otevření klíčem přes krytku odemknu jen dveře řidiče, baterka tam přece v tu chvíli není, takže se nemůže odemčením dveří řidiče odemknout centrálně celé auto, nemůže se spustit žádné čerpadlo, nemůže se rozsvítit žádná stropní lampička, protože tam prostě v tu dobu žádná baterie není.

Nebo tohle všechno jsi myslel, že by mohlo nastat jen v případě toho záložního zdroje ? Osobně žádný dávat nehodlám.

 

Nějaké řešení společně musíme najít, protože my kdo nemáme možnost nabíjení baterky přímo v autě, protože bydlíme na sídlištích a proud k tomu nedosteneme, tak to přece musíme taky nějak dobít v případě potřeby. Osobně nehodlám kvůli slabší baterii jezdit do servisu a tam si to nechávat za peníze nabíjet i když chápu, že škodovka by to tak samozřejmě chtěla, aby jsme si nic nedělali a se vším jezdili k nim tvrdě platit.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@pakoslav nevím, jestli powerbanka jako udržovací, ale osobně mám objednno toto zařízení z videa. Známý to má a je spokojený. Pokud by baterie nechtěla náhodou chytit, tak s tímto už prý několikrát auto v pohodě nastartoval. Jako první  a rychlá záchrana myslím dobrý pomocník a rychlejší, než někoho otravovat přes startovací kabely apod.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O powerbance na auto slyším poprvé :), vždyť powerbanka je vždy objemnější než samotný aku.  Ale asi se takhle dá používat přenosný startovací zdroj. 

Taky si myslím, že to není pro aku zrovna to nejlepší.

 

edit: Ski1961 byls rychlejší

Editováno: , autor: tomik.cesko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, ski1961 napsal:

@pakoslav nevím, jestli powerbanka jako udržovací, ale osobně mám objednno toto zařízení z videa. Známý to má a je spokojený. Pokud by baterie nechtěla náhodou chytit, tak s tímto už prý několikrát auto v pohodě nastartoval. Jako první  a rychlá záchrana myslím dobrý pomocník a rychlejší, než někoho otravovat přes startovací kabely apod.

 

Mám jen takovou malou otázku, kolik taková sranda stojí? A vzhledem k "omezené životnosti každé baterky" není lepší raději preventivně koupit nový akumulátor? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano toto je jedna varianta, já měl spíš na mysli jestli nějaký elektrikář nezkoušel nějakou úpravu, aby z powerbanky šlo doplňovat ztráty, které má autobaterie i v nečinosti vozu . Nevím kolik to přesně u Fabie 3 je , ale mohlo by to být podle výbavy 20-40 mA . potom by batrie mohla vydržet podstatně déle.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pakoslav

 

kolegovia nepochopili čo chceš, čítal som tvoj príspevok aj inde ty chceš dlhodobo odstaviť auto. Bolo to aj tu na fore písané že dakto mal dlhodobo odstavené auto a bateria KO už to nerozchodila.

 

Nedá sa použiť nejaká power banka, a najlepšie to máš odpojiť bateriu a odložiť nabitú doma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, tomik.cesko napsal:

Mám jen takovou malou otázku, kolik taková sranda stojí? A vzhledem k "omezené životnosti každé baterky" není lepší raději preventivně koupit nový akumulátor? 

 

tak jasně, pokud máš  totálně v háji baterku, tak je rozhodně lepší koupit baterku novou. Tohle ale nenahrazuje špatnou baterku, pořád s tím startovat by asi nikoho nebavilo. Je to spíš taková první pomoc, kdyby náhodou někdy člověk nenastartoval. A kolik to stojí ? to je různé podle kapacity..u nás je to samozřejmě všechno předražené, ale třeba na Aliexpressu se to dá pořídit od cca 25 usd výše, je hodně druhů apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@osobne no až takhle černě bych to neviděl..vzhledem k tomu, že to slouží zároveň jako powerbanka a na dobíjení mobilu, notase, tabletu..tak tohle se u nás doma nestratí a bude to využíváno myslím dost hojně a na druhou stranu, nikde není psáno, že na to abys nastartoval auto, potřebuješ mít plně nabitou..to jedno nastartování myslím zvládně i když bude skoro vybitá. Někde jsem četl, že to testovali, kolikrát to auto natočí, než ten zdroj klekne..bohužel už to nemohu najít, ani nevím, jaký měl ten zdroj kapacitu, ani jak silný motor to byl..ale pamatuji si, že to nastartovalo auto 20x, když to měli napojené bez baterie..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ta životnost takovýhle baterky mě taky zaráží. Mám takovej dojem, že za 5 roků to bude mít problém nakopnout skůtra. A pak ještě, 20x že to nastartuje auto? A to jako v zimě? Teď mě napadá otázka, proč ještě automobilky nepřešly z velkých a těžkých olověných akumulátorů na tenhle vynález.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapci, já vám to přece nevnucuji, jen jsem vám napsal, jak se může eventuálně nastartovat rychle auto v případě nouze a že to funguje, neboť už to několikrát můj známý použil. A jestli to nastartuje auto 20x nebo 10x je mi úplně fuk..mně stačí, když mi to nahodí auto jednou, pokud by to bylo potřeba, ostatní věci je zbytečné řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...