Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny a zároveň se tímto omlouvám, že zakládám nové téma na podobnou problematiku. 

Vlastním Fabii 1.2 12V HTP rok 2003, typ motoru AZQ 47 kw. U motoru se rozsvítila kontrolka motoru a řj vyhodila hlášku "účinnost katalyzátoru - nízká". Vzhledem k tomu, že má auto najeto něco málo přes 60t km, začal jsem prověřovat takové ty běžné závady. Vyměnil jsem svíčky (byly dost vypálené) a přitom změřil tlaky. Dva válce měly 12 a jeden cca 10 bar. Auto jsem potom dal na diagnostiku a zjistil následující:

1. Lambda (před katem) -  na volnoběh má cca 1,43 V, při akceleraci jdou volty dolů při deceleraci naopak - můj závěr by byl, že je ok

2. Lambda (za katem) - tady si nejsem jistý jestli funguje správně. Ve všech režimech jízdy je na ní napětí 1V. V dílenské příručce je psáno, že při stále hodnotě 1,1 V se jedná nejspíš o zkrat. Zkusmo jsem použil lambda sondu z jiné fabie 1.2 40 kw a při deceleraci jde napětí max na 0,91 V níž ne. 

S autem jsem najel s novými svíčkami cca 30 km a zatím nic. Dost ale jezdím a rád bych měl spolehlivé auto. Prosím poraďte.

Děkuji 

P.

 

Lambda sonda 2.jpg

řekl bych, že příčinou všeho bude právě ta komprese

Jo je to velký rozdíl na tom jednom válci pokud byl tlak změřený správně!

  • Autor

Myslíte, že 10 bar je málo? Mě to přijde docela dost. Kolik je podle Vás minimum? Každopádně děkuji za reakce :) 

Ono ani tak nejde o ta čísla, ale velký je ten rozdíl. Myslím, že v toleranci je rozdíl 3 bary, ale každý rozdíl je známka něčeho špatného.

  • Autor

To máš pravdu, ono taky záleží na kolika barech je tolerance 3 bary něco jiného je to asi na těch 12 barech a něco jiného na těch 30 barech. Vím, že tahle tahle možnost tady je, jen mi to přijde malý rozdíl na to abych rozebral motor. Pravda je, že by to mohla zachránit hlava, ale stejně ... 

Co soudíte o té zadní lambdě? Měla by mít cca 900 mV a při deceleraci aspoň na chvíli jít ideálně na nulu ne? Přední a zadní pracují jakoby na opačném principu u tohoto systému pokud se nemýlím tj. že přední při chudé směsi volty zvedá, u zadní klesají a naopak. Přičemž přední má rozpětí 0 - 5 V a zadní 0 - 1 V že? 

Nenapadá mě co s tím. Možná jezdit, až se zase závada projeví, ale to bude podle aktuálních dat asi brzy. 

P.

měření kompresních tlaků podle DP. 15 nový motor, 11 minimum, rozdíl max. 3.

kompresní tlaky.pdf

Upraveno od McMatej

před 4 hodinami, dlazda napsal:

Myslíte, že 10 bar je málo? Mě to přijde docela dost. Kolik je podle Vás minimum? Každopádně děkuji za reakce :) 

nechal jsem si měřit tlaky v červnu 2014, kdy měla moje fábule 282 000km :punk:, takže toť odpověď na otázku je 10 Bar málo? Kolik má nyní najeto, snad ani nemusím říkat, ale je to ještě o 1500 km více oproti podpisu ;) prostě nestíhám ty kiláky ani fotit lol

tlaky.jpg

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.