Přejít na obsah

Kdyz vypustim spojku tak slysim tlouknuti


Doporučené příspěvky

Zdravim prosim omluvte moji cestinu neziju v cechach uz 10 let hlavne omluvte muj pravopis.

 

Mam skodu fabia 2 1.9tdi 105 koni anglicka verze volant v pravo ale to by nemel byt problem. Kdyz jsem auto koupil z druhe ruky melo najeto 41842km ted ma 54717km. Problem se nezhorsil. Muj problem: nastartuju auto mam v neutralu zmacknu spojku az dolu drzim 1-3 vterin a pustim rychlejsim tempem jako za normalnich podminek tak  me tam neco klepne. Jde te to z motorove casti u spojky,prevodovky. Je to metalicky zvuk. Kdyz poustim pomalu tak to nedela. Dela to i v rychlostech to jedno ci radim nahoru ci dolu ale ne porad zalezi jak rychle ji poustim. Nemuzu ji porad poustet pomalu zalezi na provozu. Nemam zadne problemy radit zadny rachot klepani vibrace piskani spojka neklouze pri jizde atd. Netusim co to muze byt!!! Jde mi to na nervy nevedet co to je a bojim se ze me to muze nekde nechat. Nekdo mel ci ma podobny problem??? V servisu jsem jeste nebyl chci se informovat az potom tam pujdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ja jsem to taky slysel. Vzal jsem auto ke dvou mechanikum. Oba se na to jen rychle koukli. Jeden rikal ze je to prevedovka a ze se nemusim niceho bat dokovadad se to nejako vic neprojevi. Zatim se to nezhorsilo za posledni rok a nemam problemy s razenim ani se spojkou. A druhy se projel a ze nic neciti zle. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na fábii II i na roomsteru spojka při puštění cvaká - je to vlastnost, daná hydraulickým ovládáním = pístek musí při uvolněným pedálu zajet do válečku a úplně se odlepit od ovládací páky spojky, aby tam vznikla vůle, jinak by spojka trvale prokluzovala. A ten pístek při zajetí do válečku cvakne ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj tohle dělá lamela spojky. Přesněji-uvolněné pružiny v lamele.A je možné že se to bude časem zhoršovat. Záleží jak se budeš ke spojce citlivě chovat. Kdybys tu lamelu vymontoval a zatřepal sní,tak bude hrkat. Ale jinak se ničeho bát nemusíš,že by se něco rozpadlo a nedojel bys z někama. Může to v pohodě vydržet do výměny u tebe cca 90tis. F II máme doma taky a nezpozoroval jsem to co píše Ekkar,ale tak možná se pletu.

Editováno: , autor: Mirek 835
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar: někdy je lepší neradit, když znáš pouze teorii.

V pracovním válečku je pružina která pístek z válečku stále tlačí ven. Když váleček odšroubuješ z převodovky, tak vyjede až nadoraz a při montáži ho musíš zatlačit zpět.

Znamená to, že spojkový ložisko je ve stálým kontaktu s talířovou pružinou a stále se otáčí.

To klepnutí pravděpodobně způsobuje, jak už bylo uvedeno, vůle v pružinách lamely, případně další vůle v převodovce. Pokud se to nezhoršuje, tak bych to asi nežešil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Můžu potvrdit, že klepání je "normální". Dřív nebylo tak slyšitelné (Fabia, Octavia I, II.) ale u trojkové řady Škodovek, je klepnutí při puštění spojky dost hlasité. Já osobně řešil u nového Rapida. V salonu to ale dělali úplně stejně všechny nové auta a stejně tak i auta s větším nájezdem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...