Přejít na obsah

Výběr motoru


maro-01

Doporučené příspěvky

Dík chlapi je mi jasný že PD bude jako starý traktor mám ho doma ve Fabii.Mě šlo spíše o to jestli tam je problém jenom se vstřikama nebo i něco více.Opravdu přemyšlím o r.v 07 spíš bych bral 08 ale myslím že to jsou ještě PD ale snad budou už trochu v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Nemůžu se rozhodnout...mělo by se jednat o ročník 2008-2009, najeto do nebo kolem 150t km.

 

1.8TSI

Pro - výkon, ticho a žádný smrad

Proti - debilní napínák, trochu vyšší spotřeba

 

1.9TDI

Pro - spotřeba, některé mají za sebou i 300t km, velký výběr v bazarech

Proti - kvalita nafty u nás, diesel mi smrdí, hlasitost

 

Je to extrémní výběr, ale s tou 1.9TDI bych jezdil kolem 5l/100km a měsíčně bych ušetřil cca 2000 kč.

 

Najezdím tak do 30 000t km za rok. V pracovní dny do práce 15km a zpět a o víkendech 100-200km.

 

Beru to spíš jako takovou anketu, kolik bude hlasů pro 1.8TSI a kolik pro 1.9TDI.

 

2.0TDI neřeším to už se blíží spotřebou k 1.8čce benzínu :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jééé...to je pěkné vlákno i trefný název :). To je tak když dělám víc věcí najednou...rychle, rychle a nic není pořádně.

 

Já beru tak 2.0 TDI - 6,5l a 1.8 TSI do 8l. Nejvěší rozdíl by byl právě u té 1.9ky - 5.5l na sto. Pořád mi to vrtá hlavou...mám poslouchat srdce nebo mozek?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlásím se jako nadšený vlastník 1.8 TSI - ovšem jen, pokud nejedu tankovat.

Tankuji bez nejmenších problémů u jakékoliv pumpy, párkrát jsem bral i E85. Nižší cenu ovšem vyvážila asi o 25% vyšší spotřeba, takže to nemá smysl a jezdím na N95.

Průměrná spotřeba 1.8 proti 1.9 TDI bude tak o 2 až 3 litry větší.

Pokud si chci jízdu trochu užít, jsem běžně na 10 l/100km, na silnici se mi to povedlo i za 15l/100km a v Sosnové na okruhu jsem opakovaně jezdil se spotřebou kolem 24l/100km.

Naposledy jsem za hodinu sjel 4 mm ze starých zimních pneumatik (přední šly do hola, aspoň vnější strana).

 

Napínák mám starý, blbý, ale ještě jsem žádné projevy nezaslechl.

 

TDI bych nechtěl, pořádný kravál dělají i CR a srovnávat pružnost a výkon (hlavně proti 1.9) skoro ani nejde.

Jenže: já najedu 15 tisíc za rok, u těch 30 tisíc bych už asi váhal...

Ale jedině o 2.0 TDI, spotřeba bude stále mnohem nižší (a poruchovost asi ještě mnohem vyšší, určitě v případě 16V).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.8TSI :kol-47: Pokud ti nevadí o něco vyšší spotřeba, problémy s napínakem a vodní pumpou, tak se rozhodneš pro benzín. Každopádně výměna rozvodů u 1.8 TSI tě nejspíše nevyjde o tolik více, jako výměna rozvodů u TDI. Co se týče projevu motoru je TSI úúúplně někde jinde. Já najedu ~17tis za rok, denně dojíždím do práce 10km, takže pro mě byl benzín jasná volba. A jsem spokojen! Jinak u mě, spotřeba město ~9l/100km, mimo město zhruba 6-7l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně bych to vzal ze stránky ekonomické. Pokud najedeš ročně přes 20tis km tak bych být tebou šel do 1.9TDI PD bez DPF a za ušetřený peníz oproti benzínu bych to nechal načipovat. Pokud budeš chtít poslechnout srdce a mít požitek ze sportovní jízdy tak se vykašli na 1.9 TDI a 1.8 TSI a vem rovnou 2.0TSI RS. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdybych se rozhodl pro 1.9TDI tak určitě BXE bez filtru. V bazarech jich je hodně co maji pres 200t i 300t km...takže pokud neprdne ojnice tak je to celkem spolehlivej motor :)...

 

2.0TSI RS...to už je zas vyšší level.

 

Úpně nejlepší pro mě by bylo koupit 1.9TDI v kombajnu na denní ježdění + delší trasy a 2.0TSI RS hatchback na takové spanilé vyjížďky  :kol-31: ...ale na to nejsou finance  :kol-133:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Ahoj,

 

Zvažujeme do firmy nákup ojeté oktávky. Sháníme rok 2010, ideálně 2011 a zatím se nám nedaří sehnat něco slušného. Chtěl jsme se zaptat na váš názor ohledně motoru 1,6 TDi 77 kw 4x4, který má najeto přes 200 tis. Možná dokonce 220 tis. Je to rok výroby 2010 takže to jezdilo celkem hodně, dle informací pořád po dálnici. Ve 180 tis bylo měněno turbo i s hlavou, ale spoka je původní. Proti hraje ten nájezd a pro zase to, že to bylo servisováno pravidelně v autorizovaném servisu, není havarované a že to vypadá vizuálně dobře, nic tam nemlátí a nevrže.

Myslíte si, že je rozumný kupovat auto s tímto motorem a nájezdem? Předpokládá se, že u nás najede do takových 40 tis ročně.

