Přejít na obsah

Rapid podpěry pod auto


Atrani

Doporučené příspěvky

@Atrani: Tohle je diskuse úplně o ničem, nezlob se na mě. Tvoje auto má (jako jakékoliv jiné, se kterým jsem měl tu čest se setkat) 4 vyztužené body pro zvedání. Myslím si, že výrobce tím pro běžného uživatele i servis udělal dost. Pokud máš hydraulický zvedák, tak ho použij a měň jedno kolo po druhém, jako se to normálně dělá, nemáš-li sloupový zvedák, kterým zvedneš celé auto. Z mé strany diskusi končím. Pokud Ti 4 body nestačí, spoj se se Škodovkou a navrhni jim, aby pro případy, že má někdo stejné náčiní, jako Ty, dělali podpěrných bodů 8.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diskuzi "o ničem" odstartoval tvůj komentář ohledně vhodnosti vybavení. Nejsem automechanik, ale u pár aut jsem kolo měnil a na některých originálních heverech auto docela plave (i řádně zabržděné a zašpalkované), proto můj dotaz směřoval na vhodnost umístění podpěr, které při sjetí auta z heveru zabrání úrazu. Ale souhlasím, že to společně nemá cenu řešit, jelikož já hledám odpověď typu: "Dal jsem to na Rapidu pod rameno, pod nápravu... a bylo to ok". Ty vytrhneš jeden komentář z kontextu tématu a věnuješ se jemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další do řady, který nemá reálnou zkušenost s tématem, ale musí napsat svůj názor. Nestačí mi co uvádí výrobce - ten uvádí spoustu věcí, které byste měli dělat x nedělat a stejně to všichni děláte (od originální kosmetiky přes náplně po kódování atd.). Od toho je smysl fóra, aby si lidé vyměnili zkušenosti. Prosím tedy moderátora, aby tohle téma zrušil, jelikož na dalšího "politika" s názorem, ale bez řešení nemá smysl čekat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim na co pouzivat pri vymene kol dalsi podpurnou vec k heveru. A vpodstate sis odpovedel uz sam. U aut co maj shnily prahy se to dava treba vzadu pod misku na pruzinu nebo ulizeni napravy a predek rameni nebo nekde okolo kde je proste kus materialu ktere se nezdeformuje ;-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nepročítal jsem si uplně celou diskuzi ale nešlo by auto zvednout nějak za nápravu a až bude dostatečně vysoko tak dát tu podpěru na to místo označené výrobcem ??

ještě taková drobnost nebylo by lepší  auto zvednout heverem a hned přehodit kolo ?  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediny "politik" si tu ty, najskor si pisal o prezuvani, zrazu ti ide o natieranie. A napriek tomu, ze vyrobca v ziadnom pripade nedovoluje dvihanie za napravu, uz tu mas dve odporucania aby si to tak spravil. Tak to tak sprav, a ked nieco nestastne poskodis, nechod sem vyplakavat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja nepsal za napravu zvedat ale polozit na stojany. Sk0d@ kdyz to vyrobce vzadnem pripade nedovoluje jak by jinak mohli odtshovat auta ? Tam auto zvedaji za kola a ty jsou prece na naprave. Tim padem se cela vaha auta zveda za napravy. A tu samou vahu snaseji celou dobu funkcnosti auta pri stani i jizde tak z jakeho duvodu zakazuje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Metoda konecnych prvku, v podstate pevnostny inzinier vypocita diel na pevnost a pripadne navrhne dodatocne upravy. A to plati aj pri autach. To ze na konci ramena napravy je koleso s dovolenym zatazenim xy newtnov, neznamena ze toto zatazenie mozes aplikovat v ktoromkolvek mieste napravy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže to tak není. Celou hmotnost auta při podepření pak ale nese část auta, která není v provozu zátěžována stejnou silou a ani stejným směrem. Stejně tak nelze použít opěry, určené pro nesení karoserie na lince. Nezapomeňte, že v tu chvíli je auto výrazně lehčí o výbavu a celý podvozek! Jediné další místo pro podepření auta musí být co nejblíže bodů dotyku kola se zemí a ještě musí být co nejpevnější. Vzadu tedy nejspíš lůžko pružiny, vpředu pak rameno u spodního rejdového čepu. Ale pozor! Zde bych to jen zvedal nůžkovým heverem, "panenkou" nebo pojízdným zvedákem z Lidlu, a pak bych vložil podpěry pod prahy v místech k tomu určených.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 6 měsíců později...

No a jsme tam kde jsme byli. Auto se dle výrobce smí zvedat jen za ty čtyři body. chci dělat brzdy vpředu a barvit třmeny a bubny. To znamená, že jsem v háji......

No ,paráda. Druhý auto zvedám za nápravu a podpírám na ty čtyři body, respektive vždy jen dva-. Používám nášlapnou gumovou rohož a nebo hranolečky, který podložím podél prahu abych roznesl váhu-to je ale Fiat Stilo kombi. Rapid má falc a za nim plochu, co jsem tak letmo šahal poslepu, to je jako u fiata, tam strkám ten hranolek. V té dílenské příručce mají dílenský zvedák s gumou plus ještě něco právě za tím falcem. Takže bych to viděl následovně a budu to tak dneska zkoušet:

Dám si hranolek asi 2,5x2,5 cm za falc, pod to na ten falc gumu a prkno.Pak to zkusim pomalu zvedat v místě bodu a budu sledovat co se děje. Jestli to půjde zvedat poblíž bodu a pak tam šoupnout podpěru z lidlu abych mohl zvednout druhou stranu nebo zadek, uvidíme. Mohlo by to jít.;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...