Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

O víkendu budu přezouvat, kam dát hydraulický hever je jasné - vyztužené body jsou v návodu. Kam ale dát takovéto podpěry, abych si nezničil prahy?

2336944.jpg

 
  • Autor

To jsou ale ty vyztužené body na prazích pro hever. Když tam dám hever, tak ta podpěra se mi tam nevleze

Já vím, dal jsem to sem  proto, abys viděl, jaké pokyny jsou přímo od výrobce.

  • Autor

Aha, v tom případě výrobce nedoporučuje užití podpěr pod auto?! Chápu snahu nahnat zákazníky s každou prkotinou do značkového servisu, ale tohle zasahuje do bezpečnosti údržby vozidla provozovatelem.

Výrobce nic uměle nekomplikuje, auto má 4 vyztužené podpěrné body. Výrobce nemůže za to, že nepoužíváš vhodné vybavení. Tak měň kolo po kole, jako se to normálně dělá, když máš jen hever...

  • Autor

 "Výrobce nemůže za to, že nepoužíváš vhodné vybavení"  - takže já chci použít hydraulický zvedák (2,5t) + podpěry a nemám vhodné vybavení. Takže podle tebe je vhodné mít doma  dvou nebo čtyřsloupový zvedák?

@Atrani: Tohle je diskuse úplně o ničem, nezlob se na mě. Tvoje auto má (jako jakékoliv jiné, se kterým jsem měl tu čest se setkat) 4 vyztužené body pro zvedání. Myslím si, že výrobce tím pro běžného uživatele i servis udělal dost. Pokud máš hydraulický zvedák, tak ho použij a měň jedno kolo po druhém, jako se to normálně dělá, nemáš-li sloupový zvedák, kterým zvedneš celé auto. Z mé strany diskusi končím. Pokud Ti 4 body nestačí, spoj se se Škodovkou a navrhni jim, aby pro případy, že má někdo stejné náčiní, jako Ty, dělali podpěrných bodů 8.

  • Autor

Diskuzi "o ničem" odstartoval tvůj komentář ohledně vhodnosti vybavení. Nejsem automechanik, ale u pár aut jsem kolo měnil a na některých originálních heverech auto docela plave (i řádně zabržděné a zašpalkované), proto můj dotaz směřoval na vhodnost umístění podpěr, které při sjetí auta z heveru zabrání úrazu. Ale souhlasím, že to společně nemá cenu řešit, jelikož já hledám odpověď typu: "Dal jsem to na Rapidu pod rameno, pod nápravu... a bylo to ok". Ty vytrhneš jeden komentář z kontextu tématu a věnuješ se jemu.

Cize ti nestaci co uvadza vyrobca a chces spravis nieco na zaklade anonymnej odpovede. Tak tu ju mas: "Dal jsem to na Rapidu pod vyfuk a bylo to ok"

  • Autor

Další do řady, který nemá reálnou zkušenost s tématem, ale musí napsat svůj názor. Nestačí mi co uvádí výrobce - ten uvádí spoustu věcí, které byste měli dělat x nedělat a stejně to všichni děláte (od originální kosmetiky přes náplně po kódování atd.). Od toho je smysl fóra, aby si lidé vyměnili zkušenosti. Prosím tedy moderátora, aby tohle téma zrušil, jelikož na dalšího "politika" s názorem, ale bez řešení nemá smysl čekat.

Rušit to určitě nebudu, třeba se někdo najde, kdo používá výše zmíněné podpěry.

Nevim na co pouzivat pri vymene kol dalsi podpurnou vec k heveru. A vpodstate sis odpovedel uz sam. U aut co maj shnily prahy se to dava treba vzadu pod misku na pruzinu nebo ulizeni napravy a predek rameni nebo nekde okolo kde je proste kus materialu ktere se nezdeformuje ;-) 

nepročítal jsem si uplně celou diskuzi ale nešlo by auto zvednout nějak za nápravu a až bude dostatečně vysoko tak dát tu podpěru na to místo označené výrobcem ??

ještě taková drobnost nebylo by lepší  auto zvednout heverem a hned přehodit kolo ?  

