Přejít na obsah

Neklidné chování vozidla - dálnice


Tomáš KB.

Doporučené příspěvky

Dobrý den, 

před cca 14 dny jsem zakoupil novou Octavii III 1,4 TSI (110 kW) liftback. Momentálně mám najeto cca 1100 km většinou po dálnici, kde se setkávám s nepříjemným jevem. Při rychlosti nad 120 km/h při např předjíždění kamionu je v autě zřetelně cítit 'vzduchová vlna' (nevím jak jinak to pojmenovat) od kamionu, díky které auto působí jako když 'plave'. Stává se to při každém předjetí kamionu. Obecně působí tato Octavie na dálnici ve srovnání s např Superbem, VW polo, Mistubishi Outlander (vozy se kterými pravidelně jezdím) poměrně neklidně. Na Octavii jsou nasazená 16'' zimní kola Pirelli, kde byl kontrolovaný tlak a je v pořádku.

Jelikož nejsem žádný automobilový guru, má otázka zní, zda je tento nepříjemný jev pro Octavii standardní? Případně rady jak postupovat v řešení tohoto problému?

 

Mnohokrát děkuji,

Tomáš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávám se, že je to standartní stav. Mám 16" zimní Michelin A5 a na dálnici je značně citelný i boční vítr. Na letních gumách ten pocit nemám. Před týdnem jsem jel s Tiguanem na 16" zimních a také to bylo to samé. Foukám místo 2,1 (doporučeno škodovkou) na 2,4 (doporučuje Michelin) a je to lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 2 roky později...

 

Ahoj všem, mám 1.4tsi (konec r.2013, najeto 114.000km), ale také řeším stejný/podobný problém. Při jízdě po městě nic nepoznám, ale na dálnici je to poznat, hlavně když fouká vítr je velký problém udržet auto v přímém směru. Nebo po předjetí kamionu mně auto najednou posílá ke svodidlům, i když vůbec nepohnu s volantem. Přijde mně, jakoby byla vůle v řízení, neustále musím korigovat směr volantem.

Byl jsem ve škodovce, zkontrolovali podvozek a udělali geometrii a dle nich je vše ok. Pro jistotu jsem byl ještě na STK, kde technik odzkoušel celý pozvozek a žádné vůle na podvozku nenašel. Pouze mně doporučil nechat někde otestovat tlumiče, ale ty se zdají ok.

A musím potvrdit, jak tu píše OIILG, že na letních pneu jsem toto nepozoroval. Zimní pneu mám nové.

 

Neřeší někdo stejný problém, popřípadě nevíte na co se zaměřit?

Opravdu je toto standartní chování všech OIII? To se mně nezdá, protože v určitých situacích je to poměrně nebezpečné.

 

Díky všem za reakce

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@marin nepomůže nic.. Je to standartni chování při svižnější jízdě. 2.0 Nafta na to tolik netrpí protože je těžší. Nové tlumiče ti to pravděpodobně trošku zmírní, ale nic víc.

Rozdíl byl znát i když jsem jel sám nebo nikoho vezl holt 80kg udělá svoje. 

Měl jsem stejný problém, takže jsem na novém autě (po cca 15tis co jsem s tím vytrpel) vycházel tlumiče i pružiny a byl jsem nucen na normální používání dát sportovnější podvozek. 

A teď to je v klidu ve všech režimech a apsolutni spokojenost. Jiná cesta není.... Jo je... Prodat a koupit auto 

Editováno: , autor: Joker 85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při koupi octavie jsem byl na tento jev upozorněn. Dostal jsem doporučení,

abych na auto nedával 16" kola, ale šel rovnou do 17". 17" letní jsem dostal

s autem a ten stejný rozměr jsem pořídil i na zimu. Plavání auta na dálnici

nijak zásadně nepociťuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Joker 85 a na kolik Tě ta sranda se sportovním podvozkem vyšla? Netušil jsem, že by člověk musel zajít až tak daleko kvůli tomu, aby se normálně svezl.

Každopádně já jsem toto začal pociťovat až po přezutí na zimní pneu, v létě jsem byl s autem naprosto spokojený a na dálnici jsem nikdy neměl problém. Možná je to shoda okolností, nevím.

Zbavovat auta bych se nechtěl, krom tohoto jsem spokojený. I když nemůžu říct, že jsem po těchto problémech na tím už neuvažoval.

 

@Sudetak právě že už od začátku jsem 17" kola nechtěl, auto už má i tak tvrdý podvozek a mně přišly 17" zbytečné kvůli pohodlí. Nicméně pokud by to znamenalo že by 17" kola odstranily problém s plaváním auta, tak bych do nich šel. Ale ty máš vzadu víceprvkovou nápravu že? Ta určitě taky udělá svoje....

