Pawouk Vloženo 17. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2015 Zákon č. 361/2000 Sb - Zákon o provozu na pozemních komunikacích Vyhláška č.294/2015 Sb. platnost od 1.1.2016, kterou se ruší vyhláška č. 30/2001 Sb. - dopravní značky 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 17. Listopad 2015 Autor Sdílet Vloženo 17. Listopad 2015 Nové pojetí dálniční sítě nove_pojeti_letak.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 19. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2015 Tak jsem se v tech novelach snazil najit, jak to nakonec bude s tou treti RZ, ale nic jsem neobjevil. Tak nevim... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 19. Listopad 2015 Autor Sdílet Vloženo 19. Listopad 2015 To musíš hledat jinde. Zákon o provozu na pozemních komunikacích přece neupravuje RZ. Podle mě musíš hledat zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích = zákon č. 56/2001 v příslušných novelizacích. Ale kvůli RZ na přání tam byly nějaké odklady některých ustanovení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 19. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2015 Aha, no jo... Zákon o provozu na pozemních komunikacích vs. zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. V tom prvním se řeší např. viditelnost nebo autentičnost RZ, tak jsem myslel, jestli to třeba nějak nesloučili nebo nepřeházeli a nově tam nebude i odstavec o té RZ na přání resp. 3. RZ na nosič kol. OK, zdá se, že to tedy bude o Nového roku možné... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 17. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2015 Připomínám novelu vyhlášky o dopravních značkách 294/2015 Sb. S platností od 31.12.2015. Krom jiných změn je změna významu u značek: Zákaz vjezdu nákladních automobilů Značka zakazuje vjezd nákladním automobilům, tahačům přívěsu nebo návěsu a speciálním automobilům. Značka neplatí pro obytné automobily. Je-li na dodatkové tabulce nebo na značce pod symbolem nákladního automobilu uvedena hodnota nejvyšší povolené hmotnosti (uvádí se v tunách), platí značka pro vozidla o nejvyšší povolené hmotnosti převyšující tuto hodnotu. U jízdní soupravy je rozhodný součet nejvyšších povolených hmotností všech vozidel soupravy. Tzn. všem i do 3,5t B32 Jiný zákaz Značka stanoví jiný zákaz než ten, který je možno vyjádřit jinou zákazovou značkou uvedenou v této příloze. Zákaz se vyjadřuje vhodným nápisem nebo určeným symbolem uvedeným uvnitř červeného kruhu. Je-li na značce uveden nápis „PRŮJEZD ZAKÁZÁN“, nesmí řidič bez důvodu vjet do takto označeného úseku. Za takový důvod se nepovažuje objíždění dopravně složité situace nebo zkracování trasy. Je-li na značce uveden nápis „CNG“, „LPG“ nebo jiný nápis označující druh pohonu vozidla, je vozidlům s tímto druhem pohonu zakázán vjezd do takto označeného úseku. Je-li na značce uveden nápis „SMOG“, je zakázána jízda (nikoli jen vjezd) pro určená vozidla v území, pro které byla vyhlášena smogová situace podle zvláštního právního předpisu. C15a Zimní výbava Značka přikazuje řidiči motorového vozidla kategorie M nebo N, aby pokračoval v jízdě jen při splnění podmínek stanovených zákonem pro provoz vozidel v zimním období, a to bez ohledu na datum a aktuální nebo předpokládané povětrnostní podmínky. Pod značkou může být umístěna dodatková tabulka s uvedením odlišné úpravy doby platnosti. A něco k rychlostem: § 18 Rychlost jízdy (1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled. (2) Řidič nesmí a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním. (3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1 na silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 110 km.h-1 a na dálnici rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1. (4) V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h-1, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km.h-1. (5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla,2) a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy. (6) Místní úpravou provozu na pozemních komunikacích podle § 61 odst. 2 lze nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavců 3 a 4 snížit. Jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla bez