Publikováno Leden 13, 20178 r Aktuálně řeším problém s nastavením řízení u svého RAPIDa. Po výměně tlumičů na začátku prosince 2016 bojuju pořád s volantem nakřivo. Po 3 kontrolních geometriích - 1x AS, 2x BestDrive (naštěstí jsem platil jen jednu kontrolní v BestDrive) výsledek takový, že geo je v cajku. Problém ale pořád přetrvává. Po prolezení diskuzí na internetu jsem nakonec zjistil, proč se mi všichni mechanici a technici tvrdí, že je volant rovně a přitom, když jedu, je natočený doleva. Ono se to totiž projevuje až v rychlostech nad 75km/hod! Do 75km/hod je volant rovně, nad 75km/hod se pootočí doleva. Dle rad v internetových diskuzích jsem vyzkoušel jet rychlostí cca 100km/hod, vyřadil jsem a vypnul motor, pootočil volantem mírně 1x vlevo a vpravo (upuštění tlaku v řízení). Následně při přímé jízdě byl volant v rovině. Zkouška provedena na letišti – rovný betonový povrch bez spádu, bezvětrno. Při výměně tlumičů ale nebyly v rozporu s pokyny v DP pro RAPIDa demontovány kulové čepy na řídících tyčích z těhlice, matice jsou zrezlé, na rozdíl od nových matic rejdového čepu nebo šroubu a matice svěrného náboje tlumičové jednotky. Zde je možný vliv na díly řízení během demontáže tlumičové jednotky. Řeším to už s AS, samozřejmě se s tím nesetkali, ale řekli mi, že to budou konzultovat se Škodovkou. Nemáte někdo podobnou zkušenost?
Leden 13, 20178 r Hádal bych to na utržený silentblok. Když kolo (motor) víc táhne, tak se kolo pohne dopředu a celé rameno se otočí okolo druhého pevného silentbloku. Popis by tomu odpovídal, když kola netáhnou, tak jedou rovně.
Leden 13, 20178 r Autor Auto mi ala netáhne do strany, ani v tahu, ani při brždění, jede prostě rovně. Jen se pootočí volant.
Leden 13, 20178 r Možná je to blbost, ale zkus přehodit kola z prava do leva a naopak, jestli se ti volant nezačne stáčet na druhou stranu, nebo tam na vyzkoušení dej třeba letní kola, jestli to nezmizí úplně. Pokud se ti volant stočí, jak píšeš a auto jede rovně, znamená to, že kdybys ho držel pořád rovně, auto začne zatáčet doprava. Možná ti to táhne do strany, což pneumatiky způsobují velice často, ale je to v malé míře a víc se to projeví až ve vyšší rychlosti.
Leden 13, 20178 r Před hodinou, miklisek napsal: Auto mi ala netáhne do strany, ani v tahu, ani při brždění, jede prostě rovně. Jen se pootočí volant. To "tahaní do strany" se právě vykompenzuje (jak píše Basso) tím pootočením volantu. Aby byl "souběh" na obou stranách stejný. Do strany netahá sbíhavost, ale špatný odklon.
Leden 13, 20178 r Autor před 4 hodinami, basso napsal: .... Možná ti to táhne do strany, což pneumatiky způsobují velice často, ale je to v malé míře a víc se to projeví až ve vyšší rychlosti. To vím, že to může mít vliv, ale stejně mi to nejde do hlavy. Přezul jsem na zimní na začátku listopadu a začalo to dělat právě až po té výměně tlumičů. To by musela být hodně velká náhoda. A rozhodně to není tak, že bych si toho dřív nevšiml, jsem na tohle docela vysazenej. před 3 hodinami, McMatej napsal: .... Do strany netahá sbíhavost, ale špatný odklon. To mě taky nejde do hlavy. V AS jim to ukazuje, že je velký odklon vpravo -0°54´, vlevo je -0°24´, což je na limitu povoleného rozdílu 30´. V BestDrive pak při obou měřeních byl odklon vlevo -0°35´ a vpravo -0°36´. Uvidíme co ji to ukáže v pondělí, až budou mít zkalibrovanou stolici.
