Přejít na obsah

1.2 TSI 81KW nouzový režim EPC + kontrolka Systému kontroly výfukových plynů (kontrolka motoru) - vadná ECU motoru


Pavel_cz

Doporučené příspěvky

Ahoj všem, pokud by někdo řešil problém s kontrolkou EPC + Systému kontroly výfukových plynů, známou jako kontrolku motoru, přidám svůj problém a jeho řešení. Po 1000 najetých km od nového vozu se mi na dálnici, při klidné jízdě rozsvítila kontrolka EPC a auto spadlo do nouzového režimu, sjel jsem na pumpu, auto se celé třáslo, jelo na 2-3 válce, maxidot jednou zahlásil "Porucha systému Start-Stop" nebo něco v tomto znění.
Zkusil jsem motor vypnout a znovu nastartovat - nepomohlo. Vydal jsem se tedy velmi pomalu, jinak to ani nešlo jelikož rozjezdy byly obtížné, k servisu. Než jsem k němu dojel, kontrolku EPC doplnila i kontrolka kontroly výfukových plynů, to už jsem bez váhání zastavil a zavolal ŠKODA Assistance.

Auto se odtahlo do servisu druhý den, jelikož večer už na salonu nikdo nebyl. Prvotní odhady techniků hovořily po diagnostice o vadném vstřiku nebo dvou, to několik dní poté, co auto stálo na servisu vyvrátil specialista z Boleslavi a diagnostikoval vadnou ECU motoru. Od přistavení do servisu po jeho opravu se čekalo 11 dnů, náhradní vůz jsem v rámci Záruky mobility dostal na dny 3.

Prozatím jsem s autem dojel pouze ze servisu domů, ale chová se normálně. Osobně jsem dle fór tipoval překousaný kabel nebo podtlakovou hadičku, senzor polohy vačky nebo tak něco, ale řídící jednotku určitě ne. Snad nikoho z Vás tato závada nepotká, předpokládám, že jsem byl spíše výjimka. Jedná se o Fabii hatch 2016, 1.2 TSI 81kW 6°M.

Editováno: , autor: Pavel_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel, jsou to pouze tři dny v situaci, kdy se vozidlo fyzicky zastaví. Nedalo se s tím dělat nic, samozřejmě jsem si mohl náhradní vůz zaplatit - to mi bylo i nabídnuto, měl jsem Rapida Limo 1.2TSI 63kW, vycházel tuším na 590 Kč denně bez DPH.
Nicméně to je na jinou debatu, chtěl jsem být spíš nápomocen, pokud by někdo zápolil s něčím podobným, byť doufám, že nebude, nepřeji to nikomu a elektronika je jen elektronika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Měli jsme na firemní Fabii 3 stejné příznaky,

Nejprve hláška porucha TMPS, potom porucha systém kontroly výfukových plynů, potom EPC, ESC, pak to spadlo na nouzák, deaktivoval se front asist a dekativace ABS za jízdy... nakonec byla chyba ve vyhnilém kablíku k nějakému kolu......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...