  • Autor

To jsem mohl napsat asi hned na začátku, že účelem není hodit celé auto na vzpěry a měnit víc kol najednou, ale zajistit auto proti sjetí z heveru. V plánu mám nabarvit třmeny brzd, takže tam se bez toho asi neobejdu. Každopádně díky za reakce :)

Jediny "politik" si tu ty, najskor si pisal o prezuvani, zrazu ti ide o natieranie. A napriek tomu, ze vyrobca v ziadnom pripade nedovoluje dvihanie za napravu, uz tu mas dve odporucania aby si to tak spravil. Tak to tak sprav, a ked nieco nestastne poskodis, nechod sem vyplakavat.

  • Autor

Tam chybí "...i nabarvit třmeny..", ale tak alespoň část tvého příspěvku směřuje k tématu, zbytek jsou jen anonymní silácké řeči. Téma vyřešeno, končím.

Ja nepsal za napravu zvedat ale polozit na stojany. Sk0d@ kdyz to vyrobce vzadnem pripade nedovoluje jak by jinak mohli odtshovat auta ? Tam auto zvedaji za kola a ty jsou prece na naprave. Tim padem se cela vaha auta zveda za napravy. A tu samou vahu snaseji celou dobu funkcnosti auta pri stani i jizde tak z jakeho duvodu zakazuje

Asi nevies co je mkp. Ale predpokladam ze to tu pozna hrstka ludi.

Nevim no. Co to teda je ? A porad nevim ten duvod proc je to teda "zakazane"

Metoda konecnych prvku, v podstate pevnostny inzinier vypocita diel na pevnost a pripadne navrhne dodatocne upravy. A to plati aj pri autach. To ze na konci ramena napravy je koleso s dovolenym zatazenim xy newtnov, neznamena ze toto zatazenie mozes aplikovat v ktoromkolvek mieste napravy. 

Tak ocekaval bych ze zrovna treba v ulozeni zadni napravy by to melo unest auto kdyz tam drzi cela naprave

Jenže to tak není. Celou hmotnost auta při podepření pak ale nese část auta, která není v provozu zátěžována stejnou silou a ani stejným směrem. Stejně tak nelze použít opěry, určené pro nesení karoserie na lince. Nezapomeňte, že v tu chvíli je auto výrazně lehčí o výbavu a celý podvozek! Jediné další místo pro podepření auta musí být co nejblíže bodů dotyku kola se zemí a ještě musí být co nejpevnější. Vzadu tedy nejspíš lůžko pružiny, vpředu pak rameno u spodního rejdového čepu. Ale pozor! Zde bych to jen zvedal nůžkovým heverem, "panenkou" nebo pojízdným zvedákem z Lidlu, a pak bych vložil podpěry pod prahy v místech k tomu určených.

  • 1 měsíc později...

Sám jsem hledal tuto informaci a ještě doplním údaj z programu ElsaWin - ,,V žádném případě nesmí být
vozidlo zvedáno za motor,převodovku, přední nebo zadní nápravu".

  • 6 měsíců později...

No a jsme tam kde jsme byli. Auto se dle výrobce smí zvedat jen za ty čtyři body. chci dělat brzdy vpředu a barvit třmeny a bubny. To znamená, že jsem v háji......

No ,paráda. Druhý auto zvedám za nápravu a podpírám na ty čtyři body, respektive vždy jen dva-. Používám nášlapnou gumovou rohož a nebo hranolečky, který podložím podél prahu abych roznesl váhu-to je ale Fiat Stilo kombi. Rapid má falc a za nim plochu, co jsem tak letmo šahal poslepu, to je jako u fiata, tam strkám ten hranolek. V té dílenské příručce mají dílenský zvedák s gumou plus ještě něco právě za tím falcem. Takže bych to viděl následovně a budu to tak dneska zkoušet:

Dám si hranolek asi 2,5x2,5 cm za falc, pod to na ten falc gumu a prkno.Pak to zkusim pomalu zvedat v místě bodu a budu sledovat co se děje. Jestli to půjde zvedat poblíž bodu a pak tam šoupnout podpěru z lidlu abych mohl zvednout druhou stranu nebo zadek, uvidíme. Mohlo by to jít.;)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.