Přejít na obsah

Optimální otáčky u 1.2 TSI


Effective

Doporučené příspěvky

Mne tiez pri predvadzacej jazde dealerka vravela, ako mozem radit podla ukazovatela. Tak som tam nasupal kvalty ako si to pytalo a ejhle 1200-1300 ot.,tak sa jej pytat toto je ok podla Vas ten zvuk. Ze ano. Dobre, Vy jazdite ako myslite a ja budem tiez podla svojho uvazenia. Tvrdila mi, ze tak mozem jazdit bez problemov, aj v navode to je. Tak som sa jej spytal, ze asi nema technicke vzdelanie. Ona ze nie, tak vravim nechajte to tak.

 

Ja netvrdim, ze motor vyslovene trepe duni ako nafta. Jednoducho pocut na nom , ze to nie je to prave co sa mu zrovna paci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už tu píši po "xté". Najděte a uveřejněte tu někdo graf měrné spotřeby paliva motoru 1,2 TSI a hned budete vědět spektrum optimálních otáček.

 

To, co píšete, tak budí dojem, že jedete z kopce a necháte to na 1800-2000 otáčkách. Vážně? Městem jedete na rovině padesátkou na 2. RS a ještě k tomu přemýšlíte jestli to při 3. RS "nepodtočíte". Vážně se tak chováte?

 

To mne baví, jak si tu přečtu, že někdo nejezdí pod tolik a tolik otáček, znásobí důvěryhodnost strojařským vzděláním nebo zkušenostmi rozborky a sborky motoru a vynechá mnoho dalších vstupních informací, které jsou důležité a rozhodné pro stanovení optimálního chodu motoru.

 

Je ale fakt, že je každého věc, jak se k motoru chová. On se mu pak odvděčí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi tak nějak, nejvíce záleží, jestli člověk jede po rovince/do kopce, na jakou rychlost a jak naloženej, na kolik plynu apod.. Rozhodně když jedu sám po rovince ve městě, lehce lechtám plyn, tak 1300 otáček je úplně v pohodě a soudě dle zvuku motoru, mu to vůbec nevadí...

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle jsou vtipný žabomyší války, obě strany jen opakujou svoje argumenty, ani jedna nemá v ruce nic lepšího než subjektivní pocity. Kamarád má benzín, lochtá to na šestku ve městě (z čehož by mě asi švihlo) a motor víc jak 150 tisíc a furt spokojeně žije. Jiný se o auto stará víc jak o rodinu, prémiové oleje, prémiové palivo, prémiové chování řidiče a motor nedožil 100 tisíc. A drtivá většina lidí okolo mě na auto kašle, naleje do něj co je po ruce (pokud vůbec) a auta jim vesele jezdí.

 

Podle mě, pokud člověk netrefí na špatný kus, tak šance, že ten motor vyloženě zničíte svým chováním v mezích rozumné normy, je při běžném nájezdu statisticky celkem malá. Dřív se pravděpodobněji podělá hromada jiných zásadních věcí (nápravy, převodovka, spojka, brzdy...). Se rozhlídněte, jaké křápy jezdí po našich silnicích - problémy s motory jsou naprosto marginální záležitostí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ako tu bolo promenute. Je na kazdom v akych otackach bude jazdit. Je to jeho auto a motor ;-)

 

Ja pri prevazani aut ci uz rapid, fabia, sice vzdy to boli silnejsie verzie 1,2 TSI s roznym najazdom km 56km, 1600km, 3200km............ ani dokonca generacia motora ci uz EA111 2 ventilova technika alebo EA 211 4 ventilova technika.

Obe generacie pri otackach 1200-1300ot. ak cchel clovek zvysit otacky pridanim a nechat ich vystupat na vyssie bolo pocut nie zrovna optimalny zvuk motora ( samozrejme kto nie je nahluchly ). To, ze to nie je pocut az tak do interieru, ako vo favorite............ to nie je podla mna argument.......... ved lepsie odhlucnenie a hadam tu nechce nikto porovnavat facko, kde bol pocit akoby mal clovek motor vedla seba :-)

Vyrobca tiez keca, kde napr. pri fabii 1,4 16V 74kW sa v navode na obsluhu docita, ze vyssiu rychloradit pri 2000 ot. takze mam 4-ku a 2000 ot. a prask 5-ku, vsetci vieme co by ten motor robil :-)

 

Takze podla chuti,  niekto 1300 ot. niekto pod 1800 ot. nejde  ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obe generacie pri otackach 1200-1300ot. ak cchel clovek zvysit otacky pridanim a nechat ich vystupat na vyssie bolo pocut nie zrovna optimalny zvuk motora ( samozrejme kto nie je nahluchly ).

 

Tu je pes zakopaný. Obe strany si tvrdia svoje, ale nevšímate si dôležitý detail. Ten kto trvrdí, že tak jazdiť dá a nič nepočujú, tak tam majú zopár parametrov. Prvé jed prázdne (ľahké auto), potom rovinka a konštantná rýchlosť. Pri týchto podmienkách je všetko ok. Druhá strana chce zase pri týchto otáčkach akcelerovať, píše to pri podmienkach keď sú v aute dvaja a podobne.

