Atrani Vloženo 24. Říjen 2016 Vloženo 24. Říjen 2016 O víkendu budu přezouvat, kam dát hydraulický hever je jasné - vyztužené body jsou v návodu. Kam ale dát takovéto podpěry, abych si nezničil prahy? Citovat
Atrani Vloženo 24. Říjen 2016 Autor Vloženo 24. Říjen 2016 To jsou ale ty vyztužené body na prazích pro hever. Když tam dám hever, tak ta podpěra se mi tam nevleze Citovat
Pawouk Vloženo 24. Říjen 2016 Vloženo 24. Říjen 2016 Já vím, dal jsem to sem proto, abys viděl, jaké pokyny jsou přímo od výrobce. Citovat
Atrani Vloženo 25. Říjen 2016 Autor Vloženo 25. Říjen 2016 Aha, v tom případě výrobce nedoporučuje užití podpěr pod auto?! Chápu snahu nahnat zákazníky s každou prkotinou do značkového servisu, ale tohle zasahuje do bezpečnosti údržby vozidla provozovatelem. Citovat
wizaard Vloženo 25. Říjen 2016 Vloženo 25. Říjen 2016 Výrobce nic uměle nekomplikuje, auto má 4 vyztužené podpěrné body. Výrobce nemůže za to, že nepoužíváš vhodné vybavení. Tak měň kolo po kole, jako se to normálně dělá, když máš jen hever... 1 Citovat
Atrani Vloženo 25. Říjen 2016 Autor Vloženo 25. Říjen 2016 "Výrobce nemůže za to, že nepoužíváš vhodné vybavení" - takže já chci použít hydraulický zvedák (2,5t) + podpěry a nemám vhodné vybavení. Takže podle tebe je vhodné mít doma dvou nebo čtyřsloupový zvedák? Citovat
wizaard Vloženo 25. Říjen 2016 Vloženo 25. Říjen 2016 @Atrani: Tohle je diskuse úplně o ničem, nezlob se na mě. Tvoje auto má (jako jakékoliv jiné, se kterým jsem měl tu čest se setkat) 4 vyztužené body pro zvedání. Myslím si, že výrobce tím pro běžného uživatele i servis udělal dost. Pokud máš hydraulický zvedák, tak ho použij a měň jedno kolo po druhém, jako se to normálně dělá, nemáš-li sloupový zvedák, kterým zvedneš celé auto. Z mé strany diskusi končím. Pokud Ti 4 body nestačí, spoj se se Škodovkou a navrhni jim, aby pro případy, že má někdo stejné náčiní, jako Ty, dělali podpěrných bodů 8. 3 Citovat
Atrani Vloženo 25. Říjen 2016 Autor Vloženo 25. Říjen 2016 Diskuzi "o ničem" odstartoval tvůj komentář ohledně vhodnosti vybavení. Nejsem automechanik, ale u pár aut jsem kolo měnil a na některých originálních heverech auto docela plave (i řádně zabržděné a zašpalkované), proto můj dotaz směřoval na vhodnost umístění podpěr, které při sjetí auta z heveru zabrání úrazu. Ale souhlasím, že to společně nemá cenu řešit, jelikož já hledám odpověď typu: "Dal jsem to na Rapidu pod rameno, pod nápravu... a bylo to ok". Ty vytrhneš jeden komentář z kontextu tématu a věnuješ se jemu. Citovat
sk0d@ Vloženo 25. Říjen 2016 Vloženo 25. Říjen 2016 Cize ti nestaci co uvadza vyrobca a chces spravis nieco na zaklade anonymnej odpovede. Tak tu ju mas: "Dal jsem to na Rapidu pod vyfuk a bylo to ok" Citovat
Atrani Vloženo 25. Říjen 2016 Autor Vloženo 25. Říjen 2016 Další do řady, který nemá reálnou zkušenost s tématem, ale musí napsat svůj názor. Nestačí mi co uvádí výrobce - ten uvádí spoustu věcí, které byste měli dělat x nedělat a stejně to všichni děláte (od originální kosmetiky přes náplně po kódování atd.). Od toho je smysl fóra, aby si lidé vyměnili zkušenosti. Prosím tedy moderátora, aby tohle téma zrušil, jelikož na dalšího "politika" s názorem, ale bez řešení nemá smysl čekat. Citovat
Pawouk Vloženo 25. Říjen 2016 Vloženo 25. Říjen 2016 Rušit to určitě nebudu, třeba se někdo najde, kdo používá výše zmíněné podpěry. Citovat
ČudlR Vloženo 25. Říjen 2016 Vloženo 25. Říjen 2016 Nevim na co pouzivat pri vymene kol dalsi podpurnou vec k heveru. A vpodstate sis odpovedel uz sam. U aut co maj shnily prahy se to dava treba vzadu pod misku na pruzinu nebo ulizeni napravy a predek rameni nebo nekde okolo kde je proste kus materialu ktere se nezdeformuje ;-) Citovat
hardb Vloženo 25. Říjen 2016 Vloženo 25. Říjen 2016 nepročítal jsem si uplně celou diskuzi ale nešlo by auto zvednout nějak za nápravu a až bude dostatečně vysoko tak dát tu podpěru na to místo označené výrobcem ?? ještě taková drobnost nebylo by lepší auto zvednout heverem a hned přehodit kolo ? 1 Citovat
