shrek_85 Vloženo 27. Dubna Vloženo 27. Dubna Ložisko se musí lisovat na předním kole, protože tam se dvanáctihranná matice točí zároveň s kolem. Na zadních kolech se ty matice za jízdy netočí. Akorát pozor - na ty matice je potřeba jiný ořech vpředu a vzadu (36 a 30). Citovat
miklisek Vloženo 27. Dubna Vloženo 27. Dubna Zajímavé je, že u OI i Rapida jsem musel ložisko zničit a byl jsem rád, že jsem vnitřní kroužek ložiska vůbec dostal majzlíkem ven. Přitom to vypadá na úplně stejnou konstrukci, i když čep i náboj kola mají jiná čísla. Asi je tam použita jiná tolerance na hřídeli. Holt těžší auta s větším rozchodem. Citovat
LosDavos Vloženo 27. Dubna Vloženo 27. Dubna Co si budeme povídat – většina těch plechových dílů se stejně mění nejdříve po 150 tisících kilometrech. A upřímně, pokud bych už ložisko sundával, i kdyby šlo dolů jen rukou, vždycky bych ho vyměnil. Není to tak drahá položka a můj čas je mi cennější. Raději vše udělat pořádně nové a mít na dalších 150 tisíc kilometrů klid. 1 Citovat
Icino Vloženo 8. Května Vloženo 8. Května (editace) Tak som dnes vymenil zadné platničky aj s diskami (Zimmermann). Editováno: 8. Května, autor: Icino 1 Citovat
sandman21 Vloženo 24. Května Vloženo 24. Května (editace) Před týdnem výměna předních kotoučů + destiček. Podle servisní historie ze ŠA byly naposled měněny před cca 80 tis km. Já dával Bremba desky i kotouče. Cena komplet za přední nápravu cca 2100Kč Staré a nové Editováno: 24. Května, autor: sandman21 Citovat
fabia14aze Vloženo Pátek v 15:28 Vloženo Pátek v 15:28 Ahoj, moje zkušenost s výměnou brzdové kapaliny v autorizovaném servisu. Poslední výměna brzdové kapaliny byla v mé fabii (1.0 MPI 44kw) v roce 2023, také provedena v AS. Nyní jsem chtěl kromě výměny brzd. kapaliny vyměnit i chladící kapalinu ( již 8 let stará). Opět jsem fabii svěřil do AS, nahlásil úkony, které požaduji. Fabii jsem tam nechal, předal klíčky. Když jsem byl se doma,tak mi volá technik a povídá, jestli si přeji pouze dolít chladící kapalinu. Říkám, že ji chci komplet vyměnit. A pak mi říká, že brzdová kapalina je nová, že není potřeba ji měnit (asi ji testovali), říkám mu že je 2 roky stará a také ji chci vyměnit. Technik povídá, že tedy ok. Auto bylo v servisu asi 3 hodiny. Cena 3113,- .( Za demontáž a montáž toho plastového krytu- aby odpojili spodní hadici vody - drží na 6 torxech, práce max 5 minut, si účtují 300,- Kč????). Tak nějak jsem počítal cenu kolem 3 tis., takže za mě ok. V roce 2023, když jsem dával vyměnit jen brzd.kapalinu jsem platil asi 1200,-. Akorát pořád mám takového brouka v hlavě, zda opravdu udělali to, co jsem požadoval. Kapaliny, jak množství tak barva je stejná, těžko to nějak ověřit. Když jsem to projel, tak vše ok. Citovat
fabia14aze Vloženo Pátek v 15:32 Vloženo Pátek v 15:32 V 24. 5. 2025 na 18:52, sandman21 napsal: Před týdnem výměna předních kotoučů + destiček. Podle servisní historie ze ŠA byly naposled měněny před cca 80 tis km. Já dával Bremba desky i kotouče. Cena komplet za přední nápravu cca 2100Kč Staré a nové Jak jste spokojen se značkou brembo? Citovat
ben06 Vloženo Pátek v 17:50 Vloženo Pátek v 17:50 V AS mě měnili brzdovku dle servisního plánu a preventivně na mou žádost i chladící kapalinu u Rapida 1.0 TSI 2019 a cena byla cca stejná. U F3 1.0 MPI 44kw 2020 mě to čeká taky + svíčky mimo interval. Podle barvy nic moc nepoznáš, já výměnu obého viděl, dělali mě to v AS po objednání na počkání. Výpis servisky samozřejmost a prodloužení záruky mobility. 1 Citovat
Martab Vloženo před 21 hodinami Vloženo před 21 hodinami před 15 hodinami, fabia14aze napsal: Jak jste spokojen se značkou brembo? Já dával Brembo začátkem roku, viz mé vlákno. A musím říct že spokojenost. Žádné zvuky nebo vibrace, letos jsem jim dal i trochu zabrat v Alpských sjezdech s plně naloženým autem a úplně v pohodě. 1 Citovat
fabia14aze Vloženo před 19 hodinami Vloženo před 19 hodinami Já mám nyní už asi druhým rokem kotouče a desky ATE, proti originálu (vydržely 6 let) to asi brzdí stejně. Také jsem měnil na obou stranách plechy proti rozstřiku. V zadu mám bubny, stále origo (8 let), každý rok pravidelná údržba, lakovány. Takže z venku i uvnitř vypadají ok. Obložení cca 5mm... takže příští rok bude generálka zadních bubnů, přemýšlím právě o značce brembo. Citovat
Martab Vloženo před 12 hodinami Vloženo před 12 hodinami Já mám vpředu u vzadu kotouče, 8 let vydržely původní. Na těch Brembo (dával jsem kotouče i desk) mě pozitivně překvapilo, že mají lakované hrany. Jinak brzdit to brzdí asi stejně jako originál (neměl jsem s nimi problém). 1 Citovat
shrek_85 Vloženo před 7 hodinami Vloženo před 7 hodinami @fabia14aze Ta dvanáctihranná matice uprostřed náboje vypadá trochu strašidelně. To ještě někdy půjde povolit? Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.