Přejít na obsah

Výběr motoru


maro-01

Doporučené příspěvky

  • o 5 měsíců později...

V naší domácí O1 1.6 74kw už doběhal motor, dělat výbrus a vůbec celkovou GO motoru už nám nepřijde jako řešení, tak se rozhodlo pořídit O2, ale jaký motor?

Na výběr máme:

1.9 TDI s 50 000km

1.6 75kw s 50 000km

1.6 FSI s 90 000km

Spotřeba je rozhodně prima věc, ale priority jsou takhle:

1.) spolehlivost

2.) živost

3.) spotřeba

Co byste poradili za motor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že tyto parametry spluňují všecky motorizace které jsou na výběr.. každopádně by bylo doré napsat kolik je roční nájezd km,a kde nejvíce jezdíš? město,mimo nebo dálnice.. vybral bych si buď 1,9 TDI prověřený a spolehlívý motor, to sáme mohu říci o 1,6MPI(nenároční na ůdržbu)!! s FSI nemám skušenost tak ho nebudu vyvracet ani doporučovat :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ročně se najede + - 20 000km a jezdí se asi takhle:

1.) město

2.) okresky

3.) dálnice

1.6FSI by mě hodně lákalo, ale to, že má 90k km, tak toho se docela bojím... jak je to s tím s naturalem 98? když se bude brát 95, tak motor bude mít nižší výkon nebo ho to i snad bude ničit?

Editováno: , autor: Chaindler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

90 tkm určitě není hodně, ten motor musí vydržet minimálně 3krát tolik. Klidně múžeš brát N95, nic se tím rozhodně nezkazí, akorát může být vetší spotřeba a malinko slabší, ale myslím, že to bude tak zanedbatelné, že to ani nepoznáš. Jinak ta spotřeba bude hodně závislá na stylu jízdy.

Za sebe rozhodně doporučuji 1.9 Tdi :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TDIčko mě docela láká, při 20k km za rok, by se to i mohlo vyplatit, ale protože jsem nikdy a ani nikdo z rodiny naftu neměl, tak pořád vidím ty klasická klišé.

Na naftu jsou díly dražší.

Není to tak živé.

Myslíš, že je to pravda? Jak jsem říkal, do teď jsme měli O1 1.6 74kw a určitě by chtělo aby to bylo stejně nebo víc živé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ročně stejnej nájezd s 1.9TDI a tam už to na úspoře poznáš ale i to je samozřejmě závislý na spoustě faktorů. Každý má svoje výhody a nevýhody (který už se tady i jinde xkrát probírali). Na to aby si zjistil jak to jezdí je nejlepší do toho sednout a vyzkoušet. Taky sem přecházel z benzínu na ropáka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z výše uvedených také jednoznačně doporučuji 1,9 tdi sám ji vlastním a upravenou na nějakých 150 koní a neměnil bych jen při častějším využívání dálnice by bodla šestka. Ale to můj případ zatím není. Spotřeba okolo 5l nafty a i při ostré palbě se zvedne max. o 1,5 - 2 litry. Výše uvedené benzíny dle mě nejedou a když se ně šlápne tak to tam zase teče a stejně je to takové velké přemáhání aby to jelo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud mohu já radit, tak bych v ČR kupoval auto pouze od dobrého známého-kde bych znal historii vozidla.

V žádném případě bych nekupoval auto v bazaru!

A o tom Německu: tam si nikdo nedovolí jakýkoliv podvod, protože by byl tvrdě potrestán.

Stáčení a svařování z 2 kusů aut je jen "legální" v českém absurdistánu.

Asi bych také sahnul po 1,9 TDI - ale 50.tis za 4 roky je SCI-FI :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mobile.de Taky mám dovezený z německa, v místním servisu je dováží syn šéfa. Poptal sem se pár lidí co si od něj nechali auto dovézt a všude spokojenost. Auto si můžeš najít sám nebo mu řekneš požadavky a on hledá, pro auto můžeš jet s ním. Čtyřletý bude kolem 150t km. Mám ho rok a zatím trpělo za těch cca. 20t km u nás hlavně na tankodromu který tu máme místo silnic. Tam jezdí po dobrých cestách a na kvalitní naftu, to jak se k tomu choval předchozí majitel už neovlivníš nikde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jednoduše bych to viděl takhle:

dle tvých priorit:

1) 1:0 pro 1.6 Mpi - levnější servis, mimo jiné :palec2:

2) 1:1 - pro ropu tu hraje samo lepší krouťák o tom žádná...ale Mpičko, pokud je dobře zajetý není nijak chcíplé a je tichý, nekouří a nekope :smich: ...pokud jsi měl předtím 1.6 74kW v OI pak budeš po přesednutí do OII 1.6 Mpi dynamikou možná krapet zklamanej...

