Přejít na obsah

Výběr motoru


maro-01

Doporučené příspěvky

Lenže VW špecifikáciu splňa veľa olejov , tabulková viskozita sa v našom klimatickom pásme nedá využiť ale furt je rýchlejšie premazaný motor s olejom 5w ako s 10tkou ... tu v autorizáku berú castrol a od neho majú komplet mazací plán ku každému modelu priradený olej

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžou bez problému jezdit i na N95, N98 bylo kvůli vrstvenému spalování, které je u nás stejně deaktivováno.

Každopádně nikde si neudal, jaké máš na auto požadavky atd. takže vzhledem k tomu, že tady asi nikdo není jasnovidec, je další diskuze bezpředmětná.

nevim jestli to tady muzu psat kdyz jste tady samí škodováci:).chtěl bych golfa nebo tourana s 1.4 tsi 07-09.ale bojim se těch rozvodů.tak jeste koutkem oka pokukuju po 1.6.ale to je zase na tourana slabý.nechci se nějak rozepisovat abych tady někoho nenasral.jde mi vlastně jen o motor a ten podobnej,teda slabší maj i škodovky . Editováno: , autor: kura
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to stejně všechno koncern. Akorát že 1.4 TSI se ve škodovkách vyskytuje od roku 2008 (Superb II) pouze bez kompresoru s výkonem 92 kW a v Octavii II od roku 2009 s výkonem 90 kW. Twincharger s výkonem 132 kW se pak začal dávat až do Fabie II RS (od roku 2010) a moc jich tady není. :kol-32:

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim jestli to tady muzu psat kdyz jste tady samí škodováci:).chtěl bych golfa nebo tourana s 1.4 tsi 07-09.ale bojim se těch rozvodů.tak jeste koutkem oka pokukuju po 1.6.ale to je zase na tourana slabý.nechci se nějak rozepisovat abych tady někoho nenasral.jde mi vlastně jen o motor a ten podobnej,teda slabší maj i škodovky .

Na to se tady moc nehraje, koncern jak koncern.

1.6 je vskutku slabá, zato ale držák. Myslím, že i do tourana se dával (nevím ale do kdy) 2.0 FSI, tam kromě cívek snad nebyl problém.

Ta 1.4 TSI je loterie, leda pro sichr ty rozvody zkontrolovat a nechat ten napínák vyměnit případně celé rozvody vyměnit za ty modifikované, což zase takový ranec není, rozhodně menší než motor kaput.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.6 je opravdu držák.mám ho v golfu 4 r.v 99 a bez problémů.stejně bych musel ty rozvody dělat(u řemenu) tak o kolik muzou byt rozvody na tsi drazsi?a myslite ze jeto reseni?nebo se mam nato vyflaknout?co to jsou ty modifikovane rozvody?2.0.fsi bude asi zroutek,né?musi se krmit N98ou?

Editováno: , autor: žralok
Necituj předchozí příspěvek !
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 1.2 TSI stojí rozvody kolem 5tis Kč, kolik to bude na 1.4 TSI nevím, ale asi to bude podobné, stejně tak u 1.6, práce nevím kolik stojí.

Takže bych se toho nebál, klidně bych ojetou 1.4TSI koupil, a preventivně vyměnil rozvody (záleží kolik bude mít najeto, a jak se bude motor chovat).

Modifikované rozvody znamenají zesílený řetěz, který by se neměl tak rychle vytahat.

2.0 FSI se nemusí krmit N98. Spotřeba odpovídá dvoulitru, snad kolem 8l/100km. Koukni na spritmonitor.de.

Editováno: , autor: Lancelot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Tak když už tu to forum je otevřené, tak se zeptám a poprosím o rady tady (doufám, že jsem našel správné vlákno z těch mnoha tady) . Pánové, co byste mě osobně doporučili?

 

* Je mi jedno, zda to bude liftback/kombi.

