Tomáš KB. Vloženo 3. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2016 Dobrý den, před cca 14 dny jsem zakoupil novou Octavii III 1,4 TSI (110 kW) liftback. Momentálně mám najeto cca 1100 km většinou po dálnici, kde se setkávám s nepříjemným jevem. Při rychlosti nad 120 km/h při např předjíždění kamionu je v autě zřetelně cítit 'vzduchová vlna' (nevím jak jinak to pojmenovat) od kamionu, díky které auto působí jako když 'plave'. Stává se to při každém předjetí kamionu. Obecně působí tato Octavie na dálnici ve srovnání s např Superbem, VW polo, Mistubishi Outlander (vozy se kterými pravidelně jezdím) poměrně neklidně. Na Octavii jsou nasazená 16'' zimní kola Pirelli, kde byl kontrolovaný tlak a je v pořádku. Jelikož nejsem žádný automobilový guru, má otázka zní, zda je tento nepříjemný jev pro Octavii standardní? Případně rady jak postupovat v řešení tohoto problému? Mnohokrát děkuji, Tomáš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OIILG Vloženo 4. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2016 Obávám se, že je to standartní stav. Mám 16" zimní Michelin A5 a na dálnici je značně citelný i boční vítr. Na letních gumách ten pocit nemám. Před týdnem jsem jel s Tiguanem na 16" zimních a také to bylo to samé. Foukám místo 2,1 (doporučeno škodovkou) na 2,4 (doporučuje Michelin) a je to lepší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 11. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2017 Sice s odstupem, ale ano - to je chování OIII a to především s jednoduchou nápravou. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marin Vloženo 29. leden 2020 Sdílet Vloženo 29. leden 2020 Ahoj všem, mám 1.4tsi (konec r.2013, najeto 114.000km), ale také řeším stejný/podobný problém. Při jízdě po městě nic nepoznám, ale na dálnici je to poznat, hlavně když fouká vítr je velký problém udržet auto v přímém směru. Nebo po předjetí kamionu mně auto najednou posílá ke svodidlům, i když vůbec nepohnu s volantem. Přijde mně, jakoby byla vůle v řízení, neustále musím korigovat směr volantem. Byl jsem ve škodovce, zkontrolovali podvozek a udělali geometrii a dle nich je vše ok. Pro jistotu jsem byl ještě na STK, kde technik odzkoušel celý pozvozek a žádné vůle na podvozku nenašel. Pouze mně doporučil nechat někde otestovat tlumiče, ale ty se zdají ok. A musím potvrdit, jak tu píše OIILG, že na letních pneu jsem toto nepozoroval. Zimní pneu mám nové. Neřeší někdo stejný problém, popřípadě nevíte na co se zaměřit? Opravdu je toto standartní chování všech OIII? To se mně nezdá, protože v určitých situacích je to poměrně nebezpečné. Díky všem za reakce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 29. leden 2020 Sdílet Vloženo 29. leden 2020 Jaká máš na zimu kola? (205/55) 16" ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marin Vloženo 29. leden 2020 Sdílet Vloženo 29. leden 2020 Ano, mám 205/55 R16. Ve stejném rozměru mám i letní pneu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misor1994 Vloženo 29. leden 2020 Sdílet Vloženo 29. leden 2020 Mozu to byt kludne aj tlmice. Na teste sa tak neprejavia, pretoze sa netestuju izolovane od ostatnych pruznych prvkov napravy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joker 85 Vloženo 29. leden 2020 Sdílet Vloženo 29. leden 2020 (editace) @marin nepomůže nic.. Je to standartni chování při svižnější jízdě. 2.0 Nafta na to tolik netrpí protože je těžší. Nové tlumiče ti to pravděpodobně trošku zmírní, ale nic víc. Rozdíl byl znát i když jsem jel sám nebo nikoho vezl holt 80kg udělá svoje. Měl jsem stejný problém, takže jsem na novém autě (po cca 15tis co jsem s tím vytrpel) vycházel tlumiče i pružiny a byl jsem nucen na normální používání dát sportovnější podvozek. A teď to je v klidu ve všech režimech a apsolutni spokojenost. Jiná cesta není.... Jo je... Prodat a koupit auto Editováno: 29. leden 2020, autor: Joker 85 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 30. leden 2020 Sdílet Vloženo 30. leden 2020 Při koupi octavie jsem byl na tento jev upozorněn. Dostal jsem doporučení, abych na auto nedával 16" kola, ale šel rovnou do 17". 