Přejít na obsah

Husteni pneu


Mrkvic

Doporučené příspěvky

V 24. 2. 2018 na 20:37, gogorum napsal:

Kam na ty bludy chodíš ?

Proč bludy? Nevím jak si starý, kolik máš najeto a čím a co máš za vzdělání ale hodně to spolu souvisí. 

 

Začnu třeba tím, že se pneu sjíždí díky špatným tlumičům snad ještě více než podhuštěním. Už v devatenácti na vojně když jsem měl svoji 815 jsem se pídil potom, proč mají ty ostatní plošky na pneumatikách a moje ne. -Moje měla v pořádku pérování. 

Sbíhavost kol... Co na tomhle nerozumíš? Špatná sbíhavost nebo jinak. U většiny nových aut jdou nastavit dokonce tři osy na každé kolo. To potom ovlivňuje spotřebu, to jak auto drží stopu  na rovině a samozřejmě míru opotřebení pneu. 

Co tam máme dál? Napsal jsi že je blud má poznámka o tom, že prefouknutá kola mají vliv na životnost podvozkových komponent. 

Co ti na tomhle není jasné? Čím méně neodpružené hmoty, tím více podvozek trpí. To je prostě holý fakt. Ať už to jsou velké průměry ráfků a nebo prehustene pneu. Výsledek je stejný. 

 

No a můj názor na ty palivová víčka která radí tlak v pneumatikách? Je to jen pro holky. :) 

Kazda pneumatika je jiná. Nejvice je to vidět na vyfouknutých pneu které jdou na ráfky. Některé mají strany měkké, jiné naopak při stejném rozměru tvrdé. Samozřejmě ty měkké je z pravidla potřeba více nahustit. 

A jako poslední v řadě bych uzpůsobil nahuštění pneu tomu kde a na jakých površích se budu pohybovat. Na písku, sněhu a vodě je potřeba z pravidla mít pneu měkčí. Důvody ať si každý odvodí sám. ;) 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začátek dobrý, ale ten závěr. Pls kde jinde než na tom víčku mám zjistit tlak? U pneumatik doporučené hodnoty tlaku nejsou. Všechno směřuje k výrobci a výsledek je ta tabulka. Jedině výrobce ví všechny údaje co patří do této rovnice. Ale připadá mi, že tlaky jsou kvůli ekologii postavené výše než dřív. A u našich aut se snad o tlaku a druhu povrchu  bavit nebudem. A konec páč už jsme dost OT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas. Já třeba nikdy neměl velká auta. A každemu jsem trochu přidával než uváděl výrobce. Při studené pneumatice v létě jsem zjistil, že je pro mě nejlepší 2.6. a to ze dvou důvodu. Pneumatika se mi sjížděla rovnoměrně a kuli spotřebě. Protože u malých obsahů je to hrozně znát. 

U zimni sady s plechacema naopak davam vždy tak, jak uvádí to víčko nebo manuál a nebál bych se ani o desetinku nebo dvě méně. 

Je tedy pravda že auta udržuji v co nejlepší kondici. Tlumiče měním po 100, na seřízení řízení včetně všech os pravidelně alespoň každé dva roky. 

Auta mi to vrací tím, že mě ještě někde nenechala- a to ani jedno a že jsem měl krámy :) A pneumatiky vydrží déle než těm, co na to kašlou. Nehledě na bezpečnost. 

Poprvé v životě teď zkouším celoroční pneu. Zatím dobrý ale je fakt, že se musí jezdit opatrněji. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim, skoly nemam, ale mne to vzdy pri prehazovani kol v pneuservisu dofouknou a ja pak uz na nic nesaham a jen jezdim az do dalsiho prezouvani... Nerovnomerne sjizdeni nepozoruju a jak letni, tak zimni uz maji za sebou peknych par desitek tisic... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poznámky o vzdělání vždy miluju. Zejména, když mě v servise, nebo na stk nějaký ušmudlanec poučuje o nějakých teoretických báchorkách. Jsem původně VŠ v oboru dopravy. Ti pánové občas zapomenou, že i majitel vozidla není vždy jen debil s titulem. 

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem nechtěl nikoho urazit ale jak mám někomu přes internetovou diskuzi vysvětlovat tření a valivý odpor u nesoubezne jdoucích kol? Proto ta otázka na vzdělání. Protože tady je tři milionů plku o ničem a kdyz se někdo vyjádří fundovaně tak ho druzí mají potřebu překřičet. 

Nechápu proč raději nenapíšeš tomu kdo vstoupí do diskuse větou "to jsou ale bláboly" a víc nepřidá? To jsou přes ně ti rozbijeci diskuzí nesoucí se v přátelském duchu. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pravda,tvé fundované názory stojí za to.Fundovaně mi prosím řekni, o kolik kilometrů se mi zkrátí nájezd na podvozkových skupinách a o kolik hodin mi dřív zhasnou žárovky, když zvýším tlak v pneumatikách o jednu desetinu. O tom, že tlaky na víčku jsou jen orientační, jsi asi taky ještě neslyšel. U pneumatik stejných rozměrů, ale různých výrobců, se tlaky můžou lišit,až o několik desetin. Ale mých třicet let praxe na tvé fundované názorystačit patrně nebude stačit. 

Editováno: , autor: gogorum
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...