Publikováno Únor 20, 20178 r Zdravím vie mi niekto poradiť aké minimálne ET môžem dať na Superba II jazdím na 225/40 r18 ET 46 Aké na predok a Aké na zadok
Únor 21, 20178 r Pri R18 a ET46 by som dal max 10mm podlozky. Ak by si presiel hned prvy odkaz "Superb II alu kola..", tak vacsina spomina, ze ET35 bola na zadnej naprave tak na hrane blatnika. Spredu to uz bolo cez. Len zober to tak, ze potom viac zatazujes zavesy a tym padom ti skor odchadzaju silenbloky a capy... To ET tam nie je len tak prenic-zanic.
Únor 21, 20178 r Autor Tak teraz mam dilemu na poľskom fóre som sa dočítal že na predok vojde maximálne +15mm bez problémov bez a akéhokoľvek dotykania blatník alebo pod blatník ale že to je max 15mm Keď som si to meral sám dôkladne tak bez vyčnievania fakt vojde 15mm podložka a zadok 20mm podložka tak neviem Z poľského fóra Kto rozumie polsky
Únor 21, 20178 r Autor před 1 hodinou, janmatejicek napsal: zásadní je rozměr disků a ten neuvádíš... 7,5j
Únor 21, 20178 r Ja mám 15mm podložky pri ET51 a je to na chlp.....u ET 46 na predku by som sa už bál... Upraveno Únor 21, 20178 r od Albion
Únor 21, 20178 r Autor Právě teď, Albion napsal: Ja mám 15mm podložky pri ET51 a je to na chlp.....u ET 46 by som sa už bál... Nikde či nesucha ani pri zaťažení? A aký rozmer máš kolies?
Únor 22, 20178 r Necituj prosím predchádzajúci príspevok. Nie, nič nešúcha ani pri plnom zaťažení... Ráfik: 7,5J x 18" ET 51 Gumy: 225/40 r18 Upraveno Únor 22, 20178 r od Albion
Únor 22, 20178 r Autor Vyzerá to krásne takže máš teraz ET 36 Ja už sa nemôžem pozerať na moje ako sú zapustené na predok dám 15mm ET31 a zadok 20mm ET26 nech je to pekne zarovno meral som to a do zadu vojde o 5mm viac ako do predu
Únor 28, 20178 r tiez som rozmyslal nad podlozkami, myslel som ze 20mm na obe by bolo v pohode, ale tak ked pisete ze vpredu len 15 max, tak by som asi tiez do toho siel. mam aj letne aj zimne origo themista s ET46.
Únor 28, 20178 r no jo, jenže když dáš dopředu 15, tak co dáš dozadu? Vzadu je rozchod o 27 mm menší, takže bys musel dát 30mm podložky a to už mi přijde fakt hodně.
Únor 28, 20178 r aha, cize dopredu 15mm a dozadu 25mm? ked 30mm by uz bolo vraj vela. Upraveno Únor 28, 20178 r od matelkoxxl
Únor 28, 20178 r tak 5mm už tě nevytrhne... mně osobně přijde prostě 3cm kovový špalek mezi náboj a disk hodně. A to nejen z pohledu přidané neodpružené hmoty, ale hlavně jako obrovská páka na ložisko, šrouby. To už bych snad našel nová kola dozadu koupil s menším ET. Koneckonců, nemálo aut to takhle z výroby má. Upraveno Únor 28, 20178 r od janmatejicek
Březen 2, 20178 r janmatejicek - či dáš 3cm kovový špalek medzi náboj a disk, alebo kola s menším ET je jedno, lebo páka na ložisko a šrouby bude úplne rovnaká.... Vzhľadom na to, že nezoženieš jednaké disky s rôznym ET, je najjednoduchšia varianta použiť kvalitné podložky. Pri ET 46 doporučujem v predu maximálne 10mm.. a vzadu 15mm z dôvodu zachovania plnej funkčnosti podvozku aj pri plnom naložení auta. Upraveno Březen 2, 20178 r od Albion
Březen 2, 20178 r @Albion - není to jedno, zřejmě nechápeš rozdíl ET a podložkami. Podložkami zmenšuješ zapuštění kola do podběhu tím, že posouvás jeho dosedací plochu podložkou ven. Při disku s menším ET je ale větší vzdálenost venkovní hrany disku a dosedací plochy ovlivněna samotnou konstrukcí disku. Tzn - stejné šrouby, žádný 3 cm kovový špalek mezi nábojem a diskem. Už je to jasné? A tvrdit, že neseženeš disky lišící se pouze ET není pravda. Většinu aftermarket disků seženeš i ve 3 různých ET... S ET dále souvisí šířka disku, takže opět není pravda ani to, že se mění samotná páka na náboj kola, jelikož pokud je disk širší, je při nižším ET střed disku stále na stejném místě, jako byl.