17" letní jsem dostal s autem a ten stejný rozměr jsem pořídil i na zimu. Plavání auta na dálnici nijak zásadně nepociťuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marin Vloženo 30. leden 2020 Sdílet Vloženo 30. leden 2020 @Joker 85 a na kolik Tě ta sranda se sportovním podvozkem vyšla? Netušil jsem, že by člověk musel zajít až tak daleko kvůli tomu, aby se normálně svezl. Každopádně já jsem toto začal pociťovat až po přezutí na zimní pneu, v létě jsem byl s autem naprosto spokojený a na dálnici jsem nikdy neměl problém. Možná je to shoda okolností, nevím. Zbavovat auta bych se nechtěl, krom tohoto jsem spokojený. I když nemůžu říct, že jsem po těchto problémech na tím už neuvažoval. @Sudetak právě že už od začátku jsem 17" kola nechtěl, auto už má i tak tvrdý podvozek a mně přišly 17" zbytečné kvůli pohodlí. Nicméně pokud by to znamenalo že by 17" kola odstranily problém s plaváním auta, tak bych do nich šel. Ale ty máš vzadu víceprvkovou nápravu že? Ta určitě taky udělá svoje.... Zkrátka hledám problém u mého auta a pořád nechci věřit tomu, že je toto vlastnost všech OIII.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joker 85 Vloženo 30. leden 2020 Sdílet Vloženo 30. leden 2020 @marin u mě byla poslední možnost výměna jinak šuplík šel na bazar i když jsem kupoval úplně nové auto(r.v.2018/8). Na FL je ten podvozek ještě víc naladění do komfortu pravděpodobně kvůli lidem co jim vadilo bouchání zadní torzky. Podvozek jsem měnil jen komplet pružiny a tlumiče. Cena cca 23tis bez práce. Dělal jsem si to sám. Zimní mám 16 a i na nich je auto kolem 200 za hodinu stabilní ( v rámci možností konstrukce ) a zdrží v klidu a na pohodu pruh i v zatáčce ( letní mám 18). Samozřejmě to je vykoupeno komfortem který mě je burt i když to je soukromé auto na cca 30/35tis rok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beuticek Vloženo 30. leden 2020 Sdílet Vloženo 30. leden 2020 Já mám ještě ten starej tvrdej (2013). Sice bouchá, ale neplave. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joker 85 Vloženo 30. leden 2020 Sdílet Vloženo 30. leden 2020 Ty máš naftu tam to taková tragédie není ani na FL. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marin Vloženo 30. leden 2020 Sdílet Vloženo 30. leden 2020 @Joker 85 to zírám, když jsi to řešil na úplně novém autě tak na tom opravdu něco bude. Když to tak je tak mně je divné, že toto moc lidi neřeší. Hledal jsem na internetu, pár témat k tomu je ale bez jednoznačného závěru. S naftovou 1.6 jsem něco najel v práci a plavání jsem nepociťoval. Byla na 16ctkách zimákách. Tak teď vážně nevím. Myslíte, že bude nějaký větší rozdíl, když dám 17" kola? 23 tis za tlumiče bez práce se mně dávat nechce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joker 85 Vloženo 30. leden 2020 Sdílet Vloženo 30. leden 2020 Můžu porovnat na origo podvozku 16 i 18 kola a za mě tam při stabilitě velký rozdíl nebyl. Každý má jiný potřeby, zkušenosti atd jsou lidi co životě třeba ani s autem 180 nejeli a už vůbec ne po okresce a dodržují predpisi a jezdí pohodičku a na to ten podvozek je o.k. pro mě to byl snad nejhorší fail očekávání realita. Ale klidně to u tebe můžou být i tlumiče jesli mají přes 100tis . