Přejít na obsah

Výběr motoru


maro-01

Doporučené příspěvky

už veľmi neplatí že krátke trasy na naftu nie sú lebo sa neohreje , TSI sa za krátku trasu tiež neohreje to máš nastejno , oproti TSi má TDi prídavné elektrické topení takže zimné ormrznutie okna , a vyhriatie interiéru je o hodne rýchlejšie - až som sa čudoval ... Šiel by som do 2,0TDi 103kw , nájsť peknú predvádzačku zhruba v tej cene a jazdiť . Bolo by fajn aj udať priamo požadovanú výbavu pretože ambition aj elegance môže byť rozdiel - doplnená výbava k ambition alebo základný elegence

http://www.skodaplus.cz/Car/452466/skoda-octavia-iii-2-0tdi-103kw-ambiente-plus?query=fulltext%3D%26mark%255B%255D%3D32%26model%255B%255D%3D404%26priceFrom%3D0%26priceTo%3D460000%26speedometerFrom%3D%26speedometerTo%3D%26inOperationFrom%3D2011%26inOperationTo%3D2012%26fuel%255B%255D%3D2%26loadFrom%3D%26loadTo%3D%26capacity%3D1850-2500%26leasing%3D%26mark%255B%255D%3D32%26model%255B%255D%3D404%26fuel%255B%255D%3D2 niečo podobné , tiež je dobré nájsť auto čo má záruku 4 roky a 120 000km - to je u škodaplus tuším štandardne . A neviem ako často a či si "fajnšmeker" na klimatizáciu . Vtedy by som si prvé overil či si budeš rozumieť z manuálom ktorý sa tam dáva namiesto predtým poloautomatického climaticu . Pokiaľ je horko nad 30st tak nemám problém ale ak je okolo 22-25st tak mám aj za dlhú trasu problém vychytať teplotu interiéru , prípadne ak je vlhko aj rosenie skiel . Proste nech si to miešam akokoľvek tá klíma ide stále naplno . To je ostatne jediná uživateľská vec čo ma štve .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na nájezd 12-15 tisíc bych šel do benzínu, sám najedu 15-18 a nelituji že ho mám, TSI jede a předjíždí fantasticky (v mém případě 1.8).

Teď jsem zkoušel Rapida se silnější 1.2 a ani to nebylo nic hrozného. Jízda v pohodě, na předjíždění to už tolik není...

Při uvedení Rapida jsem to probíral u nás v autoprodejně, benzíny se prý vyplatí koupit ojeté - rychleji padají s cenou (hlavně má 1.8) ...

Je to tiché, neřešíš zimní naftu, ...

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při koupi NOVÉHO auta bych TDI neodsuzoval kvůli tomu, že budeš jezdit spíše kratší trasy. Pro rodinu vyber držák 1.6 TDI Common Rail v kombíku, ať jezdíš 10km denně nebo sto. Zbytečně nebazíruj na výbavě a raději si udělej dobrou pojistku. Nevybírej zbytečně metalízu, o kterou se budeš muset neustále starat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mít cca 400 000kč na Octavku, tak bych rozhodně počkal na trojkovou. Zatím bych koupil něco jetýho (pokud bych auto nutně potřeboval), třeba 3-4roky stará O2 1,9TDI se za rok dva prodá bez většího prodělku a může se koupit O3, ať už nová, jistě tou dobou budou nějaké akce a nebude se muset platit plná cena a nebo jako roční vůz se 4letou zárukou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chceš mít radost ze spotřeby tak ber naftu ,ale myslím,že s 1,4 tsi taky neuděláš chybu.Proti haťapce bude kterákoliv motorizace lepší.

Jestli máš možnost tak dej na rady výše - projeď si všechny zvolené.

Můj osobní tip by byl lehce ojetý 2,0 tdi,ale to asi proto,že jsem se sám při koupi rozhodoval mezi tímto motorem a 1,8 TSi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...vybírám nový rodinný vůz a pomalu se z toho stává spíše utrpení, nežli radost...

Prosím tedy o radu, co byste vybírali vy v mé situaci.

Roční nájezd 12000-15.000km

Pro naftu hovoří skvělá spotřeba, dobrá pořizovací cena. Proti ní relativně dost krátkých jízd za roh na nákup, apod., ve verzi 1,6 je to asi trochu lenoch, strašák v podobě filtru DPF a výměna vstřiků.

Budu rád za každý Váš názor.

Ano, utrpení to je, výběr opravdu není moc dobrý.

Nevybral bych si naftu.

Při uvedených kilometrech se nemá šanci vyplatit.

Krátké jízdy dokáží hodně rychle zaplnit filtr pevných částic a díky plnění EU-5 už to ani tak moc úsporné motory nejsou (ta regenerace filtru stojí naftu navíc, tak si ji přičti).

K poruchovosti neřeknu nic, ono to bude jak pán Bůh dá a když nebudeš měnit motorový olej po nesmyslných kilometrech a nebudeš tankovat naftu od zemědělců, asi to nic zvláštního nebude.