Leden 13, 20178 r Pokud máš někde rovnou podlahu, tak na změření odklonu vezmi olovnici a 0,5 stupně odklonu dělá na 16 palcovém disku rozdíl 3,5 mm. Nejde ani tak o těch 3,5 mm, ale aby to bylo na obou stranách stejně. Pokud máš pochybnosti o rovině podlahy, tak po prvním měření auto otočit a měřit zvova. Žádná věda. V tvém připadě je ale podstatné to, že volant je nakřivo až za rychlé jízdy, takže v odklonu to nebude. Při výměně tlumiče mohli jeden silentblok poškodit. Aby vytáhli tlumič z těhlice musí rameno stlačit dolů a jestli to vzali moc na hulváta .... Upraveno Leden 13, 20178 r od McMatej
Leden 13, 20178 r Autor Hihi, tohle jsem naposledy dělal při seřizování řízení na Trábošovi . Silentbloky jsem teď kontoloval, jsou v pořádku. Rejdové čepy odpojili, jsou tam všechny nové matice, stejně tak je nová matice na hnacím hřídeli. Ale kulový čep řídící tyče na těhlici má původní zrezlou matici. Řídící tyče se podle DP musí taky odpojit. Takže osobně si myslím, že tady může být zakopán pes (minimálně nějaká jeho část ).
Leden 14, 20178 r Já si nedovedu představit, jak by se mohl pohnout volant a auto aby jelo stále rovně (pokud není vůle v řízení). Předpokládám, že stále je pevná vazba od volantu ke kolům.
Leden 14, 20178 r Autor Mám SPORT nastavení posilovače, který s rychlostí přidává na tuhosti. Možná tady bude problém. Dneska jsem opět udělal zkoušku. 90km/hod, rovná silnice, volant doleva, vypnutí motoru, jízda bez motoru. Volant se srovnal. Nastartování motoru za jízdy. Rozsvítila se kontrolka řízení. Řízení bylo tuhé jak u Favorita, posilovač neběžel. Auto jelo rovně, volant byl rovně. Dělal jsem kličky a vždy pak auto jelo rovně. Pak jsem zastavil a vypnul a zapnul motor, kontrolka zhasla. Další jízda opět z volantem doleva. Takže z mého pohledu je to v ŘJ posilovače nebo v hydraulice. Jinak perlička: na britském fóru řeší pár lidí Citigo s CitySafe asistentem, že jim na dálnici zatočilo doleva......
Leden 14, 20178 r před 2 hodinami, psurn napsal: Já si nedovedu představit, jak by se mohl pohnout volant a auto aby jelo stále rovně (pokud není vůle v řízení). Předpokládám, že stále je pevná vazba od volantu ke kolům. Tak, tak, to je správná úvaha. Proto se domnívám, že to bude silentblok nebo něco okolo uložení ramen.
Leden 14, 20178 r Já měl kdysi Ford Escord a u něj jsem při vyšších rychlostech honil auto po jízdním pruhu a při průjezdu zatáčkou mi najednou vic zatočilo aniž bych pohnul volantem. Závada byla v pryžokovových lůžkách uchycení ramen (částečně utrhaný). Koupil jsem, vymněnil a pak už v poho. Jestli byl při jízdě natočený volant si už nepamatuju.
Leden 15, 20178 r Mozna kravina, ale co zkusit prenastavit posilovac na normal a prubnout jizdu jestli to proste neni nejaka chyba v nastavenim posilovace ;-)
Leden 15, 20178 r Autor Tohle jsme taky rozebírali s technikem z AS jako jednu z možností. RS nastavení má proměnnou tuhost posilovače. A čím rychleji jedu, tím větší rozdíl v odporu na volantu je při zatáčení doprava a doleva.
Leden 15, 20178 r Autor No to jsem vlastně vyzkoušel včera, když se mi po nastartování motoru za jízdy rozsvítila kontrolka řízení a řízení bylo bez posilování. Volant rovně a auto jelo rovně. Bylo to v 90km/hod.
Leden 16, 20178 r Autor Takže dnes jsem byl v servisu a zkusili jsme překódovat Sport mód posilovače na Normal. A světě div se, volant je i při rychlé jízdě rovně... A teď mi tedy řekněte, kde je chyba. Tam musí být něco v nepořádku po té výměně tlumičů, co zvýšená tuhost řízení Sport módu zvýraznila a naopak vyšší posilovací účinek Normal módu to nějak eliminuje.
Leden 17, 20178 r Tak to by mně zajímalo, jak je možné, že se otočí volant a kola jedou pořád rovně. Dneska už je možné všechno. :-)
Leden 17, 20178 r Autor NORMAL mód posilovače je naprd. Řízení je necitlivé, odezva od kol mizivá. Z oblasti řízení něco cvaká, když je vypnutý motor a na místě otočím volantem o pár stupňů ze strany na stranu. Bohužel nevím, jestli to tam už bylo nebo je to až teď. Jak to máte vy ostatní (nejlépe s původním elektrohydraulickým řízením).
Leden 18, 20178 r Výše uvádíš, že po vypnutí a zapnutí motoru při jízdě nefunguje posilovač, že musíš zastavit. Je to tak správně a platí to pro mód sport nebo i normal?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.