Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahojte. Mam problem - u Fabie I 1.2 47kw po vymene motoroveho oleje (a filtru origo) Castrol 5w40 (splnuje 50200) zacal mizet olej ve velkem - za 80km od vymeny asi 4cm na merce (tedy skoro litr). Ven nic netece - auto parkuje v rovne garazi s dlazdickama, poznal bych to, merka kontrolovana po jizde s odstupem nekolika hodin. Auto je vyroba 2003, najeto 13tis km (je otce, duchodce 80 let, v zime auto treba i nekolik mesicu stoji). Mate nekdo nejaky napad, co by to mohlo byt? Ma smysl zkusit nejaka aditiva na zvyseni viskozity oleje? Diky. Petr.

Vloženo (editace)

Co je "DP"? Dilenska prirucka? Diky. U filtru je to ok - mysleno, ze netece ven.

Editováno: , autor: Malta
necituj bezprostředně předchozí příspěvek
Vloženo

Má se měřit na teplém motoru, ale podle mých zkušeností rozdíl studený - teplý dělá pár milimetrů.

Píšeš po výměně oleje, hladinu po výměně si měřil až po nastartování motoru, když se filtr a mazací kanály naplní olejem?

 

Vloženo (editace)

Vypustl jsem poctive teply olej, nechal vykapat, vymenil filtr, nalil predepsane necele tri litry, po prvni jizde jeste zkontroloval a dolil (spis lehce prelil). Po vymene jsem uz do toho motoru nalil celkem 3.5 litru oleje a jsem za studena velmi blizko dolni hranici na merce.

Editováno: , autor: Malta
necituj bezprostředně předchozí příspěvek
Vloženo (editace)

Je to divny. Nekouri to. Jak dlouho se muze dostavat olej do vsech zakouti motoru po vymene? Kudy by se to v motoru uvnitr vsude mohlo ztracet? Jeste doplnuji, ze chladici kapalina taky ok.

Editováno: , autor: Malta
necituj bezprostředně předchozí příspěvek
Vloženo (editace)

To je divný. Každopádně bych ten olej asi vyměnil. Kdo ví co to není. On se nemusí ztrácet jen netěsnostmi například okolo pístních kroužků nebo gufírky sacích ventilů, ale i odpařováním, pokud je nějaké pochybné jakosti.

Žádná zakouti v motoru, kde by se olej hromadil, nejsou.

P.S. A necituj přímo předcházející příspěvěk, ať nedostaneš sprďáka. ;-)

Editováno: , autor: McMatej
Vloženo

Olej je z dobreho zdroje, tim to nebude. Svicky ven nedostanu, protoze jsou nad nimi civecky a na ty nemam pripravek na vytazeni. Bez nej bych je rozlamal, protoze je to stare. 

Kdyz tam dam olej presne mnozstvi dle specifikace, kam se to pocita? Doprostred merky? Diky.

Vloženo

podebíral jsem cívky normálně šroubovákama a u té poslední, kterou jsem dělal, měla za sebou 220t km a šlo to pěkně. Ale určitě bych se na ty svíce mrknul, může ti to lecos prozradit

Vloženo

No, vzhledem k tomu, že zhoršení nastalo po výměně oleje, bych s kucháním nepospíchal a přeci jen zkusil jiný olej. Při současné spotřebě je dolití 4 l oleje otázka 500 km. Když se to výměnou zlepší, je chyba v oleji, když se to nezlepší můžeš vypuštěný olej použít na dolévání.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Záhada asi vyřešena - při výměně, nalévání nového oleje jsem odpočítal náplň tři litry do motoru z pětilitrového kanystru - tedy že mi musí zbýt dva litry. Jenže on byl čtyřlitrový... Nesmějte se mi všichni...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...