 

Díky za postřehy

Editováno: , autor: OTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nás by to taky jezdilo hodně po dálnici. V tom autě jsem jel a zase úplně slabý mi to nepřišlo. Je tam cítit rozdíl mezi dvojkolkami, které máme ve firmě ale zas tak zázadní to myslím není. Kdysi se říkalo, že ojetý čtyřkolky oktávky nebrat, že jsou s tím problémy, proto jsme znejistěli. Samozřejmě nikdo z nás neví jak to je s těma oktávkama dneska.  Čeho se na té čtyřkolce bát, co se může pokazit, co je drahý na opravu a co by při nájezdu 220 tis mohlo začít odcházet.  Náhon na všechny kola by byl taky občas využit, ale spíš jen v zimě, kdy jsou na jednom místě trošku problémy se sněhem.

Jinak samozřejmě dvojkolka by nejspíš byla lepší. Už jsme prošli hodně at, ale všude byl nějaký háček. Na AAA se obracet nechceme, znám pár lidí kteří měli hodně negativní zkušenosti.

Tady ta 4x4 je zatím jediná bez nějakých komplikací a zatajených skutečností jen je tam ten velký nájezd. Nechceme aby se nám to po roce ježdění začalo sypat.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Za moji firmu mohu naopak rict, ze koupit auto v bazaru neni zas tak spatny krok. Chce to poradne vybrat. Ve velkych bazarech, jako jsou trebas tebou zminovana acka, je nepreberny mnozstvi aut a urcitych modelu. My jsme do firmy kupovali po faceliftu dvojkove Octy a musim rict, ze uz dva a pul roku bez problemu. Jen bezna udrzba, vymena desticek, oleje, apod. Kupovali jsme tehdy pet Octavici z acek v Praze. Taky jsem mel obavy, cetl jsem diskuze, ale po koupi jsem zmenil nazor. Neni tedy pravidlem, ze ve velkym autobazaru najdes jenom sracky...


 


 Jo a jinak mohu vrele doporucit 1,4 TSI :-) a nebo jeste lip, vykasli se na Octu II a kup Octu I ve verzi WRC :-))) Po Arminu Schwarzovi se tam jiste v MB jeste nejaka najde :-)))

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek a sebe už vůbec ne! Na to máš editaci příspěvku.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se tyce kvality aut, tak v AAA je uplne stejny pomer srotu a pouzitelnych aut jako vsude jinde. V tom problem nevidim. Me na nich hlavne vadi jejich pristup k zakaznikovi. Cokoliv u nich vyridit trva minimalne pul dne, Cela navsteva u nich je v podstate souvisly proces cekani prolozeny parminutovymi prestavkami, kdy se neco deje, takze spoustu lidi si potom ani neprecte co vlastne podepisuje, pac chteji uz mit pokoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Sto lidí sto názorů, jezdím oba dva motory, zaparkuji jedno sedám do druhého. 2,0 TDi je oproti 1,9 v nižších otáčkách slabší, do cca 1800 – 2000 otáček nic a pak kopanec jak kráva u devítky to není takové. Jinak bez diskuze dvoulitr jede skvěle, je kultivovanější, méně se „třepe“ a duní při rozjezdech, nebo akceleraci, ale naopak při ustálené rychlosti je opravdu trochu hlučnější než devítka.

Spolehlivost nedokáži porovnat z 2 kusů, ale taky jsem slyšel, že ty dvoulitry jsou horší, no nevím??? A jak říkám, každý jsme jiný, já si na silnici nemusím nic dokazovat s doulitrem jezdím stejně jako z devítkou tedy podle předpisů rozdíl je, že ten dvoulitr si vezme 6,5 a devítka tak 5,4 a já bych spíš volil výbavu než motor. Jen pro info, kdybych kupoval znova šel bych do 1,4 TSi a nebo si počkal na rok 2013, to má údajně být OIII a i snad nějaký hybrid, tedy někde jsem četl…

Neřekl bych. Firemní 2,0 TDi najeto 205 tis. a moje 1,9 TDi kombi najeto 115 tis. Firemní je daleko kultivovanější chod, tišší a i nižší spotřeba. Ta šestka je prostě znát. Zrovna dnes měřeno a PV-Brno 4,5. Se svým bych měl o půllitru víc. Jediný rozdíl v těch nízkých otáčkách. Zase ta 2,0 TDi má síly dost a není třeba vytáčet. Na šestku bez protestů jede i v 90 kmh a klidně bez podřazení zrychlí. Taky jsem se při výběru auta bál ji koupit, ale myslím, že to takový průser nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Chtěl bych si na jaře pořídit jiné auto, padla mi do oka fabia II ale v cenové kategorii by se dala již sehnat octavia druhé generace, která je přecijen jinde než fabia. Je mi jedno jestli face nebo před face.Cenový limit 150 - 160 tisíc.Bylo by to mé první auto za vlastní peníze, dodnes jezdím s meganem po rodičích.(je mi 21) Jezdím každý den do práce 10 km z kopce do města a 10 km do kopce na vesnici (ale v létě když je počasí jezdím na kole),občas nějaká vyjížďka mimo práci.Roční nájezd maximálně 10 000 km.Výbava mi je jedno, mohl by to být klidně i clasic (zrcátka a kliky bych si dal do barvy) ale co motor? 1.6 MPI v určitém stádiu stáří papá olej, 1.4 16V 59 kw je asi zjevně bez problémů ale na octávii asi už dost slabý (teď jezdím s 1.6 8V 55 Kw a naprosto mi postačuje, zdaleka nejsem dravý jezdec, raději mám klidnější jízdu)

Od motorů TSI a FSI odrazovali ve světě motorů a diesel je na moje ježdění asi nesmysl....tak co zvolit? nebo se raději uplně vykašlat na octavku a raději se poohlížet po fábii?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...