bereda2020 Vloženo 19. Říjen 2015 Vloženo 19. Říjen 2015 (editace) Zdravím, zjistil jsem prasklinu manžety na levé poloose u kola. Chtěl bych jí vyměnit, současně s tím bych chtěl vyměnit i silentbloky na obou stranách. Silentbloky jsem již měnil, tak si myslím že i vyndat polosu zvládnu. Návodů je tu spostu, poté co vyndám rameno, myslím že nebudu muset ani odpojovat kulový kloub, takže jde jen o to povolit matku na kole a poté několik šroubů na vnitřním kloubu? Také by mi zajímalo jaké potřebuju klíče, určitě nemam klíč na tu velkou matku, to je nějaká dvanáctihranná 30? Dostanu se tam s vyhnutým očkovým klíčem? Jaké šrouby jsou na tom vniřním kloubu? Nějaký vícehran či imbus? Jaké všechny šrouby, matice bych měl dát nové? V příručce píšou každej druhej šroub a matku, tak nevím co všechno si na to nabrat. Také bych se zeptal na převodoku, je vhodné současně vyměnit převodový olej? Najeto 95tis km, stáří 12 let, občas jde špatně řadit zpátečka. Editováno: 19. Říjen 2015, autor: rubaspavel Citovat
GOLF10 Vloženo 4. Listopad 2015 Vloženo 4. Listopad 2015 (editace) Na poloosu potřebuješ 36- 12hran,pozor při dotahováni potřebuješ momenťák.50 Nm+45st Není to jak u klasických poloos že matici rveš na krev tady právě ne. Editováno: 4. Listopad 2015, autor: GOLF10 Citovat
Jarda-k Vloženo 4. Listopad 2015 Vloženo 4. Listopad 2015 Tu matku na poloosu bys měl dát novou - má zajišťovací jazýčky který se po demontáži ulomí. Pokud budeš měnit manžetu na krajním kloubu, tak celou poloosu vyndávat nemusíš. Hřídel poloosy podepřeš špalkem, odhrneš manžetu a sklepneš kloub. Zajišťovací perko na hřídeli je vhodný vyměnit - bývá v sadě s manžetou. Pro úplnost - vnitřní klouby k unášečům drží šrouby s vnitřním 12tihranem, gola nástavec má označení tuším M6. Převodový olej u 12tiletého auta je určitě vhodný vyměnit. Citovat
GOLF10 Vloženo 4. Listopad 2015 Vloženo 4. Listopad 2015 Takže buď vyděláš poloosu nebo budeš muset rozhodit zavěšeni kola. Samozřejmě když koupíš manžetu tak to je vždy celá sada se vším všudy. Teď to budu dělat zrovna na svém autě. Citovat
Jarda-k Vloženo 4. Listopad 2015 Vloženo 4. Listopad 2015 Stačí když odšroubuješ spodní kulovej čep od ramene. Rejdovej kulák není třeba demontovat. Problém trochu je když náhradní manžeta je z termoplastu, tak její spony jsou dost tuhý. Potřebuješ pořádnej vercajk na jejich zmáčknutí. Citovat
GOLF10 Vloženo 6. Listopad 2015 Vloženo 6. Listopad 2015 Tady mas i nějaký fotky. Bylo tak 45 minut v ùplným klidu. Citovat
libero Vloženo 6. Listopad 2015 Vloženo 6. Listopad 2015 vy mu tu vypisujete a chlapec sem už po svojej otázke ani nepáchol ... Citovat
N_b_r_t Vloženo 14. Prosinec 2015 Vloženo 14. Prosinec 2015 mne to ale pomohlo, diky za obrazky, daju sa tie spony nejak stlacit a zaistit aj bez tych specialnych kliesti? Citovat
suri. Vloženo 14. Prosinec 2015 Vloženo 14. Prosinec 2015 týmto a sikami , ale ide to ťažko a musí to byť fest , teda pri plastovej manžete Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.