Březen 2, 20178 r janmatejicek - zřejmě nechápeš rozdíl ET a podložkami. My sa tu nebavíme o širšom disku, ale len o menšom ET, ktoré je jeden komponent, kdežto pri podložkami zníženom ET sú dva (podložka a stred disku), a obidva majú rovnaký efekt - vystrčiť disk. Je úplne jedno na páku nápravy, či dáš niššie ET, alebo to docentruješ podložkami, dosadacia plocha pneumatiky bude od konca náboja rovnaká. Je pravda, že sú stejné šroby pri niššom ET, ale len preto, že je stred disku zvonku je vyfrézovaný hlbšie, aby tam pasovali. A čo sa týka rozdielného ET na rovnaký model disku, mám na mysli originálne disky Škoda... ...takže s tvojou vetou: " Většinu aftermarket disků seženeš i ve 3 různých ET... " súhlasím.
Březen 2, 20178 r Autor Tak otestované! Na Original 7,5j 225/40 r18 a original pružinach Založil som na predok 15mm podložku a to je Veľa je cez hrozí poškodenie! Takže som ich založil do zadu a tam je to super Na predok maximalné 10mm podložka! Na zadok maximálne 15mm podložka! NIE VIAC!! HROZÍ POŠKODENIE
Březen 2, 20178 r matusgriglak - veď ano.... Som myslel, že si môj príspevok čítal....Máš to tam vyššie napísané.
Březen 2, 20178 r Autor Až teraz som si to všimol Na kazdom fore píšu inak človek už nevie čomu má veriť pokiaľ sám nevyskúša ale aspoň je to tu 2x potvrdené; )
Březen 3, 20178 r jen UPOZORNIM , že 99% 10mm podložek nemá osazení , držej pouze skrzeva šrouby a to se na předek opravdu NEHODÍ (potažmo ani na zadek) (možná tak na vozejček)
Březen 3, 20178 r před 17 hodinami, Albion napsal: janmatejicek - zřejmě nechápeš rozdíl ET a podložkami. My sa tu nebavíme o širšom disku, ale len o menšom ET, ktoré je jeden komponent, kdežto pri podložkami zníženom ET sú dva (podložka a stred disku), a obidva majú rovnaký efekt - vystrčiť disk. Je úplne jedno na páku nápravy, či dáš niššie ET, alebo to docentruješ podložkami, dosadacia plocha pneumatiky bude od konca náboja rovnaká. Je pravda, že sú stejné šroby pri niššom ET, ale len preto, že je stred disku zvonku je vyfrézovaný hlbšie, aby tam pasovali. A čo sa týka rozdielného ET na rovnaký model disku, mám na mysli originálne disky Škoda... ...takže s tvojou vetou: " Většinu aftermarket disků seženeš i ve 3 různých ET... " súhlasím. šířka disku a ET spolu souvisí dost významně. Samotná hodnota ET je ti úplně k ničemu, když neznáš šířku disku. Proto je jasné, že většina zdejších přispěvovatelů nemá o vztahu ET-šířka disku ani ponětí. Efekt je možná stejný, ale způsob jeho docílení je zcela rozdílný. A o origo kolech nikdo nepsal ani slovo, navíc ani v tomto případě to není vždy pravda. Stačí se podívat na auta, která mají vpředu i vzadu rozdílné disky.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.