Takže můj názor je benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a tdi nejede?

Měl jste možnost v praxi porovnat pružnost motorů? Ten fantastický průběh krouťáku u TSI je opravdu požitek a zní to jako motor :-)

Já tedy jen s kamarádovou 1.9, navíc 4x4, a ta opravdu nejede. I podle papírů, z mého návodu vytahuji zrychlení 0-100:

1.8 TSI 7,8 sekundy

1.9 TDI 11,8 (ta čtyřkolka dokonce 12,9), slabá 2.0 i 1.6 TDI na tom asi budou podobně

2.0 TDI 9,6 - pořád o 2 sekundy horší

2.0 TDI RS 8,4 - také o dost horší...

2.0 TSI RS 7,3

1.4 TSI 9,7 - takže stejně jako slavná 2.0 TDI a tu 1.4 TSI tady dost lidí doporučuje

Takže TDI opravdu nejede a o spolehlivost 2.0, hlavně 16V toho je tady víc než dost...

Pokud chce bobbik občas někoho předjet, při uvedeném nájezdu není co řešit.

Ale na druhou stranu o spotřebě raději pomlčím :-(

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, tak ještě já. Koupil bych si jedině nové auto. Tady mne teď všichni ukamenují, ale měl jsem (mimo jiné) roční vůz z Boleslavi a stál za houno. Po půl roce šel z domu. Stála mne ta sranda 150.000 a spoustu nervů , když se Ti šéf prodeje směje do ksichtu a Ty nemůžeš vzít sekyru a tu jeho debilní hlavu mu utnout. Nový benzín bych si vybral já. Kolega z práce má 1,6 diesel a je s ní náramně spokojen. Malinká spotřeba, jezdí taky hodně město a nedá na ten motor dopustit. Já mluvím za sebe a mluvím o autu, za které bych dal SVÉ , těžce vydřené peníze :-). Proto mluvím o benzínu. Když mi někdo ten služebák zaplatí, je to jiná situace. Ale za vlastní bych si naftu nekoupil. Ale já jsem neobjektivní, naftu rád nemám a po zkušenostech ani ojetá auta a roční vozy z Boleslavi už vůbec. Přeju Ti, aby sis v té změti vybral dobře a přesto, že tady všichni svorně hudráme o rozvodech 1,4 TSI, tak to by byl můj tip. Ale jak říkám, u mne se o objektivitě nedá mluvit, neboť podle mne nafta skutečně patří do kamen a traktor na pole :-) . Držím palec, snad se trefíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý doporučuje to svoje, protože každý má jinou zkušenost. Já mám zatím dobrou zkušenost s ročními vozy od Škody. Máme v rodině již 3x roční Octavii (1.6 fsi, 1.2 tsi, 1.4 tsi). A naprosto bez problému. Úspora proti novému je skutečně víc než 100 tis. reálných a auta vypadají jako nová. Nikde žádné opotřebení. Jen si dej pozor, aby si nekupoval předváděčku nějakého autosalonu ale spíš referenční vůz (majitelem je Škoda, autosalon jen prodejcem). Předváděčky mají za sebou víc studených startů. Je potřeba se taky zajet podívat na víc vozů. Některé mají za sebou opravu po havárce, ale to ti prodejce řekne, mají to v protokolu od Škody.

Mimochodem jsem letos řešil stejný výběr (mám stejný nájezd i typ jízd, chci mít auto taky delší dobu) a vybral jsem liftback 1.4 tsi ambient plus. Kombík má určitě o něco skladnější kufr díky roletce, ale pro rodinu stačí i liftback. Půdorys kufru je stejný, sedadla sklopíš taky do roviny. Navíc liftback je dle mne při jízdě příjemnější (tišší, bytelnější). Cenová úspora 30 tis. oproti kombíku taky není k zahození. Takže dobře zvaž jestli kombi nutně potřebuješ. Dlouhodobou spotřebu mám 6,5 l. Krátké jízdy jsou kolem 7-7,5 l, delší 5-6 l. Výkonu na předjíždění je bohatě. Motor tichoučký. Je radost s tím jezdit.

Vzhledem k tvému rozpočtu - můžeš mít i ročního Superba. Trošku jiná liga.

Editováno: , autor: pet59k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kombík má určitě o něco skladnější kufr díky roletce, ale pro rodinu stačí i liftback. Půdorys kufru je stejný, sedadla sklopíš taky do roviny. Navíc liftback je dle mne při jízdě příjemnější (tišší, bytelnější). Cenová úspora 30 tis. oproti kombíku taky není k zahození. Takže dobře zvaž jestli kombi nutně potřebuješ.

To je dobrá připomínka.

Při typickém obsazení 2+dítě není důvod s sebou pořád vozit tolik vzduchu navíc.