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 30. leden 2020 Sdílet Vloženo 30. leden 2020 Ano, mám vzadu víceprvek a to může mít výrazný vliv na klid při jízdě. Tu radu ohledně použití 17" jsem dostal od chlapíka z většího salonu u Mladé Boleslavi, který prodává celkem velký počty aut a vypadalo to, že ví o čem mluví. Nejlepší by bylo si půjčit 17" a vyzkoušet, sám si uděláš názor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marin Vloženo 30. leden 2020 Sdílet Vloženo 30. leden 2020 Já nejsem žádnej závodník, dálničních 130 +/- je pro mně akorát. A právě na dálnici, řekněme od 100km/h je to plavání znát. Ale je pravda, že se na to po tom všem soustředím a řeším to. Tak teď nevím jak dál, zkusím sehnat jiné kola, přezuju na letní a uvidím. A ty tlumiče, to taky zkusím. Ještě jsem si vzpomněl, že tady na fóru v jiném tématu někdo psal, že měl stejný problém a vyřešila to výměna převodky řízení....ale to jsme zase úplně někde jinde. Neřeší náhodou někdo tady z fóra stejný problém? docela by mě uklidnilo že nejsem sám :) Každopádně díky za komentáře! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marin Vloženo 30. leden 2020 Sdílet Vloženo 30. leden 2020 Tak s převodkou řízení to bylo na jiném fóru, ne tady.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joker 85 Vloženo 30. leden 2020 Sdílet Vloženo 30. leden 2020 Větší kola opravdu nepatrný vliv mít budou protože 17 o proti 16 má nižší profil pneu, ale neprikladal bych tomu žádnou větší hodnotu. (A více prvek se chová celkově úplně jinak) Mohlo se u tebe sejít víc věcí které dohromady mají velký vliv. Těžko říct takhle na dálku. Držím palce ať svůj problém brzo vyřešís. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vladimír55 Vloženo 30. leden 2020 Sdílet Vloženo 30. leden 2020 (editace) Mám podobnou zkušenost. Předchozí O2 v TDI byla v přímce ve vyšší rychlosti stabilnější na boční vítr, popřípadě poryvy větru pří míjení těch pojízdných stodol na dálnici. Nyní mám O3 1,4 v benzínu. Lehčí předek se velmi dobře chová při nájezdu do zatáčky. Ta ochota ke změně směru, ve srovnání s TDI těžkým na předek, je ohromná. Hlavně na letních 17". Bohužel stabilita v přímce při bočních poryvech větru je horší. Je to zkrátka něco za něco. Editováno: 30. leden 2020, autor: Vladimír55 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 7. Únor 2020 Sdílet Vloženo 7. Únor 2020 Boční vítr s OIII hází velmi zřetelně. Je to o něco lepší po FL v souvislosti s modifikací zadní klikové nápravy (rozšíření rozchodu). Mezigeneračně je navíc lehčí, asi má i větší boční plochu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 7. Únor 2020 Sdílet Vloženo 7. Únor 2020 Nevím jak u dieselů, u benzínů (minimálně 1.4 TSI) je boční vítr (a tím nemyslím vánek) citelný, ale tak jsem to měl i u OII 1.4 TSI. Mimo výše bojlerem uvedené to u obou přikládám obecně nižší hmotnosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misor1994 Vloženo 7. Únor 2020 Sdílet Vloženo 7. Únor 2020 Ja to na 2.0 tdi nejako nepocitujem, aj ked posledne dni to uz bol celkom extrem, ked mi auto tahalo nabok v smere vetra :) ale to by uz malo problem aj vacsie a tazsie auto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marin Vloženo 7. Únor 2020 Sdílet Vloženo 7. Únor 2020 Děkuju všem za názory, ale upřímně tohoto jsem se bál. Zkrátka nemůžu překousnout to, že je toto vlastnost OIII TSI. To by snad řešilo víc lidí, snad se nepletu. Každopádně spoléhám na to, že jak přezuju na letní tak to bude v pohodě. Na letních bjsem tento problém nezaznamenal. Možná to bude shoda okolností. Ale teď už nevím... Nemáte někdo zkušenosti, že by byl třeba problém v řízení? Jak jsem zmiňoval výše, někdo já jiném fóru psal, že tento problém vyřešila výměna převodky řízení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stafa Vloženo 8. Únor 2020 Sdílet Vloženo 8. Únor 2020 Niečo k tomu máš tu: https://forum.skodahome.cz/topic/134666-zatuhávání-posilovače-řízení/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.