Atrani Vloženo 26. Říjen 2016 Autor Vloženo 26. Říjen 2016 To jsem mohl napsat asi hned na začátku, že účelem není hodit celé auto na vzpěry a měnit víc kol najednou, ale zajistit auto proti sjetí z heveru. V plánu mám nabarvit třmeny brzd, takže tam se bez toho asi neobejdu. Každopádně díky za reakce Citovat
sk0d@ Vloženo 27. Říjen 2016 Vloženo 27. Říjen 2016 Jediny "politik" si tu ty, najskor si pisal o prezuvani, zrazu ti ide o natieranie. A napriek tomu, ze vyrobca v ziadnom pripade nedovoluje dvihanie za napravu, uz tu mas dve odporucania aby si to tak spravil. Tak to tak sprav, a ked nieco nestastne poskodis, nechod sem vyplakavat. Citovat
Atrani Vloženo 27. Říjen 2016 Autor Vloženo 27. Říjen 2016 Tam chybí "...i nabarvit třmeny..", ale tak alespoň část tvého příspěvku směřuje k tématu, zbytek jsou jen anonymní silácké řeči. Téma vyřešeno, končím. Citovat
ČudlR Vloženo 27. Říjen 2016 Vloženo 27. Říjen 2016 Ja nepsal za napravu zvedat ale polozit na stojany. Sk0d@ kdyz to vyrobce vzadnem pripade nedovoluje jak by jinak mohli odtshovat auta ? Tam auto zvedaji za kola a ty jsou prece na naprave. Tim padem se cela vaha auta zveda za napravy. A tu samou vahu snaseji celou dobu funkcnosti auta pri stani i jizde tak z jakeho duvodu zakazuje Citovat
sk0d@ Vloženo 27. Říjen 2016 Vloženo 27. Říjen 2016 Asi nevies co je mkp. Ale predpokladam ze to tu pozna hrstka ludi. Citovat
ČudlR Vloženo 27. Říjen 2016 Vloženo 27. Říjen 2016 Nevim no. Co to teda je ? A porad nevim ten duvod proc je to teda "zakazane" Citovat
sk0d@ Vloženo 27. Říjen 2016 Vloženo 27. Říjen 2016 Metoda konecnych prvku, v podstate pevnostny inzinier vypocita diel na pevnost a pripadne navrhne dodatocne upravy. A to plati aj pri autach. To ze na konci ramena napravy je koleso s dovolenym zatazenim xy newtnov, neznamena ze toto zatazenie mozes aplikovat v ktoromkolvek mieste napravy. 1 Citovat
ČudlR Vloženo 28. Říjen 2016 Vloženo 28. Říjen 2016 Tak ocekaval bych ze zrovna treba v ulozeni zadni napravy by to melo unest auto kdyz tam drzi cela naprave Citovat
miklisek Vloženo 28. Říjen 2016 Vloženo 28. Říjen 2016 Jenže to tak není. Celou hmotnost auta při podepření pak ale nese část auta, která není v provozu zátěžována stejnou silou a ani stejným směrem. Stejně tak nelze použít opěry, určené pro nesení karoserie na lince. Nezapomeňte, že v tu chvíli je auto výrazně lehčí o výbavu a celý podvozek! Jediné další místo pro podepření auta musí být co nejblíže bodů dotyku kola se zemí a ještě musí být co nejpevnější. Vzadu tedy nejspíš lůžko pružiny, vpředu pak rameno u spodního rejdového čepu. Ale pozor! Zde bych to jen zvedal nůžkovým heverem, "panenkou" nebo pojízdným zvedákem z Lidlu, a pak bych vložil podpěry pod prahy v místech k tomu určených. Citovat
Mirda85 Vloženo 26. Prosinec 2016 Vloženo 26. Prosinec 2016 Sám jsem hledal tuto informaci a ještě doplním údaj z programu ElsaWin - ,,V žádném případě nesmí být vozidlo zvedáno za motor,převodovku, přední nebo zadní nápravu". Citovat
elvis78 Vloženo 10. Červenec 2017 Vloženo 10. Červenec 2017 No a jsme tam kde jsme byli. Auto se dle výrobce smí zvedat jen za ty čtyři body. chci dělat brzdy vpředu a barvit třmeny a bubny. To znamená, že jsem v háji...... No ,paráda. Druhý auto zvedám za nápravu a podpírám na ty čtyři body, respektive vždy jen dva-. Používám nášlapnou gumovou rohož a nebo hranolečky, který podložím podél prahu abych roznesl váhu-to je ale Fiat Stilo kombi. Rapid má falc a za nim plochu, co jsem tak letmo šahal poslepu, to je jako u fiata, tam strkám ten hranolek. V té dílenské příručce mají dílenský zvedák s gumou plus ještě něco právě za tím falcem. Takže bych to viděl následovně a budu to tak dneska zkoušet: Dám si hranolek asi 2,5x2,5 cm za falc, pod to na ten falc gumu a prkno.Pak to zkusim pomalu zvedat v místě bodu a budu sledovat co se děje. Jestli to půjde zvedat poblíž bodu a pak tam šoupnout podpěru z lidlu abych mohl zvednout druhou stranu nebo zadek, uvidíme. Mohlo by to jít. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.