Přitom OII je obrovské auto - ještě si pamatuji ty problémy všech novinářů s čím ji srovnat, protože rozměry patřila do střední třídy, ale cenou do nižší střední.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mít cca 400 000kč na Octavku, tak bych rozhodně počkal na trojkovou. Zatím bych koupil něco jetýho (pokud bych auto nutně potřeboval), třeba 3-4roky stará O2 1,9TDI se za rok dva prodá bez většího prodělku a může se koupit O3, ať už nová, jistě tou dobou budou nějaké akce a nebude se muset platit plná cena a nebo jako roční vůz se 4letou zárukou.

Taky řešení, protože nové auto každý rozumný člověk kupuje až po první celozávodní dovolené.

Takže OIII je třeba koupit vyrobenou v září 2013 nejdřív.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sú zase sekundové porovnávania , presadne z HTP kde rozjazdy trvaly minúty a nie sekundy . Osobne teda nepoznám veľa ludí čo na TSI jazdia štýlom jazdy akceleračným a ostrým , možno je to tým že majú autá radi a ten motor sa zohrieva veľmi dlho a nechcú ho ničiť , alebo by ich to proste zožralo , lebo TSI umí žrát ... Pri nafte tá výhoda proste je , aj to že zmenou štýlu jazdy nestúpne spotreba z 5 na 10L ... a DPF ? to je kec , ak nechodíš non stop po meste nie je problém , dokonca aj tie čo kvrdlajú 1-2-3 v autoškole nemajú problém , regeneráciu už majú asi vychytanú a nie je to ako na Superbe PD ...

osobne neviem čo by som volil , naftu nemám rád - krúťák je fajn ale je to nudné , akurát už na 2,0CR nemôžem povedať že je traktor , a ani by mi tak nevadil . S TSi mám len negatívne skúsenosti , preto trošku zaujatý názor , ale ak by sa jednalo o 1,8-2,0Tsi tak by to bolo jasné ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem za tolik názorů, jste úžasní!!

Někteří z Vás uvádějí, že se TDI pri takto malem najezdu nevrati, nevyplati. Nicmene 1,6TDI stoji stejne jako 1,4TSI, tedy co se na nem nevrati? Zacinam setrit uz od 1.kilometru, vychazi mi to na nejakych 900koruna na 1000km, tedy 90.000 na predpokladanych 100.000km vlastnictvi auta. Akorat tedy pocitam s vyssimi naklady na servis a pripadnou vymenu DPF (ale to nekteri tvrdi, ze pokud nema clovek smulu, tak to tech 120.000vydrzi..)

Je mi jasne, ze si ty motory musim projet. o Vikendu se na to chystam.

Ojete TSI neuvadim, protoze mam nabidku pouze na TDI. Jsou to overena pulrocni auta z dlouhodobych pronajmu.

Ještě doplním, že nafťák mi nevadí co se týče zvuku, apod. Měli jsme v rodině několik nafťáků a jsem na to zvyklý, mám k tomu jakési citové pouto, takže v pohodě :)

Editováno: , autor: bobbik0523
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobne by som šiel do 2,0TDi a budeš spokojný , zvukovo , výkonovo , je to super ... Spotrebu si zrátaš jednoducho , a keci ťa prejdú , to platilo možno kedysi keď nafta stála v základe o 100tis kč viac aby sa vyplatila a vrátila , ale dnes to už neplatí . Potom boli reči o spoľahlivosti a trápení nafty na krátke trasy , dvojhmotovému zotrvačníku , a podobných blbostí . To tiež platilo pri starých atmosferických benzínoch a nie pri TSI ktoré na krátke trasy dostáva za uši rovnako ako nafta .

Editováno: , autor: surky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobne mam 1.6 TDI CR a uplna spokojnost. Hlucnost nie je az taka hrozna a to som prechadzal z benzinaku. Co sa tyka spotreby, tak dlhodobo mam realnych 4.3l/100km. Jazdim normalne podla predpisov, obcas trosku setrim, lebo sa neponahlam, z toho som uz vyrastol. Mam ju nieco cez rok a najazdenych vyse 32t km. Co sa tyka vykonu, tak je to celkom fajn/postacujuce, aj ked by sa jej hodilo par konikov naviac :D , ale zacina "tahat" pri vyssich otackach, cca 1800-2100. Ak ide v nizsich otackach, cca 1200-1300, tak je to vnutri dost pocut, skratka vsetky CR (co som cital) je lepsie udrzovat nad 1500ot/min. Ja by som ju nevymenil, uz len koli spotrebe, nakolko do/z prace to mam denne cca 80km. V zime sa zohrieva v celku rychlo (cca 10-15km normalnej jazdy je motor zohriaty na 90°C), uz len koli ohrevu a to nemam vyhrievane sedacky a ani to moc nepotrebujem ;)

Asi tolko z mojej strany, je na tebe pre ktoru sa rozhodnes, ale asi najlepsie by bolo vsetky si vyskusat a previest sa na nich :scooter:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mluvime tu o trasach 10km ne 100km. 100km je naprosto v pohode ale na 10km trase kazdy den se ti filtr jednou zasere a uz nikdy nevycisti. Takze pak bud budes zbuhdarma pravidelne dvacet minut krouzit kolem baraku nebo pojedes do servisu.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...