směrově oddělených jízdních pásů, sníží se nejvyšší dovolená rychlost na nejvýše 90 km.h-1. (7) Místní úpravou provozu na pozemních komunikacích podle § 61 odst. 2 lze nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavce 4 zvýšit, maximálně však o 30 km.h-1. (7) Místní úpravou provozu na pozemních komunikacích podle § 61 odst. 2 lze nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavce 4 zvýšit, maximálně však o 30 km.h-1. Na silnici pro motorová vozidla se směrově oddělenými jízdními pásy lze zvýšit i nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavce 3, maximálně však o 20 km.h-1. (8) Při použití sněhových řetězů na vozidle smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h-1. (9) Ustanovení odstavců 3, 4 a 8 neplatí pro řidiče zpravodajských služeb15), Generální inspekce bezpečnostních sborů45) a stanovených útvarů policie, Vojenské policie a celních orgánů, je-li to nezbytně nutné k plnění úkolů stanovených zvláštním právním předpisem,16) je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost silničního provozu na pozemních komunikacích. Útvary policie stanoví ministr vnitra. Útvary Vojenské policie stanoví ministr obrany. Útvary celních orgánů stanoví ministr financí. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 9. leden 2016 ŘSD - Změny pro řidiče v roce 2016 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 18. Únor 2016 Sdílet Vloženo 18. Únor 2016 Poslední novela zákona 361/2000 sb. o provozu na pozemních komunikacích, vyplývající ze zákona č. 48/2016 Sb začíná platit 20.2.2016. Odkaz s vyznačením změn: www.schroter.cz/predpisy/zak361-2000.htm 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Reesha Vloženo 23. Únor 2016 Sdílet Vloženo 23. Únor 2016 Chápu dobře že už u sebe nemusím mít zelenou kartu? Tato položka je tam škrtnuta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 23. Únor 2016 Autor Sdílet Vloženo 23. Únor 2016 Zajímavý problém - tuto povinnost ti ovšem ukládá §17, odst.1 zákona č.168/1999 Sb. (Pokud mi tedy neunikla nějaké změna). § 17 Kontrola pojištění odpovědnosti(1) Při provozu vozidla na pozemní komunikaci je jeho řidič povinen mít u sebe zelenou kartu nebo doklad o hraničním pojištění a na požádání jej předložit příslušníku Policie České republiky. To neplatí pro řidiče vozidla s výjimkou z pojištění odpovědnosti a řidiče cizozemského vozidla, jehož pojištění odpovědnosti je zaručeno kanceláří pojistitelů cizího státu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Reesha Vloženo 23. Únor 2016 Sdílet Vloženo 23. Únor 2016 Super díky. Takže krom PČR nemá nikdo nárok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 23. Únor 2016 Sdílet Vloženo 23. Únor 2016 Spíš bych upozornil na změnu v § 125c odst.1 písm. f bod 5 a následné sankce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 1. Březen 2016 Autor Sdílet Vloženo 1. Březen 2016 Změny týkající se dopravních značek, které plynou z novely vyhlášky č.294 ze dne 27. října 2015 (viz odkaz v prvním příspěvku). Některé důležité změny jsou popsány ZDE. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 8. Duben 2016 Sdílet Vloženo 8. Duben 2016 A máme další novelu vyhlášky č. 294/2015 Sb. vyplývající z vyhlášky č. 84/2016 Sb. s platností od 21.3.2016. Zjednodušeně se zavádí nové dopravní značky. Např. IZ 9a "Zóna pro cyklisty" na které je napsáno "CYKLISTICKÁ ZÓNA" to, aby se to nepletlo...... Takže buďte ve střehu, další novely jsou na cestě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 11. Duben 2016 Autor Sdílet Vloženo 11. Duben 2016 Ministerstvo dopravy vydalo metodický pokyn k novele vyhlášky, která upravuje provoz na kruhových objezdech. letacek_MDcyklo_20160330_A4_view.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. Květen 2016 Autor Sdílet Vloženo 9. Květen 2016 Kolega motosman dnes narazil na tuto zhovadilost o které nikdo nevěděl: Motoristé musí měnit reflexní vesty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 10. Květen 2016 Sdílet Vloženo 10. Květen 2016 dnes mi to říkal kolega v práci, jestli o tom vím ... čumím na něj jako puk ... jako ať už se jde celá EU vycpat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 10. Květen 2016 Sdílet Vloženo 10. Květen 2016 Vesty, které bychom měli mít každý v autě, podle poslední novely vyhlášky o provozu na pozemních komunikacích neodpovídají platným evropským normám. Vesta totiž musí mít označení: - CE (pozor na označení China Export :-D) - normu ČSN EN ISO 20471:2013 - piktogram dle ISO 7000-2419 - obrázek vesty s číslem třídy oděvu - označení Notifikační osoby a její čtyřmístný kód V normě i ve vyhlášce jsou vyobrazeny jen vzory, jak má vesta vypadat. Dle §19 vyhlášky č.294/2015 Sb.má být barva fluorescenční žlutá nebo fluorescenční oranžovo-červená. V normě ČSN EN ISO 20471:2013 je česká národní poznámka, která doporučuje kategorie ochranných prostředků. Pro řidiče z povolání, kurýry a poštovní doručovatele postačuje provedení třídy oděvu č.1. http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/361-od-20-02-2016.pdf §5, odst.l http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/ViewFile.aspx?type=c&id=11928 §19, bod 1 a 2 a příloha č.12 ČSN EN ISO 20471:2013. Oděvy s vysokou viditelností - Zkušební metody a požadavky. Nejlepší je, že se normální člověk k této normě nedostane, pokud si ji tedy nezaplatí ..... (nebo nemá přístup k normám v práci) Norma je harmonizovaná k Nařízení vlády č.21/2003 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na osobní ochranné prostředky. Jen jsem nikde nenašel, kdo to bude kontrolovat a sankcionovat a za kolik, když v autě bude stará vesta. PaCh, STK....? A výrobci vest a notifikované osoby si mnou ruce..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirda646 Vloženo 10. Květen 2016 Sdílet Vloženo 10. Květen 2016 (editace) Vše je jinak? Změny se prý týkají jen výrobců. Vesty si můžeme ponechat. http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/shanet-nove-reflexni-vesty-nemusite-uklidnuje-ministerstvo-ridice-1294327 Editováno: 10. Květen 2016, autor: mirda646 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oct Vloženo 10. Květen 2016 Sdílet Vloženo 10. Květen 2016 (editace) Podle sdělení MDĆR (dnes odpoledne ČRo1) se tato norma vztahuje na nové výrobky, pro vybavení vozidel se nic nemění, nemá retroaktivní účinnost. Edit: mirda646 byl rychlejší, ale ten odkaz mě vrací na tuto stránku. Editováno: 10. Květen 2016, autor: oct Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirda646 Vloženo 10. Květen 2016 Sdílet Vloženo 10. Květen 2016 (editace) Opraveno předchozí a další zpráva. http://www.novinky.cz/domaci/403075-ministerstvo-dela-v-reflexnich-vestach-gulas.html Editováno: 10. Květen 2016, autor: mirda646 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 10. Květen 2016 Autor Sdílet Vloženo 10. Květen 2016 Takže co? Když mi ta vesta v autě vydrží 20 let, tak to bude OK? Pokud tedy nebude zase nějaká změna... Byl jsem koncem dubna na STK a nikdo nic o vestě neříkal - prošlo to bez závad i se starou vestou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 10. Květen 2016 Sdílet Vloženo 10. Květen 2016 že by se ještě našli rozumní jedinci v tomto státě? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oct Vloženo 10. Květen 2016 Sdílet Vloženo 10. Květen 2016 > Paw Zákon může vykládat pouze soud, ale podle toho, co jsem dnes slyšel, tak ve stávajícím autě by i po dvaceti letech problém neměl být. tedy jestli ta vesta ještě bude držet při sobě. Otázkou je, zda letos zakoupené přibližovadlo již musí být vybaveno certifikovanou vestou podle nové normy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 10. Květen 2016 Sdílet Vloženo 10. Květen 2016 Já tedy nevím, ale myslím že se MD ČR trochu zaleklo reakce plebsu. Laicky: - mít oděv s vysokou viditelností v určitých k situacích je základní povinností řidiče dle novely zákona o provozu - v nové prováděcí vyhlášce je přímo uvedena ta nová norma - z logiky věci tedy vyplývá, že jediná možnost je nová vesta, bez rozdílu jestli je to staré nebo nově vyrobené auto, o tom tam není ani slovo. Je to totiž o ochranné pomůcce řidiče. - nikde ve vyhláškách není uvedeno, že se může používat i oděv podle staré normy, je tam prostě jen ta nová. Žádné přechodné období nebo výjimky. Myslím, že se dočkáme nějaké rychlé novely... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.