Ja mám rovnaký motor, ale na rozdiel od Vás s DSG, tj. musím sa viacmenej spoliahať na to, ako to naprogramovali vo fabrike. To, že to neduní by som nepovedal, to nie je pravda, lebo keď mám už trochu ťažšie auto (plná nádrž a nejaké veci vzadu), tak to už jemne počuť. Ale iba vtedy, keď idem do jemného stúpania danú nedokonalosťou terény a podobne, a tá mrcha DSG tam ešte nepodradí, a stále drží zaradenú sedmičku pri 60-ke. Keď je cesta úplne rovná, tak je to ok. Dokonca ak si manuálne podradím na volante, tak aj pri tom jemnom stúpaní tam automat po krátkom čase vráti späť sedmičku. Keď už sedíme v aute dvaja alebi traja, tak tam tú šestku nechá. Reč je ale o jazde na tempomat, tj. z mojej strany určite žiadna akcelerácia.

Ak ale idem na tom istom úseku sám a,e bez tempomatu, tak už aj pri jemnom stlačení plynonového pedálu tam automatika radšej drží tú šestku, lebo "vie", že zo sedmičky sa nedá akcelerovať normálne.

 

Takže čo sa týka programovania automatiky DSG a jej citlivosti na záťaž, vidím to tak, že je programovaná takmer dobre, mohlo by to byť trochu viac citlivejšie, pri stúpaní a záťaži, alebo mohlo by držať minimálne otáčky o nejakú stovku vyššie, tj. okolo 1400 rpm namiesto 1300, a už by som bol úplne spokojný. Ja tam totiž to jemné dunenie už cítim, ale väčšina vodičov asi nie. Ale ak ŠA povolili takto nízke prevádzkové otáčky motora pri DSG, tak asi vedia, že to vydrží a bude to v poriadku. Predsa nemohli by si dovoliť, aby sa im všetky autá s DSG po 100 tisíc km vrátili kvôli tomu, že DSG v meste drží nízke otáčky, že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě motor neklepe ani při sebemenších otáčkách :-) Jezdím 100oct a můžu si jezdit v jakých otáčkách chci. Spíš jde o to, že cítím ten okamžik kdy už motor nemá sílu na zrychlení. 

 

Nemám problém jezdit podle ukazatele. S výjimkou kopců protože ty ten ukazatel logicky nevidí. Řekl bych že pro motor je daleko horší jet do kopce na plný plyn na takový RS že otáčky klesají než nízké otáčky po rovině.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem ako manuál, ale automat vie, že kedy idem do kopca a aj si podľa toho, resp. podľa aktuálnej potreby podraďuje o niekoľko stupňov. Ak sa záťaž nedetekuje priamo nejakým spôsobom cez prevodovku DSG, tak nevidím dôvod aby väčšiu záťaž (naložené auto alebo stúpanie) nezohľadnil aj radca radenia. Deje sa tak aj teraz, keď pri svižnejšej jazde nenašepkáva radenie ďalšieho prevodového stupňa tak skoro, ako keď sa ide "na spotrebu".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže to shrneme, asi se všichni shodnem na tom, že při nezatíženém autě, rovině a konstantní rychlosti není problém jet 1300 - 1400 otáček. Jakmile plánujeme zrychlit, jsme naložení nebo se blíží stoupání, je lepší podřadit a rozjet se s nižším RS - už jen kvůli tomu, abychom extrémně nezatěžovali řetěz (u kola taky nebudete rvát do pedálu ale přehodíte si) nebo i kvůli spotřebě, protože třeba při zrychlení na 5. RS může jít do motoru víc paliva než když je méně zatěžován na 4. RS.To bychom museli ale znát ty měrné spotřeby.

 

Extrémní namáhání řetězu a motoru se dá asi popsat jako ten divný zvuk, kdy lidé s citem vnímají, že se dané otáčky motoru nelíbí. Jezdít s tímto motorem všude ale jen kolem 2000 je taky hloupost, protože tak dosáhneme jen zbytečně vysoké spotřeby a pokud neplánujeme zrychlovat apod. není k tomu žádný logický důvod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No teda automobilovou průmyslovku jsem nevystudoval, ale auto co nejezdí pod 2 000ot/min bych nechtěl koupit. Při běžném ježdění nevidím důvod proč to auto tahat víc jak 2200ot/min. ja tam uplně běžně držím 1100-1400. Ale jenom lechtám pedál. Jakmile sešlápnu plyn, motor začne vibrovat nic zdravého to není. To je teprve důvod podřadit a zrychlit. Jinak, že 4000 tisice není moc ješte při studeném motoru, tak mě teda zabolelo u srdce. To se to auto snad oejde víc za 5 minut než auto normálních řidiče za 5 měsíců Z jedné strany slyším, že se nové motory ješte musí 10 tisic zajíždet az z druhé strany tohle :-D 