* Spíše benzín, ale naftě se úplně nevyhýbám, ale bojím se těch oprav. Už jsem do ropáků nacpal dost a nerad bych pokračoval. (takže pokud doporučíte ropu, pak prosím názory proč a jaké může mít chyby)

* Auto by mělo být  4 roky (max. 5 - exkluziv) starý a do 120000km. 

* Nejsem závodník, ba naopak by mi šlo o spotřebu,ale rád bych měl nějakou zálohu pod kapotou, pač občas (~ 2x měsíčně) se rád projedu svižněji.

* Je to spíše pro budoucí rodinu - mobilita, spolehlivost,spotřeba,výbava (řazeno dle potřeby, bezpečnost je jasná)

* Jízda:  50% okresky - 30% město - 20% dálnice (hory,dovolené,známí  ~  2x měsíčně dálnice)

* ročně najedeme ~ 15.000km (spíše míň, pač zatím máme ještě starýho ropáka)

* cena - viděl bych to do 260.000,-Kč se střední výbavou

 

Uvažoval /Uvažuji o Rapidu,ale cena furt není úplně to, co bych si představoval. Tak jsem přešel ke starší O2, ale zas mám strach z těch TSi-ček.

 

* Jeli jsme v 1.4TSi (90kW) ,slušný,ale překvapilo mě, že bych tomu ohledně zrychlení se svýma ropáka asi nakopal, ropáček jak šlápnu, tak vyletí - tohle ne, tohle je takový mrtvý, tuhý, dostatečný,ale asi trošku na zamyšlení při předjíždění - byl to předváděcí kousek s 20.000km a studenej, asi to zkusím ještě prubnout a půjčit na den. Ale zas bych to netočil tak často, takže teoreticky by to stačilo. Chyby: turba, rozvody, úniky oleje ? Časté závady.

 

* 1.2TSi (77kW) - nevím, jel jsem jen v 63kW Rapidu a tam to postačovalo na klidnou,pohodovou jízdu - při předjíždění jsem musel oproti ropáčkům sakra hodně přemýšlet. Proto dumám, jestli těch 77kW nebude vzhledem k váze málo - navíc jak spotřeba, když budu chtít šlápnout,nebo pojedu plný na onu dovču po dálnici na jižní Moravu... nebo jen na nákup do Práglu po R7 . Chyby: turba, rozvody, úniky oleje ? Časté závady.

 

*1.8TSi - asi parádní, ale už kvůli pojistce a spotřebě se mi do toho moc nechce, má to kolega v práci a říkal, že jezdí kolem 7,8 - 8L/100km.Je fakt, že jezdí hodně svižně, ale..

 

* 1.6 TDi CR (77kW) - dost náchylné na naftu, ale moc toho o nich nevím, takže tady bych spíš prosil o radu co a jak.

 

* 1.9 TDi (77kW)  - určo bez DPF (jen nevím, jak to poznat u auta nebo v inzerátu :D ) asi slušný motor, jak jsem se dočetl, trochu podobný starším kvalitním motorům

 

* 2.0 TDi vůbec, nemám o to absolutně zájem, o těch jsem si přečetl spíše zápory a nehodlám riskovat do toho cpát, takže prosím nenabízet.

 

 

Můžete prosím, co dál sledovat, na co dát pozor? Určo to budu brát přes skoda-plus, jinde jen pokud dají certifikáty snad na všechno :D

 

Díky moc za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja by som sa nebal tej 1.6 tdi, mam OII combi, chodim vacsinou dialnice, v aute sam. Nechodim ako pretekar, ale moja priemerna spotreba cesta 50% dialnica a 50% okresky celkom svizne - okolo 5 l. V meste je to vacsinou okolo tych 5 a pol. Ak sa nepotrebujes nahanat a nesetris na nafte (netankujes na Bataxe a podobnych pumpach), tak je to podla mna vcelku spolahliva a usporna varianta.