 

Zkrátka hledám problém u mého auta a pořád nechci věřit tomu, že je toto vlastnost všech OIII....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@marin u mě byla poslední možnost výměna jinak šuplík šel na bazar i když jsem kupoval úplně nové auto(r.v.2018/8).  Na FL je ten podvozek ještě víc naladění do komfortu pravděpodobně kvůli lidem co jim vadilo bouchání zadní torzky. 

Podvozek jsem měnil jen komplet pružiny a tlumiče.  Cena cca 23tis bez práce.  Dělal jsem si to sám. 

Zimní mám 16 a i na nich je auto kolem 200 za hodinu stabilní ( v rámci možností konstrukce  ) a zdrží v klidu a na pohodu pruh i v zatáčce ( letní mám 18). Samozřejmě to je vykoupeno komfortem který mě je burt i když to je soukromé auto na cca 30/35tis rok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Joker 85 to zírám, když jsi to řešil na úplně novém autě tak na tom opravdu něco bude. Když to tak je tak mně je divné, že toto moc lidi neřeší. Hledal jsem na internetu, pár témat k tomu je ale bez jednoznačného závěru.

S naftovou 1.6 jsem něco najel v práci a plavání jsem nepociťoval. Byla na 16ctkách zimákách.

 

Tak teď vážně nevím. Myslíte, že bude nějaký větší rozdíl, když dám 17" kola? 23 tis za tlumiče bez práce se mně dávat nechce.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu porovnat na origo podvozku 16 i 18 kola a za mě tam při stabilitě velký rozdíl nebyl. 

Každý má jiný potřeby, zkušenosti atd jsou lidi co životě třeba ani s autem 180 nejeli a už vůbec ne po okresce a dodržují predpisi a jezdí pohodičku a na to ten podvozek je o.k. pro mě to byl snad nejhorší fail očekávání realita. 

Ale klidně to u tebe můžou být i tlumiče jesli mají přes 100tis .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, mám vzadu víceprvek a to může mít výrazný vliv na klid při jízdě.

Tu radu ohledně použití 17" jsem dostal od chlapíka z většího salonu

u Mladé Boleslavi, který prodává celkem velký počty aut a vypadalo to,

že ví o čem mluví. Nejlepší by bylo si půjčit 17" a vyzkoušet, sám si

uděláš názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nejsem žádnej závodník, dálničních 130 +/- je pro mně akorát. A právě na dálnici, řekněme od 100km/h je to plavání znát. Ale je pravda, že se na to po tom všem soustředím a řeším to.

Tak teď nevím jak dál, zkusím sehnat jiné kola, přezuju na letní a uvidím.

A ty tlumiče, to taky zkusím.

Ještě jsem si vzpomněl, že tady na fóru v jiném tématu někdo psal, že měl stejný problém a vyřešila to výměna převodky řízení....ale to jsme zase úplně někde jinde.

 

Neřeší náhodou někdo tady z fóra stejný problém? docela by mě uklidnilo že nejsem sám :)

 

Každopádně díky za komentáře!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Větší kola opravdu nepatrný vliv mít budou protože 17 o proti 16 má nižší profil pneu, ale neprikladal bych tomu žádnou větší hodnotu. (A více prvek se chová celkově úplně jinak)

Mohlo se u tebe sejít víc věcí které dohromady mají velký vliv.  Těžko říct takhle na dálku. 

Držím palce ať svůj problém brzo vyřešís.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobnou zkušenost. Předchozí O2 v TDI byla v přímce ve vyšší rychlosti stabilnější na boční vítr, popřípadě poryvy větru pří míjení těch pojízdných stodol na dálnici. Nyní mám O3 1,4 v benzínu. Lehčí předek se velmi dobře chová při nájezdu do zatáčky. Ta ochota ke změně směru, ve srovnání s TDI těžkým na předek, je ohromná. Hlavně na letních 17". Bohužel stabilita v přímce při bočních poryvech větru je horší. Je to zkrátka něco za něco.

Editováno: , autor: Vladimír55
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju všem za názory, ale upřímně tohoto jsem se bál. Zkrátka nemůžu překousnout to, že je toto vlastnost OIII TSI. To by snad řešilo víc lidí, snad se nepletu.

Každopádně spoléhám na to, že jak přezuju na letní tak to bude v pohodě. Na letních bjsem tento problém nezaznamenal. Možná to bude shoda okolností. Ale teď už nevím...

Nemáte někdo zkušenosti, že by byl třeba problém v řízení? Jak jsem zmiňoval výše, někdo já jiném fóru psal, že tento problém vyřešila výměna převodky řízení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...