3) 1:2 pro ropu...pokud budeš chtít jezdit v jakým koliv režimu max do 7 pak na benzín rovnou zapomeň...když nepojedeš pilu, vejdeš se s MPíčkem do 7, když pojedeš pak počítej 8 až 9...u nafty do budeš mít podle mě od 5 do max. 7 l

Když jsem si vybíral OII tak mi rukou prošlo i FSíčko...nijak mě nenadchlo a tak zvítězila osvědčená kvalita nepřímovstřiku :palec2: zase bys jsi s tímhle motorem měl takovou raritku mezi OII...fakt jich je jak šafránu... :)

result:

pokud tedy najezdíš max. do 15000 km za rok, jezdíš spíš město a okresky (na dálnici citelně chybí 6tka a při 150 už si to bere nad 8...) a chceš aby se ti to v zimě rychle prohřálo a taky topilo =benzín...jinak ropka :smich:

hodně zdaru při výběru :palec2:

Editováno: , autor: tomcat007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako nováček můj názor či skušenost.

Řešil jsem taktéž tento problém v únoru letošního roku který motor a co a jak.

Sám najezdím něco okolo 18-20 tkm/rok. 70proc mimo město, 20proc mesto, 10proc dálnice

A po dlouhém pátrání jsem koupil starší O2 10/2007 1.9TDI (170.000km) za 223.000kč plus prvotní níklady.(Pojistka,havarijko, náplně, atd...)

Dostal jsem k tomu i 17" kola.

Kupoval jsem to v menším bazárku. Ale chodil jsem okolo toho 3 týdny než jsem do toho šel.

Navíc jsem si zašel do škodovky shopu aby mi ukázali historii auta.Vše bylo dle servisní knížky a těsně před prodejem měněny tlumiče a brzdy komplet.

Rozvody hotovy v 156.000km , takže taky v cajku. Kolega mi zjištoval přes kabel diagnostiku a skutečné km. vše OK.

Zatim spokojenost

Za kolik že chceš koupit O2 s 50 tkm na techecu 4 roky staré???? 250.000kč?? takové jsem teda nenašel.(našel ale ......)

Hodně štěstí při hledání

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj ale to už si s tím musí dám někdo opravdu práci...nejjednoduší je prostě zněmit údaje pouze počítadla, to pak ale naštěstí ŘJ napráší, že tacho je stočený. Mno ale pokud maj podvodníčci diag. jako, že dneska běžně, pak to půjde změnit i v ŘJ...ale i takovej zásah v km přes ŘJ motoru by teoreticky mohl nadělat paseku v komunikaci s ostatními řj...takže by i z tohohle šlo možná poznat, že s km není něco v pořádku...

Skutečnej nájezd lze prej poznat i podle vtřikovačů nebo počtů aktualizací ŘJ - jelikož ty probíhaj v pevnejch intervalech...u těch vstřikovačů konkrétně podle počtů vstřiků...to už asi jen tak zněnit nepůjde stejně jako počty aktualizací ŘJ, takže by se to dalo brát jako pádnej argument....ale prý to jde jen u některejch aut...jako francouzkejch nebo těch od forda, kde se to ale týká nafťáků se vstřikováním delphi. Takže u koncernovejch škodovek to zatím takhle asi nefajčí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinými slovy, když to někdo bude chtít změnit, změní to a já to nepoznám. Takže kilometry brát jen jako ukazatel, ale dát na to, v jakém bude stavu auto.

Zatím to vidím spíš na tu naftu.

Protože jsem naftu nikdy neřídil, máte nějaké tipy jak poznat, že něco není OK? Kdysi dávno jsem jel s naftovým Oplem a před startem to muselo asi tak půl minuty žhavit, to je pořád? Je mi jasný, že by nemělo nic pískat vrzat hrkat, to je klasika. Ale ještě něco?

Díky všem za Vaše rady a porady a čas :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naježďené km se dají zjistit ze 3 míst pres diagnostiku.Ale ano, pokud si stim da někdo práci tak i to jde ošulit. Jinak jsme to zjišťovali přes kabel a PC. To stim minidisplejem neznám.

Hlavně při koupi nic neuspěchat.

Vzít si sebbou někoho kdo Vi co hledá, ideálně komu věříš.

Zajít do Škoda shop a ověřit historii. Zvednout to na špalky vlezt pod auto. Ja odmontoval i kryty plasty ze spodu. Provést diagnostiku. Projet se v tom a vyhnat to do otáček.

Škoda shop ma akci na auta starší 4 roky a koupené do 2 měsíců z druhé ruky.udělají ti kontrolu myslím zdarma.

Podrobně si projít auto okolo a hledat nesrovnalosti (mezery, nepasujici plechy, škrabance,atd...) Kontrola oken čísel. Všechno brát s chladnou hlavou. "Nebute toto co jsem vybral, bude jine příště"

A mít štěstí že koupíš dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...