Pokial by som mal mat novu, tak do toho beriem ten isty motor, ale mozno s DSG, manual je do mesta trochu otrava..strasne dlhy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj všem fanouškum škodovek,měl bych na vás menší prosbičku. Zvažuju nákup ojeté octávky a s mým nájezdem 10 až 12tisíc za rok asi nemám uvažovat o naftáku že? Do ted jsem majitelem O1 1.8 20v rok výroby 1998 ( když jsem jí kupoval byla stará 5 let a ted už jí mám 10 let ) a nejen kvuli spotřebě uvažuju o změně. Spolehlivá je a na své staří ještě slušně táhne,ale zárověň i trochu žere.Tudíž jsem 1.8 vyloučil. A tím pádem už je volba jen 1.6 a po pročítání zdejšího fora mě vcelku zaujala volba 1.6 mpi (zrovna bych měl možnost koupit O2 1.6mpi a má najeto 104 tisíc a je to kombi který chci. Převážně budu jezdit bud sám či s přítelkyní a to hlavně po městě (Hradec,Pardubice a okolí)do práce a sem tam nějaký výlet či dovča. Po dálnici tak 1x či 2x do roka(častěji jen vyjímečně) a v sezoně v 5 lidech na zápasy. Měl jsem možnost na malou projíždku vyzkoušet O1 1.6 ve 4 lidech a jela vcelku slušně,jen ta akcelerace nebyla nic extra(moje táhne přece jenom lépe) ,ale tajně doufám že by novější jela o něco  lépe?! Vzhledem ktomu že je pro mě zatím octavia jasná volba tak jsem o jiném autě ani neuvažoval. Možná bych byl ochotnej udělat vyjímku v podobě vw golf plus 1.6 (bud 75kw či 85kw ) . Tak bych vás chtěl poprosit o rady či názory a to zdali by pro mě měl smysl diesel, dále zdali bych o tomto motoru měl vubec uvažovat a které s uvedených aut --- octavia či golf by jste spíše uvažovali.A ještě bych měl jeden dotaz. A to jestli se dá automatická klima normálně zapnout a vypnout kdykoli či jestli se vypne jen když vychladí interiér do nastavené teploty?!

Všem moc předem děkuji za vaše rady a názory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Chci OII rv 2008. Přemýšlím buď o motoru 2.0 TDI PD 103kw nebo 1.8TSI 118kw. Jezdím poklidně. 85% do práce 13km a zpět opět 13km. Jaký motor z těhle dvou? Četl jsem pečlivě tohle vlákno, i jiný. Na TDI je +spotřeba, ale -filtr pevných částic, náchylnost na naftu a vůbec větší údržba dieselu. Na benzínu +zátah, jednoduchost, -spotřeba. Chci kombi. Můžete mi dát někdo tip na auto, případně jakému kódu motoru se vyvarovat. Roční nájezd zhruba 13.000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S 13tis. ročně bych o naftě neuvažoval vůbec. Nafta potřebuje jezdit dlouhé trasy čím delší tím lepší. Není to stavěný na popojíždení. To se ti ani motor nezahřeje tou cestou do práce.. nejméně náročné cenově na údržbu je benzín bez turba jak píše Pawouk. Pokud chceš mít pod zadkem nějaké poníky na bezpečný předjíždění tak 1.8tsi(ale chce to udělat revizi řetězu a napínáku a popřípadě vyměnit viz.tady na foru sekce motor). A pokud si chceš jízdu užívat tak 2.0tfsi:-) to je asi nejvíc povedenej motor...

Editováno: , autor: Arlo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rady. Na řetěz si dám majzla. Chci auto z Německa tak do 150.000 km. Nechám si pak (preventivně) udělat rozvody. Protože jinak ten řetěz asi neuhlídám. Je ještě nějaký problém s motorem 1.8 TSI, krom řetězu? 

Editováno: , autor: ivoch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...