  Rád bych Vám řekl, že není materiál jako materiál. Při dynamickém zatížení se pevnost materiálu degraduje. Mění se jích mechanické vlastnosti a snižuje se životnost. Tohle určitě platí i na pohyblivé části motoru. Takže den kdo tam drží, zbytečně hodně otáček (více zatěžovacích cyklů). Tak tomu motoru spíš škodí. Jsem toho názoru, pokud je motor v zátěží a nevibruje a auto zrychluje. Tak se nemusí bát, že tam má pouze 1300 nebo 1400 otáček. Názor studenta co se zabývá mechanikou materiálu, ale by jste nemysleli, že si tady cucám z prstu :-D 

 

Ještě jako příklad únavy mě napadli koleje. Na venek vypadají stejně, ale ve skutečnosti nemají ani zdaleka stejnou pevnost jako nové. Když po nich projede milionkrát 20 tunová tramvaj tak z toho nevyváznou bez ujmy :) Nebo hřebík ohnete ho jen párkrát a pak se prostě zlomí. Troufám si říct, že stejná věc se stane například s pístem nebo klikou a jiných pohyblivých částí co přenáší několik Mega Joulů denně  

 

Samozřejmě nesnažím se říct, že životnost motoru je přímo úměrná otáček motoru :-D

Editováno: , autor: Goldy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Takže mi chceš říct, že škodim motoru, když držím ve městě při 50km/hod 2000 otáček na 3. RS, víc, než ty když jedeš na 5. RS a převaluješ 1250 otáček? Jako vážně ? :D Pro ten motor tohle musí být úplně optimální otáčky. Více cyklů, ale zase máš větší tlak na oleji, motor je krásně pružnej, troufám si říct, že i na kliku působí mnohem menší nepříznivé síly než při tvých 1100-1400 otáčkách, kdy motor ještě nedosahuje ideálního kroutícího momentu... A takto to kliku a všechny součásti pěkně namáháš i při tom tvém "lechtání" plynu... Kdežto při běhu na 2000 otáček tohle eliminuješ a motor prostě maká, 2000 nejsou pro benzín žádné otáčky...

 

Ale vše samozřejmě bude záležet na trase, kvalitě asfaltu, dokonce i počasí... Ale aby mi někdo tvrdil že v dolním pásmu maximálního kroutícího momentu motoru škodim, to fakt ne :D

 

Nehledě na to, že ten plyn lechtám ještě citlivěji a troufnu si říct že s menší spotřebou, než ty, když musíš na velký rychlostní stupeň dohánět byť malé kopečky a nerovnosti... Sedni si na jízdní kolo a pochopíš...

Editováno: , autor: speKtis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Faktem je, že kdyby převodovka (mám 5°) byla naladěna tak, aby při padesátce bylo na čtyřku o chlup víc otáček, tak bych se taky nezlobil. Ale jezdit po rovině 50 na trojku odmítám, když je plyn v půlce úvrati. Navíc ta energie potřebná na udržení rychlosti je celkem minimální, průšvih je zrychlení. Kopec, to je samozřejmě něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No při těchto otáčkách na rovině na přítelkyni křičím řáááááď :-D Na trojku těch 50 jedu ve velkém stoupání, kde je to tak akorát. Na rovině samozřejmě za 4. a cca 50 - 55 km/h. Když pospíchám, tak jedu v obci 60 na 5. RS. Samozřejmě jen po rovině...

 

To turbo tam nedali soudruzi proto, abychom s tím jezdili jak se starými benziňáky :-)

Editováno: , autor: Mariacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se zas cejtim v městském provoze nesvůj, když to převaluju na 4RS na nějakých 1600-1700 otáček... Vždycky se najde někdo, kdo přede mnou pojede těch 45km/h, já uberu plyn, a už jsem v situaci kdy to roztahuju z nějakých 1300-1400 otáček, takže stejně řadím na 3ku... Samo když před sebou nic nemam a jedu dýl, tu 4ku si tam dam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No při těchto otáčkách na rovině na přítelkyni křičím řáááááď :-D Na trojku těch 50 jedu ve velkém stoupání, kde je to tak akorát. Na rovině samozřejmě za 4. a cca 50 - 55 km/h. Když pospíchám, tak jedu v obci 60 na 5. RS. Samozřejmě jen po rovině...

 

To turbo tam nedali soudruzi proto, abychom s tím jezdili jak se starými benziňáky :-)

 

copak turbo ale celej system rizeni toho motoru doznal znacnejch zmen od dob skody 100

tak jak s tim pri klidny jizde jezdi automat tak tak se s tim klidne da jezdit i s manualem zatim sem nepostrel zadny horrorovy historky o znicenejch motorech s automatem

takze 5.RS a tech 55km/h tacho je po rovince naprosto v pohode

Editováno: , autor: oneb1t
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...