Přejít na obsah

Kontrola tlaku v pneumatikach - TPM


Wrabcak

Doporučené příspěvky

Zdravim,

Pouzivam svojho rapida prvy rok. Pocas leta som s tlakom v pneu nemal ziadny problem (v lete mam R17). Zaciatkom mesiaca som prezul na zimne pneu (R15). Pred 2 tyzdnami som siel z Brna do Nitry a prechadzal som cez Pezinsku babu, boli sme viac nalozeny a v jednej zakrute mi vyskocila kontrolka tlaku v pneumatikach, zastavil som, tlak som skontroloval a pokracovali sme dalej. Od tej doby nic az na dnes, ked som siel len par km z domu do prace uplne sam bez batoziny. Rano bolo -0.5C a na rovnej ceste zas vyskocila kontrolka senzoru tlaku v pneumatikach. Prisiel som do prace a na oko pneu vyzeraju ze drzia, pockam a ked pojdem z prace opat skontrolujem tlak v pneu. Chcem sa spytat je to bezne? Cesta mohla byt troska primrznuta, alebo pneu nebola zahriata? Pneu vyzeraju ze trzia tlak ale pre pokojne soferovanie sa spytam Vas.

 

PS: Samozrejme po vymene za zimne som ulozil nove hodnoty zimnych pneumatik. Podrzal som prislusne tlacidlo po dobu kym nezhaslo.

 

Dakujem za rady ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co sa tyka rozbitej cesty/nalozeneho auta tak to zmysel dava. No v tomto pripade som siel po rovnej ceste a uplne sam bez batoziny.

Tak co viem tak ta kontrola prebieha pomocou systemu ABS a myslim ze ak sa jedno koleso zacne tocit "inak" ako sa tocilo pri nastavenych hodnotach dojde k upozorneniu. (Nazor laika, len predpokladam ze to bude fungovat takto.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Tak sti tak nějak jezdím ... a najednou na mě vybékne kontrolka TPM a k tomu na maxidotu informační text "Zastavne a nastavte znovu tlak v pneumatikách" ... a od té doby ještě třikrát za posledních asi 1000 km. kola jsou v pořádku...

 

Co se mi tím TPM snaží říct?

- pokud by se mi tím snažilo říct, že jedno kolo je podhuštěné , předpokládal bych jinou zprávu na maxidotu

- pokud by se mi tím snažilo říct, že má poruchu, tak bych taky předpokládal jinou zprávuj na maxidotu

 

nějaký nápad?

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj kluci,

   chtěl bych se optat těch co si TPM dodělávali... Mám Rapida MR 2013 a proto mi nejde udělat SW přes virtuální blok IV jako na O2 a Y. Omylem jsme si objednal jiné tlačítko - 5J0927127 (pro Roomstera a Fabii II) na místo 5JA927127. :-( Schéma zapojení je jasné. Pamatujete si zda je originální tlačítko v klidovém stavu sepnuté (to na F a R je) u RApida nevím .... Díky

Tom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, mám takový (možná blbý) dotaz.

Když koupím čistě nová kola bez ventilků, lze přehodit ventilky s měřením tlaku ze starých na nová kola a tam dát obyčejné? Nebo je to zase o tom koupit 4 další nové senzory?

 

To by mě zajímalo, pokud to nejde vyměnit, o kolik mě zase škodovka obere...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovka by default (snad se nic nezmenilo, ale neviděl jsem to nikde) nepoužívá žádné ventiliky se senzory - nemá měření tlaku napřímo z ventilku, ale porovnává otáčky (a jejich změnu u vyfouklé gumy) pomocí senzorů ABS/ESP.

 

Takže pokud nepoužíváš nějaký vlastní systém, který sis koupil, žádné ventilky nepotřebuješ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak teď jsem docela překvapený. Absolutně jsem asi nepochopil, na jakém základě se provádí kontrola tlaku v pneu jak se dívám...

 

U Rapida teda nejsou žádné speciální ventilky?

 

Žádný svůj systém nemám, a jsem celkem udiven, že pokud má auto měření "default", tak je úplně jedno, jaká kola mám na autě...

 

Jde mi o to, že chci koupit Italia kola a bál jsem se, že budu dokupovat nějaké drahé ventilky... Ale jak vidím, jsem za magora :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skodovka nastesti docela rozumne nepoužila nejaky (drahy) system, který by meril absolutni tlak v pneumatikách ventilky ci jinym komplikovanym zpusbem.

 

Funguje to tak, ze porovnava otáčky kol - pneumatika, u které dochazi k uniku vzduchu, zmensuje svůj prumer, a tak stoupaji otáčky daného kola - na toto zarizeni reaguje a nadava, ze to mas zkontrolovat.

 

Z vlastní zkusenosti musim rict, ze je to dosti citlive a reaguje to uz na skutecne malou zmenu, kterou bys jinak nemel sanci postřehnout, takze varuje s opravdu velkym předstihem.

 

Když jsem byl v rumunsku, tak mi TPMS zaclo nadavat - vizualne ale zadny problem nenastal, tak jsem to svedl na to, ze se jenom zbláznilo - dojel jsem do Prahy, vizualne stale ještě nebylo nic znat. Az po dalších dvou dnech jsem si vsiml, ze v kole je hrebik a teprve po této době bylo znat, ze to kolo je mekke. fakt skvela věc :)

Editováno: , autor: Tragedie_v_JZD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky



Skodovka nastesti docela rozumne nepoužila nejaky (drahy) system, ...

O tom by se dalo asi polemizovat, co je drazsi, jestli ventilky nebo platit licenci za jiny zpusob. Skoda plati jiste za kazde vyrobene auto licencni poplatek tomu, kdo si to dal patentovat a ten poplatek logicky promitla do ceny vozidla. Ja jsem ale take radsi, ze nemam ty specialni ventilky.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ja pisi o necem jinem, vzhledem k tomu, ze specialni ventilky pouziva napr. Dacia, ktera dokaze nabidnout nove vozy za nizsi cenu nez Skoda, tak si myslim, ze ty specialni ventilky jsou pro ne levnejsi nez system co pouziva Skoda. Tim myslim, ze je to levnejsi pro vyrobce. Srovnej cenu napr. Dacia Duster a Skoda Yeti, rozdil vic nez 100000 Kc ve prospech Dacie, samozrejme ta cena nestoji jen na ventilcich. Někdo tu psal neco v tom smyslu, ze Skoda nastesti nepouziva drahe ventilky.

Skodovka nastesti docela rozumne nepoužila nejaky (drahy) system, ...

Ja jen tvrdim, ze ty drahe ventilky muzou byt levnejsi, nez system na hlidani tlaku v pneu, co